Πόσα ξόδεψαν και τί αγόρασαν οι τουρίστες σε Χανιά και Ρέθυμνο το 2022 – Ποιοι μας ήρθαν για διακοπές | Έρευνα

πόσα-ξόδεψαν-και-τί-αγόρασαν-οι-τουρίσ-1598470

Ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία για τον τουρισμό στη Δυτική Κρήτη το έτος που πέρασε, τα οποία είχαν παρουσιαστεί στο Περιφερειακό Συμβούλιο Κρήτης με αφορμή την υιοθέτηση του προγράμματος τουριστικής προβολής δημοσιεύει το zarpanews.gr.

Τα στοιχεία προέρχονται από έρευνα του ΜΑΙΧ και του Παρατηρητηρίου Τουρισμού Δυτικής Κρήτης και αφορούν το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου 2022 στα Χανιά και το Ρέθυμνο.

Συνοπτικά, δείχνουν ότι οι επισκέπτες στην απόλυτη πλειοψηφία τους είναι ευχαριστημένοι με τις διακοπές που κάνουν στο νησί, υπάρχουν όμως και σημεία που χρειάζονται βελτίωση, ενώ το all inclusive μοντέλο που κάποτε «βασίλευε», έχει υποχωρήσει πολύ.

Οι Γερμανοί και οι Βρετανοί παρέμειναν στις δύο πρώτες θέσεις στις αεροπορικές αφίξεις στην Κρήτη και μάλιστα με σημαντικές αυξητικές τάσεις, 22% και 18% αντίστοιχα, σε σχέση με το 2019, που είναι και η μοναδική χρονιά που μπορεί να θεωρηθεί ως μέτρο σύγκρσης.

Οι πάσης φύσεως Σκανδιναβοί όμως μειώθηκαν κατά 10% περίπου, όπως επίσης και οι επισκέπτες από τις χώρες της Ανατολικής Ευρώπης, όπου η πτώση εξηγείται κυρίως από τις κυρώσεις εις βάρος της Ρωσίας.

Στο Αεροδρόμιο Χανίων το διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2022 είχαν φτάσει σχεδόν 1.3 εκατομμύρια αλλοδαποί με πτήσεις τσάρτερ, σε ένα ιστορικό ρεκόρ που ξεπέρασε ακόμα και το 2019. Η καμπύλη δείχνει σταθερά ανοδική πορεία για δέκα χρόνια, από το 2010 ως το 2019, εκμηδενισμό τα χρόνια της πανδημίας και εκτόξευση το έτος που ολοκληρώνεται. Επίσης, από τα στοιχεία φαίνεται ότι οι Σκανδιναβοί που παλαιότερα ήταν η μεγαλύτερη μερίδα επισκεπτών, έχουν «παραγκωνιστεί», καθώς οι αφίξεις από άλλες περιοχές βαίνουν συνεχώς ανοδικά.

Όλοι αυτοί οι επισκέπτες δαπανούν χρήματα και η καταναλωτική τους συμπεριφορά καταγράφηκε στην έρευνα. Φαίνεται πως τα περισσότερα χρήματα ξοδεύουν οι επισκέπτες από τις ΗΠΑ, τον Καναδά και την Αυστραλία, και μάλιστα θέλουν να μετακινηθούν στο νησί, καθώς για ενοικιάσεις αυτοκινήτων δαπανούν κατά μέσο όρο 650 ευρώ. Οι ίδιοι είναι και οι καλύτεροι πελάτες τοπικών επιχειρήσεων (όχι της εστίασης), με δαπάνη 291 ευρώ κατά μέσο όρο.

Στην εστίαση, καλύτεροι πελάτες είναι οι Σκανδιναβοί και ακολουθούν οι Βρετανοί.
Όσο για το ποια προϊόντα της Κρήτης αγοράζουν από τις τοπικές επιχειρήσεις, το λάδι και τα σουβενίρ πάσης φύσεως είναι στις πρώτες δύο θέσεις, ενώ ακολουθούν το μέλι και το κρασί. Στο διάγραμμα που ακολουθεί, φαίνεται το ποσοστό των επισκεπτών που αγόρασαν τα αντίστοιχα προϊόντα κατά τη διάρκεια της επίσκεψής τους στο νησί.

Η έρευνα έδειξε ότι στη Δυτική Κρήτη έρχονται άνθρωποι κάθε εισοδήματος, αλλά σημαντικό ποσοστό αφορά επισκέπτες που βγάζουν από 20.000 ως 60.000 ευρώ το έτος, ενώ γίνεται αισθητό και ένα μερίδιο ιδιαίτερα εύπορων ανθρώπων, με εισοδήματα από 100.000 ως 150.000 ευρώ που επιλέγουν το νησί.
Η διάρκεια διαμονής κατά μέσο όρο είναι 9 ημέρες, με κάποιους εραστές του νησιού πάντως να παραμένουν πάνω από δύο εβδομάδες.
Από άποψης ηλικίας, σχεδόν το ένα τρίτο των επισκεπτών είναι νέοι άνθρωποι ηλκίας 25-34 ετών. Τα παντρεμένα ζευγάρια είναι σχεδόν τα δύο τρίτα από όσους έφτασαν το 2022.

Τα καταλύματα στα οποία διαμένουν, είτε είναι ξενοδοχεία, είτε δωμάτια ΕΟΤ, είτε βραχυχρόνια μισθωμένα, αφήνουν τους τουρίστες στη Δυτική Κρήτη ικανοποιημένους σε συντριπτικό ποσοστό. Το 90% απαντάει ότι είναι άριστα ή καλά, και μόλις 2% τα βρίσκει φτωχά ή άσχημα.
Εντύπωση προκαλεί ότι περίπου το 30% των επισκεπτών δεν έμειναν σε ξενοδοχεία:
Περισσότεροι από τους μισούς επισκέπτες ήρθαν στη Δυτική Κρήτη χωρίς να κλείσουν κανένα πακέτο διακοπών, ενώ το All Inclusive, που παλαιότερα είχε διαδοθεί πάρα πολύ, υποχώρησε στο 16% των ταξιδιωτών.
Σημαντικότερος λόγος επιλογής της Δυτικής Κρήτης για τους περισσότερους είναι οι παραλίες και οι τουριστικές εγκαταστάσεις, ακολουθεί η ποιότητα διαμονής και όλα τα υπόλοιπα έπονται. Η κρητική γαστρονομία είναι στην πέμπτη θέση, πράγμα που ίσως να επιδεχθεί βελτίωσης στο μέλλον, καθώς, όπως θα φανεί στη συνέχεια, σε όσους δοκίμασαν… άρεσε.

Ο καιρός, το φυσικό τοπίο, η φιλικότητα, η εστίαση, η πρόσβαση σε παραλίες, όπως και η γαστρονομία της Κρήτης, ήταν τα πράγματα που ξεχωρίσαν οι επισκέπτες αυτή τη χρονιά. Ωστόσο, υπάρχουν τομείς όπου πρέπει να υπάρξει βελτίωση.

Οτιδήποτε σχετίζεται με τις συγκοινωνίες, όπως φαίνεται από τις απαντήσεις των τουριστών, πάσχει. Οι επισκέπτες έδειξαν λιγότερο ευχαριστημένοι από το κυκλοφοριακό, το οδικό δίκτυο γενικά, τη σήμανση, τη στάθμευση και την υποδομή για ποδήλατα, μεταξύ άλλων.Σε καλά επίπεδα πάντως κινήθηκε η ικανοποίηση των τουριστών από την ασφάλεια, τα μνημεία και άλλους σημαντικούς τομείς:
Αυτό που αποκόμισαν οι επισκέπτες της Δυτικής Κρήτης το 2022 ήταν σε κάθε περίπτωση θετικό, καθώς πάνω από το 90% απάντησε πως θα πρότεινε την Κρήτη ως προορισμό διακοπών σε κοντινούς τους ανθρώπους. Και μάλιστα, χωρίς αυτό να αποκλείει τον χειμώνα. Ο χειμώνας όμως είναι μια τελείως διαφορετική υπόθεση…
zarpanews.gr – Λεωνίδας Φιλικόζης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook