Οι περισσότεροι νεκροί από τροχαία το 2021 στο δήμο Πλατανιά – Στοιχεία-σοκ για τα τροχαία ατυχήματα σε όλη την Κρήτη

Σεβασμό, ενσυναίσθηση και αντιμετώπιση της οδήγησης με προσοχή και σοβαρότητα, συνέστησε ο πρόεδρος του Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Γιάννης Λιονάκης, μιλώντας στο ZARPA RADIO 89,6 και την Φανή Νικηφοράκη.

Ο κ. Λιονάκης παρουσίασε τα στοιχεία για τα τροχαία ατυχήματα στην Κρήτη, τη χρονιά που τελειώνει.

Ο ίδιος ανέφερε ότι ειδικά αυτές τις μέρες και ειδικά όταν ο καιρός είναι κακός, η προσοχή πρέπει να είναι ακόμα περισσότερη ενώ ειδική αναφορά έκανε στους διανομείς, τονίζοντας πως πρέπει να δείχνουμε σεβασμό και να μην κάνουμε παραγγελίες φαγητού και καφέ όταν οι καιρικές συνθήκες είναι κακές.Τα στοιχεία για το 2021 πάντως είναι απογοητευτικά, με 49 νεκρούς στην Κρήτη, έναντι 30 την προηγούμενη χρονιά, μια αύξηση 63%. Από τους νεκρούς, οι 39 ήταν άνδρες και οι 10 ήταν γυναίκες.

Οι 31 ήταν οδηγοί, οι 16 επιβάτες και οι 2 ήταν πεζοί.

Τους περισσότερους θανάτους είχαμε στα Χανιά, με 15 νεκρούς συνολικά, αλλά σε αναλογία ανά εκατομμύριο κατοίκων, η χειρότερη εικόνα καταγράφηκε στο Λασίθι, με 157 νεκρούς ανά εκατομμύριο. Ήταν μάλιστα η χειρότερη χρονιά για το Λασίθι από το 1985.

Ταυτόχρονα όμως, η εικόνα ήταν θετική στο Ηράκλειο, όπου καταγράφηκε η καλύτερη χρονιά από άποψης θανάτων σε τροχαία από το 1985.

Αναλυτικά οι νεκροί ανά νομό φαίνονται παρακάτω:Όσο για τις ηλικίες των θυμάτων, κατανέμονται ως εξής:
Η πλειοψηφία των θανατηφόρων τροχαίων συνέβη στο επαρχιακό οδικό δίκτυο:

Η αναλογία των νεκρών είναι πολύ άσχημη, καθώς στην Ευρώπη ο μέσος όρος νεκρών ανά εκατομμύριο, το 2019, ήταν 18. Αν ήταν ίδια η εικόνα στην Κρήτη, θα έπρεπε να έχουμε 11 νεκρούς, είχαμε όμως σχεδόν τους πενταπλάσιους.

Όπως ανέφερε ο κ. Λιονάκης, οι οδηγοί έναντι των επιβατών, οι άνδρες έναντι των γυναικών, οι άνω των 55 ετών και οι κάτω των 25, η Κυριακή, το επαρχιακό οδικό δίκτυο και ο μήνας Σεπτέμβριος είχαν τα περισσότερα τροχαία συμβάντα. Χαρακτήρισε σημαντικό και το ότι, ενώ από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 7 το πρωί κυκλοφορεί το 1/10 των οχημάτων στο διάστημα αυτό είχαμε τους περισσότερους νεκρούς, το 1/3 του συνόλου.

Τα είδη των οχημάτων που ενεπλάκησαν στα θανατηφόρα ατυχήματα στην Κρήτη είχαν ως εξής:

Παρακάτω παρουσιάζονται τα ατυχήματα ανά δήμο, και στις τέσσερις περιφερειακές ενότητες του νησιού: Ανά μήνα οι θάνατοι είχαν ως εξής:

Θα είναι άξιο λόγου να σταθούμε στους δύο θανάτους αναβατών μηχανής, είπε ο κ. Λιονάκης, στην περιοχή ευθύνης της Τροχαίας Ηρακλείου όπου διαχρονικά και κατά μέσο όρο είχαμε πάνω από 8 κάθε χρόνο.

Η μετανάστευση του προβλήματος από το ΒΟΑΚ στο Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο είναι ένα ζήτημα που πρέπει να απασχολήσει με τη παραδοχή, ότι η επίταση της αστυνόμευσης σε έναν άθλιο δρόμο έχει φέρει θετικά αποτελέσματα μαζί και με τα ελάχιστα χιλιόμετρα διαχωριστικού στηθαίου κατά μήκος του, αναφέρει ακόμα ο Γιάννης Λιονάκης, στο συνοδευτικό κείμενο των αναλυτικών στοιχείων για τα τροχαία.

Προβληματίζει επίσης η υψηλή κατανάλωση οινοπνεύματος από οδηγούς στο νησί, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΣΥΠΡΟΤΑ, και η εξίσου η υψηλή παραβίαση προτεραιότητας του άλλου, είτε πρόκειται για STOP είτε για εκ δεξιών προτεραιότητα. Σε αυτά τα τελευταία δυστυχώς η Κρήτη πρωτοπορεί πανελλαδικά.

Ευχή του κ. Λιονάκη, όπως και όλων ημών, η νέα χρονιά στους δρόμους να είναι καλύτερη από αυτή που τελειώνει, χωρίς νεκρούς και τραυματίες.

Γιατί η ζωή μας είναι σημαντικότερη από οτιδήποτε άλλο.

zarpanews.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΚορονοϊός: Πότε θα φτάσουν στην Ελλάδα τα φάρμακα – Πώς θα εξελιχθεί η «Όμικρον»
Επόμενο άρθροΟ πολύτιμος χρόνος των Ώριμων

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Εφόσον προσφέρεται η υπηρεσία, δεν μπορείς να λες στον κόσμο να μην την αγοράζει. Βγάλτε νόμο να απαγορεύει τις διανομές όταν βρέχει αν είστε τόσο πονόψυχοι.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ