Χανιά | Δεν παρέχουν βοήθεια σε μαθήτρια με κώφωση – «Το παιδί κλαίει, θέλει να κάνει μάθημα»

χανιά-δεν-παρέχουν-βοήθεια-σε-μαθήτρι-1294193

Τι πρέπει να πάθει ένα παιδί για να του παρέχει το ελληνικό κράτος την απαραίτητη βοήθεια στο σχολείο; Απ’ ό,τι φαίνεται, το να είσαι σχεδόν εντελώς κουφός δεν αρκεί.

Όπως καταγγέλλει στο zarpanews.gr η κυρία Ευαγγελία Χαλκιαδάκη, μητέρα 12χρονης μαθήτριας που φοιτά στο 1ο Γυμνάσιο Κισσάμου, η κόρη της γεννήθηκε με ιδιαίτερα σοβαρό πρόβλημα ακοής, έβαλε όμως κοχλιακό εμφύτευμα και σε όλη τη διάρκεια της φοίτησής της στο Δημοτικό λάμβανε παράλληλη στήριξη από εξειδικευμένο εκπαιδευτικό που επικοινωνούσε μαζί της μέσω της νοηματικής γλώσσας.

Μάλιστα παρουσίασε και τη γνωμάτευση του ΚΕΣΥ (στη διάθεση του zarpanews.gr), όπου αναφέρεται ξεκάθαρα ότι η νεαρή Ελευθερία επικοινωνεί μέσω νοηματικής, ξέρει να διαβάζει αν και δεν καταλαβαίνει όλες τις έννοιες των λέξεων, γράφει με ευανάγνωστα γράμματα και ελάχιστα ορθογραφικά λάθη, έχει καλή μαθηματική σκέψη και μπορεί να λύσει προβλήματα, αλλά χρειάζεται κάποιον ειδικό να μπορεί να της εξηγήσει το κάθε πρόβλημα, όπως και έννοιες που δύσκολα μεταφέρονται μέσω νοηματικής.

Οι ειδικοί του ΚΕΣΥ αναφέρουν ακόμα ότι με το εμφύτευμα που έχει βάλει, η ακουστική της κατανόηση βελτιώνεται, ότι προσπαθεί να μιλήσει και να συμμετάσχει σε διάλογο, ενώ η νοημοσύνη του κοριτσιού παρουσιάζεται στα ανώτερα φυσιολογικά πλαίσια.

Κοινώς, δεν πρόκειται για παιδί με διανοητικά προβλήματα, αλλά ακριβώς το αντίθετο. Πρόκειται για μια καλή μαθήτρια, η οποία δεν έχει πρόβλημα να κατανοήσει, αλλά χρειάζεται κάποιον να τη βοηθήσει στη μετάδοση των πληροφοριών. Μάλιστα, σύμφωνα με τη μητέρα της, στην ΣΤ’ Δημοτικού είχε άριστους βαθμούς, με μόλις ένα «9» και σε όλα τα υπόλοιπα μαθήματα «10».

Όπως προκύπτει ξεκάθαρα από τη γνωμάτευση του ΚΕΣΥ, η παράλληλη στήριξη κρίνεται απαραίτητη σε όλη τη διάρκεια της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την Ελευθερία:Ε, και τί έγινε που το κορίτσι έχει τις προϋποθέσεις για μια φυσιολογική εξέλιξη και μόρφωση με την κατάλληλη βοήθεια; Στο ΥΠΑΙΘ φαίνεται να μην τους καίγεται καρφάκι.

Σύμφωνα με πληροφορίες του zarpanews.gr, για την περίπτωση της μαθήτριας είχε ενημερωθεί έγκαιρα το ΠΥΣΔΕ, αλλά εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης δεν εμφανίστηκε ούτε μετά τη Β’ φάση προσλήψεων αναπληρωτών.

Στο σχολείο κάνουν ό,τι μπορούν και μάλιστα έχουν βρει μάσκες με διαφάνεια που επιτρέπουν να δει κανείς τα χείλη του καθηγητή όταν μιλάει, γιατί αυτό βοηθάει κάπως την Ελευθερία να αντιληφθεί τις λέξεις που προφέρει ο εκπαιδευτικός. Αλλά, όσο αξιέπαινο κι αν είναι αυτό – άλλωστε δεν αμφιβάλλει κανείς για τις προθέσεις των εκπαιδευτικών – δεν αποτελεί λύση.

«Το παιδί μερικές φορές φτάνει στο σημείο να κλαίει γιατί θέλει να μάθει, είναι πολύ έξυπνη και τα καταλαβαίνει όλα. Αλλά πρέπει κάποιος να της εξηγεί τί ακριβώς λέγεται στην τάξη«, λέει στο zarpanews.gr η κυρία Χαλκιαδάκη. «Δεν είναι δυνατόν να στερούν από την κόρη μου το μέλλον της. Δηλαδή τι σημαίνει αυτή η αντιμετώπιση, ότι φταίει σε κάτι το παιδί; Δεν έχει τίποτα που να την εμποδίζει να καταλάβει και να μάθει, πρόβλημα ακοής έχει».

Επισημαίνεται ακόμα, ότι στο Γυμνάσιο η παράλληλη στήριξη εξ ορισμού δεν αφορά όλα τα μαθήματα, αλλά μονάχα φιλολογικά, μαθηματικά, φυσική, βιολογία και χημεία. Ούτε αυτό όμως δεν παρέχεται στη νεαρή Χανιώτισσα.

Είναι σαν να λέει το υπουργείο Παιδείας πως, αν είχες την ατυχία να γεννηθείς με πρόβλημα υγείας, είναι πρόβλημά σου. Και πως, αφού σου έτυχε αυτό, δεν σε χρειαζόμαστε και πολύ στο σχολείο.

Ο μόνος τρόπος να διαψεύσει αυτή τη διαπίστωση, θα είναι να επανορθώσει πριν να είναι αργά. Αργά όχι για το ίδιο, αλλά για την Ελευθερία και για τις εκατοντάδες, αν όχι χιλιάδες ακόμα «Ελευθερίες» που άφησε εν έτει 2021 σε παρόμοια μοίρα, σε ολόκληρη τη χώρα.

zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook