Livin R: Ο Χανιώτης συνθέτης, dj και μουσικός παραγωγός που ζει στα Χανιά αλλά… “σκίζει” στο εξωτερικό

Είναι συνθέτης, dj, μουσικός παραγωγός κι από την άλλη, ασχολείται με πάθος με τη φωτογραφία, τη γραφιστική αλλά και το social media management. Παράλληλα αγιογραφεί, σχεδιάζει κοσμήματα και έχει δοκιμάσει τον εαυτό του ακόμα και στα… Aerial Silks!!! Στο κουίζ «τι κοινό μπορεί να έχουν όλα τα παραπάνω;», η απάντηση είναι μία: την τέχνη φυσικά! Με πρώτη και μεγαλύτερη αγάπη, αυτή της μουσικής…

Η εκπομπή του “Το παίζουμε ιστορία” στον ραδιοφωνικό σταθμό Max FM, έφερε πριν λίγες μέρες στα Χανιά το χρυσό βραβείο διαδραστικής εκπομπής των φετινών βραβείων Regional Media Awards 2019 που διοργανώθηκαν για τέταρτη χρονιά από τη Boussias Communications με στόχο να αναδείξουν και να επιβραβεύσουν τα Περιφερειακά και Τοπικά Μέσα (Εφημερίδες, Περιοδικά, Τηλεόραση, Ραδιόφωνο και sites) στη χώρα μας. Πρόεδρος της Κριτικής Επιτροπής ήταν φέτος ο Νίκος Χατζηνικολάου…

O λόγος για τον Χανιώτη Livin R, κατά κόσμον Γιώργο Ντουντουλάκη, ο οποίος έχει ήδη διαγράψει μια πολύ ενδιαφέρουσα πορεία στην ελληνική pop μουσική που μεγαλώνει συνεχώς έχοντας πλέον ξεπεράσει τα όρια της χώρας! Το τελευταίο του κομμάτι “Βtw bye bye” με φωνητικά από την Dara, το pop idol της Βουλγαρίας, κατάφερε πολύ γρήγορα να φτάσει στην κορυφή στην γειτονική χώρα. Το τραγούδι κυκλοφορεί επίσης σε Ιταλία, Ρωσία, Ρουμανία, Κύπρο και το ταξίδι συνεχίζεται…

Ωστόσο, ο Γιώργος εξακολουθεί να έχει ως βάση του τα Χανιά. Εξάλλου εδώ γεννήθηκε, μεγάλωσε και ξεκίνησε να ασχολείται, αρχικά με τη Βυζαντινή μουσική, ήδη από το Δημοτικό. Συγχρόνως του άρεσε να τραγουδά και να γράφει στίχους και, όταν βγήκαν τα πρώτα μουσικά προγράμματα, άρχισε να πειραματίζεται, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την δημιουργία του Blue Island. Αυτό, το πρώτο του κομμάτι που κυκλοφόρησε το 2008 στην Planetworks, κατάφερε να μπει στην διαφημιστική τηλεοπτική καμπάνια της Hyundai!

Με αφορμή όλα τα παραπάνω έγινε και η παρακάτω συνέντευξη που δημοσιεύτηκε στο Χανιώτικο free press magazine Intown

Πώς προέκυψε τέτοια μεγάλη επιτυχία τόσο νωρίς;
Έπαιζα τότε στο Savvy και κάποιο βράδυ ήταν στο μαγαζί άνθρωποι της δισκογραφικής. Άκουσαν το κομμάτι με ρωτάνε ποιο είναι και τους λέω δικό μου. Το κομμάτι το έπαιζα γιατί μου άρεσε, δεν είχα περαιτέρω φιλοδοξίες. Εκείνοι όμως με κάλεσαν λίγες μέρες αργότερα, συναντηθήκαμε και συμφωνήσαμε να το βγάλουμε. Ήταν καλή συγκυρία καθώς τότε πρωτοεμφανίζονταν οι Playmen, οι Otherview, ο Consoul Trainin και η εταιρία κυκλοφόρησε ένα Cd με τα τραγούδια όλων μας.

Ευτυχώς η συγκεκριμένη τάση κρατεί καλά ως σήμερα! Από κει και μετά συνέχισα να βγάζω τραγούδια, ενώ βοήθησα στην παραγωγή και κάποιων άλλων επιτυχιών. Το καλοκαίρι του 2013 αποφασίζω να κάνω ένα reset και να αλλάξω λίγο τον ήχο μου. Όντως αυτή η αλλαγή μου έκανε καλό, κατάφερα να συνεργαστώ με τον τραγουδιστή και hitmaker από την Ρουμανία, Mike Diamond. Μαζί κάναμε ένα κομμάτι που έφτασε μέχρι το Top 5 της Ελλάδας στο ξένο Media Inspector. Ακολούθησε κι ένα πολύ ωραίο video clip από τον Βαγγέλη Τσαουσόπουλο που το 2015 μας έδωσε την υποψηφιότητα για το καλύτερο Dance Videoclip στα βραβεία του Mad.

Το συγκεκριμένο τραγούδι, σε συνδυασμό με το Dance Radioshow μου, που το έδινα τότε σε 35 ραδιοφωνικούς σταθμούς, μου άνοιξαν τις πόρτες στην Κύπρο και συγκεκριμένα στα MadWalk , όπου και συμμετείχα τρεις φορές. Την πρώτη φορά με τραγούδι μου, που το είπε η Μαρία Έλενα Κυριάκου και που απέσπασε κριτικές ότι ήταν το καλύτερο απ’ όσα παρουσιάστηκαν, την δεύτερη με την Ελευθερία Ελευθερίου στη διασκευή του Derniere Danse και τη τρίτη πάλι με δικό μου τραγούδι που είπε η Χάρις Σάββα. Παράλληλα ήρθε και η Live εμφάνιση στα Mad Awards της Αθήνας το 2016, όπου βγήκα στη σκηνή μαζί με τους Rec και τους Boyz n Noize για να ερμηνεύσουν το Remix μου στο τραγούδι “Και σε Θυμάμαι”.

Τι σημαίνει το Livin R;
Έψαχνα ένα εύηχο όνομα με δυνατότητα να γίνει ωραίο brand. Ήθελα να είναι ένα όνομα που να παραπέμπει στο ξεκίνημα της ηχογραφημένης μουσικής. Αυτό το ξεκίνημα λοιπόν έγινε σε κάποια λίγα “σαλόνια” εύπορων οικογενειών μέσω των ελάχιστων γραμμοφώνων των αρχών του περασμένου αιώνα. Από αυτά τα… living rooms, λοιπόν, προέκυψε το Livin R.

Εκτός από συνθέτης, είσαι dj και μουσικός παραγωγός. Ποια είναι η διαφορά αυτών των δύο;
Είναι ναι μεν παράλληλα αλλά ταυτόχρονα και τόσο διαφορετικά. Το djing όπως το παρουσιάζω βασίζεται πιο πολύ σε mashup, bootleg, δηλαδή κομμάτια που τα “παντρεύω” μαζί για να κάνω τον ακροατή να ακούει κάτι που το ξέρει και αγαπάει αλλά σε μια νέα εκδοχή, ενώ η δουλειά μου σαν παραγωγός αφορά την παραγωγή τραγουδιών που δεν έχουν κάποιο συγκεκριμένο ύφος, προσπαθώ να πιάνω την τάση της εποχής είτε μιλάμε για RnB, house ή μπαλάντα με γνώμονα πάντα την ποιότητα. Επίσης, θεωρώ βασικό συστατικό της μουσικής μου να υπάρχει κάποιο έγχορδο ή κάποιο μουσικό όργανο στη φυσική του μορφή. Το πρώτο μου κομμάτι είχε σαξόφωνο τα επόμενα είχαν πολλές κιθάρες, ενώ τώρα, τα τελευταία μου κομμάτια έχουν κρητική λύρα όπως το «Γιατί» με τις Μέλισσες, η «Μάντισσα» με την Μαρίνα Σάττι και η «Νεράιδα» με την Ανδριάνα Μπάμπαλη.

Το να πάει ένα τραγούδι στο εξωτερικό αλλά κυρίως να καταφέρει να γίνει επιτυχία, είναι ένα άπιαστο όνειρο για πολλούς…
Η αλήθεια είναι ότι θέλει πολλή προσπάθεια και στήριξη από τη δισκογραφική εταιρία. Κι εγώ αυτή τη βοήθεια την είχα από την Panik αλλά κυρίως από τον Παναγιώτη Λούλουργα, ένα άτομο που εκτιμώ και εμπιστεύομαι απόλυτα, με τον οποίο είμαστε από την πρώτη στιγμή μαζί. Ταυτόχρονα όμως η “επιτυχία” θέλει και μια καλή ομάδα συνεργατών που είναι πάνω απ’ όλα φίλοι, όπως ο Παύλος ο Μπαϊλάκης ο αρχιμουσικός της φιλαρμονικής των Χανίων, ο Barrice ταλαντούχος τραγουδιστής και μουσικός παραγωγός, ο K-Mass που μου έδειξε πώς να “περπατάω μουσικά” καθώς και ο φίλος μου ο PADE που έχουμε κάνει τη διασκεύη στο “Γιατί” και ετοιμάζουμε πολλά και όμορφα ακόμη.

Ποια είναι η μεγαλύτερη δυσκολία που έχεις αντιμετωπίσει στην μέχρι τώρα πορεία;
Την περίοδο που ξεκίνησα να γράφω μουσική ξεκίνησε η οικονομική κρίση. Τότε λοιπόν πολλά μαγαζιά που έπαιζαν, κυρίως ξένη μουσική, το γύρισαν στο ελληνικό και δυστυχώς όχι στο ελληνικό pop. Από τότε ο βαθμός δυσκολίας μεγάλωσε καθώς έχω να συνυπολογίσω πολλούς παράγοντες ώστε να γίνει επιτυχία ένα τραγούδι. Γιατί σίγουρα γράφουμε και τραγούδια που είναι κατάθεση ψυχής, αλλά στόχος και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο στοίχημα είναι να καταφέρεις να παίξει το κομμάτι σου σε όλα τα κλαμπ και να γίνει επιτυχία. Μόνο μεγάλοι παραγωγοί του εξωτερικού «μπαίνουν» στα κλαμπ. Γι αυτό προωθούμε πολύ και τα τραγούδια μας στο εξωτερικό, όπου είναι πιο εύκολα τα πράγματα. Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, είναι καλύτερα -και σίγουρα πιο εύκολο- να κυκλοφορεί ένα κομμάτι πρώτα στο εξωτερικό, να πετυχαίνει και μετά να επιστρέφει ως «εισαγόμενη επιτυχία» στην Ελλάδα!

Τι απολαμβάνεις περισσότερο στη δουλειά σου;
Απολαμβάνω πολύ τη διαδικασία του στούντιο είτε με μουσικούς παραγωγούς, είτε με τραγουδιστές. Όλο αυτό έχει μια μαγεία γιατί είναι σα να γεννάς ένα παιδί με… πολλούς ανθρώπους. Και δεν ξέρεις αν αυτό το παιδί θα γίνει πυρηνικός επιστήμονας, αν θα γίνει γιατρός ή αν θα γίνει ένας δημόσιος υπάλληλος! Σε κάθε περίπτωση όμως είναι παιδί σου, που θες να το βοηθήσεις να πάει όσο καλύτερα γίνεται γιατί έχει την υπογραφή σου αλλά συνάμα… ότι και αν γίνει το αγαπάς!

Πώς αποφάσισες να εντάξεις την κρητική λύρα στην μουσική σου;
Η κρητική λύρα μου βγάζει ένα αρχέγονο συναίσθημα. Αυτές οι τρεις χορδές, αυτή η αγριάδα υπήρχε πάντα μέσα στην ψυχή μου, παρόλο που η κρητική μουσική δεν ήταν ποτέ ανάμεσα στα ακούσματά μου. Ωστόσο, είναι δύσκολο να σε εμπιστευτεί ένας καλλιτέχνης της κρητικής μουσικής, να δώσει κι εκείνος την τέχνη του και να συνυπάρξετε μουσικά. Το προσπάθησα λίγο στην αρχή μέχρι που πήρα μία ηλεκτρική λύρα και ξεκίνησα να κάνω μαθήματα. Κάποια στιγμή το πόσταρα και κάπως έτσι άρχισαν να πέφτουν οι προτάσεις! Λύρα μπορεί να μην έμαθα ποτέ και να την κράτησα μόνο για ενθύμιο, αλλά συνεργάστηκα με πολύ αξιόλογους καλλιτέχνες όπως ο Στέλιος Βαμβακάς, τα Βλαμάκια και ο Χάρης Ανδρεαδάκης, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που με πίστεψε πάνω σ’ αυτό.

Ήταν δύσκολο μουσικά να συνεργαστείς με τους Κρητικούς καλλιτέχνες;
Όσο κι αν σου φαίνεται περίεργο, οι κρητικοί καλλιτέχνες είναι από τους πιο ανοιχτούς. Ξέρουν πόσο σημαντική είναι η ευθύνη που έχουν να συνεχίσουν την παράδοση και ταυτόχρονα θέλουν να διασκεδάσουν. Είναι εξαιρετικά συνεργάσιμοι απλά δεν έχουν χρόνο γιατί έχουν τόσα πολλά Live. Βλέπεις όμως ότι και λίγο μεγαλύτεροι καλλιτέχνες όπως ο Ζωιδάκης, ο Κονταρός και ο Τζουγανάκης είναι πολύ ανοιχτοί σε νέες προτάσεις.

Η καλλιτεχνική σου πλευρά πάντως εκφράζεται και μέσω της αγιογραφίας και της σχεδίασης κοσμημάτων…
Ναι. Ως προς τα κοσμήματα στην ουσία έχω τον σταυρό που αποτελεί το brand μου. Τον έχω σχεδιάσει εγώ και η κατασκευή έχει γίνει από τον οίκο Honor. Ασχολούμαι επίσης με την αγιογραφία τα τελευταία πέντε χρόνια. Είναι κάτι που με βοηθά στο να ξεμπλοκάρω και να βλέπω και άλλες εκδοχές της τέχνης, που αργότερα τις παίρνω και τις παντρεύω. Επίσης ασχολούμαι με την φωτογραφία, την γραφιστική αλλά και με το social media management σε διάφορα μαγαζιά και εταιρίες γιατί ουσιαστικά το δεύτερο πτυχίο μου είναι πάνω στα οικονομικά. Κοίτα, μου αρέσει να ασχολούμαι με όλα αυτά γιατί στην πραγματικότητα όλες οι τέχνες αλληλεπιδρούν μεταξύ τους. Ήθελα πάντα να ασχοληθώ και με άλλες μορφές τέχνης εκτός από τη μουσική, με την οποία είμαι παθιασμένος, τα υπόλοιπα γίνονται ευτυχώς ερασιτεχνικά, Άλλωστε, αν τα κάνεις όλα επαγγελματικά, στο τέλος δε σε χαλαρώνει τίποτα.

Έχεις άρα πολύ καλή σχέση με τα social media…
Φυσικά! Κοίτα, ζούμε σε μια εποχή που πρέπει ή να έχεις μια τεράστια ομάδα ή να διαθέσεις πολλά χρήματα. Στις μέρες μας δεν νοείται καλλιτέχνης χωρίς δυνατά social media ή που δεν ξέρει να τα χρησιμοποιεί σωστά κάνοντας λάθη που τον εκθέτουν. Είναι βασικότατο κομμάτι της δουλειάς μας πλέον και μεγάλη “βοήθεια” για να γνωρίσεις πολύ κόσμο, να κάνεις σωστές επαφές ή ακόμα και να βρεις δουλειά! Από την άλλη όμως, όπως λέμε ότι ένα μαχαίρι μπορεί να κόψει το ψωμί αλλά μπορεί και να σε τραυματίσει, χρειάζεται γνώση. Αν τα χειριστείς λάθος μπορούν εύκολα να σου καταστρέψουν την εικόνα.

Κάνεις μια ραδιοφωνική εκπομπή πολύ πρωτότυπη για τα δεδομένα των Χανίων που βασίζεται στα social media…
Ναι, η μεγάλη μου αγάπη είναι το ραδιόφωνο αλλά σε μικρότερη ηλικία δεν ένιωθα ώριμος για κάτι τέτοιο. Σε αυτή τη φάση της ζωής μου όμως ένιωσα ότι μπορώ να το στηρίξω κι έτσι ξεκίνησε η συνεργασία μου με τον Max fm. Ήθελα να κάνω κάτι διαφορετικό και ίσως λίγο πιο ανάλαφρο, το οποίο όμως έχει αποκτήσει σημαντική δυναμική. Στην ουσία μέσα από τα stories του instagram μοντάρω δύο κομμάτια που θεωρώ ότι έχουν κάποιο ενδιαφέρον για κόντρα, και ο κόσμος ψηφίζει. Πρόκειται για την “πρώτη διαδραστική εκπομπή στην Ελλάδα” με τον κόσμο να διαλέγει το track list που θα ακούσει με αυτόν τον τρόπο και όχι με το παραδοσιακό τηλεφώνημα. Παράλληλα έχουμε πάρα πολλά giveaways και instagram live από καλλιτέχνες όπως η Κασσιανή, ο Βαλεντίνος, ο Βαμβακάς, η Γεωργία Νταγάκη… Εκτός από το live την ώρα της συνέντευξης στα FM δηλαδή, κάνουμε live και με κλειστά τα μικρόφωνα μέσω Instagram, κάτι που έχει πολύ μεγάλη απήχηση στους ακροατές αλλά κυρίως στους followers.

Τι ετοιμάζεις αυτόν τον καιρό;
Χμμμμμμ… Συνεργασία με μια ταλαντούχα Χανιώτισσα, την Κασσιανή Λειψάκη! Το 2017 έκανα ένα κομμάτι με την Ανδριάνα Μπάμπαλη και τον Δημήτρη Υφαντή και ήθελα μια συνέχεια σε αυτό γιατί δέθηκα συναισθηματικά μαζί του και το αγαπώ πάρα πολύ. Ήταν κάτι τελείως κόντρα σε ό,τι άλλο είχα κάνει και έγινε με δυο καλλιτέχνες που τους θαυμάζω. Δέχτηκαν αμέσως μόλις τους το πρότεινα κι έτσι κάναμε τη Νεράιδα που είχε να κάνει με τον μύθο της λίμνης του Κουρνά, όπου έχει γυριστεί και το βίντεο από τον αγαπημένο Γιώργο Πανταζή με τη βοήθεια της Μικέλας Παπαδουλάκη. Ήθελα λοιπόν να κάνω μια συνέχεια κι έτσι κάναμε αυτό το κομμάτι σε μουσική και στίχους δικούς μου που λέγεται Σκιά, τραγουδάει η Κασσιανή, συμμετέχει ο Barrice, ενώ λύρα παίζει ο Στέλιος Βαμβακάς. Το τραγούδι μιλάει για τον μύθο με τους δροσουλίτες επιδιώκοντας μια προσέγγιση που δεν έχει δοθεί ακόμα!

zarpanews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ