Θα ελέγχεται η Fraport για τα αεροδρόμια; Νομοσχέδιο καταργεί τον έλεγχο, λένε αερολιμενικοί

θα-ελέγχεται-η-fraport-για-τα-αεροδρόμια-νομ-1103189

Έντονες αντιδράσεις για το νομοσχέδιο για την ανασύσταση της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ), το οποίο βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση από τις 26 Αυγούστου. Το νομοσχέδιο ουσιαστικά μεταφέρει τον έλεγχο και επίβλεψη των αεροδρομίων της χώρας στην Αθήνα, καθώς… μετακομίζει τους ελέγχοντες στην πρωτεύουσα, ενώ αφήνει μετέωρους εκατοντάδες εργαζόμενους στη νυν ΑΠΑ. Ήδη βρίσκει αντίθετους τους αερολιμενικούς, τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας, αλλά και την ΟΣΥΠΑ.

Η νέα ΑΠΑ θα έχει 172 υπαλλήλους, αντί για 488 που είχε προηγουμένως, αλλά το βασικότερο είναι πως αυτοί οι υπάλληλοι θα βρίσκονται συγκεντρωμένοι στην Αθήνα και όχι στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας. Η εποπτεία δε, θα γίνεται με κατά περιόδους επιθεωρήσεις.

«Επιθεωρήσεις με επισκέψεις στα αεροδρόμια μια φορά κάθε δύο ή τρία ή τέσσερα χρόνια είναι ένα μέτρο τυπικής διαχείρισης και όχι ουσιαστικού εποπτικού έργου», αναφέρει χαρακτηριστικά ο Σύλλογος Αερολιμενικών ΥΠΑ.

Στα Χανιά, αν το νομοσχέδιο υιοθετηθεί όπως δημοσιεύτηκε, επηρεάζονται άμεσα περίπου 5 αερολιμενικοί, και έμμεσα 15 υπάλληλοι άλλων ειδικοτήτων. Εκείνο που επισημαίνουν εργαζόμενοι στο αεροδρόμιο, είναι ότι η εποπτεία περιλαμβάνει πράγματα απαραίτητα για τη λειτουργία του αεροδρομίου, από τη διαχείριση παραβατών επιβατών, μέχρι το αν λειτουργούν σωστά οι πίνακες και οι κυλιόμενες σκάλες. Η ΑΠΑ είναι επιφορτισμένη να ελέγχει και το αν εκτελείται κατά γράμμα η σύμβαση παραχώρησης του αεροδρομίου από τη Fraport, αν και μέχρι τώρα υπήρχε περίοδος χάριτος.

Η περίοδος αυτή προβλεπόταν στη σύμβαση της παραχώρησης, και με το πέρας αυτής θα έπρεπε να είχε αποφασιστεί οριστικά ο τρόπος με τον οποίο θα γίνεται ο έλεγχος και η εποπτεία των υπό παραχώρηση αεροδρομίων. Μάλιστα, η σύμβαση προβλέπει πόντους ποινής στη διαχειρίστρια εταιρία, αν κάτι δεν λειτουργεί όπως προβλέπεται, και υπάρχουν πρόστιμα που θα μπορούν να ξεκινήσουν να καταλογίζονται με τη λήξη της περιόδου χάριτος, αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει έλεγχος. Οι υπάλληλοι της ΥΠΑ θεωρούν όμως, ότι το καινούριο νομοσχέδιο ουσιαστικά καταργεί αυτόν ακριβώς τον έλεγχο.

Σε ανακοίνωσή του, ο Πανελλήνιος Σύλλογος Αερολιμενικών ΥΠΑ αναφέρει χαρακτηριστικά:

«Είναι δυνατόν οι ιδιωτικοί φορείς διαχείρισης να δέχονται την ύπαρξη και δραστηριοποίηση κρατικού εποπτικού μηχανισμού στους αερολιμένες που διαχειρίζονται και μάλιστα με δωρεάν παραχώρηση χώρου και εξόδων λειτουργίας και η κυβέρνηση να μην τους θεσμοθετεί;»

Ταυτόχρονα, με δεδομένο ότι οι θέσεις στην ΑΠΑ γίνονται λιγότερες, οι νυν εργαζόμενοι της υπηρεσίας εκφράζουν φόβους πως θα βρεθούν απολυμένοι με τη μέθοδο της μη μεταφοράς των οργανικών τους θέσεων στην ΥΠΑ.

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook