Στην Ελλάδα ο πιο γερασμένος στόλος φορτηγών – Πάνω από 35.000 οχήματα χρειάζονται αντικατάσταση

στην-ελλάδα-ο-πιο-γερασμένος-στόλος-φο-529763

Το καμπανάκι του κινδύνου κρούουν για μια ακόμη φορά οι επαγγελματίες οδηγοί φορτηγών της χώρας μας για την ακαταλληλότητα του πιο γερασμένου στόλου των οχημάτων τους για τη μεταφορά εμπορευμάτων συγκριτικά με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες ενώ σωρεία επιστολών έχουν σταλθεί ακόμη και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό για τη λήψη μέτρων ασφαλείας και την άμεση αντικατάσταση των παλιών φορτηγών.

Περισσότερα από 35.000 φορτηγά δημοσίας χρήσεως αυτήν στην στιγμή στην Ελλάδα έχουν μέσο όρο ηλικίας τα 23 έτη ενώ στην Ευρώπη είναι 15 έτη με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ), Απόστολο Κενανίδη να δηλώνει στο ThessToday.gr ότι «επικρατεί τεράστια ανασφάλεια στον κλάδο με την κυκλοφορία των παλιών φορτηγών – ειδικά και μετά το δυστύχημα στα Τέμπη– που όπως όλα δείχνουν το κράτος δεν μεριμνά για την ασφάλεια μας. Από τα 40.000 φορτηγά, πάνω από 35.000 είναι παλιά οχήματα και χρήζουν άμεσης αντικατάστασης με συνέπεια να προκληθούν και σοβαρά ατυχήματα».

Τόνισε παράλληλα με δυσαρέσκεια πώς «Έχουμε τον πιο γερασμένο στόλο στην Ευρώπη και κανείς δεν μεριμνά για μέτρα ασφαλείας. Φανταστείτε τι ατύχημα μπορεί να προκαλέσει ένα φορτηγό που κουβαλά τόνους εμπορεύματος. Και το ειρωνικό της υπόθεσης είναι ότι διαρκώς ισχυρίζονται πως η Ελλάδα μπορεί να γίνει εμπορευματικός κόμβος. Αν και το επιτρέπει η γεωγραφική της θέση, πώς θα γίνει με στόλο φορτηγών στα 23 έτη; Ο στόλος πρέπει να είναι σύγχρονος και ασφαλές».

Ο κ. Κενανίδης ανέφερε μάλιστα ένα πρόσφατο περιστατικό που βίωσε Έλληνας οδηγός όταν ταξίδεψε στην Ολλανδία για να φορτώσει το εμπόρευμα με προορισμό την Ελλάδα. «Ο οδηγός πήγε στην Ολλανδία για να φέρει ηλεκτρονικές συσκευές στην χώρα μας και η εταιρεία αρνήθηκε να φορτωθεί το εμπόρευμα της στο ελληνικό φορτηγό επειδή ο φορτωτής έκρινε ότι ήταν μη ασφαλές για τη μεταφορά. Η εταιρεία, δηλαδή απέρριψε το ελληνικό φορτηγό επειδή ήταν παλιό και φοβήθηκε για την ασφαλή μεταφορά του εμπορεύματος της», περιέγραψε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ υπογραμμίζοντας ότι από εδώ και πέρα τέτοια περιστατικά θα είναι ακόμη πιο συχνά σε όλη την Ευρώπη για τα ελληνικά φορτηγά.

Όπως επισημαίνει ο κ. Κενανίδης, αμέτρητες είναι οι επιστολές που έχουν σταλθεί μέχρι σήμερα ακόμη και στον ίδιο τον Πρωθυπουργό, ζητώντας την άμεση αντικατάσταση του παλαιού στόλου των φορτηγών. «Δεν έχουν προχωρήσει σε καμία αλλαγή παρά τις επισημάνσεις μας. Στην Ευρώπη δίνονται χρηματοδοτικά εργαλεία και επιδοτήσεις για τα φορτηγά ενώ στη χώρα μας δεν δίνονται κίνητρα ενώ η Ελλάδα έχει υπογράψει για μείωση του αποτυπώματος άνθρακα έως το 2030 διευκρίνισε. Πρέπει δηλαδή να γίνει ένα σοβαρό ατύχημα για να αντικαταστήσουν τα παλιά φορτηγά;», διερωτήθηκε ο πρόεδρος της ΟΦΑΕ.

Σημειώνεται ότι το κόστος για ένα καινούργιο φορτηγό (μόνο τράκτορας) ανάλογα με τον τύπο του βαρέου οχήματος κυμαίνεται από 130.000 έως 175.000 ευρώ ενώ αν προστεθεί συρόμενο ξεπερνά τις 220.000 ευρώ. «Δεν είναι εφικτό ο σημερινός Έλληνας οδηγός να αγοράσει νέα φορτηγά αν δεν δοθούν κίνητρα και οικονομική στήριξη», δήλωσε ο κ. Κενανίδης και καταλήγοντας είπε ότι «Θα προσπαθήσουμε και πάλι να εισακουστούμε για την παλαιότητα του στόλου των φορτηγών με κίνδυνο ένα θανατηφόρο ατύχημα. Το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη συγκλόνισε όλους τους Έλληνες και χάθηκαν τόσο άδικα ανθρώπινες ζωές. Η πρόληψη και τα μέτρα ασφαλείας είναι ανύπαρκτα δυστυχώς και θα παλέψουμε για να τα αποκτήσουμε στον κλάδο των επαγγελματιών οδηγών».

thesstoday.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ετικέτες
Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook