«Το κυκλοφοριακό στα Χανιά ποτέ δεν θα λυθεί εντελώς» – Τι είναι και πώς λειτουργεί το iPark Chania που ξεκινά από σήμερα

το-κυκλοφοριακό-στα-χανιά-ποτέ-δεν-θα-1492862

Στην ψηφιακή εποχή περνά από σήμερα στα Χανιά η ελεγχόμενη στάθμευση με το ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα iPark Chania μέσω του οποίου θα γίνεται η διαχείριση 1.000 περίπου θέσεων στο κέντρο των Χανίων.

Για το νέο σύστημα αλλά και για την συνολικότερη διαχείριση του κυκλοφοριακού προβλήματος, μίλησε στο ZARPA RADIO 89,6 και την εκπομπή του Δημήτρη Παππά, ο αντιδήμαρχος οικονομικών και ψηφιακού μετασχηματισμού, Τάσος Αλόγλου. 

«Έχουμε κάνει σημαντικά βήματα τα τελευταία τρία χρόνια αλλά δεν εθελοτυφλούμε. Το κυκλοφοριακό δεν είναι εύκολο πρόβλημα, για να το αντιμετωπίσεις θέλει σχέδιο, θέλει στοχευμένες ενέργειες. Το ΣΒΑΚ που υλοποιούμε δίνει προτάσεις, δίνει λύσεις. Ωστόσο «δεν ξέρουμε ως πόλη αν καταφέρουμε ποτέ να λύσουμε το πρόβλημα γιατί ο χώρος είναι περιορισμένος» τόνισε ο κ. Αλόγλου.

«Οι θέσεις είναι συγκεκριμένες, δεν μπορούν να αυξηθούν, δεν μπορούμε να γκρεμίσουμε ούτε οικοδομές ούτε πολυκατοικίες, πρέπει να διαχειριστούμε αυτές που έχουμε» σημείωσε.

Για τα περιφερειακά πάρκινγκ τόνισε πως  βρίσκονται στην διαδικασία των αδειοδοτήσεων. Ωστόσο, σημείωσε πως υπάρχει πρόβλημα εύρεσης χώρων καθώς δεν ενδιαφέρονται ιδιώτες να παραχωρήσουν ακίνητα για αυτήν την χρήση.

Για την διασύνδεση των πάρκινγκ με το κέντρο της πόλης τόνισε πως στις αρχές του επόμενου χρόνου θα έρθουν τα ηλεκτρικά λεωφορεία που έχει προμηθευτεί ο Δήμος Χανίων μέσω του Τρίτσης

Πώς λειτουργεί το iPark Chania

Αναφερόμενος στο νέο σύστημα ελέγχου στάθμευσης, ο κ. Αλόγλου σημείωσε πως στόχος της τιμολόγησης είναι να ενθαρρύνεται η ολιγόλεπτη – ολιγόωρη παραμονή των οχημάτων στο κέντρο της πόλης με μέγιστη διάρκεια παραμονής τις 4 ώρες την ημέρα ανά όχημα.

«Όλοι έχουμε ταξιδέψει στο εξωτερικό. Σαφώς οι θέσεις είναι πολύ περισσότερες, από κει και πέρα όμως κανείς δεν μπορεί να παρκάρει δωρεάν στα αξιοθέατα ούτε να φτάνει τόσο εύκολα σε αυτά με το αυτοκίνητο» σημείωσε.

Στην ελεγχόμενη στάθμευση εντάσσονται σε πρώτη φάση 1.000 θέσεις στάθμευσης σε όλη την πόλη, παρόδια στάθμευση και υπαίθρια πάρκινγκ (πχ Ρεγγίνα) αλλά όχι το δημοτικό γκαράζ της Περίδου. Στον σχεδιασμό της δημοτικής αρχής είναι το επόμενο διάστημα να προστεθούν νέοι όπως στο χέρι, ή στην Μίνωος.

Σημειώνεται ότι με την εφαρμογή αγοράζεις χρόνο στάθμευσης και όχι χώρο.

Επίσης με το νέο σύστημα απλουστεύεται και ο τρόπος ελέγχου και βεβαίωσης παραβάσεων που αναμένεται να εξοικονομήσει εργατοώρες και να απελευθερώσει ανθρώπινους πόρους.

Όπως εξήγησε, για την αγορά χρόνου στάθμευσης υπάρχουν τρεις τρόποι:

1) Μέσω της εφαρμογής i-PARK CHANIA: 

Κατεβαίνει μέσω apple store ή google play

Προσθέτει  ο χρήστης μέχρι 4 αυτοκίνητα

Αγοράζει χρόνο και τον προσθέτει στο ψηφιακό του πορτοφόλι

Για κάθε αγορά πάνω από 10 ευρώ υπάρχει μπόνους +12%

2) Με σκανάρισμα του QR CODE για όσους είναι επισκέπτες ή δεν επιθυμούν να κάνουν εγγραφή

Απευθύνεται κυρίως σε επισκέπτες

Γίνεται αυτόματη διασύνδεση στο πληροφοριακό σύστημα

Δεν χρειάζεται να επιστρέψω στο όχημα ούτε να εκτυπώσω χαρτάκι

3) Με αγορά χρόνου από σημείο πώλησης για όσους δεν διαθέτουν έξυπνο κινητό ή δεν επιθυμούν να χρησιμοποιήσουν τραπεζικά στοιχεία

zarpanews.gr

6 thoughts on “«Το κυκλοφοριακό στα Χανιά ποτέ δεν θα λυθεί εντελώς» – Τι είναι και πώς λειτουργεί το iPark Chania που ξεκινά από σήμερα

  1. Αντί για κατασκευη πάρκινγκ απλά αλλάζουν τη μέθοδο πληρωμής.

    Επικοινωνία, συνεντεύξεις, παροχές και μπαρούφες.

    Τα ίδια και τα ίδια.

  2. Υπάρχουν χώροι για παρκινκ και υπάρχουν και ιδιοκτήτες που πουλάνε αν πάρουν την τιμή που θέλουν. Εσείς δεν θέλετε. Υπάρχει δόλος και στόχος σας είναι ο διωγμός των Χανιωτών από την πόλη και η πλήρης τουριστικοποίηση του κέντρου των Χανίων με αναπλάσεις και δηθενιές

  3. Ο Μαρινάκης κατάφερε χρόνια τώρα να κάνει το Ρέθυμνο πόλη ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Στην ίδια περιφέρεια υπάγεται, τις ίδιες γραφειοκρατικές δυσκολίες έχει να αντιμετωπίσει και όμως το Ρέθυμνο είναι τόσο μπροστά.
    Πραγματικά είναι άξιο απορίας πώς υπάρχει τόσο μεγάλο χάσμα ανάμεσα σε δυο γειτονικές πόλεις…
    Και όμως είναι η νοοτροπία στα Χανιά είναι το πρόβλημα.
    Το μόνο που σας ενδιαφέρει είναι το παρκινγκ. Κάνετε αλόγιστη κατάχρηση του αυτοκινήτου για μια απόσταση της πλάκας ,, δικαστήρια – αγορά,, και παραπονιόσαστε για το κυκλοφοριακό. Ότι ανάπλαση και να γίνει την βλέπετε ως κάτι κακό. Ε μάλλον εσείς οι ίδιοι οι πολίτες δεν θέλετε να αλλάξετε με τίποτα νοοτροπία.
    Εξάλλου φαίνεται καθημερινά πόσο καλοί οδηγοί είσαστε που παρκάρετε σε ράμπες αναπήρων και στα πεζοδρόμια. Θέλετε τα Χανιά να είναι όλη η πόλη ένα παρκινγκ μην τυχόν και περπατήσετε λίγα μέτρα και πάθετε κάτι. Αν είχε παρκινγκ και στον φάρο ακόμα και εκεί θα παρκάρατε……
    Κράξτε με όσο θέλετε ποσώς με ενδιαφέρει.
    Από τρολλάρισμα και ψευτομαγκιές είσαστε πρώτοι εξάλλου….
    Να μιλήσετε πολιτισμένα δεν μπορείτε

  4. Ηρθες στα χανια βρε αλογλου να διώξεις τους κατοίκους του κεντρου;
    Αν τα έκανες αυτά στο χωριό σου θα σε κυνηγούσαν με καμία μουρνοβιτσα.

    Ότι δεν μπορείς να κάνεις στο χωριό σου ήρθες να το κάνεις εδω;

  5. Η δήλωση του κυρίου Αλόγλου: «δεν ξέρουμε ως πόλη αν καταφέρουμε ποτέ να λύσουμε το πρόβλημα γιατί ο χώρος είναι περιορισμένος» είναι κατά τη γνώμη μου λανθασμένη.
    Υπάρχουν λύσεις όπως:
    1. ο περιαστικός δρόμος (οδός Αγιάς Μαρίνας) ο οποίος δεν προχωρά εδώ και 11 χρόνια και η διάνοιξη νέων δρόμων (π.χ. ο δρόμος που θα συνδέει το Ακρωτήρι με τα Χανιά στο ύψος των Λενταριανών και της Χαλέπας ώστε να σταματήσει η απαράδεκτη κατάσταση με τα γνωστά φανάρια στα μπάνια)
    2. η αποκέντρωση μέσω της δημιουργίας 4 έως 6 νέων πλατειών τύπου πλατείας Δικαστηρίων, οι οποίες θα συγκεντρώνουν την οικονομική και πολιτιστική δραστηριότητα των περιοχών τους. Αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα να μην χρειάζεται να διέρχονται καθημερινά τόσοι πολλοί συμπολίτες μας με τα αυτοκίνητά τους μέσω της δημοτικής αγοράς. Θα έπρεπε επίσης να μεταφερθούν διοικητικές υπηρεσίες (κράτους, δήμου, περιφέρειας) στην περιφέρεια της πόλης, με διάνοιξη λεωφόρων και πρόβλεψη για κατάλληλους χώρους στάθμευσης αλλά και για τακτική συγκοινωνία.
    3. Κατάργηση των φαναριών σε αρκετές θέσεις και δημιουργία κυκλικών κόμβων (εξασφαλίζουν ασφάλεια και ταχύτητα διέλευσης).

    Τα φορομπηχτικά μέτρα κατά τη γνώμη μου είναι απαράδεκτα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook