Κατερίνα Σταματάκη: Η μάνατζερ της Νατάσσας Μποφίλιου είναι από τα Χανιά!

κατερίνα-σταματάκη-η-μάνατζερ-της-νατ-830351

Τι μπορεί να κάνει μία δικηγόρο να ασχοληθεί με τη διοργάνωση συναυλιών; Σίγουρα η μεγάλη αγάπη για τη μουσική. Αυτή ήταν η πολύ μακρινή αρχή για την Χανιώτισσα Κατερίνα Σταματάκη, δικηγόρο, η οποία είναι σήμερα ιδιοκτήτρια ενός εκ των μεγαλύτερων γραφείων διοργάνωσης συναυλιών στην Ελλάδα και μάνατζερ πασίγνωστων τραγουδιστών…

Η Κατερίνα έφυγε από τα Χανιά για να σπουδάσει Νομική και πλέον έχει διαγράψει μια πολύ ενδιαφέρουσα πορεία. Δούλεψε ως δικηγόρος σε μεγάλη δισκογραφική εταιρία, έκανε εκπομπές στον παλιό Αιγαίο fm και έχει σπουδάσει τραγούδι και μουσική. Από τη δισκογραφία και τα ραδιόφωνα ήρθε και η επαφή της με τους καλλιτέχνες, κάνοντας τους  τα συμβόλαια για τους δίσκους αλλά και για τις live εμφανίσεις τους.
Έχοντας πολύ μεγάλη αγάπη για την ελληνική μουσική, ο δρόμος μέχρι την διοργάνωση συναυλιών και το management αποδείχτηκε μονόδρομος. Πλέον έχει παραιτηθεί από τη δικηγορική της ιδιότητα και ασχολείται μόνο με αυτό, 20 χρόνια τώρα μανατζάροντας γνωστούς τραγουδιστές αποκλειστικά από τον έντεχνο χώρο. Αρχικά συνεργάστηκε με την Σαββίνα Γιαννάτου, την Έλλη Πασπαλά και την Ελένη Βιτάλη.
Το 2000 έστησε την εταιρία Prospero που δραστηριοποιείται στη διοργάνωση συναυλιών και το καλλιτεχνικό management. Πλέον η εταιρία έχει μεγαλώσει και διοργανώνει μεγάλες παραγωγές που «τρέχουν» παράλληλα. Κάπως έτσι το management καλλιτεχνών περιορίστηκε λόγω χρόνου και αναπτύχθηκε περισσότερο το κομμάτι της παραγωγής.

Σήμερα να «μανατζάρει» την Νατάσσα Μποφίλιου, την Δήμητρα Γαλάνη, τον Φοίβο Δεληβοριά, την Ελένη Τσαλιγοπούλου, τον Θέμη Καραμουρατίδη, τη Μαριέττα Φαφούτη, τον Αποστόλη Μπαρμπαγιάννη (ο γνωστός Τσολιάς της Ελληνοφρένειας) και την Σαββίνα Γιαννάτου, ενώ κατά καιρούς έχει ασχοληθεί με πολλούς άλλους καλλιτέχνες που τους πήρε «από το μηδέν» και τους έφτασε σε ένα πολύ σοβαρό εμπορικό επίπεδο. Μέσα σε όλα αυτά, είναι και Αντιπρόεδρος στον Πανελλήνιο Σύνδεσμο Διοργανωτών Συναυλιών… Ακολουθεί η πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη που έδωσε στο Χανιώτικο free press Intown

Απ’ ότι καταλαβαίνω υπήρξες δικηγόρος στα χρυσά χρόνια της δισκογραφίας…. 

Ακριβώς έτσι. Δεν υπάρχει καμία απολύτως σχέση με το σήμερα, καμία απολύτως σύγκριση σε κανένα επίπεδο. Στο παρελθόν ήταν πολύ ισχυρή η παραγωγή δίσκων, πλέον ούτε το ένα τρίτο των τότε χρημάτων δεν δίνουν για την παραγωγή ενός δίσκου.

Αν και η Prospero δημιουργήθηκε σε μια καλή οικονομική περίοδο, ήταν ρίσκο; 

Η δουλειά αυτή έχει μεγάλο ρίσκο οικονομικό κυρίως. Και τότε είχε, απλά ήταν λιγότερο έντονο γιατί αγοράζονταν οι συναυλίες από την περιφέρεια, τους δήμους ή από ιδιώτες. Οπότε το ρίσκο ήταν περιορισμένο. Δεν παύει όμως να είχαμε έντονη την αγωνία αν θα μας πλήρωναν οι δήμοι. Όταν έφτασε η οικονομική κρίση, το 2009, ήμασταν γύρω στις 30 εταιρίες συναυλιών και έκλεισαν σταδιακά οι 20! Φανταστείτε ότι εκεί που είχαμε για παράδειγμα 100 συναυλίες κάθε καλοκαίρι ξαφνικά το 2009 είχαμε 50, το 2010 είχαμε 25, το 2011 είχαμε 10! Κάπως έτσι έκλεισαν πολλές εταιρίες και μείναμε γύρω στις δέκα που κρατηθήκαμε με πολύ μεγάλη δυσκολία και ουσιαστικά κρατηθήκαμε γιατί αλλάξαμε επάγγελμα, δηλαδή δεν πουλούσαμε πια τις συναυλίες. Τις μισθώναμε μόνοι μας, βάζαμε τα εισιτήρια και είχαμε όλο το οικονομικό ρίσκο. .  Ευτυχώς με τα χρόνια η δουλειά μας αναπτύχθηκε και οι εταιρείες συναυλιών αριθμούν πάλι γύρω στα 40 μέλη σε όλα την Ελλάδα.

Η Prospero έχει ένα μεγάλο εύρος υπηρεσιών… 

Στην Ελλάδα δεν υπάρχει εξειδίκευση στα μουσικά πράγματα. Στην Ευρώπη κάνει άλλος το μάνατζμεντ, άλλος τις πωλήσεις, άλλος την παραγωγή, είναι πολύ συγκριμένες οι ιδιότητες. Εμείς έχουμε μια εταιρία που ασχολείται με όλα αυτά τα θέματα. Έχουμε πλέον αρκετά άτομα προσωπικό και μπορούμε να αναθέτουμε ευθύνες διαφορετικές στον καθένα. Εμείς στηρίζουμε τους καλλιτέχνες και σε θέματα promotion των ίδιων αλλά και των συναυλιών τους. Έχουμε δηλαδή μια εταιρία που τους στηρίζει λογιστικά, νομικά, συναυλιακά, στο management στην παραγωγή της δισκογραφίας τους αν χρειαστεί, και φυσικά στις συναυλίες. 

Με ποια κριτήρια επιλέγετε έναν καλλιτέχνη για να τον αναλάβετε;  

Έχουμε πάρα πολύ μεγάλη προσφορά από καλλιτέχνες και ειδικά από νέα παιδιά που ξεκινάνε τώρα ή από καλλιτέχνες που βρίσκονται σε ένα σχετικά στάσιμο σημείο και δεν ξέρουν τι να κάνουν για να προχωρήσουν. Προσωπικά δέχομαι πάνω από 10 προτάσεις τον μήνα. Προσπαθώ να τους ακούω όλους, τουλάχιστον να ακούω τα demo. Σε λίγους μπορώ να κάνω ραντεβού για να δω τι σκέφτονται και τελικά ελάχιστους μπορώ να αναλάβω γιατί πρέπει να έχεις πολύ χρόνο να διαθέσεις, ειδικά αν μιλάμε για νέους καλλιτέχνες.

Το κριτήριο για μένα είναι να έχει ο καλλιτέχνης star quality. Αυτό είναι κάτι που φαίνεται αμέσως. Ίσως να το διακρίνω και πιο εύκολα πια λόγω εμπειρίας αλλά καταλαβαίνω αμέσως μόλις δω ένα live. Μπορώ να καταλάβω το καλλιτεχνικό εκτόπισμα, το αν έχει ερμηνευτική επικοινωνία και δύναμη ο καλλιτέχνης, το πώς επικοινωνεί με τον κόσμο και τι καριέρα θα κάνει. Δεν είναι φυσικά συνηθισμένο να βλέπεις έναν καλλιτέχνη να έχει αυτό το star quality. Έχω όμως να σου δώσω ένα παράδειγμα: ο Δημήτρης Κόψης, ο Χανιώτης που ανέβηκε στη σκηνή το καλοκαίρι στο  θέατρο Ανατολικής Τάφρου και τραγούδησε μαζί στη συναυλία της Νατάσας Μποφίλιου, είναι μία τέτοια περίπτωση. Μια φοβερή φωνή και ένα παιδί που πιστεύω θα έχει μέλλον. Γι αυτό και τον ανέλαβα.
Είναι και αρκετά μικρός…  

Ναι, είναι 18 χρονών, πρωτοετής στην Ισπανική φιλολογία, αλλά κατά τη γνώμη μου θα γίνει τραγουδιστής γιατί έχει ταλέντο. Όταν άκουσα πρώτη φορά την Νατάσσα Μποφίλιου μόλις ξεκινούσε, είπα αυτή θα γίνει η μεγαλύτερη τραγουδίστρια στην Ελλάδα. Μάλιστα μου έλεγαν οι συνάδελφοί μου πώς είναι δυνατόν να επενδύσεις σε έναν νέο καλλιτέχνη σε μία τόσο δύσκολη εποχή, αλλά για μένα ήταν ξεκάθαρη και τόσο μεγάλη η πίστη μου στη Νατάσα και στο ταλέντο του Θέμη Καραμουρατίδη και του Γεράσιμου Ευαγγελάτου που δεν το διαπραγματευόμουν. Επίσης είχα πιστέψει πολύ και στην Μαρίζα Ρίζου όταν ξεκίνησε αλλά στην Γιώτα Νέγκα που για μένα ήταν μια συνεργασία 17 χρόνων. Έναν καλλιτέχνη τον βλέπω συνολικά. Φωνητικά, ερμηνευτικά, επικοινωνιακά με τον κόσμο και αν έχει κάποια λάμψη.

Ποια χαρακτηριστικά έχει μια επιτυχημένη συναυλία; 

Η επιτυχημένη συναυλία εκτός από τον τραγουδιστή που είναι το 50% της επιτυχίας, το άλλο 50% είναι η σωστή παραγωγή. Αν δηλαδή δεν επιλέξεις τον σωστό χώρο εμφάνισης, πολύ καλά ηχοσυστήματα, πολύ καλά φώτα, περιποιημένα θέατρα, χώρους με σωστά καθίσματα κλπ, η συναυλία δεν θα έχει τα ίδια ποσοστά επιτυχίας σε σχέση με μια που θα έχει αυτές τις προϋποθέσεις. Επίσης πολύ μεγάλο ρόλο παίζει η τιμή του εισιτηρίου, δηλαδή πρέπει να ξέρεις τι εισιτήριο θα βάλεις. Η παραγωγή πρέπει πάντα να σέβεται τον πελάτη. Από το προσωπικό που θα τον υποδεχτεί στην πόρτα μέχρι την καθαριότητα του χώρου, τα καθίσματα να είναι σωστά και περιποιημένα. Εμείς τα προσέχουμε αυτά πάρα πολύ και δεν πάμε σε χώρους που δεν πληρούν αυτές τις προδιαγραφές. Γι αυτό και κάνουμε επιτυχημένες συναυλίες, δεδομένου φυσικά και ότι τα ονόματα που έχουμε φέρνουν πολύ κόσμο.Παρόλα αυτά υπάρχει η αντίληψη ότι οι απολαβές των καλλιτεχνών εξακολουθούν να είναι πολύ υψηλές… 

Αυτό δεν ισχύει. Κοιτάξτε, εμείς έχουμε ένα πολύ μεγάλο θέμα στο συναυλιακό εισιτήριο. Ενώ αρχικά είχαμε ΦΠΑ 13%, το 2015 πήγε στο 24%. Αμέσως δηλαδή από την τιμή του εισιτηρίου το 24% είναι ΦΠΑ. Αφού το αφαιρέσουμε, από αυτό που μένει το 7% το παίρνουν οι εταιρίες διαχείρισης πνευματικών δικαιωμάτων. Από 6 έως 10% είναι το ποσοστό που κρατάνε οι χώροι, οπότε αμέσως ένα 40% περίπου από το εισιτήριο είναι off. Δηλαδή βλέπετε ένα εισιτήριο 15 ευρώ και μας μένουν τα 9 ευρώ περίπου για να καλύψουμε τις μετακινήσεις των καλλιτεχνών, τη διαμονή τους, το φαγητό τους, την ασφάλιση της συναυλίας, την διαφήμιση, την ηχητική και φωτιστική κάλυψη, την εξέδρα, το ρεύμα, τους εργάτες, τους ηχολήπτες, τους τεχνικούς, τους φωτιστές, τις εργοδοτικές εισφορές, τις ασφαλιστικές κρατήσεις όλων των εργαζομένων και επίσης έχουμε τις ασφαλιστικές ευθύνες, έχουμε security, ασφαλίζουμε την συναυλία για βροχή. Και δεν έχουμε φτάσει ακόμα στις αμοιβές!

Οι καλλιτέχνες που φέρνουν πολύ κόσμο είναι συνήθως συνέταιροι με τα γραφεία παραγωγής. Αφαιρούνται λοιπόν όλα αυτά τα έξοδα και αν μείνουν έσοδα θα πάρουν το μερίδιό τους. Και αυτό το κάνουν όλα τα μεγάλα ονόματα αυτόν τον καιρό. Για να βγάλουν λοιπόν πολλά λεφτά οι τραγουδιστές – και μιλάω για τον έντεχνο χώρο γιατί ο χώρος της πίστας είναι εντελώς διαφορετικός δεν έχει καμία σχέση με τον δικό μας ούτε ως προς τα έσοδα ούτε ως προς το ρίσκο – θα πρέπει να κάνουν πολλές συναυλίες. Οι σοβαροί τραγουδιστές που σέβονται τη φωνή τους, δεν μπορούν να κάνουν πάνω από 10 συναυλίες το μήνα. Επίσης δεν μπορούν να έχουν πολύ κόσμο καθώς οι περισσότεροι χώροι είναι μέχρι 2.000 θέσεις. Εκτός αν μιλάμε για γήπεδα, αλλά και πάλι μιλάμε για εξαιρέσεις που δεν μπορούν να επαναλαμβάνονται συνέχεια. Δεν μπορείς να πεις ότι θα γίνεις πλούσιος από τις συναυλίες. Απλά έχεις τη δυνατότητα να βιοπορίζεσαι αξιοπρεπώς και οι καλλιτέχνες να καλύπτουν τα μεγάλα έξοδα που έχουν. Ειδικά οι τραγουδίστριες που ως γυναίκες έχουν περισσότερα έξοδα εμφάνισης από τους άνδρες τραγουδιστές.

Σα να λέμε η μέρα με τη νύχτα με τα παλαιότερα χρόνια… 

Ακριβώς. Παλιά τα μεγάλα ονόματα έβγαζαν πολλά χρήματα γιατί κάνανε πωλήσεις, άρα δεν είχαν οικονομικό ρίσκο, πληρώνονταν πολύ καλά από τις συναυλίες. Τώρα ούτε παλαιά ούτε νέα ονόματα σχετίζονται με εκείνες τις αμοιβές.

Αυτά τα μεγάλα ονόματα είχαν και μεγάλες απαιτήσεις; 

Είχαν, ναι. Βέβαια μεγάλες απαιτήσεις είχαν οι σοβαροί επαγγελματίες που τους ενδιέφερε πάρα πολύ να έχουν μία άριστη εικόνα.Η προσέλευση του κόσμου στις συναυλίες έχει επηρεαστεί από την κρίση; 

Όχι, δεν έχει μειωθεί ο κόσμος. Θα μειωνόταν όμως, αν δεν μειώναμε τα εισιτήρια. Ανταποκριθήκαμε αμέσως στην οικονομική κρίση μειώνοντας τις τιμές. Υπήρχαν ας πούμε εισιτήρια με 25 και 30 ευρώ. Τώρα δεν μπορείς να βάλεις πάνω από 15 ευρώ και το 17 μόνο όταν έχεις κάποιες VIP θέσεις, αλλά κι αυτό οριακά. Ο κόσμος όμως συνεχίζει να έρχεται γιατί στην Ελλάδα η μουσική είναι η πρώτη επιλογή στη διασκέδαση.

Μπορείς να θυμηθείς μια όμορφη στιγμή που έχεις ζήσει όλα αυτά τα χρόνια;

Πολλές όμορφες στιγμές, είναι μια δουλειά με έντονες εμπειρίες. Όσο κουραστική και δύσκολη και να είναι, έχουμε ζήσει υπέροχες στιγμές. Θυμάμαι πολύ έντονα συναυλίες που έχουμε κάνει σε αρχαιολογικούς χώρους στην πανσέληνο του Αυγούστου, αλλά μου έχει μείνει αξέχαστη μια συναυλία στην παραλία της Κομοτηνής με την Μποφίλιου πάνω στα βράχια. Στήσαμε τα μηχανήματα και τα όργανα πάνω στα βράχια και όλος ο κόσμος ήταν απλωμένος στα βράχια και από πίσω η θάλασσα με όλα τα σκάφη και τις βάρκες γεμάτα κόσμο να παρακολουθούν τη συναυλία. Χωρίς καθίσματα, όλοι πάνω στα βράχια, χωρίς φώτα. Μόνο με το φεγγάρι. Ήταν κάτι μαγικό.

Με τη Νατάσσα είστε πολλά χρόνια μαζί… 

Είμαστε οικογένεια πια.

Τι εκτιμάτε περισσότερο σ’ εκείνη; 

Η Νατάσσα είναι ένας σπάνιος άνθρωπος, δεν συναντάς συχνά καλλιτέχνες με τέτοιο ήθος εκτός από το υψηλό καλλιτεχνικό ανάστημα που έχει. Είναι όμως και ένας άνθρωπος εξαιρετικά ευφυής, με πολιτικές και κοινωνικές ευαισθησίες,  πολύ σοβαρή επαγγελματίας, με άψογη συμπεριφορά έναντι των συναδέλφων της και των συνεργατών της. Έχει μια πολύ ισχυρή επικοινωνιακή σχέση με το κοινό της  και είναι δοτικός και γενναιόδωρος άνθρωπος. Αυτό φαίνεται νομίζω και στη σκηνή. Εγώ που τη ζω καθημερινά βλέπω πόσο πολύ κουράζεται να βγάλει εις πέρας μια τόσο δύσκολη αποστολή, να κάνει μόνη της μία συναυλία επί δυόμιση ώρες. Μετά μπορεί να καθίσει μέχρι τις 5 το πρωί μέχρι να μιλήσει με όλους όσοι περιμένουν να την χαιρετήσουν και το κάνει με χαρά, δεν έχει δυσανασχετήσει ποτέ.

Είστε υπεύθυνη και για την αλλαγή στο look της; 

Σίγουρα είναι αποτέλεσμα συζητήσεων και σκέψεων γύρω από το πώς η ίδια θα νοιώθει καλύτερα με την εμφάνισή της στη σκηνή. Εξάλλου εγώ δεν επιβάλλω ποτέ κάποιο συγκεκριμένο τύπο εμφάνισης, απλά συζητάμε πώς μπορεί να βελτιωθεί κάτι σύμφωνα με το γούστο του καλλιτέχνη και το πώς εκείνος θα νιώθει καλά μέσα σε αυτό. Η Νατάσσα είναι ένας άνθρωπος πολύ ανοιχτός και γι αυτό εξελίσσεται γενικά, όχι μόνο ενδυματολογικά.

Όταν έρχεστε για συναυλίες εδώ με τη Νατάσσα και τον Θέμη, τι προτιμούν να κάνουν; 

Προτιμούν να πηγαίνουν στο σπίτι της μητέρας μου που τους μαγειρεύει κρητικά φαγητά που τους αρέσουν πολύ όπως το πιλάφι και τα καλτσούνια. Από τα πρώτα μέρη που θέλουν να πάνε, είναι η αυλή της μητέρας μου για φαγητό (γέλια). Μετά μία συναυλία είναι πολύ κουρασμένοι και σπάνια βγαίνουν. Πιο συχνά βγαίνουν το απόγευμα πριν τη συναυλία για καφέ, συνήθως στο Λιμάνι. Στα Χανιά έχουν έρθει πολλές φορές και, επειδή είμαι κι εγώ από δω, νοιώθουν πιο οικεία. Τους αρέσει όλη η περιοχή του λιμανιού και φυσικά οι παραλίες που όμως προλαβαίνουν να επισκεφθούν μόνο αν υπάρχει μια μέρα κενή. Διαφορετικά, αν ο μόνος χρόνος που έχουν είναι η μέρα της συναυλίας, είναι δύσκολο γιατί πρέπει να ξεκουραστούν. Η Νατάσσα κάνει μαθήματα  φωνητικής, γυμναστική, ότι χρειάζεται για να είναι έτοιμη για τη σκηνή.
Τι σχέδια έχεις για την Prospero; 

Έχουμε ήδη ξεκινήσει να σχεδιάζουμε τις εμφανίσεις του καλοκαιριού 2019. Αυτό όμως που έχουμε σαν στόχο είναι η δραστηριοποίηση της Prospero στο εξωτερικό. Θέλουμε πολύ να παρουσιάσουμε την Μποφίλιου και να διοργανώσουμε συναυλίες των Γαλάνη, Τσαλιγοπούλου και Δεληβοριά στο εξωτερικό, γιατί υπάρχει κοινό που ενδιαφέρεται. Έχουμε ξεκινήσει λοιπόν και κάνουμε δικές μας παραγωγές. Όπως αυτή στο Λονδίνο με Γαλάνη, Τσαλιγοπούλου, Νέγκα στο θέατρο Barbican, όπου μισθώσαμε εμείς σαν εταιρία το θέατρο. Ταλαιπωρηθήκαμε πολύ γιατί έπρεπε -επειδή ήμασταν Έλληνες- να δώσουμε όλα τα χρήματα μπροστά ενάμιση χρόνο πριν, όταν για όλους τους υπόλοιπους ευρωπαίους δεν υπήρχε τέτοιο θέμα.

Είχε όμως τεράστια επιτυχία και θέλουμε να το επαναλάβουμε. Να βγάλουμε το καλλιτεχνικό υλικό της εταιρίας μας στο εξωτερικό, όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και στην Αμερική και στην Αυστραλία. Απλά στη Ευρώπη μας ενδιαφέρει πιο πολύ γιατί υπάρχει και κοινό που μπορεί να δει αυτούς τους καλλιτέχνες χωρίς να είναι αποκλειστικά ελληνικό που, χωρίς να είναι Έλληνες, μπορεί να δει αυτούς τους καλλιτέχνες. Σε μια μικρή περιοδεία που κάναμε πχ στη Γερμανία με την Μποφίλιου, το 30% του κοινού ήταν Γερμανοί. Αυτό για μας ήταν ένα δείγμα ότι η ελληνική μουσική και το ελληνικό τραγούδι μπορεί να βγει προς τα έξω, αρκεί να υπάρξει ένα σοβαρός συντονισμός συναυλιακών και δισκογραφικών εταιρειών. Οπότε ο επόμενος στόχος είναι η ανάπτυξη μας στο εξωτερικό.

2 thoughts on “Κατερίνα Σταματάκη: Η μάνατζερ της Νατάσσας Μποφίλιου είναι από τα Χανιά!

  1. Εντάξει ρε παιδιά – η μάνατζερ της Μποφίλιου είναι, όχι η κάτοχος του Νόμπελ Ιατρικής. Λιγότερο πομπώδες ύφος στους τίτλους δεν θα πείραζε!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook