Οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι «καρμανιόλες» στα Χανιά με ρεκόρ ατυχημάτων | Τι σχεδιάζει ο Δήμος για την βιώσιμη κινητικότητα

οι-πιο-επικίνδυνοι-δρόμοι-καρμανιόλ-1199044

Μια πόλη απροσπέλαστη, ανοργάνωτη και εχθρική προς τους πεζούς και τους ποδηλάτες, θεωρούν τα Χανιά οι πολίτες που συμμετείχαν στην έρευνα για το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας ΣΒΑΚ που έχει θέσει σε διαβούλευση ο Δήμος Χανίων. 

Στο πρώτο μέρος του σχεδίου, γίνεται μια εκτενής περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης στην πόλη, με ιδιαίτερη μνεία στα τροχαία ατυχήματα. Από τα στατιστικά στοιχεία της περιόδου 2008-2017 αυτό που προκύπτει είναι ότι οι πλέον επικίνδυνοι οδικοί άξονες περιφερειακά είναι η  Κ. Μητσοτάκη (πρώην Ακρωτηρίου), η Λεωφ. Κ. Καραμανλη και στο κέντρο της πόλης: Ελ. Βενιζέλου, Εφ. Πολεμιστών, Μ. Μπότσαρη.

Όσο για την ικανοποίηση των πολιτών από το σύστημα μεταφορών του Δήμου Χανίων (οδικό δίκτυο, πεζοδρόμια, υποδομές κυκλοφορίας ποδηλάτων/πεζών) αυτή κινείται -όπως ήταν αναμενόμενο- σε πολύ χαμηλά επίπεδα.

Οι πολίτες προσδιορίζουν ως το σημαντικότερο πρόβλημα την έλλειψη θέσεων στάθμευσης και την οδηγική συμπεριφορά και ακολουθούν η κακή ποιότητα οδοστρώματος, υποδομές για ΑΜΕΑ και άτομα με μειωμένη κινητικότητα, οδική ασφάλεια και ελλιπής φωτισμός.

Ως προς τα μέτρα βελτίωσης της δημόσιας συγκοινωνίας, οι πολίτες προτείνουν: Μείωση εισιτηρίου, εξυπηρέτηση ατόμων με μειωμένη κινητικότητα, αύξηση συχνότητας δρομολογίων και συνέπεια στις ώρες δρομολογίων.

Για τα μέτρα βελτίωσης της κίνησης ποδηλάτων, οι πολίτες αξιολογούν ως εξαιρετικά σημαντική πρώτον την βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς των οδηγών οχημάτων και ακολουθούν οι ποδηλατόδρομοι, η αστυνόμευση και οι κυκλοφοριακές παρεμβάσεις.

Ανάλογες είναι και οι απαντήσεις στο ερώτημα για την βελτίωση των υποδομών για πεζούς, με τους πολίτες να αξιολογούν ως το πιο σημαντικό, την απομάκρυνση των εμποδίων από τα πεζοδρόμια, την την βελτίωσης της οδηγικής συμπεριφοράς των οδηγών οχημάτων, την καλύτερη αστυνόμευση και τις υποδομές για ΑΜΕ και άτομα με μειωμένη κινητικότητα.

Ως προς την άποψη που έχουν για την σημερινή εικόνα της πόλης, την χαρακτηρίζουν ως «μη φιλική σε πεζούς και ποδήλατα», «συμφορημένη», απροσπέλαστη και ανοργάνωτη. Ενώ αυτό που επιθυμούν για το μέλλον είναι μια πόλη καθαρή, προσβάσιμη σε όλους, λειτουργική και πράσινη.

Παρεμβάσεις που σχεδιάζονται

Οι σχεδιαζόμενες παρεμβάσεις κινούνται γύρω από τέσσερις βασικούς άξονες:

  1. Οδικό Δίκτυο
  2. Δημόσιες συγκοινωνίες
  3. Κίνηση πεζών και ποδηλάτων
  4. Στάθμευση

Μάλιστα, παρουσιάζεται ένα εκτενές σχέδιο παρεμβάσεων στο οποίο απεικονίζεται το σχεδιαζόμενο δίκτυο πεζοδρόμων και ποδηλατοδρόμων όπως και τα περιαστικά πάρκινγκ και η σύνδεσή του με την πόλη μέσα από ένα δίκτυο δημοτικών συγκοινωνιών.

zarpanews.gr

9 thoughts on “Οι πιο επικίνδυνοι δρόμοι «καρμανιόλες» στα Χανιά με ρεκόρ ατυχημάτων | Τι σχεδιάζει ο Δήμος για την βιώσιμη κινητικότητα

  1. 1- μονοδρομηστε τους περισσοτερους δρομους
    2- φαρδυνετε τα πεζοδρομια στα 2 μετρα οπου εινα δυνατο με καγκελα, φωτισμο, παγκακια και δεντρα σκιασης.
    3- βαλτε σαμαρακια εξω απο καθε ευασθητο σημειο πχ σχολεια, παρκα…
    4- καντε διαγραμμισεις διαβασεων πεζων με ειδικο πλαστικο υλικο, οχι ασβεστη..
    5-φτιαξτε οπου υπαρχει χωρος ποδηλατοδρομους.
    6- φτιαξτε παρκινγκ στο κεντρο και περιξ ωστε ο κοσμος να μην χρειαζεται το αυτοκινητο για να μπει στο εμπορικο κεντρο.

  2. Ο ΚΛΑΡΙΝΟΓΑΜΒΡΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΕΑΚΙ ΤΟΥ ΘΑ ΜΕΤΑΤΡΕΨΟΥΝ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΣΕ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΥΣ ΚΑΙ ΕΤΣΙ ΘΑ ΛΥΣΟΥΝ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ. ΘΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΤΡΕΙΣ ΠΟΔΗΛΑΤΡΕΙΣ ΤΗΝ ΩΡΑ, ΟΠΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΥΦΙΣΤΑΜΕΝΟΥΣ
    ΑΥΤΟΣ ΒΕΒΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΕΑΚΙ ΘΑ ΠΗΓΑΙΝΟΥΝ ΝΑ ΠΑΡΚΑΡΟΥΝ ΤΣΑΜΠΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΠΑΡΚΙΝΓΚ (ΟΣΟ ΑΚΟΜΑ ΜΑΣ ΚΑΘΟΝΤΑΙ ΣΤΟ ΣΒΕΡΚΟ)

      1. Επειδή εσύ Παρλαπιπα έχεις στομαχακια δεν σημαίνει ότι έχουν όλοι. Κι επειδή εσύ είσαι άεργος και κάνεις βόλτες με ποδήλατα δεν σημαίνει πως οι υπόλοιποι δεν τρέχουν σαν τους Βέγγους για να βγάλουν το μεροκάματο.

  3. Ο Δημαρχος να παει καμια βολτα στην βορεια ελλαδα να κανει ενα σεμιναριο πως γινονται οι διαγραμμισεις στους δρομους και μετα ας ασχοληθει με πιο σοβαρα..
    Εδω βαζουν πλαστικο χρωμα κοινη μπογια για να κανουν διαβασεις …. γελανε και οι βουρτσες.
    Πραγματικα χωριατες.

    1. Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ
      ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΚΑΙ DELIVERY ΞΕΡΟΤΗΓΑΝΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

  4. Όσο θα υπάρχουν στο δημοτικό συμβούλιο άσχετη μεγάλης ηλικίας, κοινός πολυεργαλεία μην περιμένετε κάτι διαφορετικό, μπορεί να είναι νέος ο δήμαρχος αλλά μόνο την υπογραφεί του βάζει, ότι πουν οι Πολοί. Τα πεζοδρόμια υπάρχουν σε πολλά σημεία δείτε την αποκορώνου, κισσάμου π.χ. έγιναν επέκταση καταστημάτων, όχι αφιλοκερδώς

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook