Πρακτικά tips για τη διατροφή μας στις διακοπές

Μπορούμε να συνδυάσουμε την απόλαυση του φαγητού στις διακοπές με ισορροπημένη διατροφή; Και, κυρίως, μπορούμε να αποφύγουμε την αύξηση βάρους; Η απάντηση και στα δύο είναι ναι, εφόσον κάνουμε μερικές έξυπνες επιλογές.

Πρώτο βήμα: Ξεκινάμε με ένα καλό πρωινό
Τι πιο απολαυστικό από ένα ωραίο και πλούσιο πρωινό στο ξενοδοχείο… Παράλληλα, όμως, ένα πλήρες πρωινό μπορεί να μας βοηθήσει να οργανώσουμε καλύτερα τη διατροφή μας κατά τη διάρκεια όλης της ημέρας και να μας κρατήσει χορτάτους για πολλές ώρες.

Τα αυγά είναι βασικό συστατικού ενός χορταστικού πρωινού: βραστά, ομελέτα ή μάτια, μπορούμε να τα επιλέξουμε μερικές μέρες της εβδομάδας των διακοπών. Μπορούμε ακόμα να ενισχύσουμε το πρωινό με ψωμί ολικής άλεσης ή πολύσπορο με τοπικές μαρμελάδες ή μέλι, ταχίνι ή φυστικοβούτυρο.

Εναλλακτικά, μιας και δεν μπορούμε να τρώμε κάθε μέρα ομελέτες, μπορούμε να επιλέξουμε ένα σάντουιτς με τοπικά τυριά (και λιγότερο συχνά αλλαντικά), μαζί με ένα γιαούρτι και ξηρούς καρπούς ή ταχίνι, και να κλείσουμε το πρωινό μας με μια φρουτοσαλάτα.

Δεύτερο βήμα: Φροντίζουμε τα σνακ της ημέρας
Τα σνακ, που θα φάμε στη διάρκεια της ημέρας, έχουν καθοριστικό ρόλο στο τι θα φάμε την υπόλοιπη ημέρα. Αν εξασφαλίσουμε τα σωστά και χορταστικά σνακ στην παραλία, σε συνδυασμό με ένα καλό πρωινό, θα ρυθμίσουμε καλύτερα την πείνα μας και θα αποφύγουμε την υπερφαγία στην ταβέρνα.

Παίρνουμε μαζί μας φρέσκα φρούτα, που τρώγονται εύκολα (βερίκοκα, κεράσια, ροδάκινα, νεκταρίνια, κτλ), ξηρούς καρπούς (αμύγδαλα, καρύδια, κάσιους, κτλ), ένα τοστ με τυρί (και για τα παιδιά), ρυζογκοφρέτες ή κρακεράκια με ελιές, αν θέλουμε κάτι να «σπάσουμε την πείνα μας», ή μια μπάρα δημητριακών ή ξηρών καρπών για κάτι πιο γλυκό.

Τρίτο βήμα: Ένα κύριο γεύμα την ημέρα
Ένα καλό πρωινό μαζί με τα κατάλληλα σνακ θα μας κρατήσει για αρκετές ώρες, ώστε να κάνουμε τελικά ένα κύριο γεύμα μέσα στην ημέρα. Μετά την παραλία, αργά το απογευματάκι, είναι η καλύτερη ώρα για το κυρίως γεύμα, έτσι ώστε να γλιτώσουμε και ένα βραδινό, που συνήθως είναι αργά το βράδυ.

Δεν ξεχνάμε να παραγγείλουμε και να ξεκινήσουμε το φαγητό μας πρώτα με τις σαλάτες, ώστε να έχουμε πετύχει κάποιο κορεσμό πριν έρθουν τα ορεκτικά και τα κυρίως πιάτα.

Τέταρτο βήμα: Περιορίζουμε τις θερμίδες της ενυδάτωσης

Δεν ξεχνάμε ότι το καλοκαίρι έχουμε αυξημένες ανάγκες σε υγρά, ιδίως όταν περνάμε τη μισή μας μέρα στην παραλία ή όταν γυμναζόμαστε. Αλλά οι πολύπλοκοι καφέδες με έξτρα αφρόγαλα και σιρόπια, τύπου freddoccino, τα smoothies και τα κοκτέιλ, μπορούν να μας φορτώσουν με πολλές έξτρα θερμίδες (πολλές φορές περισσότερες από ένα παγωτό).

Προτιμάμε έναν απλό καφέ, όπως freddo espresso ή φραπέ (αποφεύγουμε την πολύ ζάχαρη), ή ένα κρύο τσάι χωρίς ζάχαρη, μία σόδα με λεμόνι, ένα light / zero αναψυκτικό, έναν φυσικό χυμό και, φυσικά, πολύ νερό, που είναι το βασικό μέσο για την ενυδάτωσή μας.

Πέμπτο βήμα: Μπαίνουμε σε κίνηση
Εφόσον είναι πολύ πιθανό να φάμε κάτι παραπάνω στις διακοπές μας, καλό θα είναι να σκεφτούμε και πώς θα μπορέσουμε να το ισορροπήσουμε. Οι διακοπές προσφέρονται για δραστηριότητες: κολύμπι, ρακέτες ή beach volley, ασκήσεις yoga στην παραλία, περίπατοι, είναι μερικές απλές ιδέες για κίνηση.

Διακοπές σημαίνει διασκέδαση και χαλάρωση από την καθημερινότητα και απόλαυση κάθε στιγμής! Και το φαγητό είναι σίγουρα μια στιγμή απόλαυσης. Δεν χρειάζεται να το στερηθούμε στις διακοπές μας, για να μην πάρουμε βάρος.

Αρκεί να μην το παρακάνουμε και να αυξήσουμε παράλληλα τη σωματική μας δραστηριότητά και η ζυγαριά δεν θα μας προβληματίσει στην επιστροφή μας.

healthstories.gr 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ