Πωλείται όπως είναι “επιπλωμένο” το αεροδρόμιο Χανίων | Στην ουρά Κοπελούζος-Γερμανοί-Αμερικάνοι

chania-aerodromio_1Στις 27 Φεβρουαρίου φτάνουν στα Χανιά οι εκπρόσωποι του πρώτου εκ των επτά επενδυτικών σχημάτων που ενδιαφέρονται για την αγορά του αερολιμένα “Γιάννης Δασκαλογιάννης”, που βρίσκεται στην α’ ομάδα ιδιωτικοποιήσεων των περιφερειακών αεροδρομίων.

Πρόκειται για την κοινοπραξία του Ομίλου Κοπελούζου με τη γερμανική Fraport, ενώ θ’ ακολουθήσουν καθ’ όλη τη διάρκεια του Μαρτίου οι επισκέψεις εκπροσώπων των επενδυτικών funds που ενδιαφέρονται για το αεροδρόμιο των Χανίων.

Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Κοπελούζου έχει εκφράσει έντονο ενδιαφέρον και για επενδύσεις στην Κρήτη στον τομέα της ενέργειας και των ανανεώσιμων πηγών.

Το επόμενο σχήμα θα φτάσει στα Χανιά στις 6 Μαρτίου και πρόκειται για το αμερικανικών συμφερόντων fund, Advent International.

Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες της Νέας Τηλεόρασης, οι εκπρόσωποι του ομίλου θα έρθουν για να ελέγξουν το σύνολο της εγκατάστασης, δηλαδή τα έργα που γίνονται, τις ήδη υπάρχουσες υποδομές, προκειμένου να διαμορφώσουν μία σαφή εικόνα και να προσδιορίσουν την οικονομική προσφορά που θα καταθέσουν στο Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ).

Ουσιαστικά δηλαδή να κάνουν μία συνολική αποτίμηση της περιουσίας -κινητής και ακίνητης- του αεροδρομίου.

Η όλη αυτή εξέλιξη έχει κινητοποιήσει τους πάντες στο αεροδρόμιο Χανίων, καθώς βλέπουν τη διαδικασία ιδιωτικοποίησης να προχωρά με γοργούς ρυθμούς, την ώρα που σύσσωμοι οι φορείς του τόπου διαφωνούν κάθετα με οποιοδήποτε τέτοιο ενδεχόμενο, αφού το “Γιάννης Δασκαλογιάννης” είναι ένα κερδοφόρο αεροδρόμιο (10 εκ. ευρώ κέρδη ανά έτος).

Παράλληλα, έχει και το πλεονέκτημα της βάσης που διαθέτει η χαμηλού κόστους ιρλανδική αεροπορική εταιρία RyanAir, που από τον πρώτο χρόνο λειτουργίας της στα Χανιά ανέβασε κατακόρυφα τις αφίξεις από το εξωτερικό.

Υπενθυμίζεται ότι από τις 10 Σεπτεμβρίου 2013, το ΤΑΙΠΕΔ προχώρησε στην έγκριση επτά (7) επενδυτικών σχημάτων που θα συνεχίσουν στη β’ φάση του διαγωνισμού για την παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, διαχείρισης, ανάπτυξης, επέκτασης, συντήρησης και εκμετάλλευσης των περιφερειακών αεροδρομίων.

Υπάρχουν πάντως σοβαρά ερωτήματα που εγείρονται από την όλη διαδικασία, με κυριότερο το αν το έργο της επέκτασης θα δοθεί πακέτο με το αεροδρόμιο, αφού σύμφωνα με το υπάρχον χρονοδιάγραμμα, θα παραδοθεί αφ’ ότου έχει ιδιωτικοποιηθεί το “Γ. Δασκαλογιάννης”.

 

Πηγή : neatv.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ