Τα 4 σημάδια που δείχνουν ότι καταναλώνετε πολλή ζάχαρη

Το ενδιαφέρον της τελευταίας δεκαετίας για τη μείωση των λιπαρών, είχε ως αποτέλεσμα να γεμίσουν τα ράφια με προϊόντα με λιγότερα λιπαρά, αλλά φορτωμένα με ζάχαρη.

Πριν από 200 χρόνια ο μέσος άνθρωπος κατανάλωνε περίπου δυο κιλά ζάχαρη ετησίως. Σήμερα τρώει περισσότερο από 60 κιλά το χρόνο. Και λαμβάνοντας υπόψη ότι η American Heart Association (AHA) συστήνει όχι περισσότερο από έξι κουταλάκια του γλυκού ζάχαρη καθημερινά για γυναίκες και εννέα για άνδρες, είμαστε πολύ πάνω από το όριο.

Όσο ο καταναλωτής αναζητά τροφές που γλυκίζουν, τόσο οι βιομηχανίες τροφίμων προσθέτουν ζάχαρη στα επεξεργασμένα προϊόντα.

Όπως λοιπόν γίνεται αντιληπτό η ζάχαρη πλέον έχει εισβάλει για τα καλά στη ζωή μας. Γι’ αυτό και παρακάτω θα δούμε μερικά σημάδια που μας δείχνουν ό,τι το έχουμε παρακάνει με τα γλυκά και γενικά με τη ζάχαρη.

Νιώθετε υποτονικοί όλη την ημέρα

Όταν τρώτε πολλή ζάχαρη αυξάνονται απότομα τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και έτσι εκκρίνεται η γρήγορα η ινσουλίνη, με αποτέλεσμα να νιώθετε κουρασμένοι. Επίσης όσοι τρώνε πολλά γλυκά μέσα στην ημέρα, συνήθως δεν καταναλώνουν τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες, γι’ αυτό και τα επίπεδα ενέργειάς τους δεν είναι ποτέ σταθερά.

Έχετε προβλήματα στα δόντια

Το σάλιο διατηρεί την υγιή ισορροπία των βακτηρίων, ωστόσο τα γλυκά μπορεί να επηρεάσουν το PH και να βοηθήσουν στον πολλαπλασιασμό τους. Επίσης τα βακτήρια που βρίσκονται στη στοματική κοιλότητα τρέφονται με ζάχαρη και έτσι προκαλείται η τερηδόνα

Είστε κυκλοθυμικοί

Όταν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα ανέβουν απότομα προκαλούνται μεταβολές στη διάθεση, κάτι που μπορεί να σας κάνει κυκλοθυμικούς. Εάν λοιπόν διαπιστώστε ότι τη μια στιγμή είστε χαρούμενοι και ξαφνικά νευριάζετε, ίσως το σώμα σας στέλνει προειδοποιητικά σημάδια ότι κάτι δεν συμβαίνει σωστά.

Νιώθετε ότι δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε

Αυτή η ξαφνική ομίχλη που μπορεί να νιώσετε, είναι κοινό σύμπτωμα του χαμηλού σακχάρου στο αίμα. Όπως ανέφερα και παραπάνω, η ζάχαρη προκαλεί γρήγορη άνοδο και στη συνέχεια γρήγορη πτώση της γλυκόζης στο αίμα, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι γνωστικές σας λειτουργίες.

Το φαγητό είναι απόλαυση και δεν υπάρχει λόγος να κάνουμε ακραίες διατροφικές επιλογές, αλλά μπορούμε να απολαμβάνουμε τα πάντα, ακόμα και την αγαπημένη μας σοκολάτα, με μέτρο.

jenny.gr

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ