Σοβαρές καταγγελίες για το δυστύχημα στο Βουκουρέστι: «Οι Αρχές είπαν ψέματα» – Πώς οι αλυσίδες θα απέτρεπαν το τροχαίο

σοβαρές-καταγγελίες-για-το-δυστύχημα-1595840

Κατηγορίες για ανθρωποκτονία εξ αμελείας και σωματικές βλάβες θα αντιμετωπίσει ο οδηγός που μετέφερε του Έλληνες ταξιδιώτες στη Ρουμανία, με τις έρευνες των Αρχών να είναι σε εξέλιξη για τα αίτια του δυστυχήματος με τον έναν νεκρό.

Σε βίντεο ντοκουμέντο, που μετέδωσε τηλεοπτικό μέσο της Ρουμανίας, επιβεβαιώνει ότι ο οδηγός αλλάζει λωρίδα την τελευταία στιγμή και κινείται προς τον δρόμο που δεν επιτρέπονται ψηλά οχήματα, με αποτέλεσμα να προσκρούσει στην προειδοποιητική πινακίδα.

Όπως λένε ειδικοί, το γεγονός ότι ο επαγγελματίας οδηγός του λεωφορείου δεν αντέδρασε, κάνει τις Αρχές να διερευνούν το ρόλο που έπαιξε το σύστημα πλοήγησης στο δυστύχημα.

Μάλιστα, σύμφωνα με τα ρουμανικά ΜΜΕ, ο οδηγός υποβλήθηκε σε τεστ για αλκοόλ και χρήση ναρκωτικών ουσιών που βγήκαν αρνητικά, ενώ αναφέρουν ότι φέρεται να πήγαινε με μεγάλη ταχύτητα λίγο πριν από τη σύγκρουση.

Την ίδια ώρα, ο πρόεδρο του κόμματος USR της Ρουμανίας Καταλίν Ντρούλα να δίνει άλλη διάσταση στην τραγωδία.

Όπως αναφέρει στο Facebook:

«Δημοσιεύτηκε βίντεο που δείχνει πώς το τουριστικό λεωφορείο πέρασε τις προειδοποιητικές αλυσίδες της Pasajul Unirii στη λωρίδα 2 (από 4) και μετά άλλαξε λωρίδα προς τα αριστερά. (…) Την ίδια ώρα, σε φωτογραφία που τραβήχτηκε σήμερα μπορεί κανείς να δει πώς οι προειδοποιητικές αλυσίδες βρίσκονται αναποδογυρισμένες στο πλάτος της λωρίδας 3.

Βγαίνουν ορισμένα συμπεράσματα: Ο νομάρχης Grebla και άλλοι αξιωματούχοι που είπαν ότι χτυπήθηκαν οι προειδοποιητικές αλυσίδες είπαν ψέματα, είναι λάθος. Όπως έχω ξαναπεί, δεν πρέπει να μπορείτε να τις παρακάμψετε εάν μπείτε στη λωρίδα (λύσεις μπορούν να βρεθούν, από την τοποθεσία πιο κοντά στο πέρασμα, μέχρι την προηγούμενη φυσική οριοθέτηση των κατευθύνσεων μέσα από τη λωρίδα)».

Ο ίδιος σημειώνει πως: «Οι αλυσίδες έχουν επίσης χτυπηθεί από άλλα φορτηγά ή πούλμαν όπως φαίνεται στην εικόνα και έχουν μείνει έτσι. Πρακτικά, δεν υπάρχει συντήρηση και επανενεργοποίηση αυτού του στοιχείου ασφαλείας. Κατά συνέπεια, (…) και αν περνούσε στη λωρίδα 3, κάτω από τις αλυσίδες, είναι πολύ πιθανό να μην χτυπούσαν το λεωφορείο επειδή είχαν ήδη χτυπηθεί στο παρελθόν. Και αυτή τη στιγμή που μιλάμε (ή τουλάχιστον σήμερα το πρωί), ακόμα κι αν ήταν ατύχημα, ο Χολ αρνήθηκε να στείλει εργαζόμενους του Δήμου για να επαναφέρουν τις αναποδογυρισμένες αλυσίδες στην αρχική τους θέση».

Σημειώνεται πως συνολικά 18 Έλληνες επέστρεψαν στην Ελλάδα, ενώ 16 από τους 23 τραυματίες παραμένουν σε νοσοκομεία. Μεταξύ των νοσηλευομένων βρίσκεται και η σύζυγός του 53χρονου, πατέρα δύο παιδιών, που έχασε τη ζωή του.

Σοκαριστικό βίντεο ντοκουμέντο

Στο μεταξύ σοκάρει το βίντεο ντοκουμέντο μέσα από το λεωφορείο που ενεπλάκη στο τροχαίοδυστύχημα στο Βουκουρέστι. Στο βίντεο αποτυπώνεται ο πανικός των επιβατών, ενώ ακούγονται φωνές απόγνωσης. Ένας νεαρός συμβουλεύει έναν εκ των τραυματιών να πάρει ανάσες, ενώ ένας άλλος επιβάτης ακούγεται να λέει: «δεν μπορούν να τον βγάλουν».

Συγκλονιστικές είναι στο μεταξύ οι μαρτυρίες των επιβατών του λεωφορείου οι οποίοι αποκαλύπτουν το χάος και τον πανικό που επικράτησε δευτερόλεπτα μετά την σύγκρουση που είχε ως αποτέλεσμα τον εγκλωβισμό τους μέσα στις κατεστραμένες λαμαρίνες του οχήματος.

«Δεν ήταν κουρασμένος ο οδηγός»

Για την άσχημη ψυχολογική κατάσταση του οδηγού του λεωφορείου μίλησε ο συνήγορός του Αλέξανδρος Ματθαίου.

«Δεν ήταν κουρασμένος τον συνάντησα χθες το βράδυ στην αστυνομία. Ήταν εντάξει. Δεν ήταν καλά ψυχολογικά ο άνθρωπος (…) ήταν χάλια, δεν έφαγε. Λεπτούλης. Ένας απλός άνθρωπος είναι», είπε στον ΣΚΑΪ ο κ. Ματθαίου.

Σύμφωνα με τον ίδιο, αρχικά το λεωφορείο χτύπησε με την κεραία στη μεταλλική μπάρα, ο οδηγός φρενάρισε δυνατά, το όχημα συνέχισε να προχωρά για δύο μέτρα με αποτέλεσμα να χτυπήσει το κλιματιστικό και η οροφή να καταρρεύσει.

Ο συνήγορος του οδηγού ανέφερε πως εάν το υλικό ήταν ελαφρύ και ανασηκωνόταν με το πρώτο άγγιγμα, σήμερα δε θα μιλούσαμε για την τραγωδία που συνέβη. Αντίθετα, πρόσθεσε, κατέρρευσε και προκάλεσε τον θάνατο ενός ανθρώπου.

Ο κ. Ματθαίου πρόσθεσε πως πρόκειται για έναν ήρεμο άνθρωπο που δεν τρέχει στο δρόμο κάτι που επιβεβαιώνει ο ιδιοκτήτης της εταιρίας μεταφορών.

Ο ίδιος ο δικηγόρος, δήλωσε πως πήρε πάνω του την ευθύνη πως ο οδηγός θα δώσει το παρών όσες φορές κληθεί από τις ρουμανικές αρχές και δόθηκε το πράσινο φως να οδηγήσει πίσω στην Ελλάδα.

«Δυσκολευόταν να αλλάξει και τις ταχύτητες»

«Δεν ήταν μόνο οι 18ώρες που οδηγούσε συνεχόμενα, ακόμα και τις ταχύτητες δυσκολευόταν να αλλάξει. Δηλαδή ήτανε…απορώ πως αυτός ο άνθρωπος ήταν επαγγελματίας. Καλός, χρυσός άνθρωπος, αλλά σαν επαγγελματίας δεν έκανε» δήλωσε στην τηλεόραση του OPEN, Έλληνας επιβάτης του μοιραίου λεωφορείου, ο οποίος τραυματίστηκε.

«Ταξιδεύαμε όλο το βράδυ και όταν φτάσαμε στο Βουκουρέστι, ο οδηγός δεν ήξερε πώς να πάει προς την Βουλή από τον κεντρικό δρόμο» είπε άλλη μάρτυρας.

Οι μαρτυρίες επιβεβαιώνονται για την ελλειπή γνώση και εμπειρία του οδηγού επιβεβαιώνονται και από τον ίδιο τον ιδιοκτήτη του τουριστικού πρακτορείου στο οποίο άνηκε το λεωφορείο, ο οποίος δήλωσε πως ο οδηγός δεν είχε μεγάλη εμπειρία καθώς είχε πραγματοποιήσει μόνο δυο ταξίδια στο Βουκουρέστι. Ο Γιάννης Μπατζιόλας επιβεβαίωσε κιόλας πως ο οδηγός ήταν μόνος του και εξήγησε τους λόγους που δεν υπήρχε δεύτερος οδηγός.

Μιλώντας στο onlarissa.gr υποστήριξε πως ένα έκτακτο γεγονός είχε ως αποτέλεσμα να μην υπάρχουν δύο οδηγοί, ωστόσο το λεωφορείο κινήθηκε από Βόλο έως Θεσσαλονίκη με άλλον οδηγό και με άλλο συνέχισε για το Βουκουρέστι.

«Το δρομολόγιο, είχε προγραμματιστεί κανονικά με δύο οδηγούς γιατί είναι 16 ώρες. Ο δεύτερος οδηγός μία ώρα πριν την αναχώρηση του ταξιδιού λόγω γαστρεντερίτιδας δηλώνει κώλυμα και δε μπορεί να ξεκινήσει. Τότε αντικαταστάθηκε με άλλο οδηγό που πήγε το λεωφορείο μέχρι τη Θεσσαλονίκη. Στη Θεσσαλονίκη παρέλαβε το λεωφορείο ο οδηγός που πήγε στο Βουκουρέστι. Ήτανε μόνος του και γενικά δεν έτρεχε καθόλου, έχω μιλήσει με πελάτες, πήγαινε σε όλη τη διαδρομή πολύ προσεκτικά… Οπότε σίγουρα δεν έφταιγε η ταχύτητα για το συμβάν που έγινε… Περιμένουμε και εμείς τους ειδικούς για τα αίτια της τραγωδίας για να μπορούμε να έχουμε μία πληρέστερη εικόνα», δήλωσε.

7 ατυχήματα σε 4 μήνες 

Εντωμεταξύ για δρόμο καρμανιόλα όπου ήδη έχουν γίνει 7 ατυχήματα με λεωφορεία και φορτηγά μέσα σε 4 μήνες με το πρώτο να σημειώνεται δυο μήνες μετά τις εργασίες που έγιναν σε αυτή. Οι Αρχές εξετάζουν αν αυξήθηκε το ύψος του οδοστρώματος μετά τις εργασίες.

Μετά το ατύχημα, η ρουμανική τροχαία κάνει συστάσεις στα λεωφορεία που περνούν από τη γέφυρα στο μοιραίο σημείο του ατυχήματος. Το OPEN βρέθηκε στο σημείο -παγίδα θανάτου και έδειξε πως στο δρόμο υπάρχουν δυο μεγάλες σημάνσεις τις οποίες δεν είδε ο οδηγός ο οποίος άλλαξε λωρίδα και 40 μέτρα μετά συγκρούστηκε στην κολώνα.

Νέο βίντεο ντοκουμέντο, που μετέδωσε το τηλεοπτικό μέσο ενημέρωσης «Digi 24» της Ρουμανίας, φαίνεται να ξεκαθαρίζει ότι ο οδηγός άλλαξε την τελευταία στιγμή λωρίδα και χτύπησε στην Κολώνα.

Δεν είδε τη σήμανση

Στο βίντεο το οποίο τραβήχτηκε ελάχιστα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα και από διερχόμενο αυτοκίνητο που κινούνταν πίσω από το μοιραίο λεωφορείο φαίνεται ότι ο οδηγός άλλαξε λωρίδα την τελευταία στιγμή. Δεν είδε την σήμανση και προσκρούσει στην κολώνα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook