Θλιβερή πρωτιά των Χανίων στα θανατηφόρα τροχαία – Ο Γιάννης Λιονάκης εξηγεί τι συμβαίνει φέτος

θλιβερή-πρωτιά-των-χανίων-στα-θανατηφ-1274595

Στον Zarpa Radio 89,6 και τον Λεωνίδα Φιλικόζη μίλησε το πρωί της Δευτέρας ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ, Γιάννης Λιονάκης. Η κατάσταση στους δρόμους της Κρήτης θυμίζει άλλες, χειρότερες εποχές, καθώς ο νεκρός στο τροχαίο στον ΒΟΑΚ που έγινε την Κυριακή, είναι ο 32ος φέτος:

«Φέτος τα πράγματα δεν εξελίσσονται καλά στα Χανιά. Έχουμε ήδη 11 νεκρούς στον νομό, την ώρα που στο Ρέθυμνο, το Ηράκλειο και το Λασίθι έχουμε από 7 στον κάθε ένα. Πέρσι, αν και ήταν ιδιαίτερη χρονιά με το lockdown, είχαμε 30 νεκρούς στην Κρήτη, αλλά φέτος έχουμε ήδη 32 και απομένουν ακόμα 4 μήνες ως το τέλος του χρόνου. Όταν έχεις 4 νεκρούς παραπάνω από το Ηράκλειο, που έχει τον διπλάσιο πληθυσμό, είναι κάτι που πρέπει να προβληματίσει.»

Η πλειοψηφία των τροχαίων στα Χανιά, συμβαίνει στον Πλατανιά και τις γύρω περιοχές, ανέφερε ο κ. Λιονάκης:

«Η ευρύτερη περιοχή του Πλατανιά απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Είναι μεγαλύτερη η κίνηση, είναι ο τουρισμός, δεν ξέρω. Αλλά το 60% των τροχαίων συμβάντων και θυμάτων είναι στον Δήμο Πλατανιά. Αυτή τη στιγμή τα 6 από τα 11 φετινά θανατηφόρα έχουν συμβεί εκεί. Και επειδή επαναλαμβάνεται, θεωρώ ότι δεν είναι σύμπτωση.»

Η πλειοψηφία των νεκρών συνολικά, είναι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο, δήλωσε ο πρόεδρος του ΕΣΥΠΡΟΤΑ:

«Στον ΒΟΑΚ φέτος έχουμε 5 νεκρούς. Είχαμε και μία παράσυρση. Συνολικά εντός πόλεων και επί του ΒΟΑΚ είναι 9, ενώ όλοι οι υπόλοιποι, 23 συνολικά, είναι στο επαρχιακό οδικό δίκτυο. Και πάντα τα τροχαία, όπως έχει αποδειχθεί από μελέτες εδώ και 40 χρόνια τουλάχιστον, «μεταναστεύουν». Αν ρίξεις όλη την προσοχή σου σε ένα σημείο δηλαδή, θα δεις ότι τα τροχαία θα αρχίσουν να γίνονται κάπου αλλού.»

Ο κ. Λιονάκης ακόμα επισήμανε ότι τελευταία έχει αυξηθεί ο αριθμός των τροχαίων με εκτροπή του οχήματος, χωρίς να συμμετέχει καν δεύτερο αυτοκίνητο και έδωσε την ερμηνεία αυτής της κατάστασης:

«Είναι η δεύτερη χρονιά που έχουμε περισσότερα τροχαία και θανάτους από εκτροπές από ό,τι με συγκρούσεις. Και αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί είναι απρόσεκτοι, ότι τρέχουν με υψηλές ταχύτητες. Για να εκτραπείς από τον δρόμο μόνος σου, δεν είσαι εσύ σε καλή κατάσταση πρώτα απ’ όλα.  Πρέπει όμως να τηρούνται και οι κανόνες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, από το πώς οδηγείς εσύ, το να έχεις φορέσει ζώνη εσύ και οι επιβάτες, μέχρι και το στηθαίο που πρέπει να έχει ο δρόμος για να μην πέσεις σε κάποιον γκρεμό.»

Πολύ μεγάλο ζήτημα εντοπίζεται στο σύστημα εκπαίδευσης των οδηγών, το οποίο, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΕΣΥΠΡΟΤΑ απέχει πολύ από την προσέγγιση που έχουν άλλες χώρες:

«Εδώ και 30 χρόνια δεν έχει πέσει η δέουσα προσοχή σε αυτό που λέγεται οδική ασφάλεια και εμπλοκή στους κανόνες της κοινωνίας της κυκλοφορίας. Σε άλλες χώρες, κυρίως στη Βόρεια Ευρώπη, έχουν καθιερώσει εκπαιδευτικές διαδικασίες από το νηπιαγωγείο ακόμα, πιστοποιημένες. Με χαρτί ότι το παιδί παρακολούθησε και έδωσε εξετάσεις μετά. Και κινήθηκε σε μια πίστα, για παράδειγμα, στο σκοτάδι. Μετά πάνω σε χαλίκια. Ή φύλλα. Ή σε βροχή και ομίχλη. Αυτό είναι προετοιμασία. Δεν μπορεί ένα παιδί 18-20 χρονών, χωρίς να έχει προηγούμενη εμπειρία, να βγει στον δρόμο μέσα στην κίνηση αν δεν του έχεις δώσει αυτές τις δυνατότητες από νωρίτερα. Με 20-25 ώρες μαθημάτων και με τον τρόπο που γίνεται σήμερα, όταν τα παιδιά πάνε όχι για να μάθουν να οδηγούν, αλλά για να πάρουν το δίπλωμα, δεν γίνεται να βελτιωθεί η κατάσταση.

Η οδήγηση είναι σοβαρή δουλειά και πρέπει να την αντιμετωπίζουμε με τη δέουσα αρτιότητα. Γιατί αν στο σουπερμάρκετ δεν κάνεις σωστά τη δουλειά σου, το πολύ-πολύ να σε απολύσουν. Στον δρόμο αν δεν κάνεις σοβαρά τη δουλειά σου, μπορεί να σκοτώσεις ή να σκοτωθείς«, κατέληξε ο κ. Λιονάκης.

zarpanews.gr

8 thoughts on “Θλιβερή πρωτιά των Χανίων στα θανατηφόρα τροχαία – Ο Γιάννης Λιονάκης εξηγεί τι συμβαίνει φέτος

  1. ΣΤΗ ΒΟΡΕΙΑ ΕΥΡΩΠΗ ΛΙΟΝΑΚΗ, ΔΕΝ ΑΝΕΧΟΝΤΑΙ ΝΑ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΟΥΣ ΚΟΠΡΙΤΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΙΣΤΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟΥΣ

  2. Δεν υπάρχει οδική παιδεία, δεν είμαστε καλοί οδηγοί (εγώ ο είμαι ο χειρότερος οδηγός από όλους) ΣΥΜΦΩΝΩ. Μιλάτε για Ευρωπαικές χώρες και δεν είναι πρώτη φορά. Ακούω την ίδια ιστορία από το Γυμνάσιο. Τριάντα χρόνια στα λόγια. Ακόμα στα λόγια είμαστε. Είδατε να έχει γίνει κάτι? Πλήρωσα από την τσέπη μου να στείλω τον γιο μου να κάνει μαθήματα ασφαλείς οδήγησεις όταν στα είκοσι του αποφάσισε να πάρει μηχανή. Έχω ταξιδέψει σε Ευρώπη και Αμερική. Είναι κάτι που δεν συγκρίνετε. Είμαστε πολλά χρόνια πίσω, όπως και σε άλλα πράγματα. Η αισχρή πραγματικότητα είναι ότι δεν δρόμοι αυτοί που έχουμε στην Κρήτη, και στα Χανιά ακόμα περισσότερο.
    α. Το καινούργιο κομμάτι του ΒΟΑΚ έχει σχεδιαστεί (λέμε τώρα) πριν 40 χρόνια για τάδε αριθμό αυτοκινήτων, και τώρα ο αριθμός είναι τάδε Χ 1000 παραπάνω. Κατασκευαστικά άστα να πάνε! Γι αυτό όταν βρέχει πλημμυρίζει. Έχετε ακούσει για την αποστράγγιση του οδοστρώματος? Δεν λέμε για τις κατολισθήσεις. Γεωολόγους δεν έχουμε? Τι ζητάω εγώ ο άσχετος όμως ε???? Πως και με ποιά λογική ένα κομμάτι του ΒΟΑΚ να έχει διαχωριστικό τοιχείο και ο υπόλοιπος όχι??? Λέτε για εκτροπές. Για να δούμε, τι προδιαγραφές έχει ο ΒΟΑΚ. Τι ποιότητα έχει η υπόβαση (δεν λέμε για το χώμα που ασταρώνουν με πίσσα και μετά ρίχνουν το ασφαλτικό) τι είναι το ασφαλτικό που έπεσε και πότε. Τα ξέρετε αυτά κύριε πρόεδρε του ΕΣΥΠΡΟΤΑ? Οι προδιαγραφές είναι ανύπαρκτες. Ο κολλητός που πήρε και θα το πάρει το έργο ξανά και ξανά, σιγά να μην κοιτάξει προδιαγραφές – το μπαγιόκο να πέφτει και να υπάρχει λάδι στο γρανάζι και ωχ αδερφέ, όλα καλά! Ποιόν κυνηγήσανε για τέτοια πράγματα στο Ελλαδιστάν και θα κυνηγήσουν και αυτόν!!
    β. Εσείς που σκίζετε τα ρούχα σας και ότι κάνετε το κάνετε για εμάς, το λαό, εφόσον το βλέπετε γιατί παραλαμβάνετε το έργο? Εσείς οι υπεύθυνοι πήγατε επιτόπου να δείτε τι γίνετε? Όταν πληρώνετε με τα ΔΙΚΑ ΜΑΣ χρήματα, είδατε το τελικό αποτέλεσμα, είναι αυτό που πρέπει? Ποτέ ΄η σχεδόν ποτέ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΣΕΠΗ ΣΑΣ – ΔΕΝ ΣΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ! Αν πηγαίνατε μια φορά στις δέκα, δεν θα υπήρχε αυτή η κατάντια στους δρόμους μας. Θέλετε παραδείγματα, εδώ είμαστε και μπορώ να σας στείλω φωτογραφίες να γεμίσετε ένα άλμπουμ.
    Κουνήστε το δάχτυλο, τιμωρήστε τους ‘’κακούς’’ οδηγούς, δώστε πρόστημα, πάρτε διπλώματα. Αν δεν γίνει κάτι με τους δρόμους σε ένα χρόνο θα λέτε πάλι τα ίδια.
    Συγγνώμη αν το χαλάω αλλά καιρός είναι να λέμε τα πράγματα όπως είναι.

    1. τώρα εσένα σου φταίει ο συγκεκριμένος άνθρωπος που διευθύνει μια ομάδα ευαισθητοποίησης του κόσμου και της Πολιτείας για τα τροχαία; Αυτός σου φταίει και τον ρωτάς όλα αυτά;

      1. Φυσικά και δεν φταίει ο κύριος Λιονάκης. Αυτό καταλάβες από τα παραπάνω? Απλά δεν δέχομαι ότι για όλα φταίει ο οδηγός και η ταχύτητα. Είναι μια συνάρτηση πολλών πραγμάτων.
        Αν υπήρχε το σωστό οδικό δίκτυο που όλοι πληρώνουμε χρυσό (αρχίζοντας από τέλη κυκλοφορίας έως φόροι καυσίμων και ότι άλλο σκεφτεί η εκάστοτε κυβέρνηση της αρπαχτής τα τελευταία 40 χρόνια που θυμάμαι) δεν θα υπήρχαν τόσα τροχαία, τραυματίες και ακόμα χειρότερα, τόσοι νεκροί στην Ελλάδα. Δεν είναι μόνο η ταχύτητα που σκοτώνει. Αν ήταν έτσι στην Γερμανία θα πέθαιναν εκτοντάδες κάθε μέρα. Όταν μπαίνεις στην «εθνική» τους η σήμανση λέει χαμηλότερη προτεινόμενη ταχύτητα τα εκατό χλμ. την ώρα. Μας σκοτώνει η κακοτεχνία, οι λακούβες, τα σαμάρια, η ανάποδη κλίση, οι κακοσχεδιασμένες στροφές και φυσικά η κακή οδική μας συμπεριφορά.

  3. Πήγα σε σχολή οδηγών στα Χανιά για το δίπλωμα μοτοσυκλέτας απεριορίστων κυβικών. Έκανα 10 ώρες μαθήματα στην πίστα στην Ξυλοκαμάρα και την ίδια ημέρα της εξέτασης, μας έβγαλαν στον δρόμο εκεί γύρω, ένα δεκάλεπτο κάναμε για μία φορά αυτό που θα καλούμασταν να κάνουμε την επόμενη ώρα για την εξέταση όταν θα ερχόταν ο εξεταστής.
    Το «πήρα» το δίπλωμα. Και είμαι ελεύθερος να κυκλοφορώ με 1000αρα μηχανή. Με δέκα λεπτά οδήγηση έξω από την πίστα, σε οδικό δίκτυο «γειτονιάς» υπό την καθοδήγηση του δασκάλου.
    Γιατί έτσι παίρνουμε τα διπλώματα οδήγησης στην Ελλάδα. Και γι’ αυτό σκοτωνόμαστε. Δεν μας φταιν οι δρόμοι.

  4. Όταν ψηφίζομαι γιατρούς, δικηγόρους, ανθρώπους του θεάματος, αθλητές, τι ξέρουν. Σωστά ακούγεται. ότι ήμαστε ψηφίζομαι. 20 χρόνια περιμένω εκεί που είναι η κατοικία μου (Νέα χώρα τκ73131) και δεν στρώσουν τον υπάρχον χωματόδρομο με άσφαλτο, και περιμένετε στους υπάρχον βελτίωση χαχαχα
    ΥΓ είναι ενήμεροι η τεχν. Υπηρ. μα πέρα βρέχει, όπως πάντα & παντού.

  5. Ο Κωστας δε ξερω τον ανθρωπο εχει δικιο , εχω ταξιδεψει εξωτερικο με μηχανη εχω παρακολουθησει τεσσερα σχολεια ασφαλους οδηγησης και οταν τα κανεις καταλαβαινεις τα εξης:
    1.ποσο ασχετος οδηγος εισαι
    2.ποσο ακυρος ειναι ο τροπος που μαθαινουν οι νεοι οδηγηση στις σχολες οδηγων
    λειπουν τα θεμελια και χωρις αυτα , θα λεμε τα ιδια και τα ιδια και τα ιδια , προεδροι παραπροεδροι , αλλοι ασχετοι , τεχνιτες ασχετοι , μπλα μπλα μπλα…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook