Το σχέδιο του Γρηγόρη Αρχοντάκη για ελεύθερους χώρους, βιώσιμη κινητικότητα και κυκλοφοριακό στον Δήμο Χανίων

το-σχέδιο-του-γρηγόρη-αρχοντάκη-για-ελ-850362

Με έμφαση στην διευκόλυνση της προσβασιμότητας για πεζούς και ποδήλατα και την βελτίωση στην ποιότητα ζωής και την αισθητική αναβάθμιση που επιτυγχάνονται με τον περιορισμό στην κίνηση των οχημάτων, ο συνδυασμός του Γρηγόρη Αρχοντάκη «Μαζί για τα Χανιά της επόμενης ημέρας» δίνει προτεραιότητα σε ελεύθερους χώρους, κυκλοφοριακό και βιώσιμη κινητικότητα.

Αστικό Περιβάλλον – Ελεύθεροι χώροι – Βιώσιμη Κινητικότητα – Κυκλοφοριακό

«Στα κέντρα των πόλεων βασική προτεραιότητα είναι η διευκόλυνση στην προσβασιμότητα πεζών και ποδηλατών. Η αύξηση των ελεύθερων χώρων δημιουργεί τις προϋποθέσεις για μια καλύτερη ποιότητα ζωής κατοίκων και επισκεπτών μιας πόλης.» αναφέρει ο συνδυασμός και διαπιστώνει ότι «δυστυχώς μέχρι σήμερα, η αποσπασματική προσέγγιση στην αντιμετώπιση αυτών των ζητημάτων λειτούργησε αρνητικά. Παράλληλα, η ύπαρξη μικρών ή μεγάλων συμφερόντων και πελατειακών σχέσεων οδηγεί πολλές φορές τις Δημοτικές αρχές στην αναβολή της αντιμετώπισής τους.»

Σχέδιο παρεμβάσεων

Η βασική στόχευση είναι να γίνουν τα Χανιά, μια πόλη, όπου μέσα από εκτεταμένες πεζοδρομήσεις, δίκτυο ποδηλατόδρομων και περισσότερους ελεύθερους χώρους, κάτοικοι και επισκέπτες θα απολαμβάνουν μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

Μια πόλη, όπου η χρήση της αστικής συγκοινωνίας θα αποτελεί την πρώτη επιλογή για τη μετακίνησή μας.

Μια πόλη, όπου με την υλοποίηση τέτοιων παρεμβάσεων δημιουργεί- ται μια σημαντική αισθητική αναβάθμιση.

Μια πόλη, όπου η μη χρήση των οχημάτων μας θα είναι πρώτη επι- λογή.

Μια πόλη, πρότυπο στη βιώσιμη κινητικότητα, που θα αποτελεί παρά- δειγμα προς μίμηση και όχι προς αποφυγή.

Μια Παλιά Πόλη πεζοδρομημένη στο μεγαλύτερο μέρος της. Μια Παλιά Πόλη, όπου οι μόνιμοι κάτοικοι και οι τουριστικές δραστηριότητες θα συνυπάρχουν αρμονικά.

Οι Άγιοι Απόστολοι– που αποτελούν πόλο έλξης για ντόπιους και ξένους επισκέπτες -θα μετεξελιχθούν με ήπιες αλλά και οργανωμένες τεχνικές παρεμβάσεις σε μητροπολιτικό πάρκο του Δήμου Χανίων. Δε θα επιτρέψουμε καμία αλλοίωση στο δημόσιο χαρακτήρα της περιοχής και στην ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών.

Με την παραχώρηση του Στρατοπέδου Μαρκοπούλου θα δημιουργηθεί ένας ακόμη ελεύθερος χώρος ενώ υπάρχει πρόταση και για δημιουργία στον χώρο που βρίσκεται η Τοπική Μονάδα Υγείας Χανίων – ΤΟΜΥ (Παλιό Νοσοκομείο), ενός ελεύθερου χώρου πρασίνου και την παράδοσή του στην τοπική κοινωνία.

Την υλοποίηση του έργου: Ποδηλατόδρομος: Αγιά- Πλατανιάς, για το οποίο υπάρχει ήδη ολοκληρωμένη μελέτη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Χανίων

Την ενοποίηση του Δημοτικού Κήπου με το Πάρκο Ειρήνης και Φιλίας, τα οποία θα αποτελέσουν μια πράσινη όαση στο κέντρο της Πόλης

Την ανάπλαση και την παραχώρηση στους πολίτες των χώρων της πισίνας του πρώην «Ξενία».

Την ανάδειξη του παραλιακού μετώπου από Ακρωτήρι έως Αγία Μαρίνα, ως μιας διαδρομής όπου πεζός και ποδηλάτης θα μπορεί να απολαύσει τις ομορφιές του τόπου μας. Αυτή η διαδρομή θα συμβάλλει στην αναβάθμιση του τουρισμού μας.

Υλοποίηση μέσα από συναίνεση 

Μάλιστα, για την επίτευξη των παραπάνω, ο συνδυασμός σχεδιάζει από τις πρώτες μέρες ανάληψης  καθηκόντων, να ξεκινήσει η  διαδικασία διαβούλευσης με τη συμμετοχή όλων των παρατάξεων του Δ.Σ., Συλλογικοτήτων, θεσμικών Φορέων και με τη συνεργασία της Μονάδας Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ως Σύμβουλο. Σ’ αυτή τη διαδικασία διαβούλευσης κατατίθενται η παλιά εγκεκριμένη κυκλοφοριακή μελέτη που ίσως να είναι ανεπίκαιρη πλέον- καθώς και η μελέτη που είναι σε εξέλιξη, η οποία ανατέθηκε το 2018 και αφορά στη βιώσιμη κινητικότητα της πόλης των Χανίων. .Σ’ αυτή τη διαδικασία ο κάθε Δημοτικός Σύμβουλος έχει την ευθύνη προκειμένου να ολοκληρωθούν το συντομότερο δυνατόν οι κατευθύνσεις και η στρατηγική σε σχέση με τα παραπάνω.

Το επιχειρησιακό σχέδιο που θα προκύψει από τη διαδικασία διαβούλευσης επιθυμούμε να έχει τη μεγαλύτερη δυνατή ή και τη συνολική αποδοχή του Δημοτικού Συμβουλίου. Θα ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο με τη διαδικασία της Κανο- νιστικής Απόφασης. Η απόφαση αυτή θα έχει τη λειτουργία τοπικού νόμου και θα υλοποιείται σταδιακά με βάση τις οικονομικές δυνατότητες που θα έχει ο Δήμος.

Στα σχέδια αυτά καθοριστικός παράγοντας επιτυχίας θα είναι η προ- γραμματική σύγκλιση με το Αστικό και Υπεραστικό ΚΤΕΛ, τα Σωματεία Ταξί, καθώς και με άλλους φορείς.

«Για να πετύχουμε τα παραπάνω προτείνουμε ένα στρατηγικό σχεδιασμό ο οποίος, όπως είναι κατανοητό, δεν μπορεί να ολοκληρωθεί στη διάρκεια μιας μόνο δημοτικής θητείας. Έχουμε δηλαδή ένα πολύ συγκεκριμένο οδηγό υλοποίησης μικρότερων ή μεγαλύτερων έργων, ο οποίος πραγματοποιείται σταδιακά, σε συνάρτηση βέβαια με τα χρηματοδοτικά

εργαλεία που υπάρχουν σε κάθε περίοδο.

Ο συγκεκριμένος οδηγός δεσμεύει, τουλάχιστον ηθικά, όλους μας και βέβαια τις επόμενες διοικήσεις του Δήμου, οι οποίες καλούνται να προχωρήσουν και παράλληλα να συμβάλλουν στην υλοποίηση ενός οραματικού προγράμματος για το Δήμο Χανίων.» καταλήγει ο συνδυασμός.

zarpanews.gr

One thought on “Το σχέδιο του Γρηγόρη Αρχοντάκη για ελεύθερους χώρους, βιώσιμη κινητικότητα και κυκλοφοριακό στον Δήμο Χανίων

  1. Για το αεροδρομιο Χανίων κ την διαχείριση σου κ την μετατροπη του σε αεροδρομιο επαρχιακης κωμοπολης της γερμανικής ενδοχωρας θα μιλησει κάνεις υποψηφιος είτε Δημαρχος είτε Περιφερειαρχης?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook