Στο Μαθηματικό με 3, στο Φυσικό με 6 και δάσκαλοι με 10,9: Τέλος η εισαγωγή σε ΑΕΙ με «λευκές κόλλες» – Τι αλλάζει

Άμεσες αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων που έχει ξεπεράσει τα όρια του, απαιτούνται μετά τα φετινά φαινόμενα ευτελισμού του συστήματος εισαγωγής στα Πανεπιστήμια, με λευκή κόλλα. Το μόνο βέβαια είναι ότι κάθε χρόνο παρατηρούνται τέτοια συμπτώματα, εφέτος ωστόσο το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε πολλά τμήματα, ευτελίζοντας τη διαδικασία. Μόνο με το όνομα τους θα αποκτήσουν την πολυπόθητη φοιτητική ιδιότητα αρκετοί υποψήφιοι. Η φετινή ακτινογραφία των βάσεων εισαγωγής περιλαμβάνει υποψηφίους που ε ισάγονται με λευκή κόλλα.

Η γλώσσα της αριθμητικής λέει ότι περίπου 2.500 άτομα θα δηλώσουν φοιτητές με βαθμούς κάτω από τη βάση. Κάτω από τη βάση «έπεσε» το 42% των τμημάτων ενώ σε ιστορικά χαμηλά «έπεσαν» εκτός από τις Ιατρικές σχολές και οι καθηγητικές σχολές με το Μαθηματικό της Σάμου, να φθάνει λίγο περισσότερο από τα 3.000 μόρια και το Φυσικό Καβάλας να κυμαίνεται κοντά στα 6.000 μόρια, σύμφωνα με τα αποτελέσματα που ανακοινώθηκαν από το υπουργείο Παιδείας. Είναι απορίας άξιο πως οι φοιτητές αυτοί, σε περίπτωση που πάρουν τελικά πτυχίο θα διδάξουν τους μαθητές μαθηματικά και φυσική. Κάτω των 10.000 μορίων βρίσκεται το 42% των τμημάτων ενώ την ίδια ώρα το υπουργείο Παιδείας «πανηγυρίζει» ότι πέρασε στα Πανεπιστήμια το 77%των υποψηφίων!

Αυτό το μοναδικό για τα ελληνικά Πανεπιστήμια φαινόμενο, πρέπει να σταματήσει αποφαίνονται οι πανεπιστημιακοί οι οποίοι οργανώνουν την επόμενη Σύνοδό τους προκειμένου να συζητήσουν το θέμα, προτρέποντας το υπουργείο Παιδείας να προχωρήσει σε άμεσες μεταρρυθμίσεις, για να μην «ξαναδούμε τέτοια απαξίωση των Πανεπιστημίων», όπως έλεγαν χαρακτηριστικά. Το ερώτημα που τίθεται, είναι τι θα γίνει με τις οικογένειες που σήμερα χαίρονται γιατί απέκτησαν τα παιδιά τους την φοιτητική ιδιότητα αλλά αν θα καταφέρουν να αποφοιτήσουν, εισακτέοι με βαθμούς κάτω από τη βάση. Και αν τελικώς τα καταφέρουν να αποκτήσουν το πτυχίο το ερώτημα που τίθεται είναι αν με βαθμούς εισαγωγής 3 και 4, θα μπορέσουν να συνεχίσουν με μεταπτυχιακές σπουδές ή να ανταγωνιστούν επαξίως συναδέλφους τους από ξένα Ιδρύματα ή Κολλέγια

Νομοσχέδιο για την Τριτοβάθμια εκπαίδευση

Αλλαγές στον τρόπο εισαγωγής στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση εξετάζει το υπουργείο Παιδείας, που φαίνεται ότι απομακρύνεται από την λύση μίας βαθμολογίας, όπως η βάση του 10 που «κόβει» υποψηφίους.

«Η κάθε σχολή θα βάζει βάση εισαγωγής σε ένα μάθημα, όπως η Νομική στα Αρχαία, το Μαθηματικό στα μαθηματικά» λέει μιλώντας στο protothema.gr η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως, λέγοντας ότι οι σχολές θα βάλουν το μάθημα που τους ενδιαφέρει περισσότερο, οπότε θα επιτυγχάνεται με εαυτόν τον τρόπο ότι θα πάρουν υποψηφίους με υψηλή βαθμολογία. Η υπουργός είπε ότι «μας προβληματίζει η εισαγωγή υποψηφίων των Πανελλαδικών εξετάσεων με πολύ χαμηλές βαθμολογίες σε ΑΕΙ». Για να τονίσει ότι πρόκειται για ένα χρόνιο πρόβλημα που δεν έχει μία εύκολη λύση.

Η υπουργός είπε ότι είχε προγραμματίσει και μείωση του αριθμού των εισακτέων σε συνεργασία με τα Πανεπιστήμια και ανέμενε τον αριθμό που αυτά μπορούσαν να εκπαιδεύσουν , ωστόσο αυτή ηδιαδικασία συνέπεσε μ ε την πανδημία του κορωνοιού και κρίθηκε ότι έπρεπε να σταματήσει.

Όσο για τον τρόπο εισαγωγής, η κ. Κεραμέως υπογράμμισε ότι «βρισκόμαστε σε εκτενή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς».

Μέρος της λύσης είναι και οι άλλες επιλογές που προσφέρονται στους νέους, είπε η υπουργός, «δρόμοι επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης – και εκεί βρίσκεται προ διαβούλευσης ένα Ν/Σ που αναβαθμίζει επαγγελματική Εκπαίδευση και κατάρτιση».

Τα στοιχεία καταδεικνύουν ότι στην Ελλάδα το 2017 μόνο το 28,8% των σπουδαστών της ανώτερης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγει την αρχική Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με τον ευρωπαικό μέσο όρο να είναι στο 47,8%. Επίσης στην Ελλάδα η απασχόληση των αποφοίτων της αρχικής ΕΕΚ είναι σχεδόν κατά μία ποσοστιαία μονάδα χαμηλότερη από την αντίστοιχη των αποφοίτων της γενικής εκπαίδευσης, όταν στις περισσότερες ευρωπαικές χώρες, οι απόφοιτοι της αρχικής ΕΕΚ, απολαμβάνουν υψηλότερα ποσοστά απασχόλησης.

protothema.gr

1 ΣΧΟΛΙΟ

  1. Εισακτέοι με βαθμό εισαγωγής πολύ κάτω από τη βάση, πολύ απλά δε θα πάρουν ΠΟΤΕ πτυχίο, όπως άλλωστε συμβαίνει μέχρι σήμερα με το 1/3 των φοιτητών.
    Απλά, αυτά τα παιδιά χάνουν μερικά πολύτιμα χρόνια από τη ζωή τους, και οι γονείς τους αρκετά λεφτά, για να διαπιστώσουν εκ των υστέρων ότι δεν κάνουν για σπουδές και θα έπρεπε να στραφούν εξ αρχής σε κάτι που να τους ταιριάζει καλύτερα.
    ΜΗΝ ευτελίζεται όμως και τα ίδια τα Τμήματα που δεν ευθύνονται για την ποιότητα των φοιτητών που εισάγονται κάθε χρόνο.
    Δεν έχει καμία σχέση με τι βαθμό μπήκε κάποιος στο πανεπιστήμιο, εφόσον καταφέρει τελικά να πάρει πτυχίο σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα!

    “Και αν τελικώς τα καταφέρουν να αποκτήσουν το πτυχίο, το ερώτημα που τίθεται είναι αν με βαθμούς εισαγωγής 3 και 4, θα μπορέσουν να συνεχίσουν με μεταπτυχιακές σπουδές ή να ανταγωνιστούν επαξίως συναδέλφους τους από ξένα Ιδρύματα ή Κολλέγια”
    Πολλοί από αυτούς που δεν καταφέρνουν να εισαχθούν μέσω Πανελλαδικών Εξετάσεων, καταφεύγουν σε Ιδιωτικά Κολλέγια και Ιδρύματα του εξωτερικού απ΄όπου και παίρνουν πτυχίο.
    Σύμφωνα με τη λογική του άρθρου, αυτοί θα πρέπει να είναι ακόμα χειρότεροι από αυτούς που εισήχθησαν με χαμηλή βαθμολογία, αλλά τελικά καταφέρνουν να αποφοιτήσουν. Οππότε τα περί ανταγωνισμού είναι απλά κουραφέξαλα.
    Προφανώς, υπάρχει σκοπιμότητα πίσω από όλα αυτά και αφορά το μερίδιο της 3βάθμιας εκπαίδευσης που πρέπει να δοθεί στα Ιδιωτικά κολέγια, ελλατώνοντας το ποσοστό εισαγωγής στα δημόσια ιδρύματα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ