Creative women: Τέσσερις Χανιώτισσες εντυπωσιάζουν με τις δημιουργίες τους | Photos

creative-women-τέσσερις-χανιώτισσες-εντυπωσιάζο-756863

Δημιουργικότητα, το κλειδί για την επιτυχία… Είτε την αντιμετωπίζει κανείς ως χάρισμα, είτε ως ικανότητα, ο ορισμός της εμπεριέχει την καινοτομία η οποία και παίζει πλέον σημαντικό ρόλο στα περισσότερα επαγγέλματα.

Ο βαθμός της δημιουργικότητας, που αποτελεί προϋπόθεση της καινοτομίας, μπορεί να κάνει τη διαφορά ανάμεσα στους επαγγελματίες, ιδιαίτερα αν το αποτέλεσμα της δουλειάς τους ενισχύουν γερές δόσεις design, όπως κι αν αυτό ερμηνεύεται ανάλογα με το είδος του «προϊόντος».

Στο Χανιώτικο free press InTown, βρήκαμε τρεις πολύ «δυνατές» περιπτώσεις δημιουργών – designers, γένους θηλυκού φυσικά, οι οποίες με έδρα και αφετηρία τα Χανιά εντυπωσιάζουν την Ελλάδα αλλά και τον κόσμο με τα έργα τους. Λαμπρά παραδείγματα τοπικής γυναικείας δημιουργικότητας αλλά και επιχειρηματικότητας, οι τέσσερις “creative women” που ακολουθούν, εμπνεύστηκαν, κατασκεύασαν, brandαραν και δεν σταματούν ποτέ να εξελίσσουν αυτό που αγαπούν να κάνουν και που, αν κρίνει κανείς εκ του αποτελέσματος, το κάνουν πολύ καλά!

Κατερίνα Ανδριγιαννάκη
k.and.

H Κατερίνα Ανδριγιαννάκη, λέγε με Κ.AND., είναι το κορίτσι πίσω από εκείνα τα χαρακτηριστικά, καταπληκτικά δαχτυλίδια – αντικείμενα του πόθου και ταυτόχρονα μια προσωπικότητα τόσο ευχάριστη, πληθωρική και ξεχωριστή, όσο και οι δημιουργίες της! Από την άλλη, αυτή η φιλική, ζωηρή και χαρούμενη αύρα που τη συνοδεύει, όχι μόνο δεν την εμποδίζει αλλά μάλλον την ευνοεί στο να γιγαντώνει μέρα με τη μέρα -δημιουργικά αλλά και επιχειρηματικά- αυτό που τόσο αγαπά και τόσο καλά ξέρει να κάνει: …not ordinary jewels!

Στο κλασικό ερώτημα «πώς άρχισαν όλα;» ποια είναι η δική σας μικρή ιστορία;

Όλα ξεκίνησαν το 2002, παράλληλα με τη γνωριμία με τον σύζυγό μου Γιώργο Βλάχο, καθώς εκείνος διατηρούσε ήδη εργαστήριο κοσμημάτων από το 1994. Κάπως έτσι λοιπόν, η καλλιτεχνική μου ευαισθησία και η ανάγκη μου για έκφραση βρήκαν «στέγη» στο εργαστήριό μας. Ο Walt Disney είπε κάποτε: “ΕΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΟ ΟΝΕΙΡΕΥΤΕΙΣ, ΜΠΟΡΕΙΣ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕΙΣ”… Εγώ θα συμπληρώσω και υπό τις κατάλληλες συνθήκες, τις οποίες εγώ βρήκα σ’ αυτό το εργαστήριο όπου έχω τη δυνατότητα να πειραματιστώ και να υλοποιήσω αυτό που ονειρεύτηκα. Το 2014 παρουσιάστηκε η πρώτη μας συλλογή κοσμημάτων και είχε εντυπωσιακή ανταπόκριση, πράγμα που με έκανε να πιστέψω ότι μπορώ να επενδύσω και να στοχεύσω σε μεγαλύτερα πράγματα. Κάπως έτσι βρέθηκα να δείχνω κομμάτια μας στην αγορά της Μυκόνου όπου εξαφανίστηκαν πριν καλά-καλά τα παρουσιάσω. Δεν πρόλαβα να φτάσω και τα πούλησα όλα στον αγαπημένο μας Κωνσταντίνο, ο οποίος έμελλε να είναι και ο νονός του brand “K.AND.”.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής σας;

Βασική πηγή έμπνευσης αντλώ από τον ίδιο τον άνθρωπο! Από τη γυναίκα και τον άντρα του σήμερα που θέλουν να ξεχωρίζουν. Τα κοσμήματα K.AND. έχουν μια… βιωματική σχέση με όποιον τα φοράει μέσα από ένα παιχνίδι κίνησης και ήχου που προκαλεί…

Η επιχειρηματική κατάληξη της δημιουργικότητάς σας υπήρξε στόχος ή προέκυψε ως αποτέλεσμα συγκυριών;

Προσωπικά είμαι άνθρωπος με στόχους και φιλοδοξίες. Ειδικά σε ότι αφορά το K.AND. έχω όνειρα και προσδοκίες. Η σκληρή δουλειά, ο προγραμματισμός, μια ομάδα που «πετάει» αλλά και οι συγκυρίες οδήγησαν σε αυτή την επιχειρηματική επιτυχία.

Γυναίκες, δημιουργικές και επιχειρηματίες. Πόσο ανδρικό προνόμιο είναι τελικά η επιχειρηματικότητα στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία;

Δύσκολος ο συνδυασμός και των δύο… που όμως πιστεύω πως έχει να κάνει με τον άνθρωπο και όχι με το φύλο.

Σε όσους ισχυρίζονται ότι οικογένεια και καριέρα δεν μπορούν να συμβαδίσουν, τι απαντάτε;

Κάποιες στιγμές δίνεσαι περισσότερο στη δουλειά, κάποιες άλλες στην οικογένεια. Εγώ, όταν είμαι με την οικογένειά μου είμαι πραγματικά εκεί. Το ίδιο όμως ισχύει και για τη δουλειά. Είμαι πολύ χαρούμενη που υπάρχει κατανόηση και στήριξη από την οικογένεια για το χρόνο που απαιτείται να αφιερώνω στη δουλειά.

Πόση σημασία δίνετε στην ηλεκτρονική «εικόνα» των προϊόντων σας και πόσο πιστεύετε στη δύναμη των social media;

Η δύναμη των social media είναι πλέον τεράστια, πέρα από κάθε αμφιβολία. Μέσα από αυτά μπορεί η δουλειά σου να γίνει πολύ πιο γρήγορα αναγνωρίσιμη.

Τι σημαίνει για εσάς επαγγελματική επιτυχία;

Τα εκατοντάδες μηνύματα που μου στέλνουν στα social media τύπου: «ήθελα από καιρό να αποκτήσω ένα K.AND. και χαίρομαι που τα κατάφερα», «έχω πάθει εξάρτηση, θέλω κι άλλα δαχτυλίδια!» αλλά και το χαμόγελο στα πρόσωπα πελατών και φίλων όταν αποκτούν ένα καινούριο κομμάτι μας.

Πόσο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία είναι το κλισέ «να σου αρέσει αυτό που κάνεις»;

Ο καθοριστικότερος!!! Να ξυπνάς το πρωί και να έχεις όρεξη να πας στη δουλειά σου!

Ποια είναι η άποψή σας για το επαγγελματικό ρίσκο; Do or don’t?

Do,do,do… και το έχουμε αποδείξει με τις συμμετοχές μας σε πολλές εκθέσεις του κλάδου μας με τη συμμετοχή μας σε πολλές εκθέσεις του κλάδου σε Ελλάδα, Γερμανία, Ολλανδία και πρόσφατα Las Vegas.

Θα ενθαρρύνατε ή θα αποθαρρύνατε τους νέους, ή μάλλον τις νέες δημιουργούς να ανοιχτούν «επιχειρώντας» στους σημερινούς, δύσκολους καιρούς;

Ακόμα και εν καιρώ κρίσης, το προϊόν που πραγματικά αξίζει και είναι καινοτόμο, θα βρει το δρόμο του, παρά τις όποιες δυσκολίες. Γι αυτό νέες ιδέες και πολλή δουλειά.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας φυσικό υλικό;

Το ασήμι σε όλες του τις μορφές… Οξειδωμένο, ματ, γυαλιστερό, σφυρήλατο, σαγρέ κλπ.

Που μπορεί να βρει κανείς τις δημιουργίες σας;

Στα καταστήματά μας στα Χανιά, σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα αλλά και σε exclusive καταστήματα σε Ολλανδία, Αυστρία, Γερμανία, Ελβετία, Λίβανο Αυστραλία και ΗΠΑ (Νέα Υόρκη)!

Ποιο είναι το πιο τρελό σας όνειρο, σχετικά με τα: K.AND

Η καθιέρωση και εδραίωση της θέσης του brand K.AND. ανάμεσα στα κορυφαία σύγχρονα και δημιουργικά κοσμήματα στον κόσμο της αργυροχρυσοχοΐας. Και κάτι λίγο… τρελό: Το “The Grecians”.

Ηρώ Σκουλούδη
kukunari

Και ξαφνικά πέσαμε πάνω σε κάτι… κουκουνάρια. Όχι, δεν ήμασταν στο δάσος αλλά στο… διαδίκτυο και δεν μιλάμε για κλασικά κουκουνάρια αλλά για τα χειροποίητα φωτιστικά από ξύλο της Ηρώς Σκουλούδη! Εμπνευσμένα από τη δομή του κουκουναριού, μικρά ή μεγάλα, με ανοιχτά ή κλειστά φύλλα, παρέχουν διαφορετικές ποιότητες φωτισμού, συνοδεύονται από τον διακριτικό, μοναδικό αριθμό του το καθένα και παρουσιάζονται με τα πιο κολακευτικά σχόλια στα εγχώρια και διεθνή έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα. We proudly present την αρχιτέκτονα Ηρώ Σκουλούδη, ένα “δικό μας παιδί” που, με αφετηρία τα Χανιά, σιγά σιγά κατακτά όλο τον κόσμο…

Στο κλασικό ερώτημα «πώς άρχισαν όλα;» ποια είναι η δική σας μικρή ιστορία;

Όλα ξεκίνησαν όταν αποφάσισα να επιστρέψω στο ακαδημαϊκό περιβάλλον παρακολουθώντας το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πολυτεχνείου Κρήτης «Χώρος, Σχεδιασμός και Δομημένο Περιβάλλον». Μέσα από το μεταπτυχιακό πρόγραμμα μου δόθηκε η ευκαιρία ανάπτυξης ενδιαφέροντος για τις προηγμένες ψηφιακές τεχνολογίες και την εφαρμογή της έννοιας της παραμετροποίησης τόσο σε μικρή όσο και μεγαλύτερη κλίμακα σχεδιασμού. Αποτέλεσμα αυτής της αναζήτησης σε συνδυασμό με την αγάπη μου για την κατασκευή και το ξύλο είναι η σειρά ξύλινων φωτιστικών KUKUNARI.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής σας;

Στο συγκεκριμένο project, πηγή έμπνευσης υπήρξε η φύση, οι συμβολισμοί της και οι κώδικες που κρύβει. Το κουκουνάρι συμβολίζει τη φώτιση, την επίφυση, ή αλλιώς τρίτο μάτι, υπεύθυνη για το πως αντιλαμβάνεται το σώμα μας, το φως. Γι’ αυτό και φωτιστικό. Ο κώδικας βάσει του οποίου σχεδιάστηκε είναι εμπνευσμένος από τη δομή του κουκουναριού όπου τα φύλλα του δημιουργούν ένα πλέγμα από δεξιόστροφες και αριστερόστροφες σπείρες, το πλήθος των οποίων αντιστοιχεί σε αριθμούς της ακολουθίας fibonacci.

Η επιχειρηματική κατάληξη της δημιουργικότητάς σας υπήρξε στόχος ή προέκυψε ως αποτέλεσμα συγκυριών;

Καθαρά ως αποτέλεσμα συγκυριών. Ξεκίνησε πολύ δειλά στη βιτρίνα του καταστήματος φωτισμού ILLUM με το οποίο συνεργάζομαι σαν αρχιτέκτονας και νομίζω ότι είναι η κατάλληλη στιγμή να τους ευχαριστήσω για την εμπιστοσύνη και τη στήριξη που έδειξαν στο KUKUNARI. Ακολούθησαν δημοσιεύσεις σε αρχιτεκτονικά site και περιοδικά με το ενδιαφέρον του κόσμου αλλά και τις πωλήσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό να αυξάνονται.

Γυναίκες, δημιουργικές και επιχειρηματίες. Πόσο ανδρικό προνόμιο είναι τελικά η επιχειρηματικότητα στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία;

Είναι τόσο ανδρικό όσο και γυναικείο προνόμιο πλέον. Στα 2 χρόνια που ασχολούμαι επιχειρηματικά με το KUKUNARI δεν έχω αντιμετωπίσει δυσκολίες λόγω της γυναικείας φύσης μου. ‘Ίσως λόγω παλαιότερων παρωχημένων αντιλήψεων σχετικά με το τι μπορεί να καταφέρει μια γυναίκα, μας χαρακτηρίζει μια επιπλέον δόση επιμονής και εργατικότητας προκειμένου να αποδείξουμε την αξία και τις δυνατότητές μας.

Πόση σημασία δίνετε στην ηλεκτρονική «εικόνα» των προϊόντων σας και πόσο πιστεύετε στη δύναμη των social media?

Μεγάλη, καθώς η ηλεκτρονική εικόνα του προϊόντος μου αποτελεί τη βιτρίνα του στον κόσμο. Μέσω των social media η εικόνα και γενικότερα η πληροφορία διαχέεται με μεγαλύτερη ταχύτητα σε ευρύτερο κοινό, δημιουργώντας αλληλεπίδραση μεταξύ καταναλωτή και προϊόντος. Το Internet γενικά, σε συνδυασμό με το ψηφιακό μάρκετινγκ προσφέρει αυξημένες δυνατότητες σε επίπεδο προσβασιμότητας και προβολής.

Τι σημαίνει για εσάς επαγγελματική επιτυχία;

Δύσκολο να καθοριστεί καθώς για καθέναν σημαίνει κάτι διαφορετικό. Για μένα επαγγελματική επιτυχία είναι να ξέρω ότι ένα μικρό γραφείο στην Αυστραλία σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο ώστε να ενσωματώσει το KUKUNARI. Ότι ένα δικό μου δημιούργημα φωτίζει ένα σπίτι στη Σουηδία. Είναι ο ενθουσιασμός που λαμβάνω από τον κόσμο, οι φωτογραφίες και τα ευχαριστώ που μου στέλνουν, η αλληλεπίδραση που αναπτύσσεται και φυσικά η αναγνώριση της δουλειάς μου.

Πόσο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία είναι το κλισέ «να σου αρέσει αυτό που κάνεις»;

Είναι κλισέ αλλά παράλληλα και αλήθεια. Χρειάζεται δύναμη και αντοχή, σωματική και ψυχική, για να μπορείς να σηκώνεσαι στις δυσκολίες, να συνεχίζεις, να προσπαθείς για το καλύτερο και όλα αυτά τροφοδοτούνται από την αγάπη σου για αυτό που κάνεις. Στο τέλος είναι το ίδιο το δημιούργημά σου που σε αποζημιώνει.

Ποια είναι η άποψή σας για το επαγγελματικό ρίσκο; Do or don’t?

Definitely DO! Η στασιμότητα και ο φόβος για το νέο είναι εχθροί της εξέλιξης. Για εμένα προσωπικά η εξέλιξη, σε πολλαπλά επίπεδα, αποτελεί κινητήριο δύναμη.

Θα ενθαρρύνατε ή θα αποθαρρύνατε τους νέους, ή μάλλον τις νέες δημιουργούς να ανοιχτούν «επιχειρώντας» στους σημερινούς, δύσκολους καιρούς;

Έχοντας σαν κριτήριο τη δική μου ιστορία θα ενθάρρυνα όσους έχουν μια δημιουργική ιδέα αλλά διστάζουν. Δεν λέω ότι είναι εύκολο αλλά σίγουρα αξίζει την προσπάθεια. Και άλλωστε μπορεί οι καιροί να είναι δύσκολοι αλλά σε τέτοιους καιρούς παρατηρείται ότι ωθούμαστε να γίνουμε πιο δημιουργικοί και ευρηματικοί.

Ποιο είναι το αγαπημένο σας φυσικό υλικό;

Το ξύλο, νομίζω είναι προφανές! Είναι ένα υλικό διαχρονικό που συνεχίζει να ζει μέσα στα χρόνια με την κατάλληλη επεξεργασία και συντήρηση. Μ’ αρέσει να δουλεύω με το ξύλο και να το βλέπω να μεταμορφώνεται. Γι’ αυτό και τα φωτιστικά KUKUNARI κατασκευάζονται εξολοκλήρου από εμένα στο εργαστήριο μου. Αποκτώ μια πιο προσωπική σχέση μαζί τους και κατ’ επέκταση με τον εκάστοτε ιδιοκτήτη τους.

Που μπορεί να βρει κανείς τις δημιουργίες σας;

Illum Light, Κισσάμου 179, Χανιά

Light Plus, Γλυφάδα

Με απευθείας παραγγελία μέσω Instagram www.instagram.com / kukunari_light

ή Facebook www.facebook.com / KUKUNARI

Ποιο είναι το πιο τρελό σας όνειρο, σχετικά με το KUKUNARI;

Η συμμετοχή μου στην έκθεση “Good Ντιζάιν Greece 2018”, έπειτα από επιλογή ανάμεσα σε designers από Ελλάδα και Κύπρο. Η έκθεση πραγματοποιείται από 1 έως 17 Ιουνίου 2018 σε δύο εκθεσιακούς χώρους, στο Contemporary Space Athens και στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης. Αυτή τη στιγμή μπορώ να πω ότι ένα όνειρο πραγματοποιείται…

Ελίνα Μαυρομμάτη & Άντυ Σκαράκη
meraki bags

Η Ελίνα Μαυρομμάτη και η Άντυ Σκαράκη, οι δυο γλυκύτατες, φρέσκιες και δημιουργικές παρουσίες πίσω από το brand meraki bags κερδίζουν τις εντυπώσεις με τη δουλειά και το… σπαθί τους και, είμαι σίγουρη, θα ξεφύγουν τόσο που σε λίγο καιρό και θα τις συζητούν, και θα τις αναζητούν από παντού! Για καλό φυσικά…

Στο κλασικό ερώτημα «πώς άρχισαν όλα;» ποια είναι η δική σας μικρή ιστορία;

Μετρώντας πάνω από 10 χρόνια φιλίας κι έχοντας κοινό background στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, “συγκρουστήκαμε” με τον κόσμο της αρχιτεκτονικής το 2015, ως φοιτήτριες Μουσειολογίας και Αρχιτεκτονικής. Αποτέλεσμα αυτής της σύγκρουσης ήταν οι δερμάτινες τσάντες meraki.

Ποια είναι η μεγαλύτερη πηγή έμπνευσής σας;

Ο λιτός αλλά μοναδικός σχεδιασμός, η ποικιλία υφών και η γλυπτική είναι βασικά στοιχεία της αισθητικής μας προσέγγισης. Στον πυρήνα της έμπνευσής μας βρίσκονται τα οργανικά και βιομηχανικά υλικά όπως ξύλο οξιάς, χαλκοσωλήνας και plexi glass, οι διάφορες αρχιτεκτονικές φόρμες, τα δημιουργικά «λάθη» και η γλωσσολογία.

Γυναίκες, δημιουργικές και επιχειρηματίες. Πόσο ανδρικό προνόμιο είναι τελικά η επιχειρηματικότητα στη σύγχρονη ελληνική κοινωνία;

H επιχειρηματικότητα ήταν ανέκαθεν συνυφασμένη με την εξωστρέφεια και την κοινωνικότητα. Παραδοσιακά αυτά θεωρούνται ανδρικά χαρακτηριστικά που προκύπτουν από την “ανδρική δυναμικότητα”. Ακόμα και σήμερα στην Ελλάδα παρατηρείται συχνά γυναίκες επιχειρηματίες να έχουν ως στήριγμα έναν άντρα με ισχυρή κοινωνική επιρροή. Αυτό το δεδομένο αποτελεί μια επιπλέον δυσκολία που ανακόπτει στο εγχείρημα μας.

Πόση σημασία δίνετε στην ηλεκτρονική «εικόνα» των προϊόντων σας και πόσο πιστεύετε στη δύναμη των social media?

Τα social media δίνουν την ευκαιρία σε νέους σχεδιαστές να κοινοποιήσουν την αισθητική τους με τρόπο άμεσο και δημιουργικό. Πιστεύουμε πολύ στη δύναμή τους και γι’ αυτό το λόγο από τη γέννηση του meraki δίνουμε μεγάλη βαρύτητα στην ποιοτική προβολή των προϊόντων μας.

Ποιες «αρμοδιότητες» της δουλειάς έχει αναλάβει η καθεμία σας;

Η Ελίνα ψήνει κέικ και η Άντυ φέρνει τους καφέδες! (γέλια)

Τι σημαίνει για εσάς επαγγελματική επιτυχία;

Το να είσαι περήφανη για το αποτέλεσμα της δουλειάς σου, ιδιαίτερα όταν αυτό αγαπιέται και υποστηρίζεται από ποικίλους ανθρώπους.

Πόσο καθοριστικός παράγοντας για την επιτυχία είναι το κλισέ «να σου αρέσει αυτό που κάνεις»;

Η λέξη που συνοψίζει τη διάθεση μας απέναντι σ’ αυτό το εγχείρημα, νομίζουμε ότι απαντά ξεκάθαρα σε αυτό: meraki είναι να κάνεις κάτι με αγάπη και δημιουργικότητα δίνοντας ένα κομμάτι του εαυτού σου σε αυτό.

Ποια είναι η άποψή σας για το επαγγελματικό ρίσκο; Do or don’t?

Do, εννοείται!

Ποιο είναι το αγαπημένο σας φυσικό υλικό;

Δέρμα, ξύλο και μέταλλο… Πολλές φορές η συνάντηση μ’ ένα νέο υλικό πυροδοτεί τη δημιουργία ενός καινούργιου σχεδίου.

Πού μπορεί να βρει κανείς τις δημιουργίες σας;

Σε καταστήματα στην Ελλάδα, στο Βέλγιο, στη Νέα Υόρκη και στο online shop www.bymeraki.com. Συγκεκριμένα στα Χανιά μπορεί κανείς να βρει τις τσάντες meraki στον Τσιγάλογλου, στο K.AND. και στο Dressvoice.

Ποιο είναι το πιο τρελό σας όνειρο σχετικά με την τσάντα meraki;

Να χωράει πάντα τον καλύτερο εαυτό της γυναίκας που την κρατάει…

zarpanews.gr

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook