Επίθεση της Ryanair κατά του «Ελ. Βενιζέλος» για τα υψηλά τέλη

επίθεση-της-ryanair-κατά-του-ελ-βενιζέλος-56685

ryanair-thumb-large
Δριμεία επίθεση κατά του αεροδρομίου «Ελευθέριος Βενιζέλος» για τα υψηλά τέλη, αλλά και κατά του ΤΑΙΠΕΔ για την ομαδοποίηση της παραχώρησης των περιφερειακών αεροδρομίων, εξαπέλυσε η ιρλανδική αεροπορική εταιρεία Ryanair.

Η ιρλανδική εταιρεία χαμηλού κόστους παρέθεσε συνέντευξη τύπου με θέμα “τη διάσωση του ελληνικού τουρισμού”, δίνοντας την υπόσχεση ότι, υπό τρεις προϋποθέσεις, μπορεί να προσελκύσει 10 εκατ. επιβάτες (4 εκατ. στην Αθήνα, 2 στην Θεσ/νίκη και 4 στα περιφερειακά αεροδρόμια) σε βάθος τριετίας.

Ο chief operating officer, Michael Cawley χαρακτήρισε λάθος το επιχειρηματικό μοντέλο του αεροδρομίου «Ελ. Βενιζέλος», κάτι το οποίο έχει αρνητικές συνέπειες στην επιβατική κίνηση.

Michael-Cawley ryan air“Τα τέλη στην Αθήνα είναι πολύ υψηλά, με αποτέλεσμα τα υψηλά εισιτήρια, άρα και τη μείωση της επιβατικής κίνησης. Οι επιβάτες στο αεροδρόμιο της Αθήνας είναι πολύ λιγότεροι από όσο θα έπρεπε”, ανέφερε ο κ. Cawley. “Στην Αθήνα η κίνηση πέφτει 30%, στη Ryanair αυξάνεται 500%. Ποιός έχει λάθος επιχειρηματικό μοντέλο”, διερωτήθηκε ο COO της εταιρείας, υπογραμμίζοντας παράλληλα ότι η σύμβαση παραχώρησης του “Ελ. Βενιζέλος” αποτελεί ένα κακό παράδειγμα ιδιωτικοποίησης.

Παράλληλα, ο κ. Cawley διαφώνησε με την ομαδοποίηση των, υπό αποκρατικοποίηση, περιφερειακών αεροδρομίων, σημειώνοντας ότι με αυτό τον τρόπο θα αυξηθούν τα τέλη, με αποτέλεσμα την συρρίκνωση της επιβατικής κίνησης.

Η Ryanair κατέθεσε, στα συναρμόδια υπουργεία, την ακόλουθη πρόταση, με στόχο την προσέλκυση 10 εκατ. επιβατών σε βάθος τριετίας.

Η πρόταση αυτή συνοψίζεται στα ακόλουθα:

  • 0% τέλη στα νέα δρομολόγια,
  •  διαμόρφωση των τελών, ανά επιβάτη, στα 12 ευρώ στις υφιστάμενες πτήσεις,
  •  μείωση 5 ευρώ, στο συνολικό κόστος ανά επιβάτη, στο αεροδρόμιο της Αθήνας.

Απαντώντας σε ερωτήσεις “γιατί εγκαινιάζουν πτήσεις σε ελληνικούς προορισμούς και μετά τους εγκαταλείπουν”, το στέλεχος της Ryanair κατηγόρησε τα Επιμελητήρια για αθέτηση συμφωνιών (π.χ. Βόλος).

Ως επιτυχημένο παράδειγμα έφερε τα Χανιά, όπου εκεί η εταιρεία θα δημιουργήσει βάση, με την προσδοκία να δημιουργήσει 500 θέσεις εργασίας.

ryanair11

Τι απαντά το “Ελ. Βενιζέλος”

Για πρακτικές που δεν συμβαδίζουν με το επιχειρηματικό μοντέλο του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών κάνει λόγο το “Ελ. Βενιζέλος” αναφορικά με τη Ryanair και τα όσα κατήγγειλε.

Όπως λέει το “Ελ. Βενιζέλος” η Ryanair “ακολουθεί ως πολιτική την ανάπτυξη μέσω περιφερειακών αεροδρομίων, όπου και δεν επενδύει μακροχρόνια. Η πρακτική αυτή, ιδιαίτερα σε μικρού μεγέθους αγορές, όπως είναι η ελληνική, οδηγεί σε “κανιβαλισμό” της υπάρχουσας κίνησης με άμεσες αρνητικές επιπτώσεις στις υπάρχουσες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε διαρκή παρουσία”.

Επίσης τονίζει ότι έχει επιλέξει να στηρίζει έμπρακτα τις αεροπορικές εταιρείες που επενδύουν σε διαρκή, μακροχρόνια παρουσία, προσβλέποντας σε ανάπτυξη.

Τέλος η διοίκηση του “Ελ. Βενιζέλος” επισημαίνει ότι προσφέρει εξαιρετικά γενναιόδωρα κίνητρα σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες, στο πλαίσιο της μη διακριτικής μεταχείρισης και καταλήγει λέγοντας πως η Ryanair είναι ευπρόσδεκτη να τα αξιοποιήσει για την ανάπτυξή της από το αεροδρόμιο της Αθήνας.

Πηγή: enet

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook