Στο τιμόνι από τα… 17 – Ριζικές αλλαγές στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης

στο-τιμόνι-από-τα-17-ριζικές-αλλαγές-σ-1196426

Το νέο νομοσχέδιο της κυβέρνησης για την οδική ασφάλεια παρουσίασε σήμερα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής.

Με το προτεινόμενο σχέδιο νόμου, που φέρει τίτλο «Οδηγώντας με ασφάλεια: Εκσυγχρονισμός πλαισίου εκπαίδευσης και εξέτασης υποψηφίων οδηγών» και το οποίο θα κατατεθεί στη Βουλή το προσεχές διάστημα επιχειρείται, μεταξύ άλλων, η αναμόρφωση του πλαισίου που διέπει την εκπαίδευση, τη θεωρητική εξέταση και πρακτική δοκιμασία υποψήφιων οδηγών και οδηγών για τη χορήγηση αδειών οδήγησης οχημάτων.

Οι κύριοι στόχοι είναι:

– Αναβάθμιση της εκπαίδευσης των υποψηφίων οδηγών, ώστε ο οδηγός να είναι καλύτερα προετοιμασμένος για να βγει στο δρόμο, από τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα οδήγησης.

– Ενίσχυση της Διαφάνειας, ώστε να μπει «φρένο» σε φαινόμενα διαφθοράς.

– Διασφάλιση του αδιάβλητου της διαδικασίας Εξέτασης.

– Προαγωγή της Οδικής Ασφάλειας με πράξεις.

Σκοπός του μέρους του σχεδίου νόμου που αφορά στις άδειες οδήγησης (Μέρος Β’), είναι η αντιμετώπιση της διαφθοράς και της αδιαφάνειας του συστήματος εξετάσεων για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, ο εκσυγχρονισμός της εκπαιδευτικής ύλης και της δοκιμαστικής διαδικασίας με γνώμονα την προαγωγή της οδικής ασφάλειας της χώρας, μέσω της διαμόρφωσης ενός σύγχρονου πλαισίου θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και οδηγών, καθώς και του καθορισμού ενός συστήματος ελέγχου και εποπτείας των διαδικασιών και αξιολόγησης των εξεταστών.

Στο πλαίσιο επίτευξης των ανωτέρω, θεσπίζονται, μεταξύ άλλων τα εξής:

– Η θέσπιση νέου κατώτατου ορίου ηλικίας για την παρακολούθηση θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, ήτοι τα 17 έτη, καθώς και δυνατότητας των υποψηφίων που έχουν συμπληρώσει το δέκατο έβδομο (17ο) έτος της ηλικίας τους και έχουν πραγματοποιήσει τον ελάχιστο αριθμό ωρών θεωρητικής εκπαίδευσης οχημάτων κατηγορίας Β να λάβουν μέρος στις θεωρητικές εξετάσεις, αλλά και στις πρακτικές δοκιμασίες,

– Η θέσπιση δυνατότητας οδήγησης με συνοδό σε όσους υποψήφιους οδηγούς έχουν συμπληρώσει τα 17 έτη και ολοκληρώνουν επιτυχώς την πρακτική δοκιμασία. Ειδικότερα, προβλέπεται η χορήγηση προσωρινής άδειας οδήγησης στους ανήλικους υποψήφιους οδηγούς μέχρι τη συμπλήρωση του 18ου έτους ηλικίας τους, οπότε και τους χορηγείται το κανονικό έντυπο άδειας οδήγησης. Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις οδήγησης με συνοδό θα καθοριστούν με υπουργική απόφαση, που θα εκδοθεί εντός 2 μηνών από την έναρξη ισχύος του νόμου (για να μην υπάρξει καμία καθυστέρηση και κανένα κενό ως προς την εφαρμογή της ρύθμισης).

Ακόμη, το νομοσχέδιο προβλέπει σε βασικά του σημεία:

– Ειδική θεωρητική εκπαίδευση για συγκεκριμένες κατηγορίες υποψήφιων οδηγών, όπως οι οδηγοί που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, που έχουν αναγνωριστεί ως δικαιούχοι διεθνούς προστασίας και που είναι κωφοί και βαρήκοοι, με τη χρήση ειδικού εκπαιδευτικού υλικού, το οποίο θα περιλαμβάνει ενδεικτικά εγχειρίδιο σε ψηφιακή μορφή με ήχο, εικόνες, σκίτσα, πραγματικές φωτογραφίες, κείμενο και βίντεο ακόμα και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.

– Αναδιαμορφώνεται και απλουστεύεται η ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης, με σκοπό την καλύτερη κατανόηση και την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των υποψήφιων οδηγών και κατανόηση θεμάτων και καταστάσεων οδικής ασφάλειας, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο σχετικής υπουργικής απόφασης.

– Προβλέπεται η διάθεση των Ερωτηματολογίων των θεωρητικών εξετάσεων και σε άλλες γλώσσες πέραν της Ελληνικής (οι οποίες και θα καθοριστούν με την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης), στην ελληνική με χρήση ακουστικών με ήχο καθώς και στην ελληνική νοηματική γλώσσα.

– Αυστηροποιείται ο έλεγχος της διεξαγωγής των θεωρητικών εξετάσεων, προς αποκατάσταση των στρεβλώσεων και προβλημάτων του υφιστάμενου συστήματος, με τον καθορισμό ελέγχου ταυτοπροσωπίας σε δύο στάδια, ενώ προβλέπεται η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για εισαγωγή στο εξεταστικό σύστημα, ήτοι η χρήση ψηφιακών διαπιστευτηρίων με δυνατότητα ταυτοποίησης δύο παραγόντων μέσω της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης της Δημόσιας Διοίκησης.

– Ενημέρωση υποψηφίων με τη χρήση οπτικοακουστικού υλικού για τη διαδικασία εξέτασης, για την απαγόρευση χρήσης κινητών τηλεφώνων, ακουστικών ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής επικοινωνίας, οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής ή έξυπνης συσκευής, όπως ηλεκτρονικά ρολόγια κλπ., για την απαγόρευση απομάκρυνσης των υποψηφίων από τη θέση εξέτασης τους για οποιονδήποτε λόγο, πριν την ολοκλήρωση της θεωρητικής εξέτασης και του τελευταίου υποψηφίου, καθώς και τις επιβαλλόμενες κυρώσεις σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε παράβασης (όπως θα καθοριστούν με σχετική υπουργική απόφαση).

– Δειγματοληπτικός έλεγχος ταυτοπροσωπίας υποψήφιων οδηγών και οδηγών, για τη διενέργεια του οποίου διασταυρώνεται η φωτογραφία που συμπεριλαμβάνεται στο Δ.Ε.Ε. του υποψηφίου με ψηφιακή φωτογραφία που λαμβάνεται κατά την είσοδο του υποψηφίου στο εξεταστικό κέντρο από κάμερα που χρησιμοποιείται μόνο για αυτό το σκοπό, διασφαλίζοντας την ασφαλή επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και ακολουθώντας τις κατευθυντήριες γραμμές της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

– Ειδική θεωρητική εξέταση ατόμων που δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση, ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και όσων δε γνωρίζουν την ελληνική γλώσσα με τη βοήθεια προσωπικών ακουστικών, καθώς και ειδική θεωρητική εξέταση κωφών και βαρήκοων υποψηφίων με την προβολή βίντεο που εμφανίζεται στην οθόνη του ηλεκτρονικού υπολογιστή και περιλαμβάνει, ενδεικτικά, τις ερωτήσεις, τις απαντήσεις, τα σχήματα και τα κείμενα μεταφρασμένα στην ελληνική νοηματική γλώσσα, καθώς και υπότιτλους.

– Δίνεται η δυνατότητα στους υποψήφιους οδηγούς και οδηγούς να παρακολουθήσουν μαθήματα πρακτικής εκπαίδευσης σε οχήματα νέας τεχνολογίας.

Η θέση του εξεταστή: Διενέργεια της πρακτικής δοκιμασίας των υποψήφιων οδηγών και οδηγών από έναν εξεταστή, η θέση του οποίου βρίσκεται στο μπροστινό τμήμα του οχήματος, στη θέση του συνοδηγού, και με την παρουσία του εκπαιδευτή του εκάστοτε υποψήφιου οδηγού, η θέση του οποίου βρίσκεται στο οπίσθιο τμήμα του οχήματος.

Για την ασφαλιστική κάλυψη των 17αρηδων οδηγών, ο κ. Καραμανλής είπε: «Νομίζω ότι είναι ένα ζήτημα που θα το δούμε. Βλέποντας τα στοιχεία που σας ανέφερα με τα ατυχήματα και τα τροχαία που υπάρχουν, δεν νομίζω ότι θα υπάρξει μεγάλη διαφορά. Είναι γνωστό τοις πάσι ότι ένας νέος οδηγός πληρώνει περισσότερα ασφάλιστρα. Μπορεί να αυξηθεί ακόμα παραπάνω. Μας απασχολεί και θα το δούμε. Αλλά δεν θα είναι απαγορευτικά τα ασφάλιστρα. Δεν οδηγεί μόνος του ο 17άρης. Οδηγεί σε ένα πολύ συγκεκριμένο πλαίσιο».

protothema.gr

One thought on “Στο τιμόνι από τα… 17 – Ριζικές αλλαγές στις εξετάσεις για το δίπλωμα οδήγησης

  1. Ο/Η Είναι παραμύθι η μεταριθμηση της οδήγησης, συντηρούν το καθεστώς διαφθοράς και θυσιάζουν τα παιδιά μας στην άσφαλτο λέει:

    Μεταρίθμηση για να κονομήσουν οι κολλητοί, οι προμηθευτές, οι σχολές οδήγησης κλπ αλλά στην ουσία τίποτε για τον οδηγό και το κρεσέντο θανάτου στην άσφαλτο. Να ρωτηθούν οι ηλίθιοι της κυβέρνησης ΓΙΑΤΙ υποχρεούται ο υποψήφιος οδηγός να πληρώνει 1,000 ευρώ σχεδόν, ( ένας φίλος μου μαθαινει τώρα και μου είπε: 700 η σχολή και 300 το λάδωμα για να περάσω με την πρώτη ), για να μάθει να « οδηγεί « μέχρι να σκοτωθεί «, όπως συμβαίνει στη χώρα μας ? Τι δουλειά έχει το κράτος να ανακατεύεται πως θα μάθει και από ποιον ο υποψήφιος να οδηγά ? Το κράτος είναι υπεύθυνο να τον ελέγξει μόνο οταν είναι έτοιμος να δώσει εξετάσεις, με ένα αστυνομικό της τροχαίας συνεπιβάτη μόνο και κανενα άλλο ! Τι ρόλο παίζει ο εκπαιδευτής να βρίσκεται στο αυτοκίνητο μέσα οταν ο υποψήφιος δινει εξετάσεις ? Να του κρατάει το χέρι ? Να του τραγουδάει για να παίρνει κουράγιο ? Να του χαϊδεύει τα μαλλιά ? Η μήπως για εισπράξει και να δορωδοκησει τον εξεταστή να περάσει τον υποψήφιο ? Κοροϊδευόμαστε στη χώρα του καραγκιοζη και αφήνουμε τα παιδιά μας να σκοτώντε σαν μύγες για να κονομάνε οι σχολές και το διεφθαρμένο σύστημα ? Γιατί στο εξωτερικό δεν υπάρχουν αυτά ? Γιατί στο εξωτερικό ο υποψήφιος μαθαίνει να οδηγεί από συγγενείς του ( που ενδιαφερωντε για τη ζωή του και όχι το πορτοφόλι του ) και για αυτό τον μαθαίνουν να οδηγεί με ασφάλεια και επίσης δίνουν έμφαση στον ΚΟΚ και την ασφαλή οδήγηση ? Έξω γιατι δεν υπάρχουν σχολές οδήγησης σχεδόν ( σε μια πόλη όπως η Αθήνα υπάρχουν 2-3 σχολές μόνο και δεν βλέπεις αυτοκίνητο σχολής οδήγησης ποτέ ( ισως 1 το χρόνο ). Γιατί έξω απαγορεύεται να είναι τρίτο άτομο στο αυτοκίνητο οταν δινει εξετάσεις ο υποψήφιος ? Μονάχα ο οδηγός και ο αστυνομικός της τροχαίας ? Οι καραγκιοζηδες της κυβέρνησης που τα γνωρίζουν αυτά γιατι επιμένουν να στέλνουν τα παιδιά σας στο θάνατο για να κονομαει το διεφθαρμένο σύστημα που έχει σκοτώσει εκατονταδες χιλιάδες ελληνόπουλα μέχρι σήμερα. Κανείς, μα κανείς γονέας στην Ελλάδα δεν πρέπει να ψηφίσει αυτους τους εγκληματίες που σας κοροϊδεύουν με δήθεν μεταρρυθμίσεις γιατι είναι ψεύτες και δεν κανουνε τίποτα να γλυτώσουν τα παιδιά σας από το χάρο στην άσφαλτο. Μπείτε και ενημερωθείτε πως μαθαινουν οι υποψήφιοι να οδηγούν έξω και πως εξετάζω ντε για να καταλάβετε ποσο λαμόγια και ανάξιοι της ψήφος σας είναι αυτοί οι καραγκιοζηδες που κυβερνουν τη χώρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook