Γιάννης Βρέττος: Το interior design στα Χανιά μέσα από τα μάτια ενός ειδικού

Η εσωτερική διακόσμηση ενός χώρου είναι πολύ σοβαρή υπόθεση την οποία αφήνουμε να αναλάβουν… οι ειδικοί. Ένας από τους ταλαντούχους interior designers της πόλης μας, ο Γιάννης Βρέττος, μιλάει για την δουλειά του, για τα λάθη που κάνουμε συνήθως στη διακόσμηση του σπιτιού μας αλλά και για την εικόνα των Χανίων, σε συνέντευξη στο Χανιώτικο free press περιοδικό InTown

Πολιτογραφημένος Χανιώτης, καθώς ζει και εργάζεται στην πόλη μας από το 2004, έχοντας ολοκληρώσει τις σπουδές του στο τμήμα Εσωτερικής Αρχιτεκτονικής, Διακόσμησης και Σχεδιασμού Αντικειμένων του Τ.Ε.Ι. Αθήνας. Στα Χανιά συνεργάστηκε με την MM Group – Σύμβουλοι Μηχανικοί και ίδρυσε την ομάδα Diacosmos (Κισσάμου 101) αναλαμβάνοντας κατοικίες, εστιατόρια και ξενοδοχειακά έργα σε Κρήτη, Αθήνα και Ρώμη.

Θα ξεκινήσω μάλλον με την πιο κλασσική ερώτηση… Πώς αποφασίσατε να ασχοληθείτε με το interior design και τι σημασία έχει για εσάς η σωστή διαμόρφωση ενός χώρου;
Από τα πρώτα μου παιδικά χρόνια, σκίτσα, χάρτινες μακέτες και ένα οικογενειακό περιβάλλον άκρως δημιουργικό… γρήγορα ήρθαν και οι πρώτες “παραγγελίες” για σχέδια και διακοσμητικές κατασκευές από φίλους και γνωστούς. Άρχισα να αφιερώνω όλο και περισσότερο χρόνο στην μελέτη του χώρου και των αντικειμένων και αυτό με κέρδισε αμέσως. Οι σπουδές και -κυρίως- η συνεργασία με τον Βασίλη Λαμπρινό διεύρυναν τις τεχνικές σχεδιασμού και την αισθητική μου.

Όπου κι αν βρισκόμαστε, στον δρόμο, στο σπίτι μας, σε ένα εστιατόριο ή ξενοδοχείο ο χώρος που μας περιβάλλει πρέπει να καλύπτει τις λειτουργικές και τις αισθητικές μας ανάγκες. Είναι λοιπόν χρέος του κάθε σχεδιαστή να δώσει τον καλύτερο του εαυτό, για ένα αψεγάδιαστο αποτέλεσμα.

Άλλο interior designer και άλλο διακοσμητής;
Νομίζω ότι και οι δύο είναι όροι από το παρελθόν, τότε που ο αρχιτέκτονας σχεδίαζε το κτίριο και ο διακοσμητής ερχόταν να επιλέξει χρώματα, έπιπλα, φωτιστικά… Σήμερα το αντικείμενο εργασίας μας έχει διευρυνθεί πολύ περισσότερο, σχεδιάζουμε κυρίως αισθητικά, αλλά και χωροταξικά, κατασκευαστικά, ακόμη και μηχανολογικά, εσωτερικά και εξωτερικά. Δεν θα μπορούσα να φανταστώ τον σχεδιασμό ή την ανακαίνιση ενός εστιατορίου ή ξενοδοχείου χωρίς επεμβάσεις στις προσόψεις και στον περιβάλλοντα χώρο του.

Πιστεύετε ότι στα Χανιά ο κόσμος έχει εξοικειωθεί πια με τον ορό interior design και έχει αποδεχτεί την αναγκαιότητα της ύπαρξής σας;
Τα Χανιά είναι μια ιστορική και ταυτόχρονα σύγχρονη ευρωπαϊκή πόλη. Όλοι πια έχουν αντιληφθεί ότι μια από τις βασικές προτεραιότητες, είναι η διατήρηση, εκμετάλλευση και προβολή όλων των χώρων. Αυτό μπορεί να προκύψει μόνο μέσα από τον αναβαθμισμένο σχεδιασμό.

Τι σας εμπνέει και καθοδηγεί τον τρόπο που προσεγγίζετε ένα νέο έργο;
Ο ίδιος ο χώρος σε συνδυασμό με τις απαιτήσεις της χρήσης για την οποία προορίζεται. Αρχικά δίνονται χωροταξικές λύσεις στη λειτουργία του, με την “ιδέα” να διαμορφώνει το σύνολο. Μια λέξη, ένας ήχος, μια εικόνα, μια σκέψη… οτιδήποτε μπορεί να αποτελέσει ερέθισμα για δημιουργικό σχεδιασμό.

Ξεκινάω πάντα με σκίτσα από μολύβι γιατί είναι πιο άμεσα και συνεχίζω τον σχεδιασμό σε τρισδιάστατα σχεδιαστικά προγράμματα ώστε να δοθεί να μια πλήρης εικόνα στον πελάτη και τα απαραίτητα κατασκευαστικά σχέδια και επιμετρήσεις, σε συνεργεία και προμηθευτές.

Προσωπικά, σας εξιτάρει περισσότερο να δουλεύετε κατοικίες η επαγγελματικούς χώρους;
Στις κατοικίες χρειάζεται απλά καλή επικοινωνία προς κατανόηση των αναγκών, των προσδοκιών και της αισθητικής, των ανθρώπων που θα κατοικήσουν εκεί.
Στους επαγγελματικούς χώρους η προσέγγιση είναι διαφορετική και πολυσύνθετη. Το τελικό αποτέλεσμα πρέπει να ικανοποιεί λειτουργικά, αισθητικά και οικονομικά τον ιδιοκτήτη, να συμβάλει στην προβολή των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρονται και ταυτόχρονα να προσελκύει αισθητικά τους καταναλωτές. Σίγουρα, εκεί οι προκλήσεις είναι περισσότερες!

Η διακόσμηση κατοικίας είναι πολυτέλεια στις μέρες μας;
Πολυτέλεια είναι όταν το αποτέλεσμα είναι ικανό, μόνο για μια εφήμερη φωτογραφία στο Instagram. Φροντίζω ώστε κανένα από τα έργα μου, όσα χρόνια και αν περάσουν, να μην χρειαστεί αναδιαμόρφωση-ανακατασκευή και να απαιτεί την ελάχιστη συντήρηση. Σχεδιάζω και δημιουργώ (όπως συχνά μου ζητάνε) “σαν να ήταν δικό μου”, αφιερώνω χρόνο και αξιοποιώ το ταλέντο και τις γνώσεις μου. Τότε ή πολυτέλεια που προκύπτει είναι εφικτή για όλους.

Τα δύο πιο συνηθισμένα και φωναχτά «λάθη» που συναντάτε σε κατοικίες που επισκέπτεστε;
Η αισθητική είναι κάτι προσωπικό για τον κάθε ένα από εμάς. Έτσι αν πούμε ότι “λάθη” δεν υπάρχουν, θα ήθελα να αναφερθώ σε μικρές “συμβουλές”…
– κάτι που δείχνει ωραίο σε ένα περιοδικό, σε μια βιτρίνα ή στο σπίτι ενός φίλου δεν σημαίνει ότι ταιριάζει και στο δικό μας και…
– τα πολλά χρώματα είναι όμορφα «μόνο» στο ηλιοβασίλεμα…!!!

Πόσο εύκολο είναι να αναγκάζεται ο δημιουργός να «υποκύπτει» στις απαιτήσεις ενός πελάτη;
Το πρόβλημα, τις περισσότερες φορές, παρουσιάζεται στις χρονικές απαιτήσεις. Έρχομαι τελευταία στιγμή και το θέλω “χθες”. Είναι η νοοτροπία μας, δεν μπορώ να κάνω και πολλά για αυτό. Εμένα όμως, μου αρέσει να αφιερώνω χρόνο. Αν είχα, λοιπόν, μια επιθυμία από τους πελάτες μου θα ήταν να ξεκινούσαμε τον σχεδιασμό νωρίτερα. Θα γλίτωνα από πολλά ξενύχτια στο γραφείο.

Από τι εξαρτάται ένα καλό αποτέλεσμα στη δουλειά σας;
Η δουλειά μου είναι «ομαδική». Πρέπει λοιπόν να υπάρχει άψογη συνεργασία ανάμεσα σε εμένα, στους ιδιοκτήτες, στους προμηθευτές και στα συνεργεία. Τότε η επιτυχία είναι εγγυημένη.

Υπάρχει μυστικό επιτυχίας στη δουλειά του Designer;
Να ταξιδεύει πολύ. Να έχει τα μάτια του ανοιχτά στα ταξίδια του. Να έχει τα αυτιά του ανοιχτά στους πελάτες του. Να έχει πολύ καλή γνώση, των δυνατοτήτων των υλικών και των συνεργείων και, όπως κι αν ακούγεται, να «ξυπνάει» μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά πριν τους άλλους.

Ποια πόλη του εξωτερικού σας εκφράζει περισσότερο;
Η Ρώμη χωρίς δεύτερη σκέψη!!! Σύγχρονη και διαχρονική ταυτόχρονα! Μερικοί από τους καλύτερους αρχιτέκτονες, διακοσμητές, σχεδιαστές, γενικότερα καλλιτέχνες όλων των εποχών έχουν αφήσει το στίγμα τους εκεί. Οι επόμενοι ήταν και είναι σχεδόν αδύνατο να μην επηρεαστούν από αυτό. Το αποτέλεσμα είναι μια πόλη που, όσες φορές και αν την έχω περπατήσει, πάντα μου δίνει λύσεις σε σχεδιαστικούς γρίφους και ιδέες προς μελέτη.

Κτίριο που λατρεύετε στην πόλη και κτίριο που θα θέλατε να εξαφανίσετε;
Όλες οι κακοσχεδιασμένες πολυκατοικίες των δεκαετιών ογδόντα και ενενήντα δεν συμβάλλουν στην όμορφη εικόνα της πόλης μας. Υπάρχει όμως κάτι που με ενοχλεί προσωπικά ακόμη περισσότερο από αυτό. Όλα αυτά τα “κτίρια φαντάσματα”, όπως τα αποκαλώ, που υπάρχουν διάσπαρτα παντού. Κτίρια εγκαταλελειμμένα, άλλοτε απλές αποθήκες και άλλοτε αρχιτεκτονικά στολίδια κάποιας άλλης εποχής. Τις περισσότερες φορές, ιδιοκτησίες πολλών ανθρώπων ταυτόχρονα, ο αριθμός των οποίων αυξάνει με το πέρασμα του χρόνου, πράγμα που δυσχεραίνει την αναδιαμόρφωση και αξιοποίηση τους.
Μου δίνει μεγάλη χαρά λοιπόν, κάθε φορά που βλέπω ένα εγκαταλελειμμένο κτίριο να ανακατασκευάζεται. Σαν να του δίνεται μια δεύτερη ευκαιρία, να σταθεί πάλι περήφανο, σε έναν από τους δρόμους της πόλης μας.

zarpanews.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ