Μαθητές από ευπαθείς ομάδες εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας

Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αφήνει εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες παιδιά, που τα ίδια ή πρόσωπα του στενού τους περιβάλλοντος αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο, καθώς η λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων προϋποθέτει την παρουσία 15 τουλάχιστον ατόμων.
Χωρίς καμία κάλυψη έχει αφήσει το υπουργείο Παιδείας μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και οι οποίοι μέχρι και σήμερα σε αρκετές περιπτώσεις έχουν μείνει εκτός εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οχι λόγω καταλήψεων, όπως θέλει να πείσει η υπουργός Νίκη Κεραμέως, αλλά εξαιτίας δικών της πρωτοβουλιών.

Στα μέσα Σεπτεμβρίου εστάλη εγκύκλιος στα σχολεία σύμφωνα με την οποία η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση (διαδικτυακά τμήματα) παρέχεται μεταξύ άλλων σε μαθητές που ανήκουν οι ίδιοι ή κοντινά τους συγγενικά πρόσωπα σε ευπαθείς ομάδες. Ωστόσο, ο σχηματισμός τέτοιων διαδικτυακών τμημάτων προϋποθέτει την ύπαρξη τουλάχιστον 15 μαθητών, γεγονός το οποίο έχει προκαλέσει τεράστιο κώλυμα σε πολλές περιοχές της χώρας, με παιδιά να αποκλείονται πρακτικά από την εκπαιδευτική διαδικασία.

Οπως μας μεταφέρει γονέας (τα στοιχεία του στη διάθεση της εφημερίδας), στην Ανατολική Θεσσαλονίκη όπου και κατοικεί δεν έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος αριθμός μαθητών, με αποτέλεσμα τα παιδιά αυτά επί ένα μήνα τώρα να μην έχουν κάνει καθόλου μάθημα.

«Ο μικρός αρρώστησε το καλοκαίρι και από το νοσοκομείο μάς είπαν ότι πρέπει να τον προφυλάσσουμε από ιώσεις κ.λπ. Στην αρχή της χρονιάς ενημερώσαμε το σχολείο και προσκομίσαμε τα έγγραφα που αποδεικνύουν ότι το παιδί ανήκει στις ευπαθείς ομάδες. Ημασταν σε συνεχή επαφή με τη διεύθυνση του σχολείου, απ’ όπου μας έλεγαν ότι τις ηλεκτρονικές τάξεις θα αναλάβουν δάσκαλοι οι οποίοι επίσης ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες.

Πράγματι, το παιδί έκανε μάθημα μία μέρα, όμως ύστερα από την πιο αυστηροποιημένη εγκύκλιο του υπουργείου που εστάλη στα σχολεία, πολλοί εκπαιδευτικοί που μέχρι τότε υπάγονταν στις ομάδες αυξημένου κινδύνου εξαιρέθηκαν και αναγκάστηκαν να επιστρέψουν στις σχολικές μονάδες, αφήνοντας έτσι ακάλυπτα τα παιδιά που παρέμεναν σπίτι», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο πατέρας μαθητή της ΣΤ’ Δημοτικού και προσθέτει:

«Μετά ξεκίνησε νέος μαραθώνιος. Από τη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης μου είπαν ότι οργανώνονται, ότι καταγράφουν τα παιδιά και προσπαθούν να φτιάξουν τάξεις. Ετσι, φτάσαμε στα τέλη της περασμένης εβδομάδας για να ξεκινήσουν τα μαθήματα και αυτό χωρίς να έχει συμπληρωθεί ο απαιτούμενος ελάχιστος αριθμός των μαθητών, αλλά με πρωτοβουλία της περιφερειακής διεύθυνσης εκπαίδευσης και μόνο ύστερα από πίεση των γονιών».

Σε δημοσιεύματα του τοπικού Τύπου (voria.gr) διαβάζουμε ότι μόνο στην Πρωτοβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, η οποία περιλαμβάνει τους δήμους Θεσσαλονίκης, Θέρμης, Πυλαίας-Χορτιάτη, Καλαμαριάς και Θερμαϊκού, στα τέλη Σεπτέμβρη είχαν καταγραφεί 165 μαθητές που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, με τους αριθμούς να είναι αντίστοιχοι και σε άλλες μεγάλες περιφέρειες της χώρας.

Ο Εθνικός Αντιπρόσωπος της ΓΣΕΕ στο Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία, δρ Ανδρέας Δ. Στοϊμενίδης, σχολιάζοντας το ζήτημα του αποκλεισμού χιλιάδων παιδιών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, μας λέει ότι δημιουργούνται διαφορετικές ταχύτητες εντός εκπαίδευσης, με αυτούς τους μαθητές και τις οικογένειές τους να μετατρέπονται σε πολίτες τρίτης κατηγορίας.

«Οι εξαγγελίες περί ίσων ευκαιριών φαίνεται να χάνουν το νόημά τους. Εδώ και πάρα πολλούς μήνες, γνώριζαν τι έπρεπε να γίνει, ωστόσο φαίνεται να αδιαφόρησαν. Πρόκειται αλήθεια για επιχειρησιακή ανικανότητα ή μήπως για κοινωνική αναλγησία; Η κυβέρνηση εφαρμόζει μια πολιτική που στην πράξη ωθεί τους γονείς –όσους γονείς μπορούν– να στείλουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά σχολεία. Μήπως τελικά η δημόσια εκπαίδευση δεν αποτελεί προτεραιότητα;» μας λέει ο κ. Στοϊμενίδης.

Σχετικές ερωτήσεις για το ζήτημα έχουν καταθέσει στη Βουλή ο βουλευτής Ηρακλείου ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ., Χάρης Μαμουλάκης, ερώτηση την οποία συνυπογράφουν ακόμη 44 βουλευτές του κόμματος καθώς και η Χαρά Κεφαλίδου, τομεάρχης Παιδείας και βουλευτής Δράμας του Κινήματος Αλλαγής.

Πηγή: efsyn.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. ‘’Εγκύκλιος του υπουργείου Παιδείας αφήνει εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες παιδιά, που τα ίδια ή πρόσωπα του στενού τους περιβάλλοντος αντιμετωπίζουν υψηλό κίνδυνο, καθώς η λειτουργία διαδικτυακών τμημάτων προϋποθέτει την παρουσία 15 τουλάχιστον ατόμων. ‘’
    Δημιουργήστε διαδικτυακά τμήματα από μαθητές όλης της χώρας !
    Γρήγορα πριν χαθεί όλη η Σχολική χρονιά .

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ