«Προετοιμαζόμαστε για ακόμα μία covid σεζόν» – Ο Δημήτρης Φραγκάκης αποκαλύπτει τα σχέδια του ΕΟΤ για το 2022

προετοιμαζόμαστε-για-ακόμα-μία-covid-σεζ-1322819

Στο κλείσιμο μιας τουριστικής σεζόν που ξεκίνησε με τον πήχη χαμηλά και κατάφερε να ξεπεράσει κατά πολύ τις προσδοκίες αναφέρθηκε ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης, ο οποίος φιλοξενήθηκε στο στούντιο του ZARPA RADIO 89,6 και την Φανή Νικηφοράκη.

Ο κ. Φραγκάκης, αποκάλυψε τον σχεδιασμό του Οργανισμού για το 2022 αλλά και την πρόθεσή του να είναι ξανά υποψήφιος βουλευτής με τη Νέα Δημοκρατία στα Χανιά. Αποκάλυψε επίσης ότι έχει καταθέσει πρόταση στο Υπουργείο Πολιτισμού, να ιδρυθεί στα Χανιά, Μουσείο Ελληνικού Τουρισμού.

Κάνοντας αποτίμηση της τουριστικής σεζόν, ο κ. Φραγκάκης ανέφερε πως σε μέγεθος αυτή τη στιγμή έχει φτάσει το 55% του 2019 ενώ υπήρξε σημαντική αύξηση της κατά κεφαλήν τουριστικής δαπάνης +30% (στοιχεία εννιαμηνου από την Τράπεζα της Ελλάδος).

Ερωτηθείς για το κατά πόσο κερδήθηκε το στοίχημα του ασφαλούς ανοίγματος, δεδομένου ότι ειδικά στα Χανιά, τον Αύγουστο σημειώθηκε πρωτοφανής έξαρση κρουσμάτων, ανέφερε:

«Οι σκληροί δείκτες όμως φανερώνουν ότι η έξαρση δεν οφειλόταν στον τουρισμό. Η θετικότητα των κρουσμάτων στα εισερχόμενα, δηλαδή στα αεροδρόμια δεν ξεπερνούσε το 0,7%. Δεν μπορείς να θεωρείς με αυτήν την θετικότητα ότι ευθύνεται ο τουρισμός.

Πάντως είναι γεγονός ότι δημιουργήθηκε μία έξαρση, η οποία οδήγησε στη λήψη κάποιων μέτρων που ναι μεν δημιούργησαν πρόβλημα στη λειτουργία ορισμένων επιχειρήσεων αλλά από την άλλη επέτρεψαν το να συνεχιστεί η σεζόν. Εάν δεν παίρναμε αυτά τα αναγκαία μέτρα δεν θα μπορούσαμε να έχουμε τουρισμό μέχρι τέλος Οκτωβρίου – μέσα Νοεμβρίου.» τόνισε.

Για το γεγονός ότι η ανασφάλεια παραμένει καθώς η αίσθηση είναι ότι το τέλος της πανδημίας δεν έχει φτάσει, παραδέχτηκε πως: «Προετοιμαζόμαστε για μία ακόμα covid σεζόν,  ξεκάθαρα. Δεν θεωρούμε ότι η πανδημία έχει τελειώσει.»

Αλλαγή στο τουριστικό μοντέλο

Ως προς τις τεκτονικές αλλαγές που έφερε η πανδημία στον κόσμο του τουρισμού στην Δυτική Κρήτη με την κατάρρευση της Σκανδιναβικής μονοκαλλιέργειας, ανέφερε πως «υπήρχε ένα τέτοιο σχέδιο σε επίπεδο στρατηγικής. Δουλέψαμε με χώρες που δεν ήταν στο σκληρό πυρήνα των χωρών. Δουλέψαμε με αεροπορικές εταιρείες, δημιουργήθηκαν συνδέσεις. Τον Μάρτιο είχαμε ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα με αεροπορικές εταιρείες 13 εκ ευρώ. Ήρθαν αεροπορικές εταιρείες που δεν τις περιμέναμε. Αυτό έφερε σε πολύ μεγάλο βαθμό αποτέλεσμα.

Σίγουρα τα δεδομένα της φετινής χρονιάς δεν είναι αυτό που θα συμβεί τα επόμενα πέντε χρόνια. Χρειάζεται χρόνος να εκτιμήσουμε αυτά τα δεδομένα αλλά προφανώς τα αξιοποιούμε για την προσπάθεια που κάνουμε για το 2022.

Κάνουμε καμπάνια στον ποιοτικό τουρισμό. Η καμπάνια με τις αεροπορικές εταιρείες θα συνεχιστεί.

Η Σκανδιναβική μονοκαλλιέργεια, όντως σταδιακά αντικαθίσταται από μια ευρωπαϊκή ποικιλότητα που τη θέλει ο τουρισμός μας, την χρειάζεται.

Για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού

Σε σχέση με τα βήματα που έχουν γίνει για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ο κ. Φραγκάκης τόνισε: «Νομίζω ότι τα τελευταία 10-15 χρόνια συζητάμε πάρα πολύ για όλες αυτές τις μορφές τουρισμού. Έχουν γίνει βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση απλά νομίζω πως δεν έχει υπάρξει μια συντεταγμένη στρατηγική ως προς αυτό.

Εμείς έχουμε μια πολύ συντεταγμένη και συγκεκριμένη πολιτική ως προς αυτό, τριετούς διάρκειας, η οποία λέει το εξής, ότι όλη η Ελλάδα, είναι ένας εν δυνάμει τουριστικός προορισμός, όλο το χρόνο. Δεν λέμε δηλαδή ότι υπάρχουν συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές και πάμε να δουλέψουμε με αυτές ένα εξάμηνο – επτάμηνο. Το βλέπουμε δηλαδή πολύ διαφορετικά και η καμπάνια μας διαμορφώθηκε πάνω σε αυτό. Γι αυτό και είδατε ότι παρά το γεγονός ότι ξεκινήσαμε αργά, η σαιζόν τράβηξε. Τράβηξε και επειδή υπήρχε ζήτηση που δεν μπορούσαμε να την καλύψουμε τον Ιούλιο και τον Αύγουστο αλλά τράβηξε και γι’ αυτό.  Από δω και πέρα εμείς περνάμε ένα μήνυμα στο εξωτερικό ότι η Ελλάδα ξεφεύγει από το μοντέλο ήλιος – θάλασσα, ότι η Ελλάδα μπορεί να δώσει πολλά περισσότερα όλο το χρόνο.

Κουβεντιάζουμε και με παράγοντες της Αγοράς ώστε να τους το επικοινωνήσουμε και να το καταλάβουν αυτό. Τους λέμε τι μπορούμε να κάνουμε, τους προτείνουμε προορισμούς και τους λέμε τι δυνατότητες υπάρχουν. Και πιστεύουμε ότι τα επόμενα χρόνια θα πάει καλά αυτό. Αλλά πρέπει να συνεργαστούμε όλοι οι φορείς του τουρισμού και η τοπική αυτοδιοίκηση, περιφερειακή αυτοδιοίκηση, τοπικές κοινωνίες, όλοι πρέπει σε αυτό να έχουν ένα συγκεκριμένο στόχο.».

Παράλληλα, ο κ. Φραγκάκης εκτίμησε πως «η Κρήτη μπορεί να πετύχει τον στόχο του 12μηνου τουρισμού επειδή έχει το κλίμα που έχει, έχει τους ανθρώπους που γνωρίζουν από τουρισμό, έχει το φυσικό περιβάλλον, νομίζω ότι 100% είμαστε από τους προορισμούς που μπορούμε να τον πετύχουμε πρώτοι»

Για την καμπάνια του ΕΟΤ

«Φέτος ο ΕΟΤ έκανε μια από τις πιο μεγάλες και σε έκταση και σε χώρο και σε προϋπολογισμό καμπάνιες που έχουν γίνει ποτέ στην Ελλάδα. Το χρειαζόταν η χώρα και εμείς οργανωθήκαμε σωστά, βγήκαμε νωρίς στις Αγορές και είχαμε έναν προϋπολογισμό 28 εκατομμυρίων» τόνισε ο κ. Φραγκάκης και συνέχισε λέγοντας πως «από αυτά τα μισά πήγαν σε συνδιαφήμιση με αεροπορικές εταιρείες και τα άλλα μισά πήγαν σε προβολή κλασική σε μέσα ενημέρωσης της Ευρώπης και της Αμερικής. Επειδή τώρα παίρνουμε τα νούμερα της αποτίμησης, πρέπει να σας πω ότι πήγαν πολύ καλύτερα απ΄ ότι περιμέναμε και κυρίως οφέλησαν πολύ τις κρατήσεις. Αυτό ήταν βασικός μας στόχος όταν ξεκινούσαμε την καμπάνια γι’ αυτό και πήγαμε απευθείας στους πωλητές και εκεί είδαμε ότι η καμπάνια βοήθησε πάρα πολύ να τονώσουμε την εικόνα της χώρας και να σκεφτεί ο άλλος να κλείσει να έρθει στην Ελλάδα.

«Περιμένουμε να δούμε και τα τελικά αποτελέσματα. Μπορεί να ξεπεράσουμε και το 60% του 2019» ανέφερε

Πάντως αναγνώρισε πως «δεν πρέπει να επαναπαυτούμε στα καλά αποτελέσματα του 2021. Οι προκλήσεις του ελληνικού τουρισμού είναι μπροστά και μεσοπρόθεσμα για το 2022 και μακροπρόθεσμα για την επόμενη πενταετία. Θα είναι σκληρός ο ανταγωνισμός. Άρα πρέπει να δούμε τα μεγάλα θέματα που αντιμετωπίζει ο ελληνικός τουρισμός και να τα διαχειριστούμε.

Για την έλλειψη προσωπικού

Ερωτηθείς σχετικά με το πρόβλημα της έλλειψης προσωπικού στον κλάδο που είναι απόρροια και του γεγονότος ότι πολλοί εργαζόμενοι αναγκάζονται πλέον να αλλάξουν δουλειά, ο κ. Φραγκάκης τόνισε: «Δεν είναι μόνο ελληνικό το πρόβλημα, εντοπίζεται σε όλη την Ευρώπη. Αναγκαστικά πολλοί άνθρωποι άλλαξαν δουλειά στη διάρκεια της πανδημίας καθώς ειδικά το 2020 ο τουρισμός δεν δούλεψε. Και το 2021 όμως, επειδή ξεκίνησε αργά, κάποιοι ήδη είχαν βρει άλλη εργασία. Υπάρχουν πολλά ζητήματα σε σχέση με τους εργαζόμενους και είναι κάτι που μας απασχολεί πάρα πολύ.

Ελπίζουμε πως το 2022 αν ξεκινήσει ο τουρισμός νωρίς θα βρεθεί το προσωπικό.

Η αλήθεια είναι ότι ο κλάδος θέλει μια διόρθωση και στο μισθολογικό κομμάτι. Πρέπει να υπάρξει μια μισθολογική προσαρμογή προς τα πάνω και αυτό είναι κάτι που πρέπει να το σκεφτούν οι επιχειρήσεις. Και επίσης υπάρχει το πρόβλημα της εύρεσης εξειδικευμένου προσωπικού κάτι που σταδιακά αλλάζει σε συνεργασία και με το Υπουργείο Παιδείας» τόνισε ο κ. Φραγκάκης.

Για το μουσείο τουρισμού

Ερωτηθείς για την ίδρυση μουσείου τουρισμού που είχε ανακοινώσει σε πρόσφατη παρουσία του στα Χανιά, τόνισε: «Είμαστε σε μια πολύ στενή συνεργασία με το Υπουργείο Πολιτισμού και έχουμε προχωρήσει αρκετά» τόνισε, επισημαίνοντας πάντως πως το εν λόγω μουσείο σίγουρα δεν θα γίνει στην Αθήνα. Μάλιστα, αποκάλυψε ότι ο ίδιος έχει προτείνει να γίνει στα Χανιά

«Πρόθεσή μου να είμαι υποψήφιος»

Ερωτηθείς για τα επόμενα βήματα στην πολιτική, ο κ. Φραγκάκης, τόνισε πως: « Πρόθεσή μου είναι να είμαι ξανά υποψήφιος. Πάντως ό,τι επόμενο βήμα κάνω θα το κάνω σε συνεννόηση με τον Πρωθυπουργό της χώρας» ξεκαθαρίζοντας πως αυτήν την ώρα προτεραιότητα έχει ο σχεδιασμός της επόμενης τουριστικής περιόδου.

zarpanews.gr

3 thoughts on “«Προετοιμαζόμαστε για ακόμα μία covid σεζόν» – Ο Δημήτρης Φραγκάκης αποκαλύπτει τα σχέδια του ΕΟΤ για το 2022

  1. στο… «Μουσείο Ελληνικού Τουρισμού» που θελει να φτιαξει και να τσεπωσει αυτος και οι φιλοι του να φτιαξει ειδικο τμημα (μεγαλο να ‘ναι) για το πως ο τουρισμος διελυσε την κοινωνια, κατεστρεψε την φυση, αποπροσανατολισε μια για παντα την ελληνικη οικονομια.
    Πως ισοπεδωθηκαν τα παντα.
    Να μας πει.
    Γιατι πρεπει να το πει.
    Και με φωτογραφιες, το πριν και το τωρα.
    Φτιαξε ρε κακομοιρη το μουσειο της Μαχης της Κρητης πρωτα στον Γαλατα που εχει γινει γιδοστασι και μετα φαντασιωσου για άλλα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook