Πάνω από 3 δισεκατομμύρια πληρώνουν κάθε χρόνο οι γονείς για τη «δωρεάν παιδεία»

Έχουμε, λοιπόν και λέμε- και σύμφωνα πάντα με την επεξεργασία των στοιχείων της ΕΛΣΤΑΤ:

-το 2020, το τελευταίο έτος που υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, οι οικογένειες ξόδεψαν 3.181,9 δισεκατομμύρια ευρώ για «αγαθά» και για «υπηρεσίες» εκπαίδευσης!

Εξ αυτών:

-1.301,6 εκατομμύρια έδωσαν για φροντιστήρια!

-Τα 680,9 εκατομμύρια δόθηκαν για την εκμάθηση ξένων γλωσσών και τα 620,7 εκατομμύρια δόθηκαν για την προετοιμασία των παιδιών για τα μαθήματα του σχολείου!

-Από το 2015 και μετά, οι δαπάνες των οικογενειών για «αγαθά» και «υπηρεσίες» εκπαίδευσης ξεπερνούν ετησίως και σε σταθερή βάση τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ! Το 2009, μάλιστα, (χρονιά του «λεφτά υπάρχουν») ξοδεύτηκαν για τα νοικοκυριά τα περισσότερα χρήματα για τη …δωρεάν εκπαίδευση: 5.531,4 εκατομμύρια ευρώ !-μετά μπήκαμε στα μνημόνια!

Παράλληλα δηλαδή με την παιδεία, υπάρχει η παραπαιδεία, χωρίς την οποία τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των σχολείων! Όταν, όμως, το σχολείο για την εκλαΐκευση και τη μεταφορά της γνώσης προϋποθέτει τη συνεχή γιγάντωση της παραπαιδείας, κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της Δανιμαρκίας! Όταν το σχολείο διδάσκει τις ξένες γλώσσες, αλλά για να τις μάθει το παιδί πρέπει να πάει φροντιστήριο, διάολε, πρέπει να απασχολήσει την πολιτική ηγεσία.

Αλήθεια, μπορούν να απαντήσουν οι αρμόδιοι γιατί τόσα χρόνια «μεταρρυθμίσεις» δεν ανέκοψαν τους ρυθμούς της παραπαιδείας; Γιατί το σχολείο αντί να μορφώνει …εξοντώνει; (Και όποιος αρμόδιος κάνει πως δεν το ξέρει, ας ρωτήσει τα παιδιά που δίνουν πανελλήνιες). Εμείς οι υπόλοιποι ας αναρωτηθούμε: Μήπως οι «μεταρρυθμίσεις» οδηγούν συνεχώς σε αύξηση της παραπαιδείας; Μήπως πολιτικές ηγεσίες –ιδίως η σημερινή- έχουν ως στόχο την αύξηση του μεριδίου της ιδιωτικής παιδείας;

ΥΓ1: Και να σκεφτεί κανείς πως στα παραπάνω ποσά δεν συμπεριλαμβάνονται όσα ξοδεύει μια οικογένεια για να φοιτήσει το παιδί της σε άλλη πόλη!

ΥΓ2: Το 30% των παραπάνω ποσών αφορά την πληρωμή διδάκτρων για ιδιωτικά σχολεία!

Γράφει ο Βασίλης Σκουρής

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ