Πόσο -πραγματικά- κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι;

πόσο-πραγματικά-κοστίζει-η-φόρτιση-εν-1087377

Πλέον είναι γνωστό στους περισσότερους ότι, παρά την υψηλή τιμή απόκτησής του, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο προσφέρει το πλεονέκτημα του χαμηλού κόστους κίνησης στον ιδιοκτήτη του.

Πόσο όμως θα κοστίσει στον ιδιοκτήτη του το αυτοκίνητο για… καύσιμο (ηλεκτρικό ρεύμα), φορτιζοντας το εκεί που σήμερα είναι το πιο σύνηθες σημείο φόρτισης: Στο σπίτι του.

Για να υπολογίσουμε λοιπόν το πόσο κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι, θα πρέπει να δούμε αρχικά το πόσο κοστίζει η κιλοβατώρα από τον κύριο πάροχο ηλεκτρικού ρεύματος της χώρας μας, τη ΔΕΗ.

Έτσι λοιπόν, στο οικιακό τιμολόγιο το κόστος της κιλοβατώρας είναι 0,11057 ευρώ (+6% ΦΠΑ, άρα πάμε στο 0,1172042 ευρώ), ενώ εφόσον το ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζει κατά το νυχτερινό ωράριο, δηλαδή μεταξύ των ωρών 23:00-07:00 για την περίοδο από 1η Μαΐου έως 31 Οκτωβρίου, τότε το κόστος μαζί με το Φ.Π.Α. 6% είναι 0,0837294 ευρώ.

Θα πρέπει να τονίσουμε ότι λόγω και της κατάστασης με τον κορωνοϊό, από τις 26/03/2020 δεν υπάρχει αλλαγή στην κλίμακα της κοστολόγησης με βάση την κατανάλωση (πριν ίσχυε ότι σε περίπτωση που η 4μηνιαία κατανάλωση υπερβεί τις 2.000 kWh, τότε το κόστος της κιλοβατώρας αυξάνεται στα 0,1265216 ευρώ με το Φ.Π.Α.).

Με βάση λοιπόν όλα τα παραπάνω, μπορούμε πλέον να υπολογίσουμε το πόσο θα κοστίζει στο σπίτι το απαιτούμενο ρεύμα ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ως βάση παίρνουμε 4 χαρακτηριστικά παραδείγματα ηλεκτρικών μοντέλων που πωλούνται στην ελληνική αγορά, το ηλεκτρικό μίνι VW e-up! με την μπαταρία των 32,2 kWh, το ηλεκτρικό μικρό Opel Corsa-e με την μπαταρία των 50 kWh και το ηλεκτρικό μικρομεσαίο Nissan LEAF με την μπαταρία των 40 kWh. Επίσης, ας δούμε το τι συμβαίνει και για το κόστος γεμίσματος του πολυτελούς Audi e-tron 55 quattro με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 95 kWh.

Έστω λοιπόν ότι η μπαταρία είναι άδεια και ότι θέλουμε να τη φορτίσουμε έως το 100% της για να πάρουμε τη μέγιστη αυτονομία. Το κόστος διαμορφώνεται ως εξής:

Κόστος φόρτισης στο 100% με το οικιακό τιμολόγιο

VW e-up: 3,77 ευρώ
Opel Corsa-e: 5,86 ευρώ
Nissan LEAF: 4,68 ευρώ
Audi e-tron 55 quattro: 11,13 ευρώ

Κόστος φόρτισης στο 100% μόνο το βράδυ, με νυχτερινό οικιακό τιμολόγιο

VW e-up: 2,70 ευρώ
Opel Corsa-e: 4,19 ευρώ
Nissan LEAF: 3,35 ευρώ
Audi e-tron 55 quattro: 7,95 ευρώ

Πόση είναι η επιπλέον χρέωση;

Σε όλα τα παραπάνω θα πρέπει να υπολογίσετε επιπλέον κάποιες χρεώσεις, που μοιραία θα αυξηθούν λόγω της αυξημένης κατανάλωσης ρεύματος που απαιτεί η φόρτιση του ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Αυτές είναι το κόστος για το Σύστημα μεταφοράς Η/Ε του ΑΔΜΗΕ, για το Δίκτυο Διανομής Η/Ε του ΔΕΔΔΗΕ που δεν επιβαρύνουν την τιμή στο νυχτερινό τιμολόγιο, καθώς και το κόστος για τις ΥΚΩ (Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας) και το ΕΤΜΕΑΡ. Αν λοιπόν φορτίζετε μόνο το βράδυ γλιτώνετε το κόστος των δύο πρώτων.

Έστω λοιπόν ότι διανύετε 1.000 χιλιόμετρα το μήνα με το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο, κάτι που σημαίνει ότι εάν πάρουμε ως παράδειγμα το Opel Corsa-e (μέση κατανάλωση 17 kWh/100 χλμ.) τότε θα απαιτήσετε 170 kWh ρεύματος. Οι χρεώσεις λοιπόν αυτές συνολικά θα σας κοστίσουν επιπλέον 9,1 ευρώ/μήνα, ενώ εάν φορτίζετε μόνο τη νύχτα, τότε πέφτουν στα 4,2 ευρώ/μήνα.

Πόσο τελικά θα μου κοστίσει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού για 1.000 χλμ. το μήνα;

Εν κατακλείδι και παίρνοντας πάντα ως παράδειγμα αυτό του Opel Corsa-e και ότι το χρησιμοποιείτε για να διανύσετε 1.000 χλμ. το μήνα, το τελικό κόστος της φόρτισης ανά μήνα θα διαμορφωθεί ως εξής:

Για φόρτιση μόνο κατά τη διάρκεια της ημέρας θα πληρώσω:

19,9 ευρώ για το ρεύμα + 9,1 ευρώ για τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις = 29,0 ευρώ/1.000 χλμ. ή 2,9 ευρώ/100 χλμ.

Για φόρτιση μόνο κατά τη διάρκεια της νύχτας θα πληρώσω:

14,2 ευρώ για το ρεύμα + 4,2 ευρώ για τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις = 18,4 ευρώ/1.000 χλμ. ή 1,84 ευρώ/100 χλμ.

Αυτό λοιπόν είναι το κόστος που συνολικά θα απαιτήσει ένα ηλεκτρικό του μεγέθους του Opel Corsa-e με την παραπάνω κατανάλωση που αναφέραμε. Όπως συμβαίνει και στα μοντέλα με μοτέρ εσωτερικής καύσης, η κατανάλωση αυτή μπορεί να αυξηθεί ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης και να αυξήσει αντίστοιχα τις χρεώσεις.

Από την άλλη όμως και σε αντίθεση με τα μοτέρ εσωτερικής καύσης, μπορεί ακόμη και να μειωθεί εφόσον ο οδηγός κινείται κυρίως εντός πόλης, βάζοντας στο παιχνίδι περισσότερο το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση. Μάλιστα, τα περισσότερα ηλεκτρικά έχουν και λειτουργία που δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να αυξήσει την ένταση της επέμβασης του συστήματος (μέχρι και να φρενάρει το αυτοκίνητο χωρίς το φρένο και απλά αφήνοντας το πόδι από το γκάζι), κερδίζοντας ακόμη περισσότερο σε κατανάλωση ρεύματος.

Σε κάθε περίπτωση, το συνολικό κόστος για τη φόρτιση ενός ηλεκτρικού στο σπίτι είναι χαμηλό, ιδίως εφόσον ο οδηγός του εκμεταλλεύεται το νυχτερινό τιμολόγιο της Δ.Ε.Η. και το φορτίζει τη νύχτα, όπου το κόστος του ρεύματος και των ρυθμιζόμενων χρεώσεων είναι πιο φθηνό.

newsauto.gr

12 thoughts on “Πόσο -πραγματικά- κοστίζει η φόρτιση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου στο σπίτι;

  1. Ξαναλογαριάστε…
    Παρεμπιπτόντως η έκπτωση ΔΕΗ για πάνω από 2.000 kWh είναι προσωρινή (μέχρι 30-9-2020) αλλά το ΙΧ όχι.

    ΜΙΚΡΟΤΕΡΟ το κόστος (ανά 100 χιλιόμετρα) των αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (CNG) ΚΑΙ ΑΠΟ τα Ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    Με αφορμή λανθασμένες αναρτήσεις από το autotriti.gr & το newsauto.gr για το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων:
    Ηλεκτροκίνητα ΙΧ (χρόνος φόρτισης & τιμή μετά από επιδότηση:
    BMW i3 απλός wallbox: & ταχυφορτιστής: 42′ & Νέα τιμή: 36.300€
    Mini Cooper SE 2,5 ώρες & 35′ & 29.800€
    Nissan Leaf 7,5 ώρες & 60′ & 29.900€
    Opel Corsa-e 5,5 ώρες & 67′ (37′ σε 100 kW) & 28.100€
    Peugeot e-208 7,5 ώρες & (30′) & 26.300€
    Skoda Citigoe iV (οικιακό: 12,5) 4,1 ώρες & 60′ & 19.600€
    smart EQ Fortwo Coupe (6) 3,5 ώρες & 40′ & 22.000€
    VW e-Golf (17) ώρες & 45′ & 30.000
    VW e-up! 36,8 kWh & & 20.500€

    Μέση κατανάλωση (π.χ. Opel Corsa-e) 17 kWh/100 χλμ.

    ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ:
    Α) Κόστος ενέργειας: 0,11058 €/kWh
    {{Νυχτερινό: 0,07897 €/kWh}}
    [[0,11936 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]]
    Β) ΑΔΜΗΕ μεταφοράς: 0,00527 €/kWh
    Γ) ΔΕΔΔΗΕ διανομής: 0,0213 €/kWh
    Δ) ΥΚΩ: 0,00690 €/kWh (0,08500 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh)
    Ε) ΕΤΜΕΑΡ: 0,01700 €/kWh
    Ζ) Λοιπές χρεώσεις: 0,00007 €/kWh
    Η) ΕΦΚ: 0,0022 €/kWh
    ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ επιβαρύνσεις: 0,16332 €/kWh
    {{0,16332 + διαφορά Ενέργειας (0,07897-0,11058=) –0,03161 = 0,13171 €/kWh για Νυχτερινό}}
    [[0,16332 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,24142 €/kWh για πάνω από 2.000 kWh]]
    [{0,13171 + διαφορά ΥΚΩ (0,08500-0,00690=) 0,0781 = 0,20981 €/kWh για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh}]
    Θ) +ΦΠΑ: 6%
    Τελικό ΚΟΣΤΟΣ: 0,1731192 €/kWh
    Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό: 0,1396126 €/kWh
    Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052 €/kWh
    Τελικό ΚΟΣΤΟΣ για Νυχτερινό πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986 €/kWh

    Κόστος kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1731192
    Άρα: 17*0,1731192= 2,94 €/100 χλμ.
    Κόστος Νυχτερινής kWh μέχρι 2.000 kWh: 0,1396126
    Άρα: 17*0,1396126= 2,37 €/100 χλμ.

    Κόστος kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2559052
    Άρα: 17*0,2559052= 4,35 €/100 χλμ.
    Κόστος Νυχτερινής kWh για πάνω από 2.000 kWh: 0,2223986
    Άρα: 17*0,2223986= 3,78 €/100 χλμ.

    Απόσβεση σε 50 χρόνια…
    (αν δεν αλλάξεις αυτοκίνητο, αλλά τι γίνεται με την μπαταρία;)

    Τώρα κατάλαβα γιατί κάποιοι ονομάζουν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα «κουβάδες».
    Είδα τις εξωφρενικές τιμές τους (ακόμη και με την γενναία επιδότηση), την αστεία αυτονομία τους και τους τεράστιους χρόνους φόρτισης (που; Αν έχεις ιδιωτικό πάρκιν στο σπίτι, αλλά και έξω; Αν θα έχει ελεύθερη πρίζα, τουλάχιστον μισή ώρα καθυστέρηση, αλλιώς…) και κατάλαβα ότι είναι Ηλεκτρικά αλλά δεν είναι Αυτοκίνητα, γιατί:
    ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ = μηχανοκίνητο όχημα που έχει τη δυνατότητα να είναι αυτόνομο (βλέπε Wiktionary).
    Στην καλύτερη περίπτωση θα μπορούσε να πει κανείς ότι είναι ένα εξαιρετικά πανάκριβο ταξί πόλης, αφού είναι πρακτικά αδύνατο να ταξιδέψεις, όταν κάθε 2-3 ώρες θα αναγκάζεσαι να πας σε καφετέρια τουλάχιστον ή σε εστιατόριο ή ξενοδοχείο ή διαμέρισμα διαμονής, περιμένοντας την χρονοβόρα συνήθη φόρτιση ωρών ή την κοστοβόρα ταχεία φόρτιση της μισής ώρας (αν θα βρεις μη κατειλημμένη πρίζα).
    Αλήθεια, μπορεί να υπολογίσει κάποιος το επιπλέον κόστος του ιδιοκτήτη του ηλεκτροκίνητου από τις αναγκαστικές επισκέψεις σε καφετέριες, εστιατόρια κλπ;
    Ενώ με τον αδιαμφισβήτητο νικητή (και σε κατανάλωση), δηλαδή τα αυτοκίνητα με Φυσικό Αέριο (CNG), μπορείς να ταξιδέψεις οικονομικότατα και χωρίς προβλήματα, σε Δυτική και Ανατολική Ευρώπη.
    Άλλωστε είναι απλή αριθμητική:
    ♦️ 1 ηλεκτρικό αυτοκίνητο (ακόμη και μετά την μεγάλη επιδότηση) κοστίζει ~10χ€ περισσότερο από 1 αντίστοιχο αυτοκίνητο που καίει Βενζίνη ή Πετρέλαιο ή Υγραέριο ή Φυσικό Αέριο (CNG).
    ♦️ Κόστος (~) χρήσης ανά 100 χλμ: Βενζίνη 8,5€, Πετρέλαιο 6,3€, Υγραέριο 5,6€, Φυσικό Αέριο 3€, Ηλεκτρικό Ρεύμα 2,4€ (με Νυχτερινό, μέχρι 2.000kWh), που φτάνει μέχρι 4,4€ (με Ημερήσιο, για πάνω από 2.000kWh).
    ♦️ Ακόμη και υποθετικά, με 1€/100 χλμ εξοικονόμηση του αυτοκινήτου με Ηλεκτρισμό σε σχέση με τον ανταγωνιστή του με Φυσικό Αέριο (CNG), υπάρχει κέρδος 200€/χρόνο (για 20.000 χλμ ετησίως).
    ♦️ Συνεπώς στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, χρειάζονται (10χ€:200€=) 50 (ναι ΠΕΝΗΝΤΑ) ΧΡΟΝΙΑ για να γίνει ΑΠΟΣΒΕΣΗ του επιπλέον κόστους κτήσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε σχέση με την καλυτερότερη λύση σήμερα του αυτοκινήτου με ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ (Compressed Natural Gas).

    Υστερόγραφο:
    1) Κατανάλωση ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμές kWh πάνω από 2.000 kWh, αφού θα χρειαστούν για την φόρτισή του επιπλέον 20.000χλμ : 3 τετράμηνα : 100χλμ * 17 kWh = ~1.100 kWh πέραν των 2.000 kWh του κάθε τετραμήνου.
    2) Δεν υπολογίστηκε η πρόσθετη επιβάρυνση του κόστους χρήσης των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, από την πολύ ακριβότερη φόρτιση εκτός σπιτιού.
    3) Παρεμπιπτόντως το ενεργειακό ισοδύναμο για τα άλλα καύσιμα:
    «…η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) ισοδυναμεί με εκείνη που δίνουν 2 λίτρα υγραερίου ή 1,3 λίτρα ντίζελ ή 1,5 λίτρα βενζίνης…»
    1 κιλό Cng (~7 λίτρα) κοστίζει σήμερα (®) 0,83€ άρα 0,83*1=0,83€
    1 λίτρο υγραέριο κοστίζει 0,78€ άρα 0,78*2=1,56€ ή +88% από Cng
    1 λίτρο ντίζελ κοστίζει 1,35€ άρα 1,35*1,3=1,76€ ή +112% από Cng
    1 λίτρο βενζίνη κοστίζει 1,59€ άρα 1,59*1,5=2,39€ ή +188% από Cng
    Ή αλλιώς, για την ίδια διαδρομή:
    Το υγραέριο κοστίζει 47% περισσότερο από το Φυσικό Αέριο (Cng)
    Το ντίζελ κοστίζει 53% περισσότερο από το Cng &
    Η βενζίνη κοστίζει 83% περισσότερο από το Cng.
    ®:(στοιχεία Φεβρουαρίου 2020).
    Οπότε το κόστος ανά 100 χιλιόμετρα είναι περίπου:
    Βενζίνη: 8,6 €
    Πετρέλαιο: 6,3 €
    Υγραέριο: 5,6 €
    Φυσικό Αέριο (CNG): 3 €
    Ηλεκτροκίνητα: 2,4 € μέχρι 4,4 € (ανάλογα)

    4) Αν θέλετε πιο αναλυτικά στοιχεία, είμαι στη διάθεσή σας:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZOFXIQ9qbamlfy86lNXpoYc-1S7LkaWir88sIfDCqoU/edit?usp=drivesdk
    Τσιρίδης Φώτης
    [email protected]

    ΠΑΡΑΠΟΜΠΕΣ:
    https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/poso-kostizoyn-11-ev-tis-ellinikis-agoras-meta-ta-nea-metra-tis-kybernisis

    https://www.autotriti.gr/data/news/preview_news/Fakelos-hlektrika-Kostos-fortishs-hlektrikwn-oxhmatwn_193114.asp

    https://www.newsauto.gr/specials/poso-pragmatika-kostizi-i-fortisi-enos-ilektrikou-aftokinitou-sto-spiti/#Echobox=1591785585

    Κοστολόγηση kWh από ΔΕΗ (dei.gr) το 2020:
    https://photos.app.goo.gl/WRdKyZFEig7uxU4N7

    ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ Φυσικού Αερίου CNG & ΑΓΝΟΙΑ:
    Δυστυχώς υπάρχει ακόμη μεγάλη άγνοια, αρχικά για την ύπαρξη αυτοκινήτων με Φυσικό Αέριο (και όχι υγραέριο), μετά υπάρχει άγνοια για την απίστευτη κυριολεκτικά οικονομία μέχρι 75% στα καύσιμα και μέχρι 100% συνυπολογίζοντας συνεργεία, τέλη κυκλοφορίας κλπ, φυσικά άγνοια για την υπάρχουσα ποικιλία αυτοκινήτων Cng που ξεκινάνε από ~10.000€ με πολλές επιλογές πληρωμής για κάθε βαλάντιο (και με χαμηλό επιτόκιο, ακόμη και με βοήθεια πιστωτικής κάρτας), οπωσδήποτε άγνοια για την πληρωμή της μηνιαίας δόσης κυριολεκτικά με το μηνιαίο όφελος από το προηγούμενο αυτοκίνητο και τέλος υπάρχει άγνοια και για την δυνατότητα να κυκλοφορήσεις σε όλη την Ευρώπη (δυτική και ανατολική) χωρίς κανένα πρόβλημα, ακόμη και στην Ελλάδα με την υπάρχουσα διάταξη των πρατηρίων με φυσικό αέριο, σε συνδυασμό και με το πρόσθετο ρεζερβουάρ βενζίνης κλπ κλπ πλεονεκτήματα.

    Αν το παλιό ΙΧ σου καίει 8 λίτρα βενζίνη στα 100χλμ, σου κοστίζουν 13€.
    Αν πάρεις νέο ΙΧ με Φυσικό Αέριο (Cng), θα πληρώνεις 3€/100χλμ.
    Δηλαδή ΚΕΡΔΟΣ ~1€ κάθε 10 χιλιόμετρα…
    Κερδίζεις επίσης ~50€ το μήνα, από συνεργεία, τέλη κυκλοφορίας κλπ.
    Αν κάνεις 20.000χλμ/χρόνο κερδίζεις ~2.000€/χρόνο ή ~170€/μήνα.
    Άρα με 20.000χλμ κερδίζεις 170+50=220€/μήνα ή 2.600€/χρόνο ή Συνολικό ΚΕΡΔΟΣ: 13.000€ στα 5 χρόνια.

    Προσωπικά πήρα το Seat Arona με προκαταβολή 5.000€ και μηνιαία δόση 220€ για 5 χρόνια (που καλύπτεται εξ ολοκλήρου από το μηνιαίο ΟΦΕΛΟΣ αλλαγής αυτοκινήτου).

    Υπάρχουν στην Ελλάδα ήδη 20 πρατήρια CNG (Compressed Natural Gas) και σύντομα θα γίνουν 30.
    https://www.google.com/maps/placelists/list/jTaL-ye11doG3XfuNQEvGk8NUttWig

    «…η ενέργεια που παράγεται από 1 κιλό συμπιεσμένου φυσικού αερίου ισοδυναμεί με εκείνη που δίνουν 2 λίτρα υγραερίου ή 1,3 λίτρα ντίζελ ή 1,5 λίτρα βενζίνης…»

    1 κιλό Cng (~7 λίτρα) κοστίζει σήμερα (®) 0,83€ άρα 0,83*1=0,83€
    1 λίτρο υγραέριο κοστίζει 0,78€ άρα 0,78*2=1,56€ ή +88% από Cng
    1 λίτρο ντίζελ κοστίζει 1,35€ άρα 1,35*1,3=1,76€ ή +112% από Cng
    1 λίτρο βενζίνη κοστίζει 1,59€ άρα 1,59*1,5=2,39€ ή +188% από Cng
    Ή αλλιώς, για την ίδια διαδρομή:
    Το υγραέριο κοστίζει 47% περισσότερο από το Φυσικό Αέριο (Cng)
    Το ντίζελ κοστίζει 53% περισσότερο από το Cng &
    Η βενζίνη κοστίζει 83% περισσότερο από το Cng.

    ®:(στοιχεία Φεβρουαρίου 2020).

    Υπολογίστε το κέρδος σας εδώ:
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ZOFXIQ9qbamlfy86lNXpoYc-1S7LkaWir88sIfDCqoU/edit?usp=drivesdk
    (αλλάξτε τις τιμές των καυσίμων στα κίτρινα κελιά)

    ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ηλεκτροκίνησης:
    <<…Οι περισσότερες αυτοκινητοβιομηχανίες δίνουν οκταετή εγγύηση καλής λειτουργίας και εξασφάλισης επιθυμητής χωρητικότητας. Έτσι, σε βάθος 10ετίας θα έχει απολέσει το 20-30% της συνολικής απόδοσης…
    https://www.dikaiologitika.gr/eidhseis/koinonia/306792/poso-kostizei-to-etisio-service-se-ilektriko-aftokinito?m=1
    Επομένως ένα ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο με ονομαστική αυτονομία 300 χιλιομέτρων που, έχει "…ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας 90%…", δηλαδή ωφέλιμη αυτονομία (300*0,90=) 270 χλμ.
    Επίσης, αφού αναφέρεται ότι "…Η φόρτισή της σε ταχυφορτιστή από το 20% στο 80% της μέγιστης δυναμικής της…", σημαίνει ότι αξιοποιείται πρακτικά μόνο το 60%, δηλαδή ωφέλιμη αυτονομία (300*0,60=) 180 χλμ.
    Συμπέρασμα: Αν χάσει η μπαταρία μόνο το 20% της αρχικής απόδοσης σε 8 χρόνια, τότε η ωφέλιμη αυτονομία θα κατέβει στα (180*0,80=) 144 χιλιόμετρα…
    https://www.4troxoi.gr/epikairotita/ellada/poso-kostizoyn-11-ev-tis-ellinikis-agoras-meta-ta-nea-metra-tis-kybernisis
    Άρα αδυναμία ουσιαστικής αυτοκίνησης, με κατάρρευση της εμπορικής αξίας του ακριβού ηλεκτρικού αυτοκινήτου και φυσικά εκμηδενισμό όλων των οικονομικών πλεονεκτημάτων χρήσης._

    1. Άψογος.
      Τα λέει όπως ακριβώς είναι.
      Και αν το φορτίζουμε στο σπίτι μην ξεχνάμε και τη «ληστεία» της ΔΕΗ που εκτός από το ρεύμα , πληρώνουμε ένα σωρό έξτρα και ανάλογα και με τα τετραγωνικά του σπιτιού μας και με την τοποθεσία του σπιτιού μας.
      Δηλαδή το κόστος φόρτισης ξεπερνάει τα όσα υπολογίζουμε , δεδομένου τα πόσα άλλα πληρώνουμε στη ΔΕΗ τα οποία δε μπορούμε να υπολογίσουμε.
      Όλο αυτό και καλά για προστασία του περιβάλλοντος.
      Μα και η ΔΕΗ δε μιλάει συνεχώς για εξοικονόμηση ηλεκτρικού ρεύματος και προστασία του περιβάλλοντος;
      Ωστόσο λίγα πληρώνουμε ήδη και καλά για το περιβάλλον; Εκτός αν είμαι βλάκας, θα έλεγα ότι κάτι άλλο «παίζεται» πίσω από αυτό το ενδιαφέρον για το περιβάλλον και στροφή στην ηλεκτρική ενέργεια.
      Σίγουρα πρέπει να προστατεύσουμε το περιβάλλον, αλλά δεν νομίζω ότι η χρήση ηλεκτρικού ρεύματος είναι η απάντηση και δεν έχω ιδέα ποια είναι η απάντηση. Εγώ σαν απλός καταναλωτής μιλάω και δεν είμαι ούτε φυσικός ούτε τίποτα σχετικό.

      Επίσης το ότι συνεδριάζουν για να αποφασίσουν αν θα επιβάλουν τα ηλεκτροκίνητα ή θα επιτρέψουν τη σταδιακή μετάβαση σε αυτά , με ξεπερνάει.
      Τσιπακι στον εγκέφαλο, ηλεκτρονικό χρήμα, κάμερες σε δημόσιους χώρους…και άλλα πολλά… Δεν πάμε καθόλου καλά. Μα καθόλου καλά τελευταία. Ευτυχώς δε θα ζήσω αρκετά για να τα ζήσω όλα αυτά.

  2. Τέλειος!
    Ξέχασες μου φαίνεται να γράψεις για την απόδοση της φόρτισης της μπαταρίας γιατί και εκεί υπάρχουν απώλειες επειδή μια μπαταρία έχει 50kwh δεν σημαίνει ότι ξοδεύουμε μόνο τόσο για να τη. Φορτίσουμε πληρως

  3. Όλα καλά κύριε Φώτη με το κατεβατο που εγραψες κατά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αλλά πείτε μου σας παρακαλώ, εγώ ή και κάποιος άλλος κύριος που μένω Πάτρα , και δεν υπάρχει διαθέσιμο φυσικό αέριο, και μένω σε μονοκατοικία στο χωριό, με φωτοβολταικό net metering , που μπορω να καλυψω την κατανάλωση του ηλεκτροκινητου, τι αυτοκίνητο πρέπει να αγοράσω κατα την γνωμη σας;

  4. Τσιτιριδη Φώτη, τα λες μια χαρά και συμφωνώ. Δε μας είπες πόσα βενζινάδικα έχουν cng και το κόστος του πήγαινε έλα στο βενζινάδικο αν είναι 10 χιλιόμετρα απ’ το σπίτι σου και δεν είναι και στο δρόμο σου. Επίσης τη μικρή αυτονομία που δίνει (καμία 200αρια χιλιόμετρα )το cng. Αν δε μένεις πολύ κοντά σε βενζινάδικο με cng άστο καλύτερα.

  5. Επίσης κάτι για το οποίο προς το παρόν είναι υπόθεση, αλλά προσωπικά πιστεύω πως είναι πολύ πιθανό (έως σίγουρο) να γίνει στο μέλλον είναι το εξής: αν σκεφτούμε πως από την τιμή των υγρών καυσίμων τα 2/3 είναι φόροι που επιβάλει το κράτος το οποίο συνεπάγεται μερικά δις έσοδα το χρόνο μόνο από εκεί και ταυτόχρονα την οικονομική κατάσταση της χώρας μας, δεν είναι πολύ δύσκολο μόλις η κυρία πηγή ενέργειας της αυτοκίνησης στραφεί προς το ηλεκτρικό ρεύμα να μεταφέρει εκεί τον φόρο με αποτέλεσμα να αυξηθεί έως και 200%, να στοιχίζει δηλαδή τρεις φορές παραπάνω!!!
    Ή μήπως εμπιστευόμαστε τα μέτρα και τους νόμους της εκάστοτε κυβέρνησης;; («Αγοραστε ελεύθερα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού» πριν καμια 15αρια χρόνια. Φόρος πολυτελείας από 2000 κυβικά και πάνω…)

  6. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι ακόμα στα σπάργανα υπάρχουνε δύο σκέψεις για την μπαταρία μία είναι να αλλάζει η μπαταρία και να μη φορτίζει το αυτοκίνητο έχει ήδη γίνει στο Ισραήλ από μία εταιρεία και δεύτερον να χρησιμοποιούνται μπαταρίες όταν είναι σταματημένο το αυτοκίνητο ή όταν έχουν φορτώσει στο σταθμό ώστε να δίνουν δυνατότητα στα φωτοβολταϊκά και τα αιολικά να τροφοδοτούν το δίκτυο .Αυτό θα αυξήσει τη δυνατότητα οι εναλλακτικές μορφές ενέργειας να παράγουν μέχρι και το 96% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας σύμφωνα με πρόσφατη Μελέτη αν η εναλλακτική ενέργεια συνοδεύονταν από μπαταρίες που τους έδιναν τέσσερις ώρες ενέργειας τότε θα φτάναμε στο 98%.

  7. Αυτός που έγραψε αυτό το άρθρο είναι παντελώς άσχετος, το 80% των Ελλήνων στις πολεις δεν έχουν δικό τους parking η πυλωτή, επομένως πώς θα φορτίσουν το αυτοκίνητό τους στο σπίτι τραβώντας καλώδιο 200 και 300 μέτρα εκεί που πάρκαραν ;

  8. Ξεχάσαμε το κυριότερο, όλα αυτά δεν είναι τίποτα μπροστά στο κόστος αντικατάστασης της μπαταρίας .
    Γιατί πχ αν μια μπαταρία που κοστίζει 8.000€ θέλει αντικατάσταση σε 8-10 χρόνια, σημαίνει έχεις 1,000€ τον χρόνο πάγια έξοδο , ειτε το κινήσεις το ΙΧ είτε οχι !!.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook