Σε κινητοποίηση προχωρούν αύριο οι δάσκαλοι των Χανίων, με στάσεις εργασίας

Το ΔΣ του ΣΕΠΕ Χανίων αποφάσισε τη συμμετοχή του στο Πανεκπαιδευτικό Συλλαλητήριο της Πέμπτης 20 Ιανουαρίου, με συγκέντρωση στην Πλατεία Δημοτικής Αγοράς Χανίων, στη 1μμ. Για το λόγο αυτό, θα πραγματοποιήσουν διευκολυντική στάση εργασίας από τις 12 έως τις 2 το μεσημέρι και από τη 1 μέχρι τις 4 το απόγευμα.

Αναλυτικά, η ανακοίνωση του ΣΕΠΕ:

«Συμμετέχουμε, στην κινητοποίηση της ΑΔΕΔΥ στις 26 Γενάρη και καλούμε σε συγκέντρωση στην Πλ. Δημοτικής Αγοράς Χανίων στις 10.30πμ. Αξιοποιούμε την 3ωρη στάστη της ΑΔΕΔΥ (11πμ-2πμ) και κηρύσσουμε 3ωρη Στάση Εργασίας (8πμ-11πμ).

Καλούμε τα Σωματεία που υπάγονται στην ΑΔΕΔΥ να στηρίξουν την κινητοποίηση.

Διεκδικούμε: τη δημιουργία τμημάτων 15 μαθητών, την εξεύρεση κατάλληλων αιθουσών σε συνεργασία με τους Δήμους της χώρας για εξεύρεση χώρων ή εναλλακτικών τρόπων διαχείρισης έστω και τώρα, με ταυτόχρονες προσλήψεις εκπαιδευτικών, τη μείωση των μαθητών στα σχολικά λεωφορεία-μετακινήσεις από και προς το σχολείο- στο 50% από το 100% που είναι σήμερα σε πληρότητα, τη Δωρεάν παροχή μασκών υψηλής προστασίας σε μαθητές και εκπαιδευτικούς, τα Δωρεάν επαναλαμβανόμενα PCR test και self test για μαθητές και εκπαιδευτικούς, το κλείσιμο τμήματος, και ουσιαστική ιχνηλάτηση, εφόσον βρεθεί θετικό κρούσμα σε μαθητή –μαθήτρια ή εκπαιδευτικό του τμήματος και άνοιγμα μετά τη διαπίστωση ότι δεν φέρουν τον ιό οι μαθητές και εκπαιδευτικοί του τμήματος, τις προσλήψεις αναπληρωτών πλήρους ωραρίου στη διάθεση των διευθύνσεων για γρήγορη αναπλήρωση εκπαιδευτικών που θα βρεθούν θετικοί, τις προσλήψεις επιπλέον προσωπικού καθαριότητας και μονιμοποίηση όλων του υπάρχοντος προσωπικού.

Παροχή συστημάτων αερισμού των αιθουσών όπως γίνεται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες και την κατάργηση όλων των αντιεκπαιδευτικών ρυθμίσεων που ψηφίστηκαν εν μέσω πανδημίας.»

Την ίδια ώρα, ο ΣΕΠΕ διαμαρτύρεται για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να μη στείλει εξοπλισμό στις σχολικές μονάδες που δε θα δηλώσουν συμμετοχή μέσα στην προθεσμία.

Ο ΣΕΠΕ σε ανακοίνωσή του εξηγεί:

«Με έγγραφό του το ΥΠΑΙΘ (Αρ.Πρ. 2277/ΓΔ4/10-1-22) απαιτεί την αποτύπωση-καταγραφή του υπάρχοντος εξοπλισμού ΤΠΕ των σχολικών μονάδων μέχρι τις 31/1. Με βάση το ίδιο έγγραφο, όσες σχολικές μονάδες δεν την πραγματοποιήσουν δε θα παραλάβουν νέο εξοπλισμό(!) (.. για την αναβάθμιση του εξοπλισμού θα ληφθούν υπόψη μόνο οι σχολικές μονάδες, τα στοιχεία των οποίων έχουν συμπληρωθεί στο πληροφοριακό σύστημα εντός της προθεσμίας που αναγράφεται…).

Η συγκεκριμένη οδηγία, με το απαράδεκτο και ασφυκτικό χρονοδιάγραμμα και τις απειλές που έχουν γίνει μόνιμη επωδός σε κάθε απόφαση του ΥΠΑΙΘ, έρχεται να προστεθεί σε ένα ήδη ασφυκτικό πλαίσιο συνεχών και πιεστικών απαιτήσεων στα πλαίσια του διοικητικού έργου, που απαιτεί πολλές ώρες ενασχόλησης και μόνο με γραμματειακή υποστήριξη, για να διεκπεραιώνεται στην ώρα του.

Σκέφτηκε άραγε κανείς εκεί στο Υπουργείο Παιδείας και στα επιτελεία του, ότι αυτή η καταγραφή απαιτεί απίστευτο χρόνο που λείπει από τους εκπαιδευτικούς; Σκέφτηκε μήπως την κατάσταση που επικρατεί στα σχολεία με τη διαχείριση των πρωτοκόλλων για τον κορονοϊό; Ειδικά για τα νηπιαγωγεία σκέφτηκε κανείς ποιος θα αποτυπώσει τον ψηφιακό εξοπλισμό; Η Νηπιαγωγός που απαντάει στα τηλέφωνα, που ελέγχει τις κοβιντοκάρτες και την πλατφόρμα edupass, που πρωτοκολλεί, που συμπληρώνει κουτάκια, φόρμες και φακέλους εργασιών, που κάνει μάθημα και εφημερία σε κάθε διάλειμμα, που επιτηρεί συνεχώς τα νήπια;

Υπενθυμίζουμε ότι ο τεχνολογικός εξοπλισμός των σχολικών μονάδων είναι ήδη καταγεγραmμένος στο Myschool.

Είναι προκλητική η αδιαφορία τους για τη λειτουργία σχολείου, για τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, για τα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών που γίνονται κυριολεκτικά λάστιχο.

Ας αφήσουν την υποκρισία στο ΥΠΑΙΘ. Για το ότι χιλιάδες μαθητές την περίοδο της τηλεκπαίδευσης είχαν περιστασιακή ή καθόλου πρόσβαση, για το ότι οι εκπαιδευτικοί μπήκαν σε αυτή τη διαδικασία με δικά τους μέσα δεν φταίει η έλλειψη ψηφιοποίησης. Για την τραγική κατάσταση συνολικά των σχολικών υποδομών, μεταξύ των οποίων και τα τεχνολογικά μέσα, υπεύθυνη είναι η διαχρονική πολιτική υποχρηματοδότησης των σχολικών υποδομών, η αντιμετώπισή τους ως κόστος. Η «ψηφιοποίηση» της εκπαίδευσης δεν είναι η μαγική λύση για τα μεγάλα προβλήματα των ακατάλληλων και απαρχαιωμένων υποδομών, των κτηρίων που καταρρέουν και πλημμυρίζουν, των ανύπαρκτων εργαστηρίων και βοηθητικών χώρων. Σε όλα αυτά έρχεται να προστεθεί από την προηγούμενη εβδομάδα για άλλη μια φορά η αγωνία για το άνοιγμα των σχολείων χωρίς μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, η ανησυχία για τα πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού (50%+1), η ασφυκτική πίεση και οι απειλές για την υλοποίηση της αντιεκπαιδευτικής αξιολόγησης.

Απαιτούμε εδώ και τώρα από το ΥΠΑΙΘ:
Να αποσύρει άμεσα την εγκύκλιο και να σταματήσει τις απειλές. Να δώσει όλο τον απαραίτητο χρόνο ώστε να είναι εφικτή η διαδικασία της καταγραφής με σωστό τρόπο.
Να διαθέσει το κατάλληλο προσωπικό σε επίπεδο Δ/νσης Εκπαίδευσης αλλά και σχολικής μονάδας (γραμματειακή υποστήριξη) ώστε η συγκεκριμένη καθώς και άλλες υποστηρικτικές εργασίες να μην επιβαρύνουν μόνιμα τους εκπαιδευτικούς.

Να ενισχύσει όλα τα σχολεία με σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και εξοπλισμό, αποκλειστικά με ευθύνη του κράτους. Σύγχρονες και ασφαλείς σχολικές υποδομές.»

Στο μεταξύ, παράταση ο ΣΕΠΕ ανακοινώνει παράταση στην προθεσμία για την κατάθεση εργασιών των μαθητών που συμμετέχουν στη συντακτική ομάδα του Συλλόγου «Χανιωτάκια»:

«Σας ενημερώνουμε ότι η Συντακτική Ομάδα του συλλόγου μας για το περιοδικό <<Χανιωτάκια>> αποφάσισε την παράταση κατάθεσεις εργασιών για το τεύχος του 2022.
Οι εργασίες των παιδιών θα αποσταλλούν όλες σε έντυπη μορφή αλλά και σε ηλεκτρονική μορφή (όσες είναι δυνατόν).

Μην ξεχνάτε να μας στέλνετε τη λίστα με τα ονοματεπώνυμα των συμμετεχόντων του σχολείου σας. Σε κάθε εργασία που αποστέλλετε να αναγράφετε πάνω σε αυτή όνομα, τάξη και σχολείο. Σε ομαδική εργασία, αναγράφετε τάξη και σχολείο, ενώ τα ονόματα των παιδιών της ομαδικής να συμπεριλαμβάνοναται μόνο στην παραπάνω λίστα. Σε περίπτωση που λείπουν τα ονομαστικά στοιχεία των παιδιών, τα έργα θα δημοσιεύονται χωρίς αυτά.

Περιμένουμε τις εργασίες σας οι οποίες μπορούν να παραδοθούν έως και τη Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2022 από ώρες 5-7 μ.μ. στα γραφεία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών Ν. Χανίων στο 7ο Δημοτικό Σχολείο Χανίων, διεύθυνση Νικηφορου Φωκά 5, Τ.Κ. 73132 ή με ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mail) στο [email protected]

Σε περίπτωση που επιθυμείτε να παραδόσετε εργασίες νωρίτερα, παρακαλούμε επικοινωνείστε με τον Τσαλαπάκη Αντώνη στο 6972801167.»

Επίσης, ο ΣΕΠΕ Χανίων δηλώνει με έγγραφό του, τη στήριξή του στο 10ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας και στους οποίους έχουν ασκηθεί ποινικές διώξεις για τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα:

«Το Δ.Σ…καταδικάζει την άδικη και εκδικητική δίωξη συναδέλφων εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας που παραπέμπονται σε πειθαρχικό συμβούλιο επειδή υπερασπίστηκαν το δικαίωμα των μαθητών να έχουν τον εκπαιδευτικό τους στην τάξη από την αρχή της χρονιάς, επειδή άσκησαν το νόμιμο δικαίωμά τους να ενημερωθούν γραπτά για τις αποφάσεις της διοίκησης, επειδή άσκησαν τα συνδικαλιστικά τους δικαιώματα μέσα από το σωματείο τους.

Η Δ/νση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Εύβοιας, αντί να αναλάβει τις ευθύνες της για τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν στο 10ο Δ.Σ. Χαλκίδας από την αρχή της χρονιάς, εξ αιτίας των κενών σε εκπαιδευτικούς, προχωράει σε πειθαρχικές διώξεις. Αντί να καλύψει άμεσα το κενό σε εκπαιδευτικό της ΣΤ΄ Δημοτικού, που δημιουργήθηκε λόγω άδειας της εκπαιδευτικού, επιχειρεί να συγκαλύψει το πρόβλημα, να κουκουλώσει τις ελλείψεις και να φορτώσει την ευθύνη στους εκπαιδευτικούς. Μέσα από προφορικές εντολές και αυθαιρεσίες επιδίωξε να επιβάλει ένα καθεστώς «συνδιδασκαλίας» σε δύο τμήματα με 36 μαθητές. Μάλιστα από την αρχή της σχολικής χρονιάς έχει αφήσει χωρίς εκπαιδευτικούς και τις δύο τάξεις ΖΕΠ στο συγκεκριμένο σχολείο.

Το Υπουργείο Παιδείας και η Δ/νση Εκπαίδευσης επιλέγουν να αγνοούν παιδιά που από την αρχή της χρονιάς σημειώνουν πολλές ή συνεχόμενες απουσίες και, αντί να πάρουν όλα τα απαραίτητα μέτρα, ώστε αυτά τα παιδιά να ενταχθούν ομαλά στην εκπαιδευτική διαδικασία, κάνουν ακριβώς το αντίθετο, επιχειρούν να τα εξαφανίσουν και με αυθαίρετες διαδικασίες να εξαναγκάσουν τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς, παράνομα, να προχωρήσουν σε συνένωση τμημάτων.

Μάλιστα, συναδέλφισσα, νεοδιόριστη εκπαιδευτικός του σχολείου, δασκάλα ενός εκ των δύο τμημάτων της ΣΤ΄ Δημοτικού, ενεργή συνδικαλιστικά και γνωστή για την δράση της στη περιοχή, διώκεται με την αιτιολογία ότι «προέτρεψε τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς να προχωρήσουν σε διαμαρτυρίες προς τη Δ/νση Π.Ε. Εύβοιας»!
Δε θα επιτρέψουμε να επιβληθεί καθεστώς τρόμου στα σχολεία μας! Οι εκπαιδευτικοί έχουν φωνή και αυτή δεν πρόκειται να φιμωθεί. Αποτελεί προσβολή προς τους χιλιάδες συναδέλφους, που εδώ και δύο χρόνια δίνουν τη μάχη να κρατήσουν όρθια τα σχολεία, χωρίς καμία στήριξη, να σέρνονται στο τέλος και στα πειθαρχικά επειδή διεκδικούν τα αυτονόητα.

Η συγκεκριμένη περίπτωση είναι η κορυφή του παγόβουνου μιας απαράδεκτης προσπάθειας της κυβέρνησης και του ΥΠΑΙΘ να συγκαλύψουν τα κενά στα σχολεία, να συμπτύξουν και να συγχωνεύσουν τμήματα ακόμα και εν μέσω της σχολικής χρονιάς. Είναι συνέχεια πιέσεων αλλά και των παράνομων προφορικών εντολών στις οποίες προχωρούν πολλές Δ/νσεις Εκπαίδευσης, με εντολή του ΥΠΑΙΘ, για υποχρεωτικές υπερωρίες, μετακινήσεις εκπαιδευτικών και «φύλαξη» μαθητών προκειμένου να μη βγουν στην επιφάνεια τα χιλιάδες κενά στα σχολεία, κενά που πολλαπλασιάζονται το τελευταίο διάστημα από τα κρούσματα κορωνοϊού.

Η κατρακύλα του Υπουργείου Παιδείας και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Εύβοιας δεν είναι τυχαία. Επιθυμούν το νέο σχολείο της αξιολόγησης, της κατηγοριοποίησης και της ταξικής διαφοροποίησης, ανάλογα με την τσέπη του κάθε γονιού, να εφαρμοστεί με τον βούρδουλα του φόβου και τις τρομοκρατίας. Πρόκειται για την ίδια λογική της ατομικής ευθύνης στη δουλειά, στην υγεία, στην παιδεία, που «ξαλαφρώνει» το κράτος από τις ευθύνες του και φορτώνει περισσότερα βάρη στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών και την προχωρούν με κάθε τρόπο, με καρότο αλλά ιδιαίτερα με μαστίγιο!

Στηρίζουμε με κάθε τρόπο κάθε εκπαιδευτικό που παλεύει για τη μόρφωση των παιδιών με ουσιαστικό τρόπο και ασφάλεια, έτσι όπως έχουν ανάγκη στις σημερινές συνθήκες.

Διεκδικούμε, μαζί με τον Σύλλογο Δασκάλων και Νηπιαγωγών Χαλκίδας, τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και τους συναδέλφους μας στην Εύβοια:

Να ανακληθεί κάθε συγχώνευση.
Να καλυφθούν άμεσα τα κενά με εκπαιδευτικούς.
Να παρθούν ουσιαστικά, κοινωνικά και εκπαιδευτικά μέτρα, με ευθύνη του Υπουργείου Παιδείας, ώστε να περιοριστεί η σχολική διαρροή.
Να ανακληθούν όλες οι συγχωνεύσεις και να καλυφθούν τα εκρηκτικά κενά που υπάρχουν στα σχολεία.

Να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα.
Απαιτούμε εδώ και τώρα να σταματήσει κάθε πειθαρχική διαδικασία εναντίων των εκπαιδευτικών του 10ου Δημοτικού Σχολείου Χαλκίδας και ζητάμε από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. να στηρίξει με όλα τα μέσα, συνδικαλιστικά και νομικά τους συναδέλφους.

Στηρίζουμε τις κινητοποιήσεις των σωματείων της περιοχής ενάντια στις άδικες διώξεις!
Η ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΗ/ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΠΛΟ ΜΑΣ!

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας

ΤΣΑΛΑΠΑΚΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΠΕΤΡΑΚΗΣ»

zarpanews.gr

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ