Ακάλυπτες παραμένουν οι θέσεις παράλληλης στήριξης στα Χανιά – Στα όρια της απελπισίας οι γονείς των μαθητών | Photo

ακάλυπτες-παραμένουν-οι-θέσεις-παράλ-1293252

Ανάστατοι είναι οι γονείς των μαθητών των σχολικών μονάδων των Χανίων, βλέποντας πως τα προβλήματα εκείνων και των παιδιών τους παραμένουν άλυτα. Ακόμη και -σχεδόν- ένα μήνα μετά το πρώτο κουδούνι, οι θέσεις παράλληλης στήριξης παραμένουν κενές.

Στο Δημοτικό Σχολείο Βρυσών, υπάρχουν 6 παιδιά που χρήζουν παράλληλης στήριξης. Μέχρι σήμερα, έχει καλυφθεί μόνο μία θέση, αναφέρει ο κ. Μπραουδάκης, γονέας μαθητή που φοιτά στο σχολείο.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η διεύθυνση της Α’ βαθμιας του νομού έχει κάνει προφορικά γνωστό το θέμα στο Υπουργείο Παιδείας.

«Από τις διαβεβαιώσεις της προϊσταμένης της Α’ βαθμιας εκπαίδευσης Χανίων, ότι προφορικά και όχι γραπτά, έχει γνωστοποιήσει προς τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας δύο θέσεις μόνο, ενώ το σχολείο μας έχει ανάγκη για 6 θέσεις παράλληλης στήριξης.

Απορία όλων μας – γιατί έχουμε συζητήσει με πολλούς γονείς – και των γονέων που τα παιδιά τους είναι ωφελούμενα της παράλληλης και των γονέων από τις τάξεις των παιδιών ενώ το ΚΕΣΥ έχει δώσει έγκριση για 6 παιδάκια, πως αποφεύγει το ίδιο το υπουργείο που είναι αρμόδιο για αυτό να καλύψει το κενό των θέσεων σε αντίθεση με άλλες χρονιές» είπε χαρακτηριστικά.

Ο «κλήρος» πέφτει στην δασκάλα γενικής εκπαίδευση

Ο κ. Μπραουδάκης εξήγησε πως οι γονείς έχουν αρχίσει να συνειδητοποιούν ότι το θέμα δεν ενδιαφέρει και δεν θα επιβαρύνει μόνο τις οικογένειες των 6 παιδιών στην περίπτωση του δικού μας του σχολείου αλλά τους γονείς όλων των παιδιών που είναι σε αυτή την τάξη με αυτά τα 6 παιδάκια γιατί η θέση παράλληλης στήριξης που θα έπρεπε να έρθει σε κάθε μία από αυτές τις τάξεις και δεν θα έρθει σημαίνει ότι θα είναι επιβαρυντική η κατάσταση για την δασκάλα αυτής της τάξης η οποία θα πρέπει να καλύψει και τις ανάγκες αυτών των παιδιών».

Το ίδιο πρόβλημα, αντιμετωπίζει και το 15ο Δημοτικό Σχολείο στα Χανιά. Εκεί, υπάρχουν 10 μαθητές με ανάγκη και το Υπουργείο έχει στείλει μόνο 2 δασκάλες παράλληλης στήριξης.

«Είχαμε ελλείψεις και στο ολοήμερο. Στη παράλληλη στήριξη είχαμε ανάγκη για 10 παιδιά και φέρανε μόνο δύο. Ο ένας εκπαιδευτικός μάλιστα μοιραζόταν σε δύο παιδιά. Αφήσαν εκτός υποστήριξης μαθητές με ιδιαίτερες ανάγκες, με κινητικά προβλήματα και μαθησιακές δυσκολίες. Πολλοί γονείς ήταν στα όρια της απελπισίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Ορέστης Κουτουλάκης, πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

«Διεκδικούμε και ζητάμε από τους αρμόδιους να ενεργοποιηθούν, να αφυπνηστουν και να κοιτάξουν να λυθούν αυτά τα προβλήματα και να μην μπαίνουμε κάθε χρόνο σε αυτή την διαδικασία. Η τοπική κοινωνία, οι βουλευτές του νομού να αναλάβουν τις ευθύνες» είπε ο κ. Κουτουλάκης.

Προβλήματα και στη σχολική κοινότητα Κισσάμου 

Τραγική είναι και η εικόνα που παρουσιάζεται στα σχολεία της Κισσάμου καθώς ακάλυπτη παραμένει ακόμη, η θέση καθηγήτριας για κωφή μαθήτρια.

Σύμφωνα με την Ολγα Ψαράκη, Πρόεδρο της Ένωσης Γονέων και Κηδεμόνων του Δήμου Κισσάμου το πρόβλημα εντοπίζεται στο 1ο γυμνάσιο Κισσάμου. «Το παιδί αισθάνεται εγκλωβισμένο. Γίνεται μία προσπάθεια από το εκπαιδευτικό προσωπικό αλλά το αποτέλεσμα είναι 0» λέει η κ. Ψαράκη.

Δεν υπάρχουν τμήματα ένταξης

«Έχουμε περιπτώσεις παιδιών με διαφορετική διάγνωση, παρ’ όλα αυτά δεν καλύπτονται τα κενά. Στέλνουν 1 εκπαιδευτικό που τα καλύπτει εν μέρη»

Ακόμη, όπως εξηγεί η ίδια, υπάρχουν περιπτώσεις ολοήμερων -όπως στο Έλος- που δεν λειτουργούν καθόλου και ολοήμερα σχολεία που λειτουργούν με το μισό προσωπικό – όπως στον Πύργο. Κενά υπάρχουν σε εκπαιδευτικούς μουσικής, αγγλικών, καλλιτεχνικών.

Από την πλευρά του, ο Σταύρος Ζώης, Γραμματέας Ομοσπονδίας Γονέων Κρήτης έθιξε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στα χρόνια του κορονοϊού. Μεταξύ άλλων τόνισε ανάγκη για περισσότερα μέτρα υγιεινής, ενώ έκανε αναφορά και στην αντισεισμική θωράκιση των σχολικών μονάδων.

«Πρώτο θέμα για εμάς, πολύ σοβαρό είναι η ασφαλή λειτουργεία των σχολείων. Ο αριθμός αριθμός ανά τμήμα, επιπλέον εκπαιδευτικό προσωπικό και επιπλέον χώρο για να καλυφθεί, επιπλέον καθαρίστριες.

Επιπλέον χρειάζονται ποσά για να καλύψουν έξοδα οι σχολικές επιτροπές και αντίστοιχα οι δήμοι. Γύρω στο 70 με 65% έχουν πέσει τα τελευταία χρόνια τα έσοδα των σχολικών επιτροπών.

Ενδυνάμωση και στήριξη του δημόσιου συστήματος υγείας

«Θα πρέπει τα σχολικά συγκροτήματα να συνδεθούν με το δημόσιο σύστημα υγείας. Θα πρέπει ο ΕΟΔΥ να ενημερώνει και να ενεργεί σε εμβολιασμένους και μη, τεστ κορονοϊού. Είναι μεν σημαντικό να εμβολιάζεται ο κόσμος αλλά δεν μπορούμε να πούμε ότι με μία μάσκα και μόνο με τον εμβολιασμό – και μπορούν να νοσήσουν και να μεταδώσουν τον ιό.

Ένα ακόμα πρόβλημα που ανησυχεί τους γονείς, είναι η μη επαρκείς σεισμική θωράκιση των σχολικών μονάδων.

Η Κρήτη είναι σε διέγερση αυτή την περίοδο. Είμαστε η πρώτη χώρα στην Ευρώπη σε σεισμικούς κινδύνους. Δεν μπορεί τα σχολεία να μην είναι θωρακισμένα» είπε ο κ. Ζώης.

 

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook