Πόσο ανεβαίνουν οι τιμές στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα – Τι λένε οι Χανιώτες έμποροι

πόσο-ανεβαίνουν-οι-τιμές-στα-μεταχειρ-1325079

Καθώς οι τιμές των αυτοκινήτων έχουν πάρει την ανηφόρα και με δεδομένο ότι οι χρόνοι παράδοσης φτάνουν πλέον το ένα έτος, πολλοί είναι εκείνοι που προσπαθούν να αγοράσουν ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, με την ελπίδα να βρουν κάτι οικονομικό και άμεσα. Ωστόσο, η κατάσταση στην τοπική αγορά μεταχειρισμένων οχημάτων δεν είναι τέτοια που προσφέρει εύκολες λύσεις, καθώς οι τιμές έχουν ανεβεί, ενώ και οι επιλογές δεν είναι τόσο πολλές.

Ο Μανώλης Χαροντάκης, ιδιοκτήτης επιχείρησης εμπορίας αυτοκινήτων στα Χανιά, δήλωσε στο zarpanews.gr ότι αιτία για την άνοδο των τιμών στα μεταχειρισμένα είναι η έλλειψη στα καινούρια αυτοκίνητα:

«Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι ο χρόνος παράδοσης καινούριων αυτοκινήτων πανευρωπαϊκά σήμερα είναι στους 10-12 μήνες λόγω έλλειψης ημιαγωγών. Όταν όμως δεν υπάρχουν καινούργια αυτοκίνητα, δεν θα υπάρξουν και μεταχειρισμένα. Στην Ελλάδα μια μεγάλη πηγή μεταχειρισμένων αυτοκινήτων είναι οι εταιρίες λίζινγκ και ενοικίασης αυτοκινήτων. Αλλά επειδή και αυτές δεν βρίσκουν καινούρια αυτοκίνητα να παραλάβουν, δεν μπορούν να δώσουν εκείνα που χρησιμοποιούν ήδη. Έτσι, υπάρχει έλλειψη μεταχειρισμένων και οι τιμές ανεβαίνουν συνέχεια.»

Πόσο ανεβαίνουν οι τιμές

Ο Χανιώτης έμπορος αυτοκινήτων, Μιχάλης Μαυριδάκης, δήλωσε στο zarpanews.gr ότι υπάρχει αισθητή άνοδος των τιμών:

«Οι τιμές στα μεταχειρισμένα έχουν ανεβεί από 500 ως 1000 ευρώ σε όλα τα αυτοκίνητα. Υπάρχει έλλειψη παράδοσης νέων μοντέλων και αυτό επηρεάζει και τα μεταχειρισμένα. Είμαστε στο μεταίχμιο της παραγωγής αυτοκινήτων με τα παραδοσιακά καύσιμα, καθώς η ΕΕ έχει επιβάλει τη μετάβαση στα ηλεκτρικά από το 2030, ενώ έχουμε και τα προβλήματα στην παραγωγή λόγω έλλειψης ηλεκτρονικών εξαρτημάτων. Έτσι, δεν υπάρχουν ούτε αρκετά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, ενώ η ζήτηση έχει αυξηθεί. Από τον Αύγουστο ιδιαίτερα είχαμε σημαντική άνοδο των τιμών και δεν φαίνεται αυτό να αλλάζει σύντομα

Ο κ. Χαροντάκης ανέφερε ότι η άνοδος των τιμών στα μεταχειρισμένα είναι τουλάχιστον 20%:

«Οι τιμές έχουν ανεβεί 20% και αυτό ξεκίνησε στην αρχή της χρονιάς αλλά εντάθηκε στη συνέχεια. Η αγορά μεταχειρισμένων εξαρτάται από την αγορά των καινούριων αυτοκινήτων. Στην αρχή του 2021 ο μέσος χρόνος παράδοσης των καινούριων αυτοκινήτων ήταν 3 με 4 μήνες, το καλοκαίρι ανέβηκε στους 6 με 8 και τώρα φτάσαμε στους 10 με 12 μήνες. Αντίστοιχα είχαμε αυξητική πορεία τιμών και στα μεταχειρισμένα, το καλοκαίρι η αύξηση έφτασε το 10% και τώρα είμαστε στο 20%.»

Τι ζητούν οι πελάτες

Ο Βαγγέλης Κακούρης, έμπορος αυτοκινήτων στα Χανιά, ανέφερε στο zarpanews.gr ότι η κατηγορία που έχει τη μεγαλύτερη ζήτηση στην επιχείρησή του είναι τα μικρομεσαία:

«Ο κόσμος κυρίως αναζητά αυτοκίνητα μικρομεσαίας κατηγορίας, όχι πολύ παλιά, πενταετίας ως δεκαετίας το πολύ. Υπάρχουν και κάποιοι που θέλουν μεγαλύτερα οχήματα. Γενικά το 2021 ήταν μια καλή χρονιά για τα μεταχειρισμένα, τώρα όμως υπάρχει έλλειψη και κάνουμε αγώνα για να βρούμε μεταχειρισμένα αυτοκίνητα. Αυτό δεν είναι τοπικό μας πρόβλημα, αλλά συμβαίνει και στο εξωτερικό.»Θα υπάρξει λύση;

Δυστυχώς για τους καταναλωτές, ο συνδυασμός της μειωμένης παραγωγής αυτοκινήτων, της αύξησης τιμών στις πρώτες ύλες και τα μεταφορικά, αλλά και οι νέοι αυστηρότεροι κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων στην Ε.Ε. σημαίνουν και αυξημένο κόστος για τους κατασκευαστές. Η κατάσταση που ζούμε σήμερα θεωρείται ανώμαλη και φαίνεται πως θα παραμείνει έτσι για πολλούς μήνες ακόμα.

«Θεωρώ ότι θα πάμε για λύση αυτής της κατάστασης από το φθινόπωρο του επόμενου έτους», λέει ο κ. Μαυριδάκης. «Αυτή τη στιγμή η ζήτηση ξεπερνάει πολύ την προσφορά και οι παραδόσεις καινούριων αυτοκινήτων από τις εταιρίες κυμαίνονται στους 12 μήνες και περισσότερο. Μέχρι αυτό να ξεπεραστεί, δεν θα μπορέσει να ισορροπήσει και η αγορά των μεταχειρισμένων».

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι περίπτωση γνωστής αυτοκινητοβιομηχανίας που έχει συγκεντρώσει παραγγελίες για 6.500 χιλιάδες αυτοκίνητα στην Ελλάδα και σχεδιάζει να παραδώσει εντός του 2022 μόλις 200, καθώς δεν αναμένει να μπορέσει να φτιάξει περισσότερα.

Άλλος ένας νεωτερισμός στην αγορά αυτοκινήτου είναι ότι κάποιες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν ξεκινήσει να δίνουν τη δυνατότητα να παραγγείλει κανείς όχημα με παράδοση εντός του 2022, σε τιμή όμως που θα ισχύει τότε και δεν είναι γνωστή τώρα. Δηλαδή, ο καταναλωτής δεν γνωρίζει εξαρχής πόσο θα του κοστίσει το καινούριο αυτοκίνητό του και δεν ξέρει πότε ακριβώς θα το έχει. Είναι κατανοητό ότι λίγοι είναι αυτοί που θέλουν να αναλάβουν τέτοιο ρίσκο.

Κοινώς, η αγορά είναι σε μια ιδιαίτερα ασυνήθιστη φάση.

«Η ζήτηση είναι αυξημένη το τελευταίο διάστημα αλλά δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Ο καταναλωτής πρέπει να έχει υπομονή στην κατάσταση που βρισκόμαστε και σε αρκετές περιπτώσεις είναι προτιμότερο να περιμένει έναν χρόνο να πάρει ένα καινούριο αμάξι, από το να πάρει μεταχειρισμένο», λέει ο κ. Χαροντάκης.

«Αν αποφασίσει κανείς να αγοράσει μεταχειρισμένο, να το πάρει από μια σωστή επιχείρηση που εμπιστεύεται και να μην είναι κάτι που απλά βρήκε στον δρόμο στην απελπισία του», λέει ο κ. Κακούρης. «Άλλωστε, ό,τι λάμπει δεν είναι χρυσός».

zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook