Τα Χανιά αλλάζουν: Ποια μεγάλα έργα θα γίνουν τα επόμενα τρία χρόνια

τα-χανιά-αλλάζουν-ποια-μεγάλα-έργα-θα-γ-1370890

Μεταμόρφωση προς το καλύτερο θα γνωρίσουν τα Χανιά το επόμενο διάστημα, καθώς τα έργα που θα διεξαχθούν στην πόλη είναι πολλά και σημαντικά.

Έργα 200 εκατομμυρίων ευρώ αναμένεται να εκτελεστούν, ή έστω να αρχίσουν να υλοποιούνται, εντός των επόμενων 3 ετών.

Αυτό ξεκαθάρισε ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης, σε Χανιώτες επαγγελματίες τη Δευτέρα στο δημαρχείο, στο πλαίσιο ενημέρωσης για τα έργα στο κέντρο της πόλης.

Αυτά που θα γίνουν

Ο δήμαρχος παρέθεσε το… καλεντάρι των έργων και έχει ως εξής:

Για την παραλιακη ζώνη, η ανάπλαση στο Κουμ Καπί θα δημοπρατηθεί το πρώτο εξάμηνο του 2023. Οι εργασίες θα αφορούν όλη την έκταση από την Πύλη της Άμμου μέχρι το μνημείο πεσόντων αεροπορίας και θα πιάνουν όλους τους δρόμους από την παραλία ως την Κύπρου και την Ελ. Βενιζέλου. Θα περιλαμβάνουν πλακοστρώσεις, ίσιωμα δρόμων, υπογειοποίηση δικτύων κ.α.

Την άνοιξη, εκτός απροόπτου θα δημοπρατηθεί η ανάπλαση του χώρου στο Ανατολικό αναχωμα, δίπλα στην οδό Μίνωος δηλαδή και την Ανατολική Τάφρο.

Για τα Νεώρια ο δήμος ελπίζει σε δημοπράτηση ως το καλοκαίρι, ενώ σε δέκα ημέρες θα παρουσιαστεί η χωροθέτηση της μαρίνας στη Νέα Χώρα.

Όσο για το Ενετικό Λιμάνι, η αλλαγή του πλακόστρωτου περιμένει τις περιβαλλοντικές εγκρίσεις και δεν είναι τώρα σαφές πότε θα δημοπρατηθεί. Ωστόσο, μαζί με το πλακόστρωτο, θα τοποθετηθούν και τα νέα σκιάδια που οριστικά θα είναι ιδιοκτησία του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και θα παραχωρούνται στα καταστήματα.

Ο δήμαρχος έκανε γνωστό επίσης πως εντός των επόμενων 20 ημερών θα υπογραφεί η έναρξη εργασιών για το ανοιχτό κέντρο εμπορίου ή αλλιώς «Open Mall» που αφορά την πλατεία 1866 και τους δίπλα δρόμους.

Επίσης, ως το τέλος Νοεμβρίου ο δήμος αναμένει να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης η ανάπλαση 30 οικοδομικών τετραγώνων που περικλείονται στο νοητό ορθογώνιο μεταξύ των οδών Κυδωνίας, Καραϊσκάκη, Μάρκου Μπότσαρη και Κισσάμου. Ο δήμαρχος δήλωσε αισιόδοξος ότι θα γίνει γρήγορα η δημοπράτηση και τα έργα ενδέχεται να ξεκινήσουν το ερχόμενο καλοκαίρι.

Πριν το τέλος του 2022 θα ξεκινήσουν οι εργασίες ανάπλασης στην οδό Μονής Γωνιάς που περιλαμβάνουν και ποδηλατόδρομο.

Αυτά που γίνονται ήδη

Για τη Δημοτική Αγορά, ο κ. Σημανδηράκης είπε πως έχει δυσκολίες με την αρχαιολογία αλλα δεν αλλάζει το χρονοδιάγραμμα. Προέκυψε πρόβλημα ότι το Ενετικό τείχος τελικά ήταν σε μικρότερο βάθος από αυτό που αναμενόταν στη μελέτη και αυτό επηρεαζει το δάπεδο της αγοράς.

Για τον Δημοτικό Κήπο, ο δήμαρχος παραδέχθηκε ότι έπρεπε να είχε παραδοθεί στις 15 Οκτωβριου. Τώρα, ο αναδοχος υποστηρίζει οτι θα παραδοθεί ως τα Χριστούγεννα, είπε ο κ. Σημανδηράκης.

Σχέδια πιο μακρινά

Ο δήμος Χανίων θα πεζοδρομήσει την οδό Τζανακάκη, αλλα θα διατηρηθεί μια λωρίδα κυκλοφορίας και θα εχει ωράριο, ώστε να περνούν τα ΜΜΜ και η τροφοδοσία. Ο δρόμος, όπως είπε ο δήμαρχος, θα μοιάζει με την Χάληδων. Το έργο τώρα βρίσκεται στο στάδιο έγκρισης κυκλοφοριακών μελετών.

Οι οδοί Κισσάμου και Σελίνου επίσης πανε για ανάπλαση, με αναδιάταξη πεζοδρομίων κλπ.

Τέλος, έγινε γνωστό πως μέχρι τα Χριστούγεννα θα υπογραφεί συμβαση με το Πολυτεχνείο Κρήτης για υλοποίηση μελετης ενοποίησης της Δυτικής Τάφρου. Σκοπός ειναι η δημιουργία διαδρομής απο την πισινα του πρώην «Ξενια» στην τάφρο, στη συνέχεια μεσα από την οδό Μελετίου Πηγά, ενδεχομένως ακόμα και με τούνελ και η οποία θα καταλήγει ψηλα στη Χάληδων δίπλα στη δημοτική πινακοθήκη.

zarpanews.gr

10 thoughts on “Τα Χανιά αλλάζουν: Ποια μεγάλα έργα θα γίνουν τα επόμενα τρία χρόνια

  1. Ωραίες οι τοπικές αναπλάσεις και συγχαρητήρια στους δημάρχους που ασχολήθηκαν με αυτές.
    Είναι ευχάριστο να ζείς σε μια πόλη που έχει όμορφα σημεία διαφημισμένα σε όλο τον κόσμο.

    Θα γίνει όμως τίποτα για τους ντόπιους;

    Η πόλη χρειάζεται ΑΜΕΣΑ ρύθμιση στο κυκλοφοριακό πρόβλημα και στο πρόβλημα των πάρκιγκ.
    Αν υπάρξει πλάνο αποκέντρωσης και 24ωρες, γρήγορες, οικονομικές συγκοινωνίες, η ζωή σε αυτή τη μικρή πόλη μπορεί να γίνει καλύτερη.

    – Δώστε κίνητρα να φύγουν μεγάλες επιχειρήσεις προς τα προάστια.
    – Απαγορευσετε (σε βάθος 10ετίας) σε επιχειρήσεις που πουλάνε βαριά ή ογκώδη αντικείμενα να πουλάνε εντός πόλης.
    – Κλείστε την εξυπηρέτηση πολιτών στις δημόσιες υπηρεσίες στο κέντρο, παρέχοντας εναλλακτικούς τρόπους εξυπηρέτησης ηλεκτρονικά, αλλά και με αποκεντρωμένα και προσβάσιμα ΚΕΠ για τους ηλικιωμένους και ηλεκτρονικά αναλφάβητους.
    – Σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς μεταφορών, βγάλτε πλάνο 10ετίας και 20ετίας για αναβάθμιση του στόλου με περισσοτερα μικρότερα, οικονομικά, ηλεκτροκίνητα (υπάρχει σχετική επιδότηση από το κράτος) οχήματα που κινούνται με ευκολία μέσα στην πόλη.
    – Δώστε κίνητρα για την βραχυπρόθεσμη πρόσληψη νέων οδηγών στους τοπικούς φορείς μεταφορών ειδικά κατά τους θερινούς μήνες.
    – Ενισχύστε την χρήση ποδηλάτων και ηλεκτρικών scooter παρέχοντας δωρεάν ασφαλή μέρη για παρκάρισμα των ελαφρών αυτών οχημάτων τουλάχιστον κατά τις ώρες καταστημάτων.

    1. καλά τα λες φίλε. Αυτό με τα μικρά λεωφορεία ειδικά. Τα μεγάλα λεωφορεία πρέπει να αποσυρθούν. Αραγε πως καταφέρνουν ακόμα να κυκλοφορούν αυτα τα τέρατα στους δρομους των Χανίων; Τα προωθούν κάποιοι; Είναι ιδέα μου οτι προκαλούν κυκλοφοριακό χάος μεσα στην πολη μας; Σε ώρα αιχμής, απο την Αγορά στα Δικαστήρια πας πιο γρήγορα περπατώντας!

  2. Σίγουρα είναι πολύ ωραίες όλες οι ιδέες και μπράβο σε όλη την Δημοτική αρχή για την έντονη δραστηριότητα τους…. αλλά δεν διάβασα πουθενά για νέες θέσεις πάρκινγκ για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ντόπιων πολιτών καθώς και μια ιδέα για την επίλυση του κυκλοφοριακού που ιδιαίτερα τους καλοκαιρινούς μήνες είναι χειρότερο και από την Αθήνα!!!!

  3. Ωραία τα έργα και μπράβο όμως το Νο1 πρόβλημα της πόλης και ο σημαντικότερος λόγος κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Δυστυχώς δεν είδα καμία αναφορά για παρκινγκ. Γιατί Δήμαρχε τέτοια σιωπή; Αντιθέτως βλέπω ότι και η αν.ταφρος θα αναπλαστεί οπότε θα ξεχάσουμε και αυτές τις θέσεις… Θα μου πεις ότι η τάφρος να είναι ένα μαύρο χάλι. Είναι, όμως απο το ολότελα καλή και η Παναγιώταινα. Μιλάμε για προσβασιμότητα και δεν έχουμε ένα σημείο να πάμε για να αφήσουμε παιδιά και γονείς για δουλειές και δραστηριότητες γύρω και μέσα στην παλια πόλη. Δεν γίνεται να έρθουμε από τα λενταριανά με τα πόδια για να πάμε τα παιδιά μας στο ΚΑΜ. Ούτε να πάμε με τα πόδια από τη Ν.Χωρα στου Βλησσίδη. Κάπου πρέπει να αφήνουμε τα αυτοκίνητα και μας κάνετε συνεχώς τη ζωή πιο δύσκολη. Εκτός και εάν έχετε σκοπό να διώξετε κάθε Χανιώτη από το κέντρο και να γίνουν τα Χανιά άλλη μια άψυχη τουριστούπολη και είναι κρίμα. Μαλλον για αυτό θα στενέψουν και οι δρόμοι αφού στο κέντρο θα κυκλοφορούν μόνο ταξί για τα Airbnb και μηχανάκια της Wolt…

  4. Το Νο1 πρόβλημα της πόλης και ο σημαντικότερος λόγος κυκλοφοριακής συμφόρησης είναι η έλλειψη χώρων στάθμευσης. Δυστυχώς δεν είδα καμία αναφορά για παρκινγκ. Γιατί τέτοια σιωπή; Αντιθέτως καταλαβαίνω ότι και η Ανατολική ταφρος θα αναπλαστεί οπότε ξεχναμε και αυτές τις θέσεις… Θα μου πεις ότι η τάφρος να είναι ένα μαύρο χάλι, ναι ειναι όμως δεν παύει να είναι μια πρόχειρη λύση στο πρόβλημα. Μιλάμε για προσβασιμότητα και δεν ξέρουμε που να πάμε να αφήσουμε παιδιά και γονείς για δουλειές και δραστηριότητες γύρω και μέσα στην παλια πόλη. Δεν γίνεται να έρθουμε από τα λενταριανά με τα πόδια για να πάμε τα παιδιά μας στο ΚΑΜ. Ούτε να πάμε με τα πόδια από τη Ν.Χωρα στου Βλησσίδη. Η ζωή μας γίνεται συνεχώς πιο δύσκολη, εκτός και εάν έχετε σκοπό να διώξετε κάθε Χανιώτη από το κέντρο και να γίνουν τα Χανιά άλλη μια άψυχη τουριστούπολη και είναι κρίμα. Μαλλον για αυτό θα στενέψουν και οι δρόμοι αφού στο κέντρο θα κυκλοφορούν μόνο ταξί για τα Airbnb και μηχανάκια της Wolt…

  5. Θα ασχοληθούν ποτέ άραγε με την διασταύρωση στο θερινό Αττικόν που μπλοκάρει ολόκληρη η Χονολουλού και κατ’ επέκταση η Μ. Κούνδουρου? Πώς είναι δυνατόν να μην αποτελεί προτεραιότητα για τον Δήμο η μονοδρόμηση της Ελ. Βενιζέλου από την Ηρ. Πολυτεχνείου έως και την Ν. Φωκά? Πόσα χρόνια θα πρέπει να ταλαιπωρείται τόσο άσχημα ολόκληρο το Ακρωτήρι για να φτάσει στο κέντρο??
    Καθώς μετά την μονοδρόμηση δεν θα υπάρχει πλέον το ρεύμα ανόδου ( στον Χαβρεδάκη απ΄έξω) οπότε ένα φανάρι λιγότερο θα κάνει τεράστια διαφορά!
    Θα μπορεί να ανοίγει το φανάρι στο θερινό Αττικόν πολύ περισσότερη ώρα πράσινο με αποτέλεσμα να αποσυμφορίζεται και η προηγούμενη διασταύρωση της Χονολουλού. Ακόμα καλύτερα θα ήταν να έφευγαν τα φανάρια και να έβαζαν κυκλικό κόμβο μετά την μονοδρόμηση με συνέπεια η κυκλοφορία να μην διακόπτεται καθόλου.
    Αλλά αυτά μάλλον στο Δημαρχείο περνούν στα ψιλά ως συνήθως. Γιατί αν είχε υπάρξει ποτέ κάποια δημοτική αρχή στα Χανιά που να διαθέτει απλή κοινή λογική θα είχαν προχωρήσει προ δεκαετίας στις μονοδρομήσεις της Ελ. Βενιζέλου, Α. Παπανδρέου κλπ.
    Όσα χρόνια αυτοί οι δρόμοι παραμένουν διπλής κατεύθυνσης θα χειροτερεύει χρόνο με το χρόνο το κυκλοφοριακό…….
    Και σαν να μην έφτανε αυτή η ατελείωτη ουρά έχουμε και τα διπλοπαρκαρίσματα εξαιτίας του κάθε κάφρου και φράζει ολόκληρη η Βενιζέλου…….Δηλαδή έλεος πια
    Αλλά στου κουφού την πόρτα όσο θες βρόντα δεν θα αλλάξουμε ποτέ….

  6. Το παραλιακό μέτωπο από το Κουμ Καπί ως την Νέα Χώρα είναι από τις ωραιότερες αν όχι η ωραιότερη βόλτα της Ελλάδας. Από κει και πέρα, πάρκινγκ και ξανά πάρκινγκ και ξανά πάρκινγκ…. σε συνδυασμό με αποσυμφόρηση του κέντρου από Δημόσιες Υπηρεσίες και Μεγάλα Καταστήματα. Δεν είναι εύκολο αλλά «αν δεν σπάσεις αυγά, ομελέτα δεν τρως»…

  7. Τα περισσότερα έργα άχρηστα – πεταμένα λεφτά. Όπως είπαν οι προηγούμενοι το πρώτο πρόβλημα της πόλης είναι το κυκλοφοριακό – πάρκινγκ και μάλιστα η τζανακάκη θα το χειροτερεύσει κι όλας. Πως κυκλοφορούν ο δήμαρχος και οι δημοτικοί σύμβουλοι και δεν το βλέπουν;

  8. Καλημέρα, το κυκλοφοριακό αφορά ταυτόχρονα αυτοκίνητα, πεζούς, ποδηλάτες, μηχανάκια, λεωφορεία και παιδιά, ηλικιωμένους, ανάπηρους, οικογένειες, τουρίστες, μόνιμους κατοίκους κλπ. Οπότε οι λύσεις πρεπει να αφορούν όλους τους παραπάνω ταυτόχρονα. Ποιες είναι οι προτάσεις για τα λεωφορεία και τα πάρκινγκ? Θα γίνουν νέοι χώροι στάθμευσης ή όπου βρει ο καθένας πάλι με εκατοντάδες θέσεις λιγότερες? Το πρόβλημα γενικά είναι ότι δεν έχουμε ποδηλατοδρόμους ή οτι συνολικά η κυκλοφοριακή οργάνωση της πόλης είναι ανεπαρκής?

  9. ΤΙ ΘΑ ΚΑΝΕΤΕ ΚΥΡΙΕ ΔΗΜΑΡΧΕ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΌΜΙΟ ΧΑΝΊΩΝ? ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΣΎΝΔΕΣΗ ΚΑΙ ΚΥΚΛΙΚΗ ΠΟΡΕΊΑ ΔΕΝ ΈΧΕΙ ΓΊΝΕΙ ΑΚΟΜΗ, ΕΝΩ ΥΠΆΡΧΕΙ ΕΤΟΙΜΗ ΜΕΛΈΤΗ, ΓΙΑΤΊ ΔΕΝ ΕΝΔΙΑΦΈΡΕΤΑΙ Ο ΔΉΜΟΣ ΧΑΝΊΩΝ ΓΙΑ ΑΥΤΌ ΤΟ ΈΡΓΟ?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook