Στη Βουλή το πολύπαθο ραντάρ που… ακόμα να προμηθευτούν στο αεροδρόμιο Χανίων – Ερώτηση βουλευτών ΚΚΕ

στη-βουλή-το-πολύπαθο-ραντάρ-που-ακόμ-1532918

Ερώτηση προς τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών, Εσωτερικών και Προστασίας του Πολίτη κατέθεσαν οι βουλευτές του ΚΚΕ Συντυχάκης Μανώλης, Κομνηνάκα Μαρία, Καραθανασόπουλος Νίκος και Μανωλάκου Διαμάντω, με θέμα την επίλυση του ζητήματος έλλειψης σύγχρονου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για την ασφάλεια των πτήσεων, στο αεροδρόμιο Χανίων:

«Ενώ πέφτει βαριά η σκιά της θλίψης και της οργής από το προδιαγεγραμμένο έγκλημα στα Τέμπη, ως αποτέλεσμα της συνειδητής πολιτικής διαχρονικά των κυβερνήσεων, που για τα κέρδη του κεφαλαίου έχει διαμορφώσει τους όρους γι αυτή την τραγωδία, έρχονται στο προσκήνιο κι άλλα πολλά επιτακτικά ζητήματα που αφορούν την ασφάλεια των επιβατών σε όλα τα ΜΜΜ, η οποία αντιμετωπίζεται ως «κόστος», που πρέπει να παραμερίζεται γιατί βλάπτει την κερδοφορία του κεφαλαίου και τις λεγόμενες αντοχές της καπιταλιστικής οικονομίας.

Ειδικότερα, ζητήματα προκύπτουν για την ασφάλεια της λειτουργίας στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, λόγω έλλειψης σύγχρονου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας για την ασφάλεια των πτήσεων, των προσγειώσεων και των απογειώσεων.

Συγκεκριμένα, εδώ και είκοσι χρόνια, κατά τις πρώτες εργασίες τότε για τον νέο αεροσταθμό του αεροδρομίου Χανίων, είχε επισημανθεί η ανάγκη κατασκευής σύγχρονου Πύργου Ελέγχου Πτήσεων (Π.Ε.Π.) και η προμήθεια Ραντάρ Ελέγχου Προσεγγίσεως / τερματικού Ραντάρ στο αεροδρόμιο Χανίων. Ο πύργος ελέγχου κατασκευάστηκε κατά την εργολαβία επέκτασης του αεροδρομίου την περίοδο 2011-2016, χωρίς όμως να λειτουργήσει, καθώς δεν είχε εξοπλιστεί με τα αναγκαία μηχανήματα.

Για το Ραντάρ προσέγγισης είχε προβλεφθεί η προμήθειά του από το 2006. Ωστόσο, αυτή δεν έγινε ποτέ. Όταν, στο πλαίσιο της πολιτικής που υπηρετεί τα κέρδη των επιχειρηματικών ομίλων σε βάρος των λαϊκών αναγκών, παραχωρήθηκαν στη «Fraport» 14 περιφερειακά αεροδρόμια το 2015 από την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με Fast Track διαδικασίες, και μάλιστα με όρους που διασφαλίζουν προνόμια, απαλλαγές, αλλά και αποζημίωση για την εταιρεία σε περίπτωση που μειώνονται τα έσοδά της, προβλέφθηκε η προμήθεια του Ραντάρ από τη «Fraport» σε ό,τι αφορά το αεροδρόμιο Χανίων. Όμως παρόλο που η σύμβαση με την κοινοπραξία «Fraport» υπογράφηκε τον Δεκέμβρη του 2015, το αεροδρόμιο Χανίων συνεχίζει να μην έχει σύγχρονο ραντάρ και δεν αναμένεται να αποκτήσει πριν το 2025, όπως απαντά η ίδια η «Fraport».

Η «Fraport» που προκλητικά, όπως φαίνεται, δεν καλύπτει τους όρους ασφάλειας των πτήσεων στο αεροδρόμιο Χανίων, το ίδιο προκλητικά απαλλάχθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ για τρία χρόνια από το αντίτιμο παραχώρησης προς το Δημόσιο με την αιτιολογία της πανδημίας, ενώ στον αντίποδα οι εργαζόμενοι στις εταιρείες επίγειας εξυπηρέτησης δεν εντάχθηκαν ποτέ σε πρόγραμμα στήριξης.

Η σημερινή εικόνα στο αεροδρόμιο Χανίων δεν είναι τυχαία. Είναι αποτέλεσμα της διαχρονικής πολιτικής των ελληνικών κυβερνήσεων, τόσο της σημερινής όσο και των προηγούμενων, που στόχος της είναι η παράδοση των κρατικών υποδομών σε ιδιώτες, θέτοντας πολλές φορές την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων σε κίνδυνο για την αύξηση των κερδών της αστικής τάξης.

Ειδικά μετά την ψήφιση του Ν.4757/2020, της κυβέρνησης ΝΔ, ως συνέχεια του σχετικού νόμου της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, και με οδηγό πάντα τη στρατηγική της ΕΕ με τον «Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό», όπου καταργήθηκαν στην πράξη οι Αεροπορικές Αρχές των Αεροδρομίων (δηλαδή η άμεση κρατική εποπτεία), σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος και της ασφάλειας των πτήσεων και των αεροδρομίων, έχουν προκληθεί πολλά επικίνδυνα συμβάντα. Το πλέγμα ασφαλείας στα αεροδρόμια της χώρας μας έχει αποδομηθεί και έχει δημιουργηθεί μια Αρχή μόνο στην Αθήνα με ελάχιστο προσωπικό, ανίκανη να εποπτεύσει το πτητικό έργο και να αντιμετωπίσει ή ακόμα καλύτερα να προλάβει συμβάντα ασφαλείας στα αεροδρόμια, με αποτέλεσμα οι ιδιώτες στα αεροδρόμια να δρουν ανεξέλεγκτα, για τα υπερκέρδη τους.

ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ. Υπουργοί, τι μέτρα προτίθεται να πάρει η Κυβέρνηση για :

– Να αντιμετωπιστούν με κατεπείγουσες διαδικασίες τα ζητήματα ασφάλειας επιβατών και εργαζόμενων που προκύπτουν στο αεροδρόμιο «Δασκαλογιάννης» των Χανίων, λόγω έλλειψης σύγχρονου συστήματος ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, με τη λειτουργία συγχρόνου Πύργου Ελέγχου Πτήσεων (Π.Ε.Π.), με όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό και την προμήθεια Ραντάρ Ελέγχου Προσεγγίσεως / τερματικού Ραντάρ,

– Να υπάρξει άμεσα και μόνιμη ενίσχυση του αεροδρομίου Χανίων με επαρκές εκπαιδευμένο προσωπικό για την άσκηση του έργου στον Πύργο Ελέγχου και με προσωπικό για τις υπόλοιπες αναγκαίες ειδικότητες, ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ροή και η ασφάλεια των πτήσεων,

– Να διασφαλιστούν όλοι οι απαραίτητοι έλεγχοι από τις αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες για την εξασφάλιση της ασφάλειας και της υγείας τόσο των εργαζομένων στον αερολιμένα, όσο και των επιβατών.»

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook