Χανιά | «Γραφειοκρατική σαβούρα η αξιολόγηση: Χάνουμε την ώρα μας αντί να κάνουμε μάθημα»

χανιά-γραφειοκρατική-σαβούρα-η-αξιο-1187587

Για τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και στα Χανιά, μίλησε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων Γιάννης Κυριακάκης, στο πλαίσιο της συνέντευξης που πραγματοποιήθηκε το πρωί στο Zarpa Radio 89,6 και στους Άννα Παπακωνσταντίνου και Γιώργο Κολομπάκη.

Τα δυο χρόνια της πανδημίας, προέκυψαν μεγάλες ελλείψεις στη μόρφωση των μαθητών, οι οποίοι υποχρεώθηκαν να κάνουν μάθημα μέσω της τηλεκπαίδευσης. Οι συνθήκες συνάμα με τις οδηγίες του Υπουργείου Παιδείας για την εκπαιδευτική διαδικασία δεν ευνόησαν την κάλυψη των μαθητικών κενών, όπως επιβεβαίωσε ο κ. Κυριακάκης.

Ο κ. Κυριακάκης έκανε λόγο για λάθος χειρισμούς από την πλευρά της κυβέρνησης στα θέματα παιδείας εν μέσω πανδημίας λέγοντας: «Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  έπρεπε να δει τι πάθανε αυτά τα παιδιά τα δυο αυτά χρόνια και να προσαρμόσει τον τρόπο που διδάσκουμε, το βιβλίο, την ύλη…»

Αξιολόγηση: Το μεγάλο αγκάθι για τους εκπαιδευτικούς – «Γραφειοκρατική σαβούρα: Χάνουμε την ώρα μας αντί να κάνουμε μάθημα»

Μεγάλο αγκάθι για τους καθηγητές παραμένει εδώ και 30 χρόνια η αξιολόγηση, η οποία αφορά τόσο τη σχολική μονάδα όσο και τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς: «Γραφειοκρατική σαβούρα. Χάνουμε την ώρα μας αντί να κάνουμε μάθημα. Η αξιολόγηση είναι το τυρί της παγίδας. Σου λέει το κράτος έλα εδώ, να αξιολογήσουμε το κτίριο, μα για το κτίριο εμείς δεν έχουμε καμία δουλειά, δικό του είναι. Το κράτος δεν εκπληρώνει τις υποχρεώσεις του, όπως το προβλέπει το σύνταγμα. Να συζητήσουμε για τα βιβλία; Μα δε μας ρωτάει, τα φτιάχνει μας τα στέλνει, δε μας ρωτάει για το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, δε μας ρωτάνε για τίποτα. Ουσιαστικά μας βομβαρδίζουν με εντολές, ανακοινώσεις και απειλές.»

Σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΕΛΜΕ είναι δύσκολο να προσδιορίσει κανείς το πως θα αξιολογηθεί το εκπαιδευτικό έργο: «Το εκπαιδευτικό έργο δε μπορεί να αξιολογηθεί με ένα μέτρο: Δηλαδή ποιος είναι ο καλός καθηγητής; Είναι αυτός που προπονεί τα παιδιά για τις εξετάσεις ή αυτός που οξύνει την κριτική σκέψη; Είναι αυτός ο οποίος τον φοβούνται τα παιδιά ή τον αγαπάνε; Είναι αυτός που βάζει καλούς βαθμούς ή αυτός που εμβαθύνει στην ύλη; Είναι αυτός που κυνηγάει και τον τελευταίο μαθητή του τελευταίου θρανίου ή αυτός που προπονεί τον καλύτερο;»

Σταθεροί στα αιτήματά τους οι μαθητές  

Η Ελάχιστη βάση εισαγωγής στα Πανεπιστήμια αλλά και η Τράπεζα Θεμάτων είναι ζητήματα που ακόμα «καίνε» τους μαθητές, οι οποίοι προχωρούν ανά διαστήματα σε καταλήψεις των σχολικών μονάδων τους, προκειμένου να διεκδικήσουν άμεσα λύσεις και αλλαγές από το Υπουργείο Παιδείας: «Πρακτικά η κυβέρνηση προσπαθεί να εξυπηρετήσει ημέτερους, οι οποίοι έχουν κολέγια και όσοι έχουν χρήματα θα πάνε εκεί τα παιδιά τους, οι υπόλοιποι θα τα γυρίσουν σε μια δουλειά, από αυτές τις ψευτοδουλειές που υπάρχουν δυστυχώς στην αγορά εργασίας και που κάνει η τεράστια πλειοψηφία της νεολαίας. Η τράπεζα θεμάτων αυτή τη στιγμή στην Α΄ και Β’ Λυκείου σημαίνει πρακτικά ότι τα θέματα δεν θα τα βάζει ο καθηγητής, παίρνοντας υπόψη το επίπεδο της τάξης. Θα γίνεται μια κλήρωση όπου το 50% θα το βάζει ο καθηγητής και θα αντιμετωπίζει με ανόμοιο τρόπο ανόμοια σχολεία.»

Κενά σε ξένες γλώσσες και τεχνικές ειδικότητες 

Αρκετά είναι τα κενά στα Γυμνάσια και τα Λύκεια του Νομού Χανίων, ειδικότερα στις ώρες των ξένων γλωσσών «Υπάρχουν κενά σε πολλά σχολεία. 145 ώρες κενές στα μαθήματα των ξένων γλωσσών, δηλαδή στα αγγλικά, γαλλικά και γερμανικά. », είπε ο κ. Κυριακάκης.

Αρκετά κενά εντοπίζονται επίσης και στις τεχνικές ειδικότητες των ΕΠΑΛ στα Χανιά, με πολλούς μαθητές να κάνουν πεντάωρα και εξάωρα μαθήματα.

Εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι τα Χανιά φαίνεται σα να έχουν «αποκλειστεί» από τους διορισμούς, αφού παρά τις αυξημένες ανάγκες που υπάρχουν στις σχολικές μονάδες, προσελήφθησαν εκπαιδευτικοί ίσοι σχεδόν στον αριθμό με αυτούς που συνταξιοδοτήθηκαν: « Οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί είναι αυτοί τη στιγμή 350 άτομα στα Χανιά, πολλοί εκ των οποίων είναι εκτός Χανίων, αφού δεν κατάφεραν να βρουν σπίτι. Το μεγάλο αίσχος της υπόθεσης είναι ότι δεν γίνονται διορισμοί. Έγιναν μετά από χρόνια και οι διορισμοί στα Χανιά  ήταν περιορισμένοι από λάθος ή σκοπιμότητα της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων. Διορίστηκαν περίπου 52-53 άτομα ενώ οι συνταξιοδοτήσεις ήταν 50. Ενώ έπρεπε να διοριστούν πάνω από 150, στο Ρέθυμνο διορίστηκαν περισσότεροι από τα Χανιά και στο Λασίθι περισσότεροι από τα Χανιά.»

Ο κ. Κυριακάκης δεν παρέλειψε να αναφερθεί και στη δυσκολία που υπάρχει από πλευράς της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Χανίων σχετικά με την ανακοίνωση – δημοσιοποίηση των κενών στις σχολικές μονάδες του νομού.

zarpanews.gr

2 thoughts on “Χανιά | «Γραφειοκρατική σαβούρα η αξιολόγηση: Χάνουμε την ώρα μας αντί να κάνουμε μάθημα»

  1. Ο/Η Τα πανεπιστήμια του εξωτερικου είναι γεμάτα Ελληνόπουλα που προσπαθούν να γλυτώσουν από την …ανθελληνική παιδεία σας, σουργελα λέει:

    Ειστε ότι πιο σάπιο υπάρχει στη κοινωνία μας, μετά τους πολιτικούς, την δικαστική εξουσία και τος δημόσια ο γράφουν- καναλάρχες. Έχετε καταστρέψει τη νεολαία τα τελευταία 30 χρόνια, μπαίνουν στα σχολεία για μόρφωση τα παιδιά και βγαίνουν αφισσοκολλητες, Ν τραμπούκοι, κομματόσκυλα και ανθελληνες. Μια μέρα θα ….πληρωθείτε ανάλογα με το ανθελληνικό έργο σας ……συντρόφια ! Δεν θα έστελνα ούτε πίθηκο να περάσει έξω από ελληνικό σχολείο οποιαδήποτε βαθμίδας !

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook