Πόσες ζωές θα είχαν σωθεί, κε Πρωθυπουργέ

πόσες-ζωές-θα-είχαν-σωθεί-κε-πρωθυπουρ-1210382

Ο πρωθυπουργός ήρθε το Σάββατο στη Θεσσαλονίκη για να εγκαινιάσει 18 κλίνες ΜΕΘ που δόθηκαν ως δωρεά από ιδιώτες στο νοσοκομείο Παπανικολάου

Είναι γνωστό από επίσημες δηλώσεις της κυβέρνησης ότι η επένδυση δημόσιου χρήματος σε ΜΕΘ είναι «πεταμένα λεφτά». Κι αυτό παρά την πίεση που δέχεται το ΕΣΥ, παρά το γεγονός ότι εκατοντάδες βαριά ασθενείς από COVID-19 δεν βρίσκουν κρεβάτι στην εντατική και παρά τους χιλιάδες θανάτους, – ήδη ξεπεράσαμε τους 10.000 – πολλοί από τους οποίους συνέβησαν ακριβώς γιατί δεν υπήρχε η δυνατότητα νοσηλείας σε ΜΕΘ.

Το επίσημο επιχείρημα της κυβέρνησης είναι τι θα γίνουν αυτοί οι εξοπλισμοί, όταν με το καλό τελειώσει η πανδημία. Η αλήθεια που κρύβεται πίσω από τα επικοινωνιακά πυροτεχνήματα είναι ότι σύμφωνα με το κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ, το ΕΣΥ θα ιδιωτικοποιηθεί.

Ο πρωθυπουργός φεύγοντας από το νοσοκομείο Παπανικολάου, κατά τη συνήθη τακτική του, πέρασε από το γνωστό ζαχαροπλαστείο του Τερκενλή στην Αριστοτέλους, για να αγοράσει τα αγαπημένα του τσουρέκια.

Λίγες εκατοντάδες μέτρα πέρα από τον Τερκενλή όμως, βρίσκονται τα εργοτάξια του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Τα οποία από τη στιγμή που ο Κυριάκος Μητσοτάκης εξήγγειλε την αλλαγή σχεδιασμού του έργου, το Σεπτέμβριο του 2019, επικαλούμενος την ανάγκη απόσπασης των αρχαιοτήτων της Βενιζέλου, αυτά παραμένουν κλειστά και ανενεργά.

Εντωμεταξύ, εξ αιτίας των καθυστερήσεων που η κυβερνητική επιλογή έχει προκαλέσει στο έργο, οι εργολάβοι διεκδικούν και κερδίζουν εκατομμύρια Ευρώ δημόσιου χρήματος, ως αποζημιώσεις για το σταμάτημα του έργου.

Μόνο τον πρώτο χρόνο της διακυβέρνησης της χώρας από τη ΝΔ, εισέρρευσαν από τα δημόσια ταμεία στα ταμεία των εργολάβων 19,5 εκατομμύρια Ευρώ.

Και έπεται συνέχεια, μια και τα έργα συνεχίζουν να είναι σταματημένα.

Και ουδείς από τους εύγλωττους δημοσιογράφους των τηλεοπτικών καναλιών που αδρά χρηματοδοτεί η κυβέρνηση, δεν βρέθηκε να ρωτήσει:

Γιατί πληρώνουμε τόσα εκατομμύρια Ευρώ στον αέρα, σε εποχή μεγάλης κρίσης, για μια επιλογή που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί;

Η αλήθεια είναι ότι φοβούνται την απάντηση. Που θα ήταν ότι η κυβέρνηση της ΝΔ άλλαξε τον σχεδιασμό για να εξαφανίσει το έργο που έγινε στο Μετρό και τα Αρχαία της Θεσσαλονίκης από την προκάτοχό της, την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, το 2015 – 2019.

Είναι αυτό που στη διεθνή ορολογία αποκαλείται απόφαση win win. Δύο σε ένα, με άλλα λόγια. Τα καλά και… συμφέροντα αλλιώς.

Καθώς και τα μικροκομματικά συμφέροντα της ΝΔ ικανοποιήθηκαν και οι… φίλοι επιχειρηματίες που τους στηρίζουν πήραν το… κάτι τι τους.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα για τις κλίνες ΜΕΘ που δωρίζουν διάφοροι ιδιώτες στα νοσοκομεία, ο πλήρης εξοπλισμός μιας κλίνης στην εντατική πρέπει να κοστίζει το πολύ 150.000 Ευρώ. Με ένα σύντομο υπολογισμό, με τα 19,5 εκ. Ευρώ που η κυβέρνηση πλήρωσε μέχρι τώρα τους εργολάβους για μια καθυστέρηση που η ίδια προκαλεί, θα μπορούσε να είχε εξοπλίσει περί τις 130 κλίνες ΜΕΘ.

Τόσες, όσες χρειάζονταν σήμερα για να νοσηλευτούν όλοι οι βαριά ασθενείς από COVID-19.

Κι ακόμη, αν είχαν αφήσει το έργο να εξελιχθεί όπως κατασκευάζονταν, σήμερα η Θεσσαλονίκη εκτός από επιπλέον κλίνες ΜΕΘ, θα είχε και Μετρό!

Win win δηλαδή. Δύο σε ένα, με άλλα λόγια.

Όχι όμως για ιδιωτικά, ούτε για κομματικά συμφέροντα, αλλά για το κοινό καλό.

Μόνο περίεργο δεν είναι λοιπόν που ο Μητσοτάκης, όταν επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη φροντίζει να αγοράζει τσουρέκια, αλλά δεν περνά ούτε απ’ έξω από τα γειτονικά εργοτάξια του Μετρό.

Γιατί όλο και κάποιος πολίτης θα βρεθεί να τον ρωτήσει:

«Πόσες ζωές, κε πρωθυπουργέ, θα είχαν σωθεί με τα 130 κρεβάτια ΜΕΘ που θα μπορούσαμε να είχαμε εξοπλίσει, αν είχατε αφήσει τα έργα του Μετρό να τελειώσουν, με τα Αρχαία της Βενιζέλου αμετακίνητα στη θέση τους, όπως ήταν ο σχεδιασμός της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ;»

Γράφει ο Γιάννης Μυλόπουλος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook