Σέβη Βολουδάκη: Ο αγροδιατροφικός τομέας αποτελεί κεφάλαιο αναπλήρωτο

σέβη-βολουδάκη-ο-αγροδιατροφικός-τομ-1693292

Οι γεύσεις και τα προϊόντα της Κρήτης ιχνηλατούν μια ιστορική πορεία πολιτισμού, υγείας αλλά και ανάπτυξης εδώ και πολλά χρόνια. Όμως, σήμερα που όλα δοκιμάζονται υπό το πρίσμα του διεθνούς ανταγωνισμού και οι καταναλωτές ζητούν εξειδικευμένα και καινοτόμα προϊόντα, πρέπει τα «διαμάντια» του τόπου μας να τα αναδείξουμε με τρόπο δυναμικό, συστηματικό και συστηματοποιημένο.

O Κρητικός Διατροφικός Πολιτισμός δεν είναι μόνο ένα ταξίδι γεύσεων. Ο Κρητικός Διατροφικός Πολιτισμός δεν είναι μόνο ένα ταξίδι γεύσεων. Οφείλουμε πολλά στους γεωργούς, και τους κτηνοτρόφους μας. Οφείλουμε πολλά στα τοπικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, που είναι κυριολεκτικά ο εθνικός μας χρυσός.

Αναδεικνύει και τη μακραίωνη συνέχεια της πολιτιστικής, οικονομικής & κοινωνικής ζωής στο νησί μας. Τα προϊόντα της Κρητικής γης αποτελούν και σήμερα δυναμικό μοχλό ανάπτυξης και εξωστρέφειας της τοπικής Οικονομίας με σημαντικές επενδύσεις και εξαγωγές (μεγαλύτερες του 50%), οι οποίες διασφαλίζουν θέσεις εργασίας και ευημερία στη Χανιώτικη κοινωνία.

Οι σύγχρονες διατροφικές ανάγκες των καταναλωτών τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, απαιτούν πέραν της μοναδικής πρώτης ύλης – που διαθέτουμε- και την καινοτόμα προσέγγιση αναφορικά με ένα πλέγμα γεύσης/διατροφικής αξίας και προβολής της μοναδικότητας.

Ας δούμε για παράδειγμα το λάδι. Το δικό μας λάδι είναι μοναδικό: γεύση, ποιότητα και προφίλ θρεπτικών υλικών. Όμως, αν δεν αναδείξουμε με συστηματικό και οργανωμένο τρόπο την μοναδικότητα του, είναι πιθανόν να μην επιλεγεί από μεγάλο μέρος των καταναλωτών. Για ποιους λόγους; Θέμα τιμής, εικόνας ακόμα και ενημέρωσης για το πόσο ποιοτικά ανώτερο είναι από ένα τυχαίο άλλο ευρωπαϊκό λάδι.

Ο μοναδικός τρόπος που θα θωρακίσει και την ποιότητα αλλά και την ορθή προώθηση των προϊόντων σε εθνικό και διεθνές επίπεδο είναι η κατάρτιση ενός νέου ολοκληρωμένου εθνικού και περιφερειακού στρατηγικού σχεδίου εξωστρέφειας. Με δημιουργικούς άξονες την Καινοτομία, την Εκπαίδευση & την Τυποποίηση, απαιτείται ευρύς και δομημένος διάλογος ανάμεσα στην Πολιτεία, τους Παραγωγικούς Φορείς, τους Εξαγωγικούς Συνδέσμους, τα Επιμελητήρια και την Τοπική Αυτοδιοίκηση στη βάση των νέων ανατρεπτικών δεδομένων στην παγκόσμια Οικονομία, το Εμπόριο & τη Διατροφή. Με εκπαιδευτικά προγράμματα και ειδικές περιβαλλοντικές προδιαγραφές και στην καλλιέργεια, στην κτηνοτροφία, στην πιστοποίηση και στην τυποποίηση.

Ειδικότερα για το ελαιόλαδο, είναι σημαντικό να προχωρήσουμε στη δημιουργία μηχανισμού δημοπρασιών ελαιόλαδου των Χανίων με συγκρότηση αναπτυξιακού φορέα και συνδυασμένη συμμετοχή αγροτικών σχημάτων.

Τώρα είναι η ώρα να επενδύσουμε στο τρίπτυχο Καινοτομία, Γνώση & Πολυδιάστατο Στρατηγικό Σχέδιο. Αναφορικά με τα προϊόντα ΠΟΠ/ΠΓΕ που ενισχύουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, το βάρος πρέπει να δοθεί στους κανόνες ποιότητας, ασφάλειας, τοπικότητας και αυθεντικότητας. Έρευνες δείχνουν ότι η ονομασία προέλευσης ΠΟΠ και η σύνδεση του προϊόντος με μια συγκεκριμένη περιοχή μπορούν να αποτελέσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων τροφίμων των περιοχών παραγωγής, στον ανταγωνισμό τους με τις μεγάλες πολυεθνικές στην εθνική και διεθνή αγορά.

Ας μην ξεχνάμε ότι οφείλουμε πολλά στους γεωργούς, και τους κτηνοτρόφους μας. Οφείλουμε πολλά στα τοπικά προϊόντα, όπως το ελαιόλαδο, που είναι κυριολεκτικά ο εθνικός μας χρυσός. Για όλους αυτούς τους λόγους, είναι εθνική προτεραιότητα να εκμεταλλευθούμε τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα και με σχέδιο να τα καταστήσουμε προϊόντα επιλογής παγκοσμίως.

*Η Σέβη Βολουδάκη είναι υποψήφια βουλευτής Χανίων με τη Ν.Δ.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook