Βρέθηκε ο «εξαφανισμένος» Καραμανλής – Δίνει εξηγήσεις για τα Τέμπη στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας

βρέθηκε-ο-εξαφανισμένος-καραμανλή-1647781

Εκτός από τον Καραμανλή, στην Επιτροπή θα βρεθούν οι Γ.Γεραπετρίτης, Χρ. Σπίρτζης και Μιχ. Χρυσοχοϊδης

Στη βαριά σκιά της πολύνεκρης τραγωδίας των Τεμπών που αρκετοί θεωρούν πως αποτελεί βαθιά ρωγμή στον πολιτικό χρόνο, ίσως και μία δύσκολα ανατάξιμη τάση, αποκτά ιδιαίτερη βαρύτητα η σημερινή συνεδρίαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας, καθώς θα είναι η πρώτη φορά μετά το δυστύχημα που θα τοποθετηθεί ο παραιτηθείς υπουργός Μεταφορών και Υποδομών Κ. Καραμανλής.

Το κυβερνητικό επιτελείο αλλά και ο ίδιος ο κ. Καραμανλής είχαν αλλεπάλληλες διαβουλεύσεις για τη σημερινή συνεδρίαση, στην οποία, εκτός από τον παραιτηθέντα υπουργό, θα διασταυρώσουν τα ξίφη τους ο νυν υπουργός κ. Γ. Γεραπετρίτης και ο πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζης, ενώ ενδιαφέρον θα έχουν και οι τοποθετήσεις του κ. Μιχάλη Χρυσοχοϊδη, τον οποίον προσκάλεσε η κυβερνητική πλειοψηφία, για την περίοδο της δικής του θητείας στο υπουργείο Μεταφορών, επί κυβέρνησης Σαμαρά – Βενιζέλου.

To κλίμα στην πολιτική σκηνή μυρίζει μπαρούτι μετά και την κατά γενική εκτίμηση άστοχη ρήση του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη «περί θυσίας 57 ανθρώπων» αλλά και την ακόμα πιο έντονη τοποθέτηση από τον υπουργό Ανάπτυξης Αδωνι Γεωργιάδη ότι το δυστύχημα είναι «ευκαιρία να τελειώσουμε με αυτό το κράτος».

Μέσα σε αυτή την ατμόσφαιρα, ο πρώην υπουργός Κ. Καραμανλής, σύμφωνα με συνεργάτες του, προσέρχεται στη σημερινή συνεδρίαση, με έναν λεπτομερή φάκελο, με στοιχεία και έγγραφα για όσα έπραξε και δεν έπραξε επί των ημερών του στην ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών.

Η σύμβαση 717 και οι δραματικές προειδοποιήσεις των σιδηροδρομικών

Ωστόσο, παρ ότι η συνεδρίαση, με απόφαση της κυβερνητικής πλειοψηφίας αφορά αποκλειστικά την «αμαρτωλή» σύμβαση 717, η συζήτηση δεν θα είναι εύκολη για τον κ. Καραμανλή, ούτε όμως για τον διάδοχό του κ. Γεραπετρίτη, ο οποίος, δέχεται ήδη συντονισμένα πυρά για τη δήλωσή του ότι η Λάρισα διαθέτει σηματοδότηση.

Τόσο οι σιδηροδρομικοί, όσο όπως και ο ΟΣΕ, με τη δήλωση δικτύου που υποβάλλει ο Οργανισμός για το 2023, είναι ξεκάθαρη: Η Λάρισα διαθέτει σηματοδότηση, αλλά όχι Κεντρική Διαχείριση Κυκλοφορίας, δηλαδή τηλεδιοίκηση.

Υπενθυμίζεται ότι οι σιδηροδρομικοί διαχωρίζουν πλήρως την τηλεδιοίκηση από το τοπικό σύστημα χειρισμού, που πράγματι λειτουργεί στη Λάρισα και δίνει τη δυνατότητα αυτόματης χάραξης πορείας.

Τόσο ο κ. Γεραπετρίτης όσο και ο κ. Καραμανλής, θα κληθούν να απαντήσουν σε μία σειρά από φλέγοντα ερωτήματα που θα θέσουν οι εκπρόσωποι της αντιπολίτευσης, όπως πχ γιατί αγνοήθηκαν οι δραματικές προειδοποιήσεις των σιδηροδρομικών για κίνδυνο δυστυχήματος, γιατί και με εντολή ποίου αφαιρέθηκαν από τη σκανδαλώδη σύμβαση με την Hellenic Train τον Ιούλιο του 2022, όλες οι υποχρεώσεις της κυβέρνησης για ασφάλεια και βελτίωση του δικτύου και πολλά άλλα.

Γράφει η Έλλη Τριανταφύλλου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook