Στην Κρήτη οι πιο «σπάταλοι» τουρίστες: Ξοδεύουν περισσότερα γιατί περνούν καλά – Πόσο κοστολογείται η ημερήσια δαπάνη

στην-κρήτη-οι-πιο-σπάταλοι-τουρίστε-1653801

Στην Κρήτη αφήνουν τα περισσότερα χρήματα οι τουρίστες αφού, σύμφωνα με έρευνα της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας, που παρουσιάστηκε τις προηγούμενες ημέρες στην ημερίδα με θέμα “Εμπόριο & Τουρισμός” στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, το νησί είναι πρώτο μεταξύ των περιφερειών της Ελλάδας στις ημερήσιες δαπάνες των τουριστών.

Αυτό σημαίνει πρακτικά πως ο εμπορικός κόσμος της Κρήτης είναι πιο ελκυστικός για τους τουρίστες, ενώ εκπρόσωποι του εμπορίου υποστηρίζουν πως, εάν ανοίξει η ρωσική αγορά, τα έσοδα θα είναι περισσότερα για τις εμπορικές επιχειρήσεις του νησιού. Πιο συγκεκριμένα, σημαντικά ευρήματα ήταν τα στοιχεία έρευνας που παρουσιάστηκε σε εκδήλωση της ΕΣΕΕ με την παρουσία του υπουργού Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλια. Η έρευνα εστίασε στους επισκέπτες που έρχονται απ’ όλο τον κόσμο στην Ελλάδα κάθε χρόνο και στις επιπτώσεις που έχει η τουριστική δραστηριότητα στο ελληνικό εμπόριο.

Αυτό, ωστόσο, που καταδείχθηκε στη συγκεκριμένη έρευνα είναι πως στην Κρήτη καταγράφεται η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη ανά περιφέρεια, με το ποσό να ανέρχεται στα 238 ευρώ, ενώ ακολουθούν το Νότιο Αιγαίο (189 ευρώ), η Κέρκυρα (178 ευρώ), η Κεντρική Μακεδονία (169 ευρώ) και τέλος η Αθήνα (165 ευρώ).

Η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη καταγράφεται στους επισκέπτες από τις ΗΠΑ (232 ευρώ) και ακολουθούν οι Γάλλοι (184 ευρώ), οι Γερμανοί (180 ευρώ), οι Άγγλοι (180 ευρώ) και οι Ιταλοί (166 ευρώ). Όπως προκύπτει από την έρευνα, το ύψος της ημερήσιας δαπάνης είναι άμεσα συνυφασμένο με το μέγεθος του εισοδήματος, με τους ξένους επισκέπτες με εισόδημα μεγαλύτερο των 70.000 ευρώ να δαπανούν 217 ευρώ και τους επισκέπτες με εισόδημα μεταξύ 5.001 και 15.000 ευρώ να δαπανούν 167 ευρώ.

Με βάση τον τύπο καταλύματος, η υψηλότερη ημερήσια δαπάνη καταγράφεται για τους επισκέπτες που επιλέγουν all inclusive (212 ευρώ), ξενοδοχείο (199 ευρώ), κατάλυμα τύπου Airbnb (179 ευρώ), ενοικιαζόμενο δωμάτιο (164 ευρώ) και άλλο τύπο καταλύματος (144 ευρώ).

Ημερήσια δαπάνη

Είναι άξιο αναφοράς πως η Κρήτη καταλαμβάνει και την πρωτιά σε ημερήσια δαπάνη και για αγορές από εμπορικά καταστήματα, με το ποσό να ανέρχεται στα 26 ευρώ, ενώ χαμηλότερη είναι στην Κέρκυρα, με το ποσό να ανέρχεται στα 12 ευρώ.

Ο ιδιοκτήτης εμπορικού μαγαζιού Μανόλης Κουναλάκης επιβεβαίωσε τον ισχυρισμό πως όντως οι τουρίστες είναι θετικοί στο να αγοράσουν προϊόντα, είδη υπόδησης και ένδυσης ή σουβενίρ στην Κρήτη, ενώ επεσήμανε πως το κλείσιμο της ρωσικής αγοράς στοίχισε σε τζίρο στα εμπορικά μαγαζιά. Όπως είπε, «υπάρχει αρκετό ενδιαφέρον για την αγορά του Ηρακλείου τόσο για τουρίστες που έρχονται σε κρουαζιερόπλοια, όσο και για τουρίστες που διαμένουν στα ξενοδοχεία. Η ημερήσια δαπάνη θα ήταν μεγαλύτερη εάν είχαμε το 2022 τους Ρώσους. Οι Ρώσοι είναι μια δυναμική αγορά, που αφήνει χρήμα. Και είδαμε πέρυσι την απώλεια που υπήρξε. Επίσης, εδώ ο τουρίστας μπορεί να βρει οτιδήποτε και οι τιμές είναι πολύ καλές. Από τα 26 ευρώ που δίνει ημερήσια δαπάνη ο τουρίστας στα εμπορικά μαγαζιά, το 70% του ποσού πάει στο αμιγές εμπορικό κομμάτι και το άλλο 30% των χρημάτων πάει στα σουβενίρ».

Γ. Πελεκανάκης: «Η Κρήτη έχει τα πάντα»

Τον ισχυρισμό του πως η Κρήτη έχει τα πάντα διατύπωσε στο neakriti.gr, ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Διευθυντών Ξενοδοχείων, Γιώργος Πελεκανάκης, ο οποίος έκανε σαφές πως η συγκεκριμένη έρευνα επιβεβαιώνει τα συγκριτικά πλεονεκτήματα της τουριστικής Κρήτης σε σχέση με άλλες περιοχές.

«Η Κρήτη έχει τα πάντα. Αυτό επιβεβαιώνει η έρευνα και πράγματι τα δείγματα είναι θετικά. Ένας τουρίστας μπορεί να νοικιάζει αυτοκίνητο. Μπορεί να δει πολιτισμό και μουσεία. Έχουμε γαστρονομικό πολιτισμό. Η Κρήτη έχει αρκετά συγκριτικά πλεονεκτήματα σε σχέση με άλλες γεωγραφικές περιοχές. Όπως επίσης ο τουριστικός κόσμος έχει πολλές διεξόδους στις αγορές του», σημείωσε ο κ. Πελεκανάκης.

Η πιο δυναμική ηλικιακή κατηγορία

Σε ό,τι αφορά την ηλικιακή κατανομή, η δυναμικότερη κατηγορία είναι οι επισκέπτες ηλικίας μεταξύ 35-44 ετών (20 ευρώ σε δαπάνες από εμπορικά καταστήματα μη τρόφιμου). Οι επισκέπτες που επιλέγουν κατάλυμα all inclusive καταγράφουν την υψηλότερη ημερήσια δαπάνη για αγορές από εμπορικά καταστήματα (μη τρόφιμου, 21 ευρώ). Την υψηλότερη δαπάνη για αγορά από εμπορικά καταστήματα τροφίμων (σούπερ-μάρκετ και τοπικά καταστήματα) την καταγράφουν οι επισκέπτες από τη Γαλλία και τις ΗΠΑ (12 ευρώ) και τη χαμηλότερη οι Ιταλοί (10 ευρώ). Την υψηλότερη δαπάνη για αγορά από εμπορικά καταστήματα τροφίμων (σούπερ-μάρκετ και τοπικά καταστήματα) την καταγράφουν οι επισκέπτες που επιλέγουν “άλλο” τύπο καταλύματος (14 ευρώ) και τη χαμηλότερη αυτοί που επιλέγουν κάποιο ενοικιαζόμενο δωμάτιο (10 ευρώ).

Σουβενίρ και παραδοσιακά προϊόντα στην κορυφή των προτιμήσεων

Το 47,6% των ξένων επισκεπτών δηλώνει ότι είναι παρά πολύ/πολύ πιθανό να αγοράσει κάποιο ελληνικό προϊόν από τη χώρα της μόνιμης διαμονής του. Τα τρία πιο δυναμικά τουριστικά προϊόντα είναι τα σουβενίρ (24,3%), τα τοπικά παραδοσιακά προϊόντα (19,2%) και τα είδη ένδυσης/υπόδησης/ δερμάτινα (17,4%).

Ο κυριότερος λόγος αγορών από τα εμπορικά καταστήματα είναι η επιθυμία των επισκεπτών να αποκτήσουν κάποιο αναμνηστικό (σουβενίρ) κατά τη διάρκεια των διακοπών τους (29,6%). Οι ξένοι επισκέπτες επιλέγουν στην πλειονότητά τους τοπικά καταστήματα και τοπικές αγορές (62%), ενώ ένα ελάχιστο ποσοστό (3%) επιλέγει να αγοράσει κατ’ αποκλειστικότητα από μεγάλες διεθνείς αλυσίδες.

Πόσο ικανοποιημένοι μένουν οι ξένοι επισκέπτες

Πάνω από επτά (70,6%) στους δέκα ξένους επισκέπτες δήλωσαν ότι είναι πάρα πολύ/πολύ πιθανό να επισκεφτούν ξανά την περιοχή που πραγματοποίησαν τις διακοπές τους, ενώ το 95,4% απάντησε ότι είναι πάρα πολύ/πολύ πιθανό να προτείνει την περιοχή που επισκέφτηκε σε κάποιο συγγενή/φίλο.

Το 82% δήλωσαν ικανοποιημένοι από τις τιμές των προϊόντων και το 90% εμφανίζονται ικανοποιημένοι από την ποικιλία των προϊόντων. Ο βαθμός ικανοποίησης από την ποιότητα των προϊόντων ανέρχεται στο 85%, από την εξυπηρέτηση στο 92% και από τη διάθεση μοναδικών/ιδιαίτερων προϊόντων κατά 82%.

Σε ό,τι αφορά τον βαθμό ικανοποίησης για τα εμπορικά καταστήματα, οι ξένοι επισκέπτες που συμμετείχαν στην έρευνα εμφανίζονταν κατά 92% ικανοποιημένοι από το ωράριο, κατά 91% από την εικόνα/καθαριότητα, κατά 85% από τα σουβενίρ και κατά 48% με τη δυνατότητα ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης σε μια πιθανή μελλοντική αγορά.

Τα παραπάνω δεδομένα δείχνουν τη σημασία της προσέλκυσης επισκεπτών με υψηλότερο εισόδημα, αλλά και την κρισιμότητα της αναβάθμισης τόσο της ψηφιοποίησης των τουριστικών εμπορικών επιχειρήσεων, όσο και των καναλιών διανομής των ελληνικών προϊόντων για τη σταθερή εξυπηρέτηση της εξωτερικής ζήτησης σε ανταγωνιστικές τιμές. Επιπρόσθετα, η χαρτογράφηση των πιο δυναμικών τουριστικών προϊόντων αναδεικνύει το πόσο σημαντική είναι μια νέα κλαδική εξειδίκευση, που θα επιταχύνει τη διασύνδεση του τουρισμού με το εμπόριο, τη δημιουργική οικονομία (creative economy) και την αγροδιατροφή.

Το μεγάλο brand name της Κρήτης επεσήμανε ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Τουριστικών Πρακτόρων Κρήτης Κώστας Κουρκουνάκης, ο οποίος μιλώντας στο neakriti.gr υπογράμμισε: «Η Κρήτη είναι ναυαρχίδα του ελληνικού τουρισμού. Επιβεβαιώνεται και εμπειρικά η συγκεκριμένη έρευνα, καθώς στην Κρήτη μπορεί κάποιος να πραγματοποιήσει πληθώρα δράσεων. Η Κρήτη δεν είναι μόνο ταβέρνες και μπαρ. Εξάγουμε πολιτισμό, γαστρονομία και το τουριστικό μας προϊόν είναι ποιοτικό».

Παρέμβαση και για την ικανοποίηση των τουριστών έκανε και ο κ. Πελεκανάκης, ο οποίος σημείωσε ότι «η ικανοποίηση των τουριστών καταδεικνύει τις ποιοτικές υπηρεσίες που έχουμε ως Κρήτη. Εάν δημιουργηθούν οι ανάλογες υποδομές, τότε είμαι σίγουρος πως το μέλλον θα είναι ευοίωνο για εμάς».

neakriti.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook