«Ζεσταίνονται» οι μηχανές της τουριστικής βιομηχανίας – Ο φόβος του «φαινομένου Καλύμνου»

ζεσταίνονται-οι-μηχανές-της-τουρισ-1201380

Στις εξελίξεις στο επιδημιολογικό μέτωπο έχουν στραμμένη την προσοχή τους οι παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας καθώς από το πότε θα ανοίξουν οι δυνατότητες για ταξίδια σε Γερμανία, Γαλλία και Μεγάλη Βρετανία θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό το στοίχημα της επανεκκίνησης του Ελληνικού τουρισμού.

Πάντως ήδη αρχίζουν σε διάφορες τουριστικές περιοχές να «ζεσταίνονται» οι μηχανές της μεγαλύτερης Ελληνικής βιομηχανίας αυτής της οικονομίας της φιλοξενίας. Μπορεί οι ταχύτητες να είναι διαφορετικές ανάλογα με την περιοχή ωστόσο όπως φαίνεται οι επαγγελματίες του κλάδου ετοιμάζονται σταδιακά να ανοίξουν.

Ακόμη πάντως και σε προορισμούς όχι τόσο «ώριμους» όπου βασίζονται στον εσωτερικό τουρισμό αρχίζουν οι ετοιμασίες καθώς στα μέση Ιουνίου υπάρχει το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος που αποτελεί ένα ορόσημο. Βέβαια ο Ιούνιος αναμένεται να κινηθεί, με βάση τις εκτιμήσεις σε χαμηλά επίπεδα, με τις προσδοκίες να είναι περισσότερες για ένα καλό και «γεμάτο» δίμηνο Ιουλίου Αυγούστου και κυρίως για επέκταση της σεζόν και μετά το Σεπτέμβριο.

Προϋπόθεση, βέβαια, όπως αναφέρουν όλοι είναι να πάνε καλά τα επιδημιολογικά και να μην υπάρχουν «φαινόμενα Καλύμνου» με τοπικά lockdown που δημιουργούν ουσιαστικά αρνητικό κλίμα. Υπενθυμίζεται δε από πολλούς ότι και πέρυσι σε πολλές περιοχές ήδη από τις αρχές Αυγούστου τα τοπικά περιοριστικά μέτρα σε περιοχές με πολύ τουρισμό οδήγησαν σε άρον – άρον «κλείσιμο» της σεζόν παρά τις αρχικές προσδοκίες.

Πάντως φέτος υπάρχει έστω και συγκρατημένα μια ελπίδα ότι κάτι καλύτερο θα έλθει. Κλειδί, βέβαια, για τον ορισμό της ημερομηνίας εκκίνησης για πολλές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και μη, είναι το αν η TUI βρίσκεται στο πελατολόγιό τους ή έχει πρόσβαση στην περιοχή τους. Κι αυτό γιατί η απόφαση του Γερμανικού ταξιδιωτικού κολοσσού να εκκινήσει τη σεζόν στις 14 Μάη οπότε και επίσημα ανοίγει ο τουρισμός στη χώρα δίνει το βασικό στίγμα.

H TUI

Όπως αναφέρουν στο Reporter.gr παράγοντες του τουρισμού η κίνηση της TUI δημιουργεί προϋποθέσεις για άνοιγμα καθώς διαμορφώνει κλίμα. Υπενθυμίζεται ότι η TUIfly ξεκινά πτήσεις προς την Κρήτη στις 14 του Μάη, με αναχωρήσεις από έξι αεροδρόμια (Αννόβερο, Μόναχο, Στουτγκάρδη, Ντίσελντορφ, Κολωνία και Φρανκφούρτη) με προορισμό το αεροδρόμιο του Ηρακλείου. Στη συνέχεια, θα συνεχίσει τις πτήσεις προς την Κω, τη Ρόδο και την Κέρκυρα την επόμενη μέρα (15 Μαΐου).

Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις και φέτος «παίζει» Ελλάδα με πτήσεις προς τους κύριους προορισμούς και συνεργασίες με περισσότερα από 3.000 ξενοδοχεία και διαμερίσματα σε 21 νησιά συνολικά και ήδη όπως αναφέρεται υπάρχει ζήτηση σημαντική.

Επίσης άλλος ένα μεγάλος tour operator, η εταιρία FTI έχει ανακοινώσει ότι θα ξεκινήσει για 80 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, τα πακέτα, στις 14 Μαΐου και μάλιστα με διευρυμένο χαρτοφυλάκιο κατά 20% σε σύγκριση με το 2019.

Στο φόντο αυτό ήδη σε βασικούς προορισμούς της χώρας όπως η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Ρόδος ετοιμάζονται κυρίως all inclusive ξενοδοχεία με αναφορές στη Γερμανική αγορά να ανοίγουν από τις 14 Μάιου. Μάλιστα μέχρι τα τέλη του μήνα αναμένονται να ανοίξουν και πολλά περισσότερα άλλα.

Προς ενίσχυση της παρουσίας της Ελλάδα στη Γερμανία, της μεγαλύτερης πηγής προέλευσης τουριστών ήδη βρίσκεται στο Βερολίνο ο Υπουργός Τουρισμού κ. Χάρης Θεοχάρης με στόχο την ενίσχυση της τουριστικής ροής από τη Γερμανία προς την Ελλάδα ενόψει του ανοίγματος του Ελληνικού Τουρισμού για το 2021.

Αναλυτικά, ο κ. Υπουργός θα έχει συνάντηση εργασίας με τον Υφυπουργό Οικονομίας και Ενέργειας, υπεύθυνο για θέματα Τουρισμού, κ. Thomas Bareiß. Ακολούθως, ο κ. Χάρης Θεοχάρης θα συνομιλήσει με ανώτατα στελέχη της TUI και συγκεκριμένα με τον κ. Sebastian Ebel, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ομίλου και με τον κ. Thomas Ellerbeck, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου.

Κατόπιν, ο Υπουργός Τουρισμού θα επισκεφθεί την έδρα του Γερμανικού Ταξιδιωτικού Συνδέσμου (DRV), όπου θα έχει συνομιλίες με τον Πρόεδρο κ. Norbert Fiebig, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο κ. Dirk Inger και τον Διευθυντή Πολιτικής και Εξωτερικού Τουρισμού κ. Volker Adams.

Επισημαίνεται ότι η γερμανική τουριστική αγορά συγκαταλέγεται στις σημαντικότερες για την Ελλάδα. Το 2019 οι αφίξεις Γερμανών τουριστών ανήλθαν σε 4 εκατ., με τις αντίστοιχες εισπράξεις να ξεπερνούν τα 3 δισ. ευρώ.

Η Πολωνία

Μετά την ολοκλήρωση της επίσκεψής του στη Γερμανία, το απόγευμα της Τετάρτης, σήμερα ο κ. Χάρης Θεοχάρης θα μεταβεί στην Πολωνία μια άλλη πολύ σημαντική αγορά για την Ελλάδα . Υπενθυμίζεται ότι με βάση την ανάλυση του ΙΝΣΕΤΕ και τα στοιχεία του UNWTO 2018, η Ελλάδα αποτελεί τον 7 ο πιο δημοφιλή προορισμό για εξερχόμενα ταξίδια από την Πολωνία ενώ σύμφωνα με την ΤτΕ το 2019, οι δημοφιλέστεροι προορισμοί στην Ελλάδα των τουριστών από την Πολωνία ήταν το Νότιο Αιγαίο και τα Ιόνια Νησιά.

Αναφορικά με τις διανυκτερεύσεις των τουριστών από την Πολωνία, το 2019 καταγράφηκαν 5.590 χιλ. (+11,1% σε σύγκριση με το 2017) με μερίδιο αγοράς 2,4% όταν το 2017 είχαν καταγραφεί 5.032 χιλ. και ίδιο μερίδιο αγοράς. Έντονη εποχικότητα παρατηρείται και στις διανυκτερεύσεις, με το 86,5% των διανυκτερεύσεων για το 2019 να καταγράφεται στα Q2 και Q3 ενώ αντίστοιχα στα Q1 και Q4 καταγράφεται το 5,9% και 7,7%.

Οι εισπράξεις από την Πολωνία το 2019 άγγιξαν τα € 416 εκ. (+70,5% σε σύγκριση με το 2017) με μερίδιο αγοράς 2,4%, όταν το 2017 το σύνολο των εισπράξεων ήταν € 244 εκ. και μερίδιο αγοράς 1,7%. Στα Q2 και Q3 καταγράφεται το 89,4% των εσόδων για το 2019 ενώ στα Q1 και Q4 το 3,4% και 7,2% αντίστοιχα.

Γιώργος Αλεξάκης – zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook