Τα 4 λάθη που «σκοτώνουν» τη μπαταρία του αυτοκινήτου

τα-4-λάθη-που-σκοτώνουν-τη-μπαταρία-το-1619043

Οι χαμηλές θερμοκρασίες επηρεάζουν αρνητικά την απόδοση των μπαταριών των αυτοκινήτων μας. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δύσκολη τον χειμώνα, επειδή τότε καλείται να ανταποκριθεί η μπαταρία στην αυξημένη κατανάλωση ενέργειας από μια σειρά συστημάτων, όπως η θέρμανση, τα φωτιστικά σώματα, το θερμαινόμενο παρμπρίζ, κλπ. Ακόμη χειρότερα βέβαια, αν διαθέτει το αυτοκίνητό μας και άλλα έξτρα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι ή θερμαινόμενους καθρέπτες.

Το αποτέλεσμα είναι να μένουν κατά κόρον τον χειμώνα τα αυτοκίνητα από άδεια μπαταρία και να μην παίρνει εμπρός ο κινητήρας τους. Είναι ενδεικτικό, ότι η άδεια μπαταρία αποτελεί τον πιο συνηθισμένο λόγο κλήσης της οδικής βοήθειας την πιο κρύα εποχή του χειμώνα. Δεν πρόκειται πάντως για κάποιο νομοτελειακό φαινόμενο. Αντιθέτως μπορούμε να προλάβουμε τέτοιες καταστάσεις, αν αποφύγουμε ορισμένα πολύ διαδεδομένα λάθη, όπως τα τέσσερα που ακολουθούν.

Κάνουμε μόνο μικρές διαδρομές

Η διαδικασία εκκίνησης ενός κινητήρα, ζορίζει τη μπαταρία, επειδή καταναλώνει πολλή ενέργεια για να τον βάλει εμπρός . Αν κάνουμε μόνο μικρές διαδρομές, δεν προλαβαίνει να φορτιστεί η μπαταρία τόσο, ώστε να αναπληρώσει τη χαμένη ενέργεια. Αυτό ισχύει ακόμη περισσότερο αν έχουμε βάλει σε λειτουργία ενεργοβόρα συστήματα, όπως το θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ και τον κλιματισμό για να ξεθολώσουν τα τζάμια. Για να μην αδειάσει, συνιστάται να πραγματοποιούμε περίπου κάθε δύο εβδομάδες τουλάχιστον μία διαδρομή άνω των είκοσι χιλιομέτρων σε ελεύθερο δρόμο. Αν δεν είναι κάτι τέτοιο εφικτό, καλό είναι να ελέγχουμε τα επίπεδα φόρτισης της μπαταρίας με κάποια ειδική συσκευή που μπορούμε να προμηθευτούμε σε καταστήματα με αξεσουάρ αυτοκινήτων ή απλά να επισκεφτούμε ένα ηλεκτρολογικό συνεργείο.

Σπαταλάμε ενέργεια χωρίς λόγο

Η ασφάλεια έχει φυσικά απόλυτη προτεραιότητα. Συχνά ωστόσο αμελούμε να απενεργοποιήσουμε έγκαιρα διάφορα συστήματα, αν και έχουν ολοκληρώσει τη δουλειά τους είτε πρόκειται για το θερμαινόμενο παρμπρίζ, είτε για τον ανεμιστήρα στη μεγάλη σκάλα, είτε για τους θερμαινόμενους καθρέπτες και τα θερμαινόμενα καθίσματα, που υπάρχουν πλέον σε σημαντικό αριθμό νέων αυτοκινήτων. Ιδιαίτερη προσοχή συνιστάται στα φώτα, γιατί αν τα ξεχάσουμε αναμμένα τη νύχτα, θα μας περιμένει μία δυσάρεστη έκπληξη την άλλη μέρα το πρωί. Ευτυχώς, το συγκεκριμένο πρόβλημα έχει αντιμετωπιστεί με επιτυχία στα οχήματα νέας γενιάς, όπου τα φώτα σβήνουν αυτόματα λίγα λεπτά αφότου βγάλουμε το κλειδί από τη μίζα.

Δεν καθαρίζουμε τη μπαταρία

Πολλοί θεωρούν ότι η μπαταρία προστατεύεται αποτελεσματικά επειδή βρίσκεται κάτω από το καπό, ωστόσο η αλήθεια είναι ότι πιάνει υγρασία και σκόνη. Το συγκεκριμένο μείγμα προκαλεί διαρροή ρεύματος και η μπαταρία αδειάζει αργά, αλλά σταθερά μέχρι να μείνει το αυτοκίνητο και να μην παίρνει εμπρός. Για να το προλάβουμε, πρέπει να ελέγχουμε τακτικά τους πόλους και τις ενώσεις της μπαταρίας με τα καλώδια και φυσικά να φροντίζουμε να παραμένουν συνέχεια καθαρά.

Αγνοούμε τις προειδοποιήσεις

Η μπαταρία ενός αυτοκινήτου δεν αδειάζει απότομα, αλλά πρόκειται για μία σταδιακή διαδικασία με προειδοποιητικές ενδείξεις. Χαρακτηριστικά σημάδια μιας αδύναμης μπαταρίας είναι τα φώτα που τρεμοπαίζουν όταν ανάβουμε τη μηχανή ή ένας κινητήρας που ζορίζεται να πάρει εμπρός. Υπάρχει και ένα τεστ για να ελέγξετε την κατάσταση της μπαταρίας σας. Γυρίστε το κλειδί μέχρι να λειτουργήσει η μίζα, χωρίς όμως να βάλετε μπρος τον κινητήρα και ανάψτε ακολούθως τα μεσαία φώτα πορείας. Αφήστε τα φώτα αναμμένα και αν διαπιστώσετε ότι μετά από λίγο αρχίζει και πέφτει η έντασή τους, τότε αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία του αυτοκινήτου σας βρίσκεται σε κακή κατάσταση και χρειάζεται φόρτιση ή αντικατάσταση με καινούργια.

ieidiseis.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook