«Αν θες να λέγεσαι άνθρωπος»! Γονείς σχολείου των Χανίων ζητούν επιπλέον εκπαιδευτικό για παιδί με έντονες δυσκολίες

Την παρέμβαση της Διεύθυνσης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης των Χανίων, για την τοποθέτηση εκπαιδευτικού που θα βοηθήσει μαθητή δημοτικού που εμφανίζει προβληματική συμπεριφορά ζητούν οι γονείς του σχολείου.

Σε σχετική τους ανακοίνωση αναφέρουν τα εξής:

«Σε Δημοτικό Σχολείο των Χανίων, με την έναρξη της σχολικής χρονιάς, μαθητές, δασκάλα και γονείς έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με αντίξοες συνθήκες, γνώριμες και οικείες σε πολλούς εκπαιδευτικούς και γονείς, τόσο στην πόλη μας όσο και στη χώρα γενικότερα.

Το εκπαιδευτικό σύστημα, πέρα από την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών και τη διευθέτηση εσωτερικών υποθέσεων, είναι αρμόδιο για την άμεση, έγκαιρη και αποτελεσματική αντιμετώπιση δυσχερών καταστάσεων που παρουσιάζονται στα κατά τόπους σχολεία. Με μία τέτοια κατάσταση έχουμε έρθει αντιμέτωποι από την έναρξη, κιόλας, της σχολικής χρονιάς. Δυστυχώς, όμως, οι αρμόδιες υπηρεσίες, λειτουργούν με τον ρυθμό βραδύποδα- όπως, άλλωστε και κάθε υπηρεσία στη χώρα μας.

Τα παιδιά και η δασκάλα έχουν βρεθεί αντιμέτωποι με την επιθετική συμπεριφορά μαθητή μέσα στην τάξη κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διδασκαλίας. Το δυσάρεστο στην όλη κατάσταση είναι ότι η οικογένεια του παιδιού δεν αναγνωρίζει τις δυσκολίες του και έτσι παρακωλύονται όλες οι διαδικασίες με τις οποίες το παιδί θα μπορούσε να υποστηριχθεί πλήρως. Είμαστε, πλέον, ανήσυχοι καθώς υπάρχουν καθημερινά περιστατικά βίας προς τα παιδιά και τη δασκάλα, η οποία-ενώ δε διαθέτει την κατάλληλη ειδίκευση, ούτε και την αρμοδιότητα για να αντιμετωπίσει τέτοιου είδους περιστατικά-βρίσκεται στη δύσκολη θέση να διαχειριστεί ένα παιδί που προφανώς αντιμετωπίζει έντονες δυσκολίες και  να πρέπει να διασφαλίσει καθημερινά τη σωματική και την ψυχική ακεραιότητα των υπολοίπων μαθητών.

Οι γονείς της τάξης, κατανοούμε, επικροτούμε και υποστηρίζουμε όλες τις ενέργειες της δασκάλας. Συγχρόνως, όμως της συμπαραστεκόμαστε και προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε όλες τις υπηρεσίες. Στο πλαίσιο αυτό, αναγνωρίζοντας την αδιάρρηκτη σχέση παιδιού-δασκάλου-οικογένειας, απέχοντας από το μάθημα, κατευθυνόμαστε μαζί με τα παιδιά μας  στα γραφεία της Α΄βάθμιας Εκπαίδευσης Χανίων, με αίτημα να διατεθεί άμεσα ένας εκπαιδευτικός να συντροφεύει, να συνοδεύει και να ηρεμεί το παιδί κατά τη διάρκεια των ξεσπασμάτων του και μέχρι οι αρμόδιες υπηρεσίες να ολοκληρώσουν τις απαιτούμενες ενέργειες.

Είναι σίγουρο ότι τέτοια περιστατικά διαδραματίζονται καθημερινά σε μήκος της χώρας. Τασσόμεθα, λοιπόν, στο πλευρό των παιδιών αυτών, των οποίων η κραυγή για βοήθεια δεν εισακούεται από το ευρύτερο οικογενειακό και κοινωνικό περιβάλλον το οποίο τα συνοδεύει. Οφείλει, όμως το κράτος, μέσω του Υπουργείου Παιδείας και των τοπικών Διευθύνσεων, να προσλαμβάνει μαζικά μόνιμους εκπαιδευτικούς, ώστε να καλύπτονται αποτελεσματικά και άμεσα όλες οι ανάγκες.

Στις πλάτες κάθε οικογένειας υπάρχουν πολλά βάρη. Η ευθύνη μας απέναντι στην κοινωνία για τους ανθρώπους που θα της παραδώσουμε είναι τεράστια. Δεν πλάθουμε ζυμάρι, πλάθουμε ανθρώπους. Και επειδή η σύμπλευση με τους καλύτερους μάς μαθαίνει πώς πρέπει να τραβάμε και το κουπί, πρέπει να διδάξουμε στα παιδιά μας τι απαιτείται

‘’Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος’’:

‘’Αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος δεν θα πάψεις ούτε στιγμή ν’ αγωνίζεσαι για την ειρήνη και για το δίκιο. Θα βγεις στους δρόμους, θα φωνάξεις, τα χείλια σου θα ματώσουν απ’ τις φωνές το πρόσωπό σου θα ματώσει από τις σφαίρες — μα ούτε βήμα πίσω. ……..

Και πρόσεξε: μη ξεχαστείς ούτε στιγμή.

Μπροστά σε τίποτα δε θα δειλιάσεις κι ούτε θα φοβηθείς. Το ξέρω, είναι όμορφο ν’ ακούς μια φυσαρμόνικα το βράδι, να κοιτάς έν’ άστρο, να ονειρεύεσαι είναι όμορφο σκυμένος πάνω απ’ το κόκκινο στόμα της αγάπης σου να την ακούς να σου λέει τα όνειρά της για το μέλλον. Μα εσύ πρέπει να τ’ αποχαιρετήσεις όλ’ αυτά και να ξεκινήσεις γιατί εσύ είσαι υπεύθυνος για όλες τις φυσαρμόνικες του κόσμου, για όλα τ’ άστρα, για όλες τις λάμπες και για όλα τα όνειρα αν θέλεις να λέγεσαι άνθρωπος. -Τάσος Λειβαδίτης’’

Οι γονείς.»

Zarpanews.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Πάμε λοιπόν:πες οτι υπαρχει ενα παιδακι που πραγματικα,ξαναλεω ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ,εχει πρόβλημα(,κι εδω ερχεται το παλιο ΚΕΔΔΥ που απο περσι που αλλαξε και ΚΕΣΣΥ δεν θα ελεγες οτι δουλευει κι οπως πρεπει ,μα αυτη ειναι μια αλλη …καταγγελια και θα επρεπε οι χανιωτες γονεις να παραπονεθουν ΚΑΙ γι αυτο,γνωμη μου,)και οι γονεις αρνουνται κατηγορηματικα και κρυβονατι πισω απο το δαχτυλο τους…Επειδη λοιπόν το να μην γραφεις το παιδι σου στις ειδικες δομες σημαινει ότι δεν το προσεχεις σα γονιος οπως πρεπει ερχεται ο εισαγγελεας ανηλίκων ΚΑΙ ΣΤΟ ΘΥΜΙΖΕΙ…Αν ομως το παιδι ειναι απλα επιθετικο,τοτε;;;Και σε ποιο βαθμο επιθετικο;;;Ωστε να προκαλεσει βλαβη σε συμμεθητες του;;;ή απλα χαλαει τη μαγια σε ενα τμημα μου θα πηγαινε μονο του αλλιως;;;Δυσκολα τα πραματα για το διευθυντη-ντρια του σχολείου…Και το δασκαλο του τμηματος βεβαιως βεβαιως…Παντως στα π[ρωην ΚΕΣΣΥ εστω κι αν ειναι ρημαδιο μπορει να παει με την δικαιολογια του επειγοντος κι αν δεν θελει ο κηδεμονας του, εκει ειναι ο εισαγγελεας ανηλικων για “παραμέληση ανηλικου>”,ο Νομος το λεει και το προβλεπει…Αυτα….

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ