Ανατρέπει τα δεδομένα ο ερχομός της Ryanair στην Αθήνα | Δείτε πώς αντέδρασε η Aegean

aegean-ryanairΠτήσεις από και προς την Αθήνα ξεκινά την άνοιξη ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους της Ευρώπης, δες ΕΔΩ.  Δρομολόγια για εσωτερικό και εξωτερικό, αλλά και υποσχέσεις για χαμηλές τιμές. Αρχίζουν οι πωλήσεις εισιτηρίων από τα 12 ευρώ.

Νέα δεδομένα στην ελληνική αεροπορική αγορά και ιδίως σε αυτήν της Αθήνας δημιουργεί η απόφαση της Ryanair να προσθέσει στον χάρτη των προορισμών της την ελληνική πρωτεύουσα.

Η ιρλανδική εταιρεία, που είναι ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, από τον ερχόμενο Απρίλιο θα συνδέει την Αθήνα με έξι προορισμούς, τρεις στο εσωτερικό και τρεις στο εξωτερικό. Ισχυρό δέλεαρ για το επιβατικό κοινό οι χαμηλές τιμές που σε ορισμένες περιπτώσεις ξεκινούν από τα 12 ευρώ.

Η Ryanair είχε ζητήσει με ιδιαίτερα έντονο τρόπο το προηγούμενο διάστημα μείωση του κόστους του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος», προκειμένου να συμπεριλάβει την Αθήνα στους προορισμούς της. Η απόφασή της να την εντάξει στο δίκτυό της χωρίς να υπάρξει διαφοροποίηση στην τιμολογιακή πολιτική (όπως είχε ζητήσει μετ’ επιτάσεως πριν από μερικούς μήνες) σηματοδοτεί, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς, την εκτίμησή της ότι η Ελλάδα αποτελεί ξανά ιδιαίτερα σημαντική αγορά.

Η ιρλανδική εταιρεία, σημειώνουν παράγοντες, σπεύδει να πιάσει θέση διαβλέποντας ευκαιρίες, την ώρα που τα μηνύματα για αύξηση της τουριστικής κίνησης είναι περισσότερα από ποτέ, ενώ σαφέστατα είναι πλέον και τα δείγματα αύξησης της κίνησης εξωτερικού στην πρωτεύουσα, μετά από μια ιδιαίτερα δύσκολη πενταετία.

Την ίδια ώρα, δικαιωμένη από τις εξελίξεις και τον ερχομό της Ryanair στην Αθήνα δηλώνει και η Aegean Airlines η οποία σε ανακοίνωσή της τονίζει ότι πρόκειται για μια κίνηση που επιβεβαιώνει τη λειτουργία του ανταγωνισμού στην ελληνική αεροπορική αγορά. Η εταιρεία δεν παραλείπει αναφορές στη μείωση τιμών στους ναύλους, αλλά και στην αύξηση της κίνησης που σηματοδότησε η έγκριση από την Κομισιόν, πριν από τρεις μήνες, της εξαγοράς της Olympic Air, η οποία οδήγησε στη δημιουργία ενός ισχυρού ελληνικού αεροπορικού σχήματος.

Στη μάχη του ανταγωνισμού μπαίνει έχοντας ως επιπλέον όπλα το γεγονός ότι πετά στις γραμμές με τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες προς τα βασικά αεροδρόμια (σε αντίθεση με τις εταιρείες χαμηλού κόστους που επιλέγουν φθηνότερα, αλλά μακρύτερα από την πόλη προορισμό αεροδρόμια) αλλά και την ποιότητα εξυπηρέτησης που προσφέρει.

Βάση με δύο αεροσκάφη στο Ελ. Βενιζέλος

Η λειτουργία της νέας αεροπορικής βάσης της Ryanair στην Αθήνα θα ξεκινήσει με την έναρξη της θερινής αεροπορικής περιόδου, τον ερχόμενο Απρίλιο, όπως ανακοίνωσε χθες ο διευθυντής του εμπορικού τμήματος David O’Brien. Δύο αεροσκάφη της εταιρείας θα σταθμεύουν στο αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» και θα συνδέουν την Αθήνα με Θεσσαλονίκη, Ρόδο, Χανιά, Πάφο, Λονδίνο και Μιλάνο, εκτελώντας συνολικά 22 πτήσεις την ημέρα, εκ των οποίων οι 10 στη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Ο κ. O’Brien υποσχέθηκε ότι η Ryanair θα φέρνει στην πρωτεύουσα 1,2 εκατ. επιβάτες τον χρόνο, συμβάλλοντας στη δημιουργία 1.200 θέσεων εργασίας στην ευρύτερη περιοχή. Ο ίδιος υποστήριξε ότι ο ερχομός της εταιρείας στην Αθήνα θα συμβάλει γενικότερα στη μείωση των τιμών στα αεροπορικά ταξίδια.
Σύμφωνα με το στέλεχος της εταιρείας, για τις έξι νέες διαδρομές η Ryanair θα προσφέρει για τους μήνες Απρίλιο και Μάιο τιμές που ξεκινούν από 12 ευρώ. Τα εισιτήρια στις χαμηλές τιμές θα είναι διαθέσιμα ως τις 20 Ιανουαρίου στην ιστοσελίδα της εταιρείας www.ryanair.com.

Τα αιτήματα για μείωση κόστους και η… ταρίφα των ταξί

Ερωτηθείς σχετικά ο κ. O’Brien σημείωσε ότι η Ryanair σε κάθε περίπτωση θα υλοποιήσει την εξαγγελθείσα επένδυση, ωστόσο, σημείωσε, η εταιρεία ζητά και τη στήριξη της κυβέρνησης αλλά και του αεροδρομίου της Αθήνας. Με τον τρόπο αυτόν επανέφερε το αίτημα για μείωση του κόστους χρήσης του «Ελευθέριος Βενιζέλος», το οποίο η Ryanair έχει θέσει μετ’ επιτάσεως τον τελευταίο χρόνο. «Ακόμη και τα ταξί κατέβασαν τις τιμές τους για διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο και από 50 ευρώ χρεώνουν πλέον 35, γιατί δεν κάνει το ίδιο και το αεροδρόμιο;» σημείωσε χαρακτηριστικά ο εμπορικός διευθυντής της Ryanair.

Παράλληλα, ο ίδιος τόνισε ότι η ιρλανδική εταιρεία μπορεί να βοηθήσει τον αερολιμένα της Αθήνας να φτάσει το 2015 στα 16 εκατ. επιβάτες, δηλαδή στο σημείο όπου βρίσκονταν πριν από την την κρίση, που είχε ως αποτέλεσμα η επιβατική μείωση να μειωθεί στα 12,5 εκατ. την προηγούμενη χρονιά.

Να θυμίσουμε ότι την περασμένη άνοιξη η Ryanair είχε θέσει όρους προς το αεροδρόμιο της Αθήνας και προκειμένου να εγκαταστήσει μια από τις βάσεις στην Αθήνα είχε ζητήσει να μηδενιστεί ο φόρος των 12 ευρώ ανά επιβάτη για όλες τις νέες διαδρομές, αλλά να διατηρηθεί στα υφιστάμενα δρομολόγια, προκειμένου να έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα οι νέες γραμμές, και παράλληλα να μειωθεί και το υπόλοιπο αεροδρομιακό κόστος κατά 5 ευρώ ανά επιβάτη.

Τότε η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας είχε καλέσει τη Ryanair, αν επιθυμεί τη δραστηριοποίησή της στην ελληνική πρωτεύουσα, να αξιοποιήσει τα κίνητρα που παρέχει ο αερολιμένας σε όλες τις εταιρείες. Μάλιστα η διοίκηση είχε κάνει λόγο για διαφορά φιλοσοφίας σημειώνοντας ότι το επιχειρηματικό μοντέλο του ΔΑΑ δεν συμβαδίζει με τις πρακτικές της Ryanair, η οποία δεν επενδύει μακροχρόνια, αλλά επιλέγει την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αερολιμένων.

Επιβεβαίωση ότι ο ανταγωνισμός λειτουργεί στην ελληνική αεροπορική αγορά χαρακτήρισε η Aegean Airlines την απόφαση της Ryanair να προχωρήσει στη δημιουργία βάσεων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Σε ανακοίνωσή της η εταιρεία επισημαίνει ότι ήταν απαραίτητη η συνένωση δυνάμεων των 2 ελληνικών αερομεταφορέων, της AEGEAN με την OlympicAir, προκειμένου να υπάρξουν οι συνθήκες για την ανάπτυξη ενός ισχυρού ελληνικού αερομεταφορέα Aegean.

H άφιξη της Ryanair επιβεβαιώνει ότι λειτουργεί ο ανταγωνισμός

Η ανακοίνωση της Aegean μεταξύ άλλων επισημαίνει: «Είναι επίσης πολύ θετικό, ότι η σταθεροποίηση της χώρας μας και η σημαντική ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος την καθιστούν πλέον πιο ελκυστική για επιπλέον δραστηριοποίηση ξένων αερομεταφορέων. Η AEGEAN έχει επενδύσει πολύ πριν και συστηματικά τα τελευταία 4 χρόνια, με 8 βάσεις στο κέντρο και την περιφέρεια της χώρας και έχει συμβάλει καθοριστικά σε πολύ δύσκολες εποχές στη στήριξη και ανάπτυξη του τουρισμού.

Παράλληλα, τόσο πριν όσο και μετά τη συνένωση με την Olympic Air, η AEGEAN έχει προσφέρει νέες πολιτικές χαμηλότερων ναύλων, όπως τις GoLight και Flex, που ξεκίνησαν τον Νοέμβριο του 2013. Οι πρωτοβουλίες αυτές βελτίωσαν σημαντικά το κόστος εισιτηρίου για τον Έλληνα καταναλωτή, τόσο στα κύρια δρομολόγια εσωτερικού, όσο και στις μικρές άγονες γραμμές. Άλλωστε, για τον λόγο αυτό, η σωρευτική κίνηση των 2 εταιρειών στο εσωτερικό παρουσίασε σημαντική αύξηση 15% το δίμηνο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας, για πρώτη φορά μετά από 5 χρόνια συνεχούς ύφεσης και μείωσης».

Πηγή: euro2day.gr | της Μάρως Τσαντήλα

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ