Τα Χανιά αλλάζουν μέσα από τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας

τα-χανιά-αλλάζουν-μέσα-από-τα-σχέδια-βι-1157806

Εκτεταμένες αλλαγές στο κυκλοφοριακό των Χανίων με μονοδρομήσεις και διοχέτευση της κίνησης σε περιφερειακούς οδικούς άξονες, περιφερειακά πάρκινγκ και σύνδεσή τους με το κέντρο της πόλης μέσω μικρών λεωφορείων, στάθμευση σε ζώνες και εκτεταμένες παρεμβάσεις στον αστικό ιστό, περιλαμβάνουν τα Σχέδια Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας (ΣΒΑΚ) του Δήμου Χανίων.

Το δημοτικό συμβούλιο Χανίων στην συνεδρίαση της Παρασκευής, ενέκρινε την ολοκλήρωση της α’ φάσης που αφορούσε την περιγραφή – αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης και την εκκίνηση της β’ φάσης που αφορά την εξειδίκευση των στόχων σε μέτρα.

Την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της α΄φάσης έκανε ο αντιδήμαρχος τεχνικών έργων Μιχάλης Καλογριδάκης, επισημαίνοντας πως οι πολίτες ζητούν περισσότερους πεζόδρομους/ ποδηλατόδρομους στην πόλη και ότι πρέπει να γίνει αντιληπτό οτι η στάθμευση των οχημάτων στο κέντρο δεν μπορεί να είναι πολύωρη.

Στην διαβούλευση συμμετείχαν 750 πολίτες με ελεύθερη συμμετοχή και τα βασικά αποτελέσματα είναι τα εξής:

Τις υψηλότερες τιμές στην κατηγορία «συμφωνώ πλήρως», παρουσιάζουν η αύξηση του πλάτους των πεζοδρομίων της πόλης (310 απαντήσεις) και η ένταξη ποδηλατολωρίδων στο δυναμικό των οδικών υποδομών της πόλης (256 απαντήσεις). Υψηλές σχετικά τιμές καταγράφουν οι απαντήσεις της κατηγορίας «ούτε συμφωνώ, ούτε διαφωνώ», γεγονός που υποδηλώνει τη μη σαφή άποψη των χρηστών για το τι ακριβώς πρέπει να αλλάξει στις οδικές υποδομές της πόλης, ώστε να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα της υφιστάμενης

κατάστασης.

Αξιοσημείωτο είναι επίσης το ότι το μέτρο της «μείωσης του αριθμού λωρίδων για το Ι.Χ αυτοκίνητο» και η «μείωση του αριθμού των θέσεων στάθμευσης παρά την οδό χωρίς περιορισμό», καταγράφουν υψηλότερο αριθμό απαντήσεων στις επιλογές «διαφωνώ πλήρως» ή «διαφωνώ λίγο» σε σχέση με τις επιλογές «συμφωνώ πλήρως» ή «συμφωνώ λίγο» της ίδιας ερώτησης

Η κατηγορία απαντήσεων «συμφωνώ πλήρως» και στις 3 πολιτικές κινήτρων παρουσιάζει την υψηλότερη τιμή, με σημαντική διαφορά από τις άλλες επιλογές (1.177 απαντήσεις). Αντιθέτως, ιδιαίτερα χαμηλός είναι ο αριθμός των απαντήσεων στις κατηγορίες «διαφωνώ λίγο» & «διαφωνώ πλήρως», ειδικότερα 95 και 160 αντίστοιχα, δηλαδή συνολικά μόλις 255 απαντήσεις.

zarpanews.gr

18 thoughts on “Τα Χανιά αλλάζουν μέσα από τα σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας

  1. Πως γίνεται, όπου βρεθείς και όπου σταθείς να είναι όλοι ενάντια στους ποδηλατοδρομους,και στην έρευνα ο κόσμος αυτός να είναι κάτω από 10% ;Θαύμα,θαύμα!

    1. ΕΧΕΙΣ ΚΙ ΕΣΥ ΚΑΤΙ ΑΠΟΡΙΕΣ
      ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΤΩΝ ΠΟΔΗΛΑΤΡΩΝ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ (ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΥΨΗΛΑ ΤΕΛΗ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΣ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ), ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΝΑ ΟΔΗΓΟΥΝ ΑΝΑΠΟΔΑ ΣΕ ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΥΣ, ΝΑ ΑΓΝΟΟΥΝ ΚΟΚΚΙΝΟ ΣΗΜΑΤΟΔΟΤΗ ΚΑΙ ΣΗΜΑ STOP, ΝΑ ΚΑΒΑΛΑΝΕ ΤΑ ΠΕΖΟΔΡΟΜΙΑ.
      ΑΥΤΟΙ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΤΙ ΓΟΥΣΤΑΡΟΥΝ

  2. Πότε και με ποιο τρόπο ενημερώθηκαν οι πολίτες των Χανίων για την…ελεύθερη διαβούλευση; Πού αναρτήθηκε και από ποια τοπικά μέσα ενημέρωσης ανακοινώθηκε;

  3. ΔΕΝ ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΩ ΠΟΛΛΑ, ΜΟΝΟ ΤΟ ΓΙΑΤΙ ΕΓΙΝΕ Η ΕΡΕΥΝΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΑΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΟ; ΣΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΠΑΕΙ Η ΕΡΕΥΝΑ, ΑΦΟΥ Ο ΑΝΑΛΥΤΗΣ ΤΟΥ ΔΕΙΓΜΑΤΟΣ ΜΕΡΟΛΗΠΤΕΙ. ΞΕΡΟΥΜΕ ΟΜΩΣ ΠΩΣ ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΜΑΣΤ ΤΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ, ΟΠΟΤΕ ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ ΠΑΜΕ!

  4. Ξυπνήστε επιτέλους και στείλτε τα αυτοκινητα στο … πάρκινγκ. Σε καμια πολιτισμενη χώρα – πολη έχετε παει ποτέ ?
    Πάρτε τα ποδήλατα, περπατήστε, αθληθείτε …. Είδαμε πως έχετε καταντήσει τη πόλη τόσα χρόνια… τα ίδια και τα ίδια ….βαρεθήκαμε….
    οχι το ένα, οχι το άλλο …καμιά νεα πρόταση υπάρχει ????

  5. Ας σταματήσει ο κος δήμαρχος να κάνει χάρες σε ξενοδόχους και μεγαλοεπενδυτές που τους κάνει αναπλάσεις για χάρη τους, ας φτιάξει κανένα χώρο πρασίνου που μόνο να κόβει δέντρα και να τσιμεντώνει ξέρει μέχρι τώρα και ύστερα θα έρθουν και οι ποδηλατόδρομοι.

  6. Αυτη η Αντιδημαρχαρα τεχνικων υπηρεσιων ας φτιαξει τον δρομο Νεάρχου – Λεωφ Σουδας – Γογονη που θα σκοτωθει κανενας με μηχανακι απο τις λακκουβες που εχουν ανοιξει και μετα μιλαμε για αστικη βιωσιμότητα.Εγκληματίες ειστε!!!!!

  7. Μάλλον ορισμένοι Χανιώτες θέλουν να ζουν μια ζωή οπισθοδρομικά. Ούτε από τους ίδιους σας τους γείτονες τους Ρεθυμνιώτες ( ναι όσο και αν δεν τους πάτε λες και έχετε να χωρίσετε τίποτα ) είναι μπροστά σε όλα. Μια πόλη καμάρι ευρωπαϊκών προδιαγραφών με φαρδιά πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομους και με μια λέξη μια πόλη που σέβεται τον πεζό! Στα Χανιά αν τολμήσεις να περάσεις μια διάβαση σε έχουν μαζέψει οι ,, ραλίστες,,. Το Ρέθυμνο στην ίδια περιφέρεια υπάγεται, τις ίδιες γραφειοκρατικές δυσκολίες έχει να αντιμετωπίσει και όμως είναι έτη φωτός μπροστά σε υποδομές και προπαντώς σεβασμό στους πεζούς!
    Αλλά όσο και να γκρινιάζετε ορισμένοι εδώ μέσα τα Χανιά θα αλλάξουν και ναι θα μάθετε να περπατάτε γιατί έχει παραγίνει το κακό με τα αυτοκίνητα στο κέντρο. Δεν νοείται να παίρνετε για κάθε 5 μέτρα το αμάξι σας και να παρκάρετε εις βάρος των άλλων! Και να σταματήσει πια αυτή η καραμέλα με τον Δήμαρχο! Δεν σας φταίει ο Δήμαρχος ούτε κανένας όταν με θράσος καβαλάτε τα πεζοδρόμια και τις ράμπες αναπήρων!! Και δεν με νοιάζει πόσο κράξιμο θα φάω για την άποψή μου από τα γνωστά trolls του zarpanews. Μια ζωή θα είσαστε μίζεροι μερικοί ότι και να σας φτιάξουν.

    1. Αφού είσαι τόσο προοδευτικός,πήγαινε με το ποδηλατακι σου στην Ινδία,στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές. Εκεί είναι γεμάτοι ποδήλατα οι δρόμοι,είναι προοδευτικοι μάλλον.Στην εποχή του ηλεκτρισμού κ της αυτόνομης οδήγησης,εμείς χαλάμε τους δρόμους για ποδήλατα.Αντε στο καλό.Κ πάρε και μαζί κ την επιχείρηση με τα ποδήλατα,ξέρεις εσύ ?

      1. Αν εσυ θεωρεις οτι οι ποδηλατοδρομοι ειναι για Ινδιες παιζει να μην εχεις παει ποτε στην ζωη σου στην Ολλανδια. Επειδη αν ειχες παει δεν θα εγραφες τετοιες μπαρουφες. Τσαμπα μαγκας το παιζεις πισω απο μια οθονη

        1. Μπαρουφας είσαι εσύ.Κατηγορεις εμένα ότι το παίζω μάγκας πίσω από μια οθόνη. Εσυ;Που βρίσκεσαι εσυ;Δεν είσαι πίσω από μια οθονη;Εγώ,λόγω δουλειάς έχω πάει ΑΠΕΙΡΕΣ φορές στο εξωτερικό. Για πες μου λοιπόν οι δρόμοι στο Άμστερνταμ πόσο πλάτος έχουν για να φιλοξενούν και ποδηλατοδρομους;Για πες μου,το εδαφικο αναγλυφο της πόλης πως ειναι;Τα οικοδομικά τετράγωνα τι μέγεθος εχουν;Οι εκεί ποδηλστοδρομοι είναι στο ίδιο επίπεδο με το δρόμο;Τα πεζοδρόμια τι πλάτος εχουν;Να σου θυμίσω τι άλλα έχει η Ολλανδία;Θα ήθελες να τα φέρουμε ολα αυτα εδώ ή μόνο τα ποδήλατα θες;

  8. Αν κάποιος ξεκινήσει από την αρχή της Πειραιώς για να πάει στο λιμάνι διαδρομή άκρως τουριστική που οδηγεί στο σαλόνι των Χανίων μπορεί να παρατηρήσει τα παρακάτω 1) Άπειρες λακκούβες μερικές από τις οποίες χαντάκια κυριολεκτικά 2) Ανύπαρκτα πεζοδρόμια στην αρχή της Πειραιώς 3) Ξυλωμενους σκουριασμενους κάδους με τα σκουπίδια να μένουν στις βάσεις των αποκομενων κάδων για τροφοδοσία των ποντικιών 4) Σκουριασμενους φανοστατες με εμφανή τα καλώδια σε ένα από αυτούς περιμένωντας κάποιο να πάθει ηλεκτοπληξια 5) Σκουριασμενα κάγκελα και τοιχία με ρωγμές και ξηλωμενα πλακάκια στη πλατεία ΤΑΛΩ
    Αυτά και άλλα στο σαλόνι των Χανίων Για την υπόλοιπη πόλη ας μιλήσουν και άλλοι
    Ζητω οι ποδηλατοδρομοι

  9. η πόλη είναι διαλυμένη και χρειάζεται ριζική ανανέωση..ας αρχίσουμε από τα σκουπίδια και την βρώμα παντού..ειδικά το καλοκαίρι αντλίες νερού πρέπει να καθαρίζουνε το κέντρο και να το απομένουν. Μονοδρομησεις χθες… Πάρκινγκ… Σήμερα παλιό Ξενια Υπάρχει χώρος για πολύμορφο παρκινγκ, με καφέ στην κορυφή.. Το έχω δει στην Μαγιόρκα..μιλάμε για επιτήρηση..τα Χανιά έχουνε μείνει πολύ πίσω…

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook