Σημανδηράκης: Άρχισαν οι εργασίες στο νέο δημοτικό πάρκινγκ στον Κλαδισό – Ποιοι δρόμοι θα μονοδρομηθούν στο κέντρο των Χανίων | Photos

Σάρκα και οστά αρχίζει να παίρνει το πλάνο της νέας δημοτικής αρχής για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας στην πόλη των Χανίων, με τις εργασίες να έχουν ξεκινήσει στο πρώτο περιφερειακό πάρκινγκ.

Ο λόγος για το νέο δημοτικό πάρκινγκ στον Κλαδισό, απ’ όπου οι πολίτες θα μπορούν να μετακινηθούν στο κέντρο της πόλης με λεωφορείο.

Για την εξέλιξη ενημέρωσε στο Zarpa Radio 89.6 και την εκπομπή του Δημήτρη Παππά ο ίδιος ο Δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, επισημαίνοντας οτι το νέο πάρκινγκ θα χωράει περίπου 500 αυτοκίνητα:

«Το πάρκινγκ του Κλαδισού δεν φτάνει αλλά είναι μία σημαντική αρχή. Ο Δήμος δεν έχει, φυσικά, σκοπό να εισπράξει χρήματα, αφού το αντίτιμο θα είναι μηδενικό ή πολύ χαμηλό, αλλά να εξυπηρετείται ο κόσμος των Χανίων. Καλό θα ήταν να υπάρχει μεγάλο πάρκινγκ στο κέντρο των Χανίων, αλλά ποια είναι η διαθέσιμη περιοχή για ανάλογη δόμηση;»Πέραν του Κλαδισού, στα “σκαριά” είναι ακόμα δύο πάρκινγκ με μία εύλογη απόσταση και με τη δυνατότητα σύνδεσης με την πόλη: Ένα κοντά στο νεκροταφείο της Αγίας Φωτεινής, πιο πάνω από τη Χαλέπα, ενώ θα δημιουργηθεί ακόμα ένα μεγάλο πάρκινγκ στο ΜΑΙΧ για όσους έρχονται από τη Σούδα.

«Οι παρεμβάσεις δεν γίνονται επειδή ξυπνήσαμε ένα πρωί και το αποφασίσαμε» επισημαίνει ο κ. Σημανδηράκης: «Εντάσσονται στην πρώτη επιστημονικά τεκμηριωμένη κυκλοφοριακή μελέτη, το ΣΒΑΚ, που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Σεπτέμβρη. Αύριο, μάλιστα, θα έρθει στα Χανιά και ο γενικός γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών, Ευθύμης Μπακογιάννης, που έχει εντοπίσει τη σημαντική δουλειά που γίνεται στα Χανιά και θα εξετάσει την εξέλιξη των έργων.»Τα νέα πάρκινγκ φέρνουν μαζί τους και μονοδρομήσεις δρόμων. Όπως τόνισε ο δήμαρχος, «Η λογική μας είναι μία πολιτική αποτροπής εισόδου αυτοκινήτων στο κέντρο της πόλης. Όλα αυτά θα ανακοινωθούν με επιστημονική τεκμηρίωση σε έναν κυκλοφοριακό χάρτη.

Αν κάνουμε οποιαδήποτε μονοδρόμηση, χρειάζεται κυκλοφοριακή μελέτη, η οποία χρειάζεται ένα ή δύο χρόνια. Αντίθετα, το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που αναμένεται σε μερικούς μήνες, θα έχει ισχύ κυκλοφοριακής μελέτης και θα μπορούμε να παρεμβαίνουμε άμεσα όπου είναι αναγκαίο.»

Η μελέτη ανάπλασης της Κισσάμου (προς κέντρο) έχει και εκείνη ξεκινήσει και πιθανότατα θα φτάνει μέχρι το ξενοδοχείο Akali, ενώ η Σελίνου θα μονοδρομηθεί (προς Κλαδισό) και θα αναπλαθεί. Παράλληλα, το πλάνο προβλέπει μονοδρομήσεις της Ελευθερίου Βενιζέλου (προς Αγορά) και της Ανδρέα Παπανδρέου (προς Δικαστήρια), ενώ μονής κατεύθυνσης θα γίνουν η Μάρκου Μπότσαρη (προς Κισσάμου) και η Αναγνώστου Γογονή (προς Κουμπέ).

zarpanews.gr

22 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Άν έχεις ζήσει σε άλλες πόλεις, θα καταλάβαινες τη χρησιμότητα των μονοδρομήσεων. Αλλά, βλέπουμε μόνο μέχρι εκεί που θέλουμε.. Ας δούμε τη γενική εικόνα καμιά φορά.

    • Οι μονοδρομήσεις απλά δίνουν χώρο στο παρκάρισμα και εξασφαλίζουν ροή κυκλοφορίας εκεί που σε διπλή κυκλοφορία θα μπλόκαρε περιστασιακά λόγω παρκαρισμένων.
      Δυστυχώς λίγοι δρόμοι έχουν πλάτος για 2 κινούμενες λωρίδες και 2 παρκαρισμένες οπότε τις κάνεις 1 κινούμενη (η μονοδρόμηση που λέμε) και 2 παρκαρισμένες και το πρόβλημα μεν «λύθηκε» αλλά η κίνηση δε αυξήθηκε / μεταφέρθηκε.

  2. Ελπιζω να υπάρχει σωστή μελέτη. Γιατί μου ακουγεται αρκετά μεγάλο το έργο να μονοδρομηθουν οι βασικές οδικές αρτιριες. Ελπίζω να μη γίνουμε κι εδώ μεγάλος περιπατος

    • Μελέτη?μα βέβαια, τι λέτε!! χαχαχα! Όταν ρωτήθηκε δήμαρχος για την μελέτη τότε που μεγάλωναν τα πεζοδρόμια στην οδό Αποκορώνου, (αυτό σε συμβούλιο και με όλους μάζι) η απάντηση του ήταν: γιατί, χρειάζεται μελέτη??

    • Βεβαίως και υπάρχει η μελέτη «Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ)» και οι αντίστοιχοι χάρτες για ποδηλατοδρόμους, πεζους, αστικές συγκοινωνίες κλπ.
      Το πόσο σωστή είναι η μελέτη θα φανεί στη πράξη.

  3. Όλα καλά δήμαρχε αλλά ελπίζω να προλάβεις γιατί σε περιμένουν τα κοράκια στη γωνία.εισαι νέος και θα κάνεις πολλά καλά για τον τόπο σου .αλλά υπολόγιζε και τους προδότες που θα σε κατασπαραξουν

  4. Στην οδό Γογονή χρειάζεται να απαγορευτεί το παρκάρισμα, τουλάχιστον στη μια πλευρά του δρόμου, για να χωρούν άνετα και τα μεγάλα οχήματα, εκτός από τα πολλά ΙΧ που τη χρησιμοποιούν σαν περιφερειακό και πολύ ορθώς το κάνουν. Αν μονοδρομηθεί, όλοι όσοι θέλουν να μετακινηθούν από Κουμπέ, Χρυσοπηγή, Λενταριανά και όλα τα νοτιοανατολικά της πόλης προς κλαδισό, θα αναγκάζονται να διέρχονται από την Μπότσαρη που είναι πολύ κεντρικά, που σημαίνει περισσότερα οχήματα στο κέντρο.

    • Σωστός! Η μονοδρόμηση της Γογονή την καταργεί από πλήρη παρακαμπτήριο της πόλης και μεταφέρει την κίνηση στο κέντρο!
      Το στοίχημα με τα πάρκινγκ θα κριθεί από το πόσο εξυπηρετικά θα είναι τα λεωφορεία.

  5. Δεν ξέρουν τι τους γίνεται.Ετοιμαστείτε για απίστευτα μποτιλιαρίσματα και ατέλειωτα βρισίδια. Για τα πάρκινγκ ειδικά που θα είναι άδεια έχει να πέσει πολύ γέλιο.

  6. Μονοδρομηση στη γογονη??? Αχαχαχαχα
    Για τον περιφερειακό της ροκας την περασες?

    Μποτιλιαρισμα αγριο ερχεται. Ολοι στο κεντρο.

  7. Καλά το ότι θα βγουν μερικοί “ειδικοί εμπειρογνώμονες” να βρίζουν και να ειρωνεύονται είναι γνωστό, αυτό άλλωστε συμβαίνει πάντα όταν πρόκειται να γίνει μια αλλαγή, γι’αυτό και η πόλη μας είναι σε αυτή την κατάσταση πίσω από την εποχή μας. Προχώρα δήμαρχε, και στο Ρέθυμνο έτσι αντέδρασαν κάποιοι βοσκοί. Και τώρα τρίβουν τα μάτια τους.

  8. Καλά,ότι θα βγουν μερικοί “ειδικοί κομματικοί κολακες” να σε αποθεωσουν είναι γνωστό,αυτό άλλωστε συμβαίνει πάντα όταν πρόκειται να κανεις μια αλλαγή προς το χειρότερο, γι αυτό κ η πόλη μας θα πάει πολύ πιο πίσω από την εποχή μας.Προχωρα δήμαρχε, αφού έγινε στο Ρέθυμνο, πρέπει να γίνει κ εδώ.Κ θα τρίβουμε όλοι μαζί τα μάτια μας,που θα τα έχουμε βγάλει με τα χεράκια μας….

    • Για την ακρίβεια «λείπει» η πληροφορία της ΠΕΖΟΔΡΟΜΗΣΗΣ της Τζανακάκη από τη συμβολή της με τη Νεάρχου οπότε ιδού πεδίο ποδηλατοδρόμου λαμπρό!

  9. Ρε φίλε Ξυχραιμε να αγιάσει το στόμα σου ή μάλλον το γραπτό σου.Απο χθες αυτό ακριβώς ήθελα να γράψω,ότι ο μόνος λόγος για μονοδρομηση είναι να κάνει ποδηλατοδρομο μετά.Επειδη όμως έχω πολλές φορές γραψει ενάντια στον ποδηλατοδρομο, είπα να το αφήσω σε κανένα άλλο.Χωροταξικα δεν μπορούν να γίνουν ποδηλατοδρομοι στους εν λόγω δρόμους,ΕΚΤΟΣ κ αν μονοδρομηθουν.Ξερει καλά ο δήμαρχος,ειδικά μετά το φιασκο του “ποδηλατοδρομου” στο κέντρο, ότι δεν μπορει να το πει ευθέως.Ετσι το πάει πλαγίως.Μπλεξαμε.Αυτο βλέπω εγώ,ότι μπλέξαμε

  10. Πριν πεί καθένας την άποψη του καλό είναι να δεί λίγο τί γίνεται σε τεχνολογικά και κυρίως διανοητικά ανεπτυγμένες χώρες.Αν υπάρχουν ή όχι ποδηλατόδρομοι αν πηγαίνουν να ψωνίσουν με το αυτοκίνητο τους παρκάροντας μέσα στα καταστήματα η αν το κέντρο των πόλεων τους έχει τόσο μποτιλιάρισμα

  11. Αυτή είναι η παιδεία του τόπου. Όλα τα βλέπουμε από το κομματικό πρίσμα. Αν τολμήσεις και εκφράσεις μια θετική άποψη είσαι κομματικός κόλακας. Κακομοιριά!! Αυτοί που κατηγορούν και ειρωνεύονται γιατί δεν μας λένε τι παρεμβάσεις πρέπει να γίνουν στην πόλη για να βελτιωθεί το βιοτικό επίπεδο των πολιτών?? Όχι σε όλα παιδιά και η εξέλιξη έρχεται, μόνο που δεν θα αφορά εσάς.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ