Ο 47ος νεκρός σε τροχαίο στην Κρήτη φέτος, ήταν ο νεαρός φοιτητής που έχασε τη ζωή του το πρωί της Πέμπτης (ΕΔΩ) και αποτέλεσε ταυτόχρονα τον 15ο νεκρό στους δρόμους των Χανίων, ενώ απομένει πάνω από ένας μήνας ως το τέλος του 2021.
Τα αναλυτικά στοιχεία για τα τροχαία στην Κρήτη, τα οποία έθεσε στη διάθεση του zarpanews.gr ο πρόεδρος του Εθελοντικού Συλλόγου Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΣΥΠΡΟΤΑ), Γιάννης Λιονάκης, είναι χωρίς υπερβολή τραγικά, καθώς έχουμε ξεπεράσει κατά πολύ τους θανάτους του 2020, οι οποίοι ήταν 30, ενώ φέτος έχουν φτάσει ήδη τους 47.
Τα Χανιά έχουν τα πένθιμα πρωτεία, με 15 νεκρούς στους δρόμους του νομού, ενώ στο Ηράκλειο είναι 12, στο Λασίθι 11 και στο Ρέθυμνο 9.
Στο σύνολο των νεκρών, οι 30 ήταν οδηγοί, οι 15 επιβάτες και 2 ήταν πεζοί.
Οι 37 ήταν άνδρες και οι 10 ήταν γυναίκες, ενώ όσον αφορά τις ηλικίες των νεκρών, η πλειοψηφία ήταν άνω των 55 ετών, με 18 θανάτους σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Ωστόσο, είχαμε και 2 νεκρά παιδιά, κάτω των 18 ετών:Τα στοιχεία δείχνουν ότι στο σύνολο της Κρήτης, το 21% των θανάτων σημειώθηκαν στον ΒΟΑΚ, το 62% στο επαρχιακό οδικό δίκτυο και το 17% εντός των πόλεων.
Επί του ΒΟΑΚ συγκεκριμένα είχαμε 10 νεκρούς, εκ των οποίων οι μισοί, 5 δηλαδή, στα Χανιά, 4 στο Ρέθυμνο, 1 στο Λασίθι και κανένας στο Ηράκλειο.
Πρωτιά στον αριθμό των νεκρών διατηρεί ο Σεπτέμβριος, όταν έχασαν τη ζωή τους 9 άνθρωποι, ενώ τον Μάιο και τον Ιούλιο είχαμε από 7 νεκρούς. Οι αριθμοι φαινονται στο παρακάτω διάγραμμα:Όσον αφορά το είδος των οχημάτων που είχαν συμμετοχή στα θανατηφόρα τροχαία, η πλειοψηφία ήταν ΙΧ επιβατηγά και μοτοσυκλέτες:
Τι δείχνουν τα στοιχεία για τα Χανιά
Στην Π.Ε. Χανίων, οι περισσότεροι θάνατοι σημειώθηκαν στα όρια του δήμου Πλατανιά, με 9 νεκρούς και ποσοστό 60% επί του συνόλου. Ακολούθησε ο δήμος Χανίων, ενώ υπήρξαν δήμοι και χωρίς νεκρούς. Ο Πλατανιάς πάντως διατηρεί τα πρωτεία και σε σχέση με όλους τους υπόλοιπους δήμους της Κρήτης, αφήνοντας πολύ πίσω ακόμα και το Ηράκλειο. Αναλυτικά στο διάγραμμα παρακάτω:Από τους 15 νεκρούς, οι 11 ήταν άνδρες και οι 4 γυναίκες. Οι 8 ήταν οδηγοί και οι 7 επιβάτες.
Όσον αφορά τα είδη των τροχαίων, τα 9 ήταν συγκρούσεις και τα 6 εκτροπές. Και στα Χανιά οι περισσότεροι θάνατοι σημειώθηκαν στο επαρχιακό οδικό δίκτυο – συνολικά 8 – και ακολούθησαν 5 στον ΒΟΑΚ και 2 εντός πόλεων.
Τα περισσότερα τροχαία ήταν με εμπλοκή ΙΧ επιβατηγών αυτοκινήτων και σε αυτά έχασαν τη ζωή τους 10 άνθρωποι, ενώ είχαμε και 3 νεκρούς με μοτοσυκλέτες και 2 με εμπλοκή φορτηγών.
Όσο για τις ώρες που γίνονται τα περισσότερα θανατηφόρα ατυχήματα στα Χανιά, είναι το χρονικό διάστημα μεταξύ 17:00 και 21:00. Που είναι χειρότερα τελικά;
Ένα αβίαστο συμπέρασμα που βγαίνει από τα στατιστικά, είναι ότι η Π.Ε. Ηρακλείου είναι η πιο ασφαλής, καθώς τα στοιχεία δείχνουν πως έχει τους λιγότερους νεκρούς, μόλις 35,5 ανά εκατομμύριο κατοίκων. Μπορεί τα Χανιά να έχουν τους περισσότερους νεκρούς αριθμητικά, αλλά χειρότερα από όλους αναλογικά είναι το Λασίθι, όπου η αναλογία αυτή έχει ξεφύγει στους 144 νεκρούς ανά εκατομμύριο:
Με δεδομένο ότι απομένουν ακόμα 43 ημέρες ως το τέλος του 2021, εκφράζονται βάσιμοι φόβοι ότι οι τραγικοί αυτοί αριθμοί θα αυξηθούν και άλλο, θυμίζοντας εποχές της δεκαετίας του 2000.
Και το χειρότερο όλων είναι πως οι εκκλήσεις για προσοχή, τήρηση του ΚΟΚ και όλα τα υπόλοιπα που λέγονται και ξαναλέγονται από επίσημα και λιγότερο επίσημα χείλη, δεν μοιάζουν να συγκινούν και πολλούς οδηγούς.
Αποτέλεσμα είναι να θρηνούν γονείς, συγγενείς και φίλοι.
Ευχαριστούμε τον κ. Γιάννη Λιονάκη για τα στατιστικά στοιχεία.
zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης
Όλα τα έσοδα από τον τρελή τουρισμό της Κρήτης συνεχίζουν να διοχετεύονται άλλου επιδεικτικά … ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ εδώ και τώρα κύριοι δείξτε έλεος στην ανθρώπινη ζωή και σεβασμό στους γονείς αυτών των νεκρών παιδιών που έχει γίνει ο τάφος τους ..!! Καμία απόδοση φόρου από κρητική επιχείρηση μέχρι να ξεκινήσει το έργο όχι στα χαρτιά στα μηχανήματα ! Πληρώνουμε και απαιτούμε για το καλό των Κρητικών των Ελλήνων των ευρωπαίων όλων της παγκόσμιας εμβέλειας επισκεπτών!! Υπόσχεσεις και γραφειοκρατία τέλος χορτάσαμε!!
Επειδή το θέμα είναι ευαίσθητο δεν θα επεκταθώ αλλά προς θεού το πράγμα φωνάζει μόνο του ακριβώς το ίδιο πράγμα που φωνάζω χρόνια : Οι πραγματικοί ένοχοι δεν είναι ούτε Ο ΒΟΑΚ, ούτε οι κούπες, είναι μονάχα Ο ΤΡΟΠΟΠΟΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΟΔΗΓΗΣΗΣ που οι πολιτικοί για συμφέρον έχουν φτιάξει να έξη πυρετούς την διαφθορά, τα οικονομικά συμφερωντα των σχολών οδήγησης και τις μίζες τους προφανώς ! Είναι ένα διεφθαρμένο και παράνομο σύστημα που θυσιάζωντε τα Ελληνόπουλα για να κονομάνε οι πολιτικοί. Πουθενά σον κόσμο δεν είσαι υποχρεωμένος να πας σε σχολή οδήγησης για να μαθεις να οδηγείς ! Το κράτος δεν έχει δουλειά να πει στους υποψήφιους πως θα μάθουν να οδηγούν, είναι υποχρεωμένο μόνο να τους ελέγξει οταν είναι έτοιμοι για να δώσουν εξετάσεις ! Παντού οι συγγενείς του υποψηφίου οδηγού τον μαθαίνουν να οδηγεί και τον μαθαίνουν σωστά γιατί ενδιαφερωντε για την ζωή του και όχι το πορτοφόλι του που είναι το μόνο ενδιαφέρων των σχολών οδήγησης ! Σας έχουν εγκλωβίσει σε ένα παράνομο, διεφθαρμένο σύστημα και σκοτωνωντε τα παιδιά σαν μύγες και όλοι σφυρίζουν αδιάφορα και κάνουν πως δεν βλέπουν τον ελέφαντα στο δωμάτιο. Ντροπή και Αισχος σε αυτους που έφτιαξαν το βρωμικο σύστημα και ντροπή και Αισχος σε αυτους που που συντηρούν και το προστατευουν. Οι γονείς πρέπει να απαιτήσουν να αλλάξει το σύστημα, το κράτος να εξετάζει τα παιδιά αν ξέρουν να οδηγούν στις εξετάσεις, όχι να τα υποχρεώνει να πηγαινουν στα σφαγεία των σχολών οδήγησης για να κονομάνε τα σούργελα οι πολιτικοί και οι γονείς να μαζεύουν τα κοματια των παιδιών τους από τις άσφαλτους και τις κολωνες της ΔΕΗ.. Εξαφανειστε επιτέλους την διαφθορά και αυτος που σας κρατούν και σας επιβάλουν την …..δημοκρατίας της μπανανίας με ένα τόσο ακριβό αντίτιμο !
Φίλε Αλέξανδρε, και εγώ την ίδια επιθυμία έχω, το καλό των Κρητικών, των Ελλήνων και το Ευρωπαίων και των νέων μας βέβαια που πληρώνουν το τίμημα στην πλειοψηφία του. Όμως δεν πρέπει να κλείσουμε τα αυτιά μας σε αυτά που φωνάζουν οι στατικές που βλέπουμε, είναι ολοφάνερο ότι ο ΒΟΑΚ είναι αιτία μόνο στο 1/5 των δυστυχημάτων. Ούτε μια ζωή ανθρώπου δεν πρέπει να χαθεί ούτε στο ΒΟΑΚ ούτε πουθενά άλλου, όμως αν θελουμε να πατάξουμε και να εξαφανίσουμε το κακό ολοκληρωτικά πρέπει να δουμε κάτι που όλοι νομίζω συνειδητά αρνούμεθα να παραδεχθουμε : ο τρόπος μάθησης οδήγησης είναι ο ένοχος στο 95% των θανατηφόρων. Δεν ξέρουμε να οδηγούμε γιατί δεν μαθαμε ποτέ ! Μαθαμε να βάζουμε μπρός, να αλλάζουμε ταχύτητα, να στρίβουμε το τιμόνι και να βάζουμε βενζίνη, άντε και να ανάβουμε τα φώτα ( αλλά όχι τα φλας, η να φοράμε τις ζώνες, η να κρατάμε όριο ταχύτητας, η τι είναι ο ΚΟΚ και γιατί είναι συνδεμένος με τη ζωή μας, η να μην προσπερνάμε στη στροφή, η να παραδεχτουμε ότι το δίπλα αυτοκίνητο είναι πιο ακριβό, πιο ικανό, πιο ασφαλή, η τι σημαίνει το όριο στη στροφή, η, η, η, η, η, κλπ ). Με έμαθαν να οδηγώ οι συγγενείς μου όπως και όλα τα αδέλφια και ξαδέρφια μου, το πρώτο που μαθαμε ήταν το αυτοκίνητο είναι η λύση μεταφοράς απέναντι στο λεωφορείο η ταξί και ότι ο μάγκας και καλός οδηγός φτάνει ΠΑΝΤΑ στον προορισμό του χωρίς να βάζει η να προσπαθεί να ακολουθήσει χρονικά όρια ! Το ζητούμενο είναι να φτάσει στον προορισμό του ασφαλής. Αυτο πρέπει να διορθώσουμε πρώτα από όλα, μετά τα υπόλοιπα. Κατάργηση του νόμου που υποχρεώνει τα παιδιά να μαθαινουν οδήγηση από σχολές που ενδιαφερωντε μόνο για το πορτοφόλι και όχι την ασφάλεια και τη ζωή τους, το κράτος δεν εχει δουλειά πως θα μάθει. Ο νέος (α), να οδηγεί, το κράτος μόνο να εξετάζει τον υποψήφιο και αν είναι έτοιμος να του δώσει δίπλωμα, το σημερινό σύστημα είναι διεφθαρμένο και ΠΑΡΑΝΟΜΟ , για να οικονομανε οι πολιτικοί και οι κολλητοί τους !