Τα αστέρια του εσπερινού ΕΠΑΛ Χανίων που διέπρεψαν στις Πανελλήνιες – Πως κατάφεραν να μπουν στην Αρχιτεκτονική

Αποτελούν τρανό παράδειγμα ότι όταν υπάρχει θέληση… όλα γίνονται, αρκεί να πιστέψεις στον εαυτό σου και τις δυνατότητές σου. Φυσικά θα πρέπει να έχεις και την ανάλογη στήριξη από τους δικούς του ανθρώπους.

Ο λόγος για τους απόφοιτους του Εσπερινού ΕΠΑΛ Χανίων, οι οποίοι διέπρεψαν στις φετινές Πανελλαδικές εξετάσεις, καταφέρνοντας την εισαγωγή τους σε υψηλόβαθμες σχολές, όπως η Αρχιτεκτονική.

Μαρία Αικατερίνη Τσουρουνάκη: Από την Γερμανική Φιλολογία στην Αρχιτεκτονική

«Ήταν σύμπτωση»

Η Μαρία Αικατερίνη Τσουρουνάκη συγκέντρωσε 22.140 μόρια, εξασφαλίζοντας μια θέση στο τμήμα Αρχιτεκτονικής του Πολυτεχνείου Κρήτης.

Η Μαρία Τσουρουνάκη εργαζόμενη και μητέρα, παρά τις καθημερινές υποχρεώσεις της, κατάφερε να βρει χρόνο και να διαβάσει. Η Μαρία είναι καθηγήτρια γερμανικής φιλολογίας σε δημόσιο σχολείο ωστόσο η εργασία του πατέρα της  ήταν αυτή που την έκανε να ασχοληθεί με τον συγκεκριμένο κλάδο.

Μιλώντας στο zarpanews.gr, η Μαρία Τσουρουνάκη δήλωσε πως δεν είχε σκοπό να δώσει πανελλήνιες και πως στο εσπερινό ΕΠΑΛ Χανίων την έγραψε μια φίλη της!

«Εγώ δεν πήγα στο ΕΠΑΛ για να δώσω πανελλήνιες. Μια φίλη με έγραψε στους δομικούς επειδή νόμιζε ότι θα με ενδιαφέρει. Ήταν σύμπτωση. Εγώ πήγα για να αποκομίσω γνώσεις στον δομικό τομέα. Ωστόσο, για τις εξετάσεις, με εμψύχωσε περισσότερο η καθηγήτριά μας και ψυχή του κλάδου, Κατερίνα Γιανναράκη, ήταν πολύ ενθαρρυντική. Από τους 35 που είχαν έρθει στο τμήμα, οι τρεις ήταν να δώσουν πανελλήνιες και στο τέλος δώσαμε επτά άτομα».

«Μετά από 38 χρόνια αναγκάστηκα να θυμηθώ τα μαθηματικά»

Η Μαρία, έκανε λόγο για μια αρκετά απαιτητική διαδικασία, καθώς όταν είσαι και γονιός και εργαζόμενος, ο χρόνος που σου απομένει να ασχοληθείς με κάτι άλλο είναι λιγοστός και παράλληλα εξήγησε πως τα κατάφερε τελικά να πετύχει στις πανελλαδικές:

«Είναι απαιτητικό. Δεν είναι εύκολο να τα συνδυάζει κανείς. Την προηγούμενη χρονιά, που είχαμε κορονοϊό, μας δόθηκε η ευκαιρία να αφοσιωθούμε στο σχολείο. Έκανα ιδιαίτερα στα μαθηματικά, γιατί μετά από 38 χρόνια προσπαθούσα να τα θυμηθώ. Ήμουν θεωρητική αλλά πάντα μου άρεσαν τα μαθηματικά και αυτό ήταν μια πρόκληση για μένα. Στα 55 μου χρόνια, η επιτυχία μου στις πανελλαδικές ήταν μια επιβεβαίωση για μένα αλλά και ικανοποίηση, ότι μπορώ να κάνω πράγματα ακόμα και σε αυτή την ηλικία».

Όσο για το πως τα παιδιά της εξέλαβαν την επιτυχία της, η Μαρία είπε πως «το είδαν σαν κάτι πολύ ωραίο».

Η Μαρία κατάφερε να γράψει 19,8 στα μαθηματικά, 19,4 στην οικοδομική 19,4, αρχιτεκτονικό σχέδιο 19, έκθεση 16,2, και ειδικά μαθήματα, γραμμικό 18,5 και ελεύθερο 16,4.

Δημήτρης Ακεψωμαΐδης: Από τα ασανσέρ… στην Αρχιτεκτονική Θεσσαλονίκης

«Μου φαινόταν αστείο στην αρχή…»

Στο μεταξύ ένας ακόμη από τους αποφοίτους του Εσπερινού ΕΠΑΛ Χανίων, ο Δημήτρης Ακεψωμαΐδης, οικογενειάρχης και εργαζόμενος επίσης, κατάφερε να εισαχθεί στην Αρχιτεκτονική του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με 17.800 μόρια. Μιλώντας στο Zarpa Radio 89,6, ο Δημήτρης, είπε πως είναι αρκετά δύσκολο να διαβάζεις, να δουλεύεις και να έχεις μικρά παιδιά αλλά χάρη στην στήριξη των εκπαιδευτικών και της οικογένειάς του δεν το έβαλε κάτω…

«Η δουλειά μου σχετίζεται με τα δομικά έργα. Καταρχήν γράφτηκα στο ΕΠΑΛ για να διευρύνω τις γνώσεις μου πάνω στο επάγγελμα, καθώς είμαι τεχνικός ανελκυστήρων. Δεν είχα καθόλου στο μυαλό μου να δώσω πανελλήνιες, αλλά οι καθηγητές μας παρότρυναν και μας έβαλαν στην διαδικασία για να δώσουμε πανελλήνιες, στην αρχή μου φαινόταν αστείο, γιατί δεν περίμενα να περάσω μέσω των πανελληνίων, αλλά οι καθηγητές ευτυχώς μας καθοδήγησαν όπως έπρεπε και μας προετοίμασαν κατάλληλα για να πετύχουμε τους στόχους μας».

«Πολλές φορές είπα να τα παρατήσω»

Ο Δημήτρης τόνισε τον σημαντικό ρόλο που είχαν οι καθηγητές  στην επιτυχία των πανελλαδικών εξετάσεων, επισημαίνοντας ιδιαίτερα την μεγάλη υποστήριξη που έλαβαν από την «ψυχή» του τμήματος, όπως χαρακτηρίζουν, την καθηγήτριά τους Κατερίνα Γιανναράκη:

«Πολλές φορές είπα να τα παρατήσω, δεν ήταν κάτι εύκολο, με τα παιδιά και την δουλειά, αλλά όντως οι καθηγητές μας βοήθησαν πάρα πολύ και όταν απογοητευόμασταν, μας έδιναν κίνητρα για να συνεχίσουμε».

Το σύμπαν συνωμότησε…

Ο Δημήτρης είναι διπλά τυχερός, γιατί πέρα από την επιτυχία του στις πανελλαδικές, η σύζυγός του, εκπαιδευτικός, πήρε μετάθεση φέτος για την Θεσσαλονίκη.

«Πέσαμε στο σωστό timing. Είχαμε έρθει εδώ πριν τέσσερα χρόνια γιατί είναι εκπαιδευτικός η γυναίκα μου και έκανε την οργανική της και μόλις πήρε μετάθεση για Θεσσαλονίκη. Θα συμμετέχω δια ζώσης στα μαθήματα και όπου βγει, δεν είναι κάτι εύκολο, θέλει αρκετές ώρες παρακολούθηση».

Όσο για το πως αντιλήφθηκαν τα παιδιά την επιτυχία του μπαμπά, ο ίδιος είπε πως «τα παιδιά με έβλεπαν να ασχολούμαι και χαίρονταν και αυτό ήταν ένα από τα μεγαλύτερα κίνητρά μου. Αν προσπαθείς μπορείς να καταφέρεις κάτι».

Τέλος, ο Δημήτρης θέλοντας να στείλει το δικό του μήνυμα στους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν πράγματα και διστάζουν, τόνισε: «Παλιότερα δεν είχα την καθοδήγηση από τους γονείς μου για να το καταφέρω. Όταν άκουσα για τις πανελλήνιες μου φάνηκε αστείο, είπα δεν υπάρχει περίπτωση, κι όμως, αν προσπαθήσεις και βρεις και τα κατάλληλα άτομα να σε καθοδηγήσουν, θα βοηθηθείς».

Οι βαθμοί του Δημήτρη έχουν ως εξής: Γραμμικό σχέδιο:19,8,  Ελεύθερο σχέδιο 15, Γραμμικό σχέδιο (ειδικό μάθημα) 18,7, Γλώσσα και Μαθηματικά γύρω στο 10.  Στο μάθημα των Δομικών έργων έγραψε 17,6.

Σίγουρα τους αξίζουν συγχαρητήρια τόσο για τους βαθμούς που κατάφεραν για την εισαγωγή τους στο πανεπιστήμιο όσο και για την επιμονή και την πίστη στους στόχους τους!

zarpanews.gr

2 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Πολλά συγχαρητήρια! τέτοιες ειδήσεις αποτελούν πηγή έμπνευσης για όλους μας, μικρούς και μεγάλους! Με μια δεύτερη ματιά επιβεβαιώνεται η άποψή μου ότι το εκπαιδευτικό μας σύστημα λανθασμένα επικεντρώνεται στις νεότερες ηλικίες!

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ