Στα θρανία οι αστυνομικοί – Μαθήματα επικοινωνιακής διαχείρισης

στα-θρανία-οι-αστυνομικοί-μαθήματα-ε-1249939

Στα «θρανία» κάθισαν 3.200 αστυνομικοί πρώτης γραμμής (ΔΙΑΣ, ΟΠΚΕ, ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΗ, ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΔΡΑΣΗ κ.α.), παρακολουθώντας σεμινάρια για θέματα επικοινωνιακής διαχείρισης ελέγχων, ενίσχυσης επαφής με τον πολίτη και κοινοτικής αστυνόμευσης. Ουσιαστικός στόχος του προγράμματος είναι να αποφευχθούν περιπτώσεις στις οποίες μπορεί να χαθεί η επικοινωνία με τον πολίτη και να υπάρξει ένταση με απρόβλεπτες κάποιες φορές συνέπειες.

Η εκπαίδευση των 3.200 αστυνομικών γίνεται στο πλαίσιο της δια βίου μάθησης των αστυνομικών και της οικοδόμησης σχέσης εμπιστοσύνης του πολίτη με τον αστυνομικό, όπως αυτή περιγράφεται και στη «Λευκή Βίβλο» της Αστυνομίας, που αποτελεί οδηγό αναβάθμισης και βελτίωσης των υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν η διαδικασία ελέγχου στο πάρκο της Νέας Σμύρνης στις 7 Μαρτίου που είχε ως αποτέλεσμα τον ξυλοδαρμό ενός πολίτη, αλλά και όσα ακολούθησαν στην πορεία της Νέας Σμύρνης όπου είχε τραυματιστεί σοβαρά αστυνομικός και παρατηρήθηκαν φαινόμενα αστυνομικής βίας κατά τη διάρκεια συλλήψεων.

Όλα αυτά θα μπορούσαν να είχαν αποτραπεί αν όσα διδάχθηκαν στα σεμινάρια που έγιναν τις τελευταίες 40 μέρες γίνονταν πράξη από τους αστυνομικούς. Τα τέσσερα βασικά στοιχεία των σεμιναρίων ήταν: Επικοινωνία, πειθώ, αποκλιμάκωση εντάσεων, επίλυση συγκρούσεων. Στα σεμινάρια έκαναν τοποθετήσεις έμπειρα στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας, διαπραγματευτές, ειδικοί στην γλώσσα του σώματος κ.α.

Οι δύο άξονες

Πέραν του θεωρητικού σκέλους της εκπαίδευσης υπήρξε και πρακτικό, που κινήθηκε σε δύο άξονες. Ο πρώτος άξονας αφορούσε στην καθημερινή αστυνόμευση και τη συνεργασία με τον πολίτη. Για παράδειγμα όταν υπάρχει καταγγελία για επεισόδιο που μπορεί να προκληθεί από κάποιον που βρίσκεται υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ο δεύτερος άξονας είχε να κάνει με διαχείριση ευάλωτων ομάδων, όπως για παράδειγμα παραβατικοί ανήλικοι ή με καταγγελίες για ενδοοικογενειακή βία. Στη διάρκεια του πρακτικού σκέλους της εκπαίδευσης δόθηκε βάρος στις μεικτές ομάδες αστυνόμευσης και τι θα έπρεπε να κάνει η κάθε μια απ’ αυτές ανά περίπτωση.

Κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε και εκπαίδευση των επικεφαλής Αξιωματικών, οι οποίοι θα έχουν τον ρόλο του «καθοδηγητή» στην υλοποίηση των διδαχθέντων πρακτικών, προς εφαρμογή της Λευκής Βίβλου, για την υιοθέτηση του μοντέλου κοινοτικής αστυνόμευσης.

Κατά τη διάρκεια της πανδημικής κρίσης υπήρξαν πολλές καταγγελίες για τον τρόπο δράσης της αστυνομίας, με αποτέλεσμα να προκληθούν πάρα πολλές φορές εντάσεις μεταξύ παρευρισκομένων σε διάφορους χώρους (πλατείες, πάρκα) και αστυνομικών δυνάμεων που είχαν επιφορτιστεί με τον έλεγχο τήρησης των μέτρων.

Η κριτική που είχε ασκηθεί στην αστυνομία με αφορμή περιστατικά όπως στη Νέα Σμύρνη είναι έντονη, με την Αστυνομία να απαντά κατά καιρούς με πορίσματα Ε.Δ.Ε. ή επίσημες τοποθετήσεις. Παρ’ όλα αυτά η χρονική περίοδος κατά την οποία η αστυνομία καταγράφει μια σειρά επιτυχιών (εξιχνίαση δολοφονίας στα Γλυκά Νερά, εύρεση πινάκων που είχαν κλαπεί από την Εθνική Πινακοθήκη, σύλληψη Χρήστου Παππά κ.α), επιλέγεται ώστε να υπάρξει και μια προσπάθεια βελτίωσης στην επικοινωνιακή διαχείριση κρίσεων από αστυνομικούς της πρώτης γραμμής. Βελτίωση που μπορεί να συμβάλλει στην εικόνα που έχουν οι πολίτες για Σώματα ή Διευθύνσεις της Αστυνομίας που έχουν στιγματιστεί από συμπεριφορές μελών τους.

enikos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook