Μήπως είστε εθισμένοι στην άσκηση; Να πώς θα το καταλάβετε

Ενώ η άσκηση θεωρείται γενικά καλή για την υγεία σας, μπορεί να το παρακάνετε, ακόμη και να εθιστείτε σε αυτήν.

Η άσκηση απελευθερώνει ντοπαμίνη και ενδορφίνες, νευροδιαβιβαστές που προκαλούν αισθήματα ανταμοιβής και χαράς. Με την πάροδο του χρόνου, μπορεί να αρχίσετε να συνδέετε αυτά τα συναισθήματα με την προπόνηση και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια επιθυμία για περισσότερη άσκηση, ακόμη και όταν δεν είναι απαραίτητο ή υγιές.

Όταν η άσκηση γίνεται εμμονή, μπορεί να σημαίνει ότι είστε εθισμένοι

Οι άνθρωποι που σκοπεύουν να χάσουν βάρος και ξεκινούν μια ακραία ρουτίνα απώλειας βάρους κινδυνεύουν να εθιστούν στην άσκηση. Επιπλέον, τα άτομα που αισθάνονται την ανάγκη να παραμείνουν σε φόρμα μπορεί επίσης να εθιστούν. Ο εθισμός στην άσκηση μπορεί να προκύψει από διαταραχές εικόνας ή διατροφής, ενώ σχετίζεται επίσης και με άλλες καταστάσεις που περιλαμβάνουν τελειομανία, ναρκισσισμό, νευρωτισμό, ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή, ακόμη και εθισμό στα ναρκωτικά, το κάπνισμα και το αλκοόλ.

Ο εθισμός στην άσκηση οδηγεί σε αρνητικές συνέπειες

Ο εθισμός στην άσκηση είναι αυτό που οι ειδικοί αποκαλούν συμπεριφορικό εθισμό, που σημαίνει ότι είναι μια συμπεριφορά που οδηγεί σε αρνητικές συνέπειες. Μερικά προειδοποιητικά σημάδια ότι εθίζεστε στην προπόνηση περιλαμβάνουν το αίσθημα ενοχής ή νευρικότητας όταν δεν ασκείστε, να γυμνάζεστε όταν είστε άρρωστοι ή να νιώθετε ότι η άσκηση δεν σας ευχαριστεί όπως παλιά. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το να επενδύετε ​​πολύ χρόνο στη γυμναστική ή/και να γυμνάζεστε περισσότερο από όσο σκοπεύετε.

Στην πραγματικότητα, η ζωή σας μπορεί να περιστρέφεται γύρω από τη γυμναστική και μπορεί να θυσιάσετε άλλες δραστηριότητες προκειμένου να βρείτε χρόνο να ασκηθείτε. Άλλα σημάδια περιλαμβάνουν την αύξηση της συχνότητας που ασκείστε και τη συνέχιση της γυμναστικής όταν ξέρετε ότι δεν πρέπει ή δεν θέλετε.

Εάν νιώθετε ότι είστε ή θα μπορούσατε να εθιστείτε στην άσκηση, ίσως θελήσετε να θέσετε κάποια όρια για το πότε να προπονείστε. Επίσης ειναι σημαντικό να κάνετε διαλείμματα για να δώσετε χρόνο στο σώμα σας να αναρρώσει. Εάν θεωρείτε ότι είναι δύσκολο να μειώσετε ή ακόμα και να αφιερώσετε λιγότερο χρόνο στην προπόνηση, μπορείτε να μιλήσετε με έναν επαγγελματία ψυχικής υγείας ο οποίος μπορεί να σας βοηθήσει να εντοπίσετε τις εμμονικές συμπεριφορές και να εργαστείτε για να τις ελέγξετε.

jenny.gr

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Προηγούμενο άρθροΣας κυριεύει η κατάθλιψη; Ανατρέψτε την κατάσταση με 10 κινήσεις
Επόμενο άρθροΧανιά | Επιχείρηση διάσωσης νεαρής τουρίστριας στον Σταυρό Ακρωτηρίου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ