Ποιοι θέλουν να κάνουν κουμάντο στον Τουρισμό στα Χανιά;

Και ξαφνικά αποκτήσαμε κουμανταδόρους στο Τουριστικό προϊόν των Χανίων…

Ας τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή:

“Η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Χανίων, η Fraport Greece, η Aegean, η Eurobank και η Marketing Greece, στο πλαίσιο της Σύμπραξης Τουρισμού για τα Χανιά, σας προσκαλούν σε εκδήλωση με θέμα: «Παρουσίαση προγράμματος τουριστικής προβολής Ν. Χανίων 2019» την Παρασκευή 29/11 στις 12:00 μ.μ., στην αίθουσα ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ πλατεία Κατεχάκη, Παλιό Λιμάνι Χανίων.

Αυτό έλεγε η πρόσκληση… Και σκέφτομαι εγώ με το φτωχό μου το μυαλό… Που είναι η Περιφέρεια Κρήτης; Που είναι ο Δήμος Χανίων, ο Δήμος Πλατανιά και οι υπόλοιποι Δήμοι; Δεν έχουν άποψη για το Τουριστικό προϊόν; Η Fraport και η Aegean θα χαράξουν Τουριστική προβολή του νομού; Τι ρόλο παίζει η Eurobank και ποια είναι αυτή η Marketing Greece;

Για να τα δούμε αναλυτικά:

  1. Η Fraport αντί να λειτουργεί ως μοχλός ανάπτυξης, μάλλον πως εξελίσσεται σε εμπόδιο για τον Τουρισμό στα Χανιά. Αφενός έχει ανεβάσει το κόστος ανά επιβάτη, αφετέρου δεν δίνει κίνητρα σε αεροπορικές low cost εταιρίες για να έρθει περισσότερος κόσμος στον τόπο μας. Απλά ήρθε στην παρουσίαση να πει για το Ραντάρ, το οποίο, έτσι κι αλλιώς είναι συμβατική της υποχρέωση.

2.  Η Aegean έχει κανονίσει το πιο ακριβό πτητικό μίλι στην Ελλάδα και την βολεύει μια χαρά η συμμετοχή της σε μια τέτοια σύμπραξη που λειτουργεί και σαν άλλοθι. Να σημειωθεί ότι έχει κόψει και το Χανιά – Θεσσαλονίκη. Για τις τιμές της για Αθήνα δεν το συζητάμε. Ας όψεται ο Κωστής Χατζηδάκης…

3. Η Eurobank, μάλλον πως πλήρωσε τα σποτ που παρουσιάστηκαν και πέρα από τις διευθύνσεις των καταστημάτων της δεν ξέρει την ενδοχώρα!

4. Η Marketing Greece, όπως γράφει και στο site της: “Είμαστε η συμμαχία του ιδιωτικού τομέα για την προβολή του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. Αποτελούμε μια καινοτόμο πρωτοβουλία του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΞΕΕ). Μέτοχός μας είναι ο ίδιος ο τουρισμός.”

Μάλιστα… Για να μην γράψω “βάλαμε τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα”, θα γράψω: Τέσσερις (4) ιδιωτικές εταιρείες κι ένας σύλλογος, εμφάνισαν ένα Τουριστικό πρόγραμμα προβολής των Χανίων, που στην ουσία δεν ήταν παρά τέσσερα (4) μετριότατα σποτάκια. 

Και όλα αυτά με τις ευλογίες του υπουργού Τουρισμού και του Γενικού Γραμματέα του ΕΟΤ. Από την άλλη ο σύλλογος ξενοδόχων, κρατάει «απόσταση» από την Περιφέρεια, για να μπορεί να πιέζει για τις «γερασμένες» όπως λέει, υποδομές της, που δεν έχει κι άδικο…

Σίγουρα όμως, η παντελής έλλειψη της Περιφέρειας και των Δήμων, ήταν σίγουρα ένα επικοινωνιακό αλλά κι ουσιαστικό ατόπημα. Όταν η Περιφέρεια ανακοινώνει ένα πρόγραμμα τουριστικής προβολής, 1.000.000 € και 3.000.000 € ΕΣΠΑ, με 13 νέα σποτάκια, ενώ τρέχουν και οι καμπάνιες με τα βραβευμένα σποτ του Παπαδουλάκη, τι συζητάμε τώρα…

Με λίγα λόγια… Καλό θα είναι να μην υπάρχει απουσία θεσμικών φορέων του Τουρισμού των Χανίων από τέτοιες εκδηλώσεις. Επίσης την προβολή των Χανίων και της Κρήτης κατά προέκταση, ας την κάνουν αυτοί που ξέρουν… Εκτός αν κάποιοι λιγουρεύονται τα 3.000.000 € ΕΣΠΑ…

ΖΑΡΠ…

3 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Και στο παρελθόν υπήρχαν οι “βαρώνοι” του τουρισμού. Τώρα γυρεύουν δουλειά, γιατί οι καιροί άλλαξαν. Ο θεσμικός ρόλος του ΕΟΤ πού είναι; Της Περιφέρειας Κρήτης; Των τουριστικών δήμων;
    Αν δεν γίνουν υποδομές στην ενέργεια, στην ύδρευση, στα λιμάνια και ιδιαίτερα στην κατασκευή καλύτερων και ασφαλέστερων δρόμων, ότι και να κάνουν είναι προσωρινό. Ωραίες οι εκδηλώσεις, οι φωτογραφίες και τα happenings αλλά χωρίς υποδομές δεν προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο. Ας υπάρξει, επιτέλους, μια συνεργασία των ιδιωτικών με τους δημόσιους φορείς του τουρισμού και των υποδομών της Κρήτης για το καλό όλων μας.

  2. Ο “κύριος”στα δεξιά ας πληρώσει πρώτα τους υπαλλήλους του όπως κάνουν όλοι, και μετά να “κόπτεται” για το μέλλον του τουρισμού…….

  3. Συμφωνώ απόλυτα μ τα σχόλια.Αυτό π χρειαζόμαστε είναι πρώτα υποδομές κ μετά τα υπόλοιπα….Οι υποδομές είναι αυτό π βλέπουν πρώτα,οσοι επισκέφτονται την χώρα μας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ