«Το Υπουργείο παίρνει ένα τσεκούρι και… κόβει οτι περισσεύει» – Τι είπε ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ για το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο

το-υπουργείο-παίρνει-ένα-τσεκούρι-κα-1042486

Αλλαγές που μόνο αρνητικά θα λειτουργήσουν για την εκπαίδευση, ειδικά για τους πιο αδύναμους μαθητές και τα σχολεία της επαρχίες, επισήμανε οτι θα επιφέρει το νέο εκπαιδευτικό νομοσχέδιο ο πρόεδρος της ΕΛΜΕ Χανίων, Γιάννης Κυριακάκης.

Όπως σχολίασε, μιλώντας στον SUPER FM 89.6 και στην Ανδρονίκη Κοκοτσάκη, είναι απαράδεκτο να κατατίθεται το νομοσχέδιο εν μέσω πανδημίας, δείχνοντας οτι δεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση ούτε η γνώμη αυτών που θα το υλοποιήσουν.

Ακόμα, επισήμανε οτι πετά και ωθεί εκτός δημόσιας εκπαίδευσης μεγάλα κομμάτια των μαθητών. Στα Γενικά Λύκεια αυτό γίνεται με την τράπεζα θεμάτων και τις πολλαπλές εξετάσεις, αφού θα υπάρχουν εξοντωτικές μίνι-πανελλαδικές από την α’ λυκείου:

«Οι γονείς θα πρέπει να πληρώνουν φροντιστήρια για να ανταποκριθούν στις υψηλές απαιτήσεις, ενώ ένας αριθμός παιδιών θα αποσύρεται επειδή δεν θα τα καταφέρνει. Ένα δημόσιο σχολείο που περιμένει τους αναπληρωτές του τον… Δεκέμβρη δεν έχει τις ίδιες δυνατότητες με ένα στην Εκάλη, άρα παιδιά θα μείνουν εκτός των Λυκείων.

Όσον αφορά τα ΕΠΑΛ, θα έρθει νέος νόμος που θα προβλέπει την ίδρυση μεταγυμνασιακών σχολών κατάρτισης, τις οποίες θα ιδρύει όποιος θέλει. Εκεί τα παιδιά θα παίρνουν μια φθηνή κατάρτιση και θα απομακρύνονται από την κανονική εκπαίδευση. Αντί να σκύψουμε στις γνωστικές αδυναμίες, το υπουργείο παίρνει ένα τσεκούρι και… κόβει οτι περισσεύει.

Ακόμη, απαγορεύεται να γραφτείς σε ημερήσιο λύκειο αν είσαι πάνω από 17 ετών, μπλοκάροντας πολλά παιδιά που λόγω εργασίες δεν μπορούν να πάνε στο εσπερινό, ενώ δεν θα μπορεί κάποιος αν ολοκληρώσει το ΓΕΛ να γραφτεί στο ΕΠΑΛ. Όλα αυτά στόχο έχουν να οδηγήσουν τα παιδιά στις ιδιωτικές σχολές.»

Αντικείμενο διαμαρτυρίας των εκπαιδευτικών αποτελεί και η αξιολόγηση, η οποία «θα επιφέρει την υποβάθμιση και το κλείσιμο των επαρχιακών σχολείων με λίγους μαθητές, αφού θα γίνει προσπάθεια κατηγοριοποίησης των σχολείων, με κατάληξη την ανάλογη χρηματοδότησή στα «κακά» σχολεία. Έτσι, οι σχολικές μονάδες θα αναγκαστούν να κυνηγούν τους… δείκτες αξιολόγησης αντί για την ουσία της εκπαίδευσης.»

Τέλος, έγινε συζήτηση για το επίκαιρο ζήτημα των καμερών στις σχολικές αίθουσες ελέω κορονοϊού, με τον κ. Κυριακάκη να σχολιάζει οτι «φάνηκε καθαρά οτι η υπουργός Παιδείας έλεγε ψέμματα, αφού υποστήριζε οτι έχει την έγκριση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων, όταν της ζήτησαν στη Βουλή να την παρουσιάσει… αποχώρησε, ενώ την επόμενη μέρα οι ίδιοι οι άνθρωποι της αρχής την διέψευσα!»

Επισήμανε οτι το σχολείο έχει αλλάξει και πλέον υπάρχει διάλογος και διαφορετικές τεχνικές διδασκαλίας, με αποτέλεσμα ο δάσκαλος να μιλάει λιγότερο από το μισό μάθημα:

«Όταν μπει η κάμερα όμως ο καθηγητής δεν θα είναι ο εαυτός του, θα βγάζει απλά έναν λόγο και θα «απαγγέλλει» το μάθημα. Το ίδιο θα αισθάνονται και τα παιδιά.

Αυτός που θα ζημιωθεί θα είναι φυσικά οι μαθητές. Οι γονείς δεν θα πρέπει να επιτρέψουν τα λάθη που κάνει το παιδί τους να γίνονται δημόσια θέα και αντικείμενο γελοιοποίησης. Δεν πρέπει να εξευτελίζονται τα λάθη, αντίθετα, είναι χρήσιμα για να οδηγούνται οι μαθητές στη γνώση και την κατανόηση του σωστού. Όσο όμως κι αν είναι χρήσιμο το λάθος, αυτό δεν μπορεί να το καταλάβει εκείνος που παρακολουθεί.

Τέλος, ξεκαθάρισε οτι «ο καθηγητής δεν είναι έπιπλο να μένει σε ένα σημείο στην τάξη για να τον δείχνει η κάμερα, ενώ και οι μαθητές σηκώνονται στον πίνακα κατά την διάρκεια του μαθήματος. Αυτά είναι παραλογισμοί που λέει εκ των υστέρων η υπουργός για να δικαιολογηθεί, αφού πρώτα νομοθέτησαν και μετά αποφάσισαν να εξηγήσουν.»

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook