Πού θα γίνει ο νέος ποδηλατόδρομος στα Χανιά – Τα σχέδια του Σημανδηράκη για πάρκινγκ έξω από το κέντρο

Για τις αλλαγές σε… πολλαπλά μέτωπα που αναμένεται να επηρεάσουν σημαντικά την καθημερινότητα των Χανιωτών, τόσο άμεσα όσο και στο απώτερο μέλλον, μίλησε στην εκπομπή του SUPER FM 89.6 και τον Δημήτρη Παππά ο δήμαρχος Χανίων, Παναγιώτης Σημανδηράκης.

Κατά την συζήτηση προϊδέασε τους πολίτες των Χανίων για την συνέχιση του σχεδίου με τους ποδηλατόδρομους, με μία ακόμη πιο τολμηρή κίνηση να παίρνει αυτή τη φορά σειρά, αφού θα δημιουργηθεί χώρος για ποδήλατα στο δεξί ρεύμα της οδού Κυδωνίας, ξεκινώντας από την οδό Μαργουνίου, με τον δήμαρχο, ωστόσο, να μην παραλείπει να αναφερθεί στο μεγάλο πρόβλημα του πάρκινγκ για το οποίο υπάρχει σχεδιασμός, ο οποίος προβλέπει τη δημιουργία δύο μεγάλων περιφερειακών χώρων παρκαρίσματος:

«Πλέον όλοι σέβονται τον ποδηλατόδρομο στη Νέα Χώρα. Είναι μειδαμηνά τα περιστατικά παρκαρίσματος, ενώ το δίκτυο θα επεκταθεί. Όσοι τον χρησιμοποιούν αντιλαμβάνονται και τη χρησιμότητά του, καθώς και την ανάγκη να επεκταθεί.

Όταν ξεκινήσει στην Κυδωνίας, 60 θέσεις αυτοκινήτων θα απομακρυνθούν. Με δεδομένο το πρόβλημα της έλλειψης χώρου για παρκάρισμα, έχουμε βρει δύο χώρους για μεγάλα περιφερειακά πάρκινγκ στη Γογονή και τη Λεωφόρο Σούδας, όπου θα μπορούν να παρκάρουν δωρεάν ή με συμβολικό αντίτιμο όσοι μπαίνουν στην πόλη. Στο σχέδιο που υπάρχει για το πάρκινγκ είναι και η τοποθέτηση μικρών λεωφορείων που θα μεταφέρουν τον κόσμο που θέλει να βρεθεί στο κέντρο. “Δεν κάνουμε εύκολη τη ζωή των αυτοκινήτων, εύκολη πρέπει να είναι η ζωή όσων θέλουν να μετακινηθούν με τα πόδια, το ποδήλατο, το πατίνι ή το λεωφορειάκι που θα τοποθετήσουμε. Όλα αυτά είναι προοπτικές αποτροπής των οχημάτων από το κέντρο της πόλης” είπε χαρακτηριστικά

Στο συνολικό σχέδιο για τους ποδηλατόδρομους στα Χανιά, η διαδρομή ξεκινάει από την οδό Κυδωνίας, συνεχίζει στην Αποκορώνου, την Νεάρχου, την Τζανακάκη, την Χατζημιχάλη Γιάνναρη, την Σκαλίδη, κατεβαίνει κάτω στην Πειραιώς παραλιακά και κλείνει ένα κύκλο μιας μεγάλη διαδρομής που θα επιτρέψει σε όλους τους πολίτες να μπορούν με ασφάλεια να μετακινούνται με ποδήλατο.»

Ακόμη, ο κος Σημανδηράκης δεν θα μπορούσε να μην σχολιάσει τις αλλαγές που ανακοινώθηκαν εχθές για τον Δημοτικό Κήπο:

«Η σύμβαση που υπογράψαμε προβλέπει ριζικές αλλαγές στον Κήπο όσον αφορά τους χώρους, τις παιδικές χαρές, το κομμάτι της περιφραγμένης λίμνης, αλλαγές στα υλικά κλπ.

Δεν θα απομακρυνθούν δέντρα, ενώ αντίθετα θα γίνει συνολική αναβάθμιση με περισσότερο πράσινο στον όλο χώρο.

Ο προσανατολισμός είναι για ένα σύγχρονο δημόσιο χώρο, ενώ όλα έγιναν από μηχανικούς και αρχιτέκτονες του δήμου Χανίων, χωρίς να αναθέσουμε κάτι σε εξωτερικούς συνεργάτες ή ιδιώτες.

Το οτι έχουμε τα κρι-κρι έγκλειστα στον Δημοτικό Κήπο προφανώς δεν είναι σύμφωνο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία. Έχουμε αρκετό περιθώριο για να ξεκινήσει το έργο και θα βρούμε τις καλύτερες συνθήκες για τα ζώα αυτά, ώστε να αναβαθμιστεί η ζωή τους. Δεν νομίζω τα γαριδάκια και τα πατατάκια να ανήκουν στην διατροφική λίστα των κρι-κρι…

Ας δούμε την ουσία, η αναβάθμιση στον κήπο θα είναι καταπληκτική και οι Χανιώτες θα απολαμβάνουν πολύ περισσότερο τη βόλτα τους. Μπορεί οι αλλαγές να προκαλούν αντίδραση, όμως είναι στην εξέλιξη της ζωής και έτσι αυτή γίνεται καλύτερη…

Αναφορικά με την Δημοτική Αγορά, ξεκαθάρισε τη σημασία της επιπλέον χρηματοδότησες που εξασφάλισε η δημοτική αρχή:

«Τις επόμενες εβδομάδες θα υπογράψουμε τον διαγωνισμό για το μεγάλο έργο της Αγοράς. Παραλάβαμε δέσμευση 5 εκατ. στο πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας, ενώ καταφέραμε το ποσό να πάει στα 15, και τα 10 επιπλέον από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Πλέον οι Χανιώτες δεν θα χρειαστεί να καταβάλουν 10 εκατ. από τα τέλη και τις εισφορές τους για την Αγορά, κάτι που αποτελεί μία μεγάλη επιτυχία.

Ο Παναγιώτης Σημανδηράκης μίλησε και για το φιλόδοξο έργο της στέγασης του νέου δημαρχείου στο κτήριο των Ιταλικών Στρατώνων:

«Αύριο συνεδριάζει το ΔΣ του Πολεμικού Μουσείου στην Αθήνα για να επιστρέψει τη διαχείριση των Ιταλικών Στρατώνων στην Εταιρείας Διαχείρισης Ακινήτων. Μένει να γίνει η τελική παραχώρηση στον Δήμο Χανίων, για να ξεκινήσει το έργο με τη χρηματοδότηση να έρχεται από το επόμενο ΒΑΑ. Θα πάρει φυσικά χρόνο, δεν έχουμε τη φιλοδοξία να κάνουμε τα τελικά πράγματα στην διαδικασία, όμως εξυπηρετεί την πόλη ένα τρίτο “κέντρο” μεταξύ Αγοράς και Δικαστηρίων. Αυτό είναι στην κατεύθυνση της κυκλοφοριακής μελέτης»

Για ακόμη μία φορά, επισήμανε την αναγκαιότητα το οικόπεδο της ΑΒΕΑ να καταλήξει στον Δήμο και όχι στα χέρια κάποιου ιδιώτη:

«Το δημοτικό συμβούλιο διεκδικεί το καλύτερο δυνατό, το οποίο είναι η κατάληξη του ακινήτου στο δήμου, κοντά μάλιστα στην αντικειμενική του τιμή, σίγουρα όχι στην εμπορική. Μετά από 50 ή 100 χρόνια δεν θα θυμούνται κανένα Σημανδηράκη, αλλά θα βλέπουν τον συγκεκριμένο χώρο σε δημόσια χρήση. Αν δεν πάρουμε το ακίνητο τώρα, δεν θα το πάρουμε ποτέ, αφού αν δεν τα καταφέρουμε θα πουληθεί και θα γίνει ξενοδοχείο.»

Επιπλέον, επισήμανε οτι διαμορφώνεται μία περιοχή εναπόθεσης στο Ακρωτήρι που λύνει το πρόβλημα των απορριμμάτων για 20 με 25 χρόνια:

«Στο συγκεκριμένο έργο από υπουργείο Περιβάλλοντος πήραμε ακόμα δύο εκατομμύρια ευρώ για επιπλέον εργασίες που έχουν προκύψει, καθώς και για σύνδεση με το προηγούμενο κύτταρο και καλύτερη αποκατάσταση της περιοχής. Οι υποδομές της ΔΕΔΙΣΑ είναι σε εξαιρετικό επίπεδο, ενώ ακόμα δίνουμε αγώνα για τον ΦΠΑ και το πρόστιμο μαζί με τον Γιάννη Κουτράκη, με τον οποίο έχουμε άριστη συνεργασία.»

Για το θέμα που έχει προκύψει στο Ενετικό Λιμάνι και την μελέτη για το πλακόστρωτο, ο δήμαρχος Χανίων σχολίασε οτι… ήδη ο αρμόδιος μηχανικός αναζητά σε όλο τον κόσμο εδώ και μήνες τις κατάλληλες πέτρες για την παρέμβαση:

«Διαπιστώσαμε οτι υπάρχουν 14 διαφορετικές πλακοστρώσεις στο λιμάνι, με τη νέα παρέμβαση να ξεκινάει από το Φρούριο Φιρκά μέχρι το Νεώριο Μόρο με ενιαίο τρόπο, με την επίβλεψη της αρχαιολογίας και εγκεκριμένα υλικά. Μαζί θα γίνει και αλλαγή ηλεκτρολογικών, φώτα κλπ, τα νέα σκιάδια και των περιορισμό των τραπεζοκαθισμάτων.»

Τέλος, ενημέρωση για ένα ακόμη μεγαλεπήβολο σχέδιο για την ένωση Νέας Χώρας-Αγίων Αποστόλων:

«Κατατέθηκε και εγκρίθηκε το διαχειριστικό σχέδιο για τους Αγίους Αποστόλους με προτάσεις αναβάθμισης της περιοχής. Σε αυτό γίνεται αναφορά για την κατασκευή ενός μεγάλου αμφιθεάτρου στο σημείο, κάτι που λείπει από την πόλη.

Το ξενοδοχείο που ετοιμάζεται στα Άπτερα, δεν είναι πάνω στην ακτή, με την απόφαση για την άδεια να είναι στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Κρήτης. Το θέμα είχε έρθει από τη Λαϊκή Συσπείρωση στο Δημοτικό Συμβούλιο, οι οποίοι κάνουν πολύ σωστή προσπάθεια για να αναδείξουν το θέμα, όμως το αποσύραμε για να το συζητήσουμε μαζί με τον μελετητή.

Σύμφωνα με τον νόμο, το ξενοδοχείο μπορεί να χτιστεί, όμως σύμφωνα με τον δικό μας χωροταξικό σχεδιασμό, δεν θα προβλέπεται ξενοδοχείο σε δύο χρόνια, συνεπώς εμείς «τρέχουμε» να προλάβουμε το σχεδιασμό που δεν θα προβλέπει το ξενοδοχείο. Εδώ υπάρχει μεγάλη αντίφαση του ελληνικού κράτους.

Στο παρελθόν δεν υπήρχε χωροταξικός σχεδιασμός, γι’ αυτό κι εμείς κάνουμε εβδομαδιαίες συναντήσεις για να ολοκληρωθούν οι σχεδιασμοί, ένα θέμα που ταλαιπωρεί και τους πολίτες και εμάς. Το θέμα θα έρθει στο επόμενο δημοτικό συμβούλιο και θα γνωμοδοτήσουμε. Ωστόσο, η επένδυση κατά πάσα πιθανότητα θα προχωρήσει. Το θέμα είναι αν η περιοχή που συζητάμε έχει ανάγκη από άλλη μία τέτοια δραστηριότητα. Άποψή μου είναι οτι δεν την έχει, όμως αν τηρεί τις νομικές συνθήκες, μπορεί να το κάνει.»

zarpanews.gr

13 ΣΧΟΛΙΑ

  1. Σταματα ρε γκαζμα να καταργείς θέσεις πάρκινγκ… Όλους πρέπει να τους σέβεσαι! Η πόλη έχει τεράστιο πρόβλημα με το πάρκινγκ κι επιμένεις.. Περί πάρκινγκ περιφερειακά μη τοσχολοασω! Να μένω στη κέντρο και να παρκάρω Σουδα μου λες ε?

    • Να μένεις στο κέντρο και να παρκάρεις στη Σούδα? Τι το θες το αυτοκίνητο αφού μένεις στο κέντρο??? Σεβαστείτε επιτέλους τους πεζούς…

  2. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου εννοείται ότι θα παρκάρουν στο κέντρο. Όλα τα άλλα αυτοκίνητα δεν έχουν καμία δουλειά εκει. Δηλ είναι ωραίο στην Γιάνναρη να κουτουλαει ο κόσμος να μην μπορούν να περάσουν τα καροτσάκια και τα ΑΜΕΑ για να παρκάρει ο κάθε ένας που βαριέται να κάνει δέκα βήματα.Μακρια τα αυτοκίνητα από το κέντρο. πηγαίνετε κάνα ταξιδακι να δείτε πέντε πράγματα. Μπράβο για όλα αυτά αλλά να δούμε και καμιά πράξη δήμαρχε.

  3. Το κέντρο της πόλης πρέπει να είναι ελεύθερο να το χαίρεται ο κόσμος για την βόλτα του και τα ψώνια του.δεν είναι για να αφήνει ο κάθε κακομαθημένος την μπουρούχα του και να μην μπορούμε να περάσουμε. Δεν μας ενδιαφέρει τη θα κάνουν τα αυτοκίνητα αν δεν έχουν χώρο ας τα ρίξουν στη θαλάσσα. Οι κεντρικοί δρόμοι ανοιχτοί!!!!!!

  4. Δείτε τι θα κάνετε με τις θέσεις πάρκινγκ στο Ξένια… δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης πουθενά μετά της 9 το πρωί… ελεοςςςςςςς… έχετε σκοπό να εξαφανίσετε το λιμάνι των Χανίων,απαράδεκτη η κατάσταση.

  5. Πείτε μου ένα λόγο για να κατέβει κάποιος στο κέντρο. Για ψώνια? Χρόνια τώρα κάνεις και από το ίντερνετ. Μόνο για να πάει σε καμιά εφορία. Βγάλτε έξω και τις δημόσιες υπηρεσίες και δεν υπάρχει λόγος να ξανά πατήσουμε. Λιμάνι μία φορά τα δύο χρόνια.Αντε κ σε 50 χρόνια με τα γαϊδούρια και γαιδουροδρομους

    • ΕΣΥ ΜΗΝ ΚΑΤΕΒΑΙΝΕΙΣ, ΕΜΕΙΣ ΘΕΛΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΟΥΜΕ
      ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΠΡΗΞΕΙ ΤΑ ……. ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΔΕΣ ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΗΛΑΤΑ ΠΟΥ ΚΥΚΛΟΦΟΡΟΥΝ ΧΩΡΙΣ ΚΡΑΝΟΣ,
      ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΓΙ ΑΥΤΟΥΣ ΚΟΚΚΙΝΟ ΦΑΝΑΡΙ, ΣΗΜΑ STOP, ΜΟΝΟΔΡΟΜΟΣ ΚΛΠ
      ΑΛΛΑ ΣΕ ΜΙΑ ΧΩΡΑ ΜΠΟΥ….. ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ

  6. ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΑ ΟΡΑΜΑΤΑ ΡΕ ΝΟΥ…..ΡΟ ΚΑΙ ΝΑ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΕΙΣ ΚΑΝΕΝΑ ΔΡΟΜΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΓΕΜΑΤΟΙ ΛΑΚΟΥΒΕΣ?
    ΟΙ ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΕ ΜΑΡΑΝΑΝ

  7. <>
    ΔΗΜΑΡΧΕ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΑΡΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
    ΜΗΝ ΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ !!

  8. “Δεν κάνουμε εύκολη τη ζωή των αυτοκινήτων, εύκολη πρέπει να είναι η ζωή όσων θέλουν να μετακινηθούν με τα πόδια, το ποδήλατο, το πατίνι ή το λεωφορειάκι που θα τοποθετήσουμε. Όλα αυτά είναι προοπτικές αποτροπής των οχημάτων από το κέντρο της πόλης” είπε χαρακτηριστικά
    ΔΗΜΑΡΧΕ ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΙΣΧΥΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΥΠΑΛΛΗΛΑΡΕΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ
    ΜΕ ΤΑ ΠΟΔΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΟ. ΜΗΝ ΑΚΟΥΣΩ ΓΙΑ ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ !!

  9. Είναι πραγματικά πολύ λυπηρό την ώρα που σε όλες τις ανεπτυγμένες χώρες του σύγχρονου δυτικού πολιτισμού επικρατεί ο απόλυτος εξοστρακισμός των ρυπογόνων από κάθε άποψη οχημάτων από τα κέντρα των πόλεων προς όφελος των πολλών, εδώ κάτω, με τη νοοτροπία της βόρειας Αφρικής (στην καλύτερη των περιπτώσεων) ο κόσμος ενίσταται και επαναστατεί κατά των αυτονόητων. Το κέντρο της πόλης των Χανίων που υποτίθεται ότι είναι και όμορφη πόλη (εδώ γελάνε μαζί μας) αποτελεί «αρχιτεκτονική» (και εδώ γελάνε) και «πολεοδομική» (εδώ να δεις γέλια) χαβούζα με οδική κουλτούρα (και σε πολλές περιπτώσεις κουλτούρα γενικά) Ινδίας – Πακιστάν – Αιγύπτου. Δεν υπάρχει καμία σωτηρία και δεν πρόκειται σε αυτή γειτονιά του κόσμου με όλη αυτή την κακομοιριά που μας περιβάλλει, με μία μικρή εξαίρεση την Ιταλία, να γίνουμε άνθρωποι. Εύχομαι πραγματικά σε αυτό το παιδί που έχει αναλάβει, να καταφέρει να κάνει πράξη έστω και κάποιες από τις εξαγγελίες του αλλά να μην ξεχνάει ότι δεν μπορεί να τις επιβάλλει μονομερώς σε δεινοσαύρους με προϊστορικές νοοτροπίες. Δυστυχώς πρωτίστως θα πρέπει να διορθώσει ή να βρει κάποιου είδους λύσεις σε προβλήματα που κληρονόμησε από τους προηγούμενους και που θα βασανίζουν πολλές γενναίες ακόμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ