Πώς έγινε η κλοπή του αιώνα στην Εθνική Πινακοθήκη – 49χρονος οικοδόμος ο δράστης

πώς-έγινε-η-κλοπή-του-αιώνα-στην-εθνική-1244159

Το προφίλ του 49χρονου ληστή, που τον Ιανουάριο του 2012 μπήκε στην Εθνική Πινακοθήκη και έκλεψε δύο πίνακες, του Πικάσο και του Μοντριάν και ένα σχέδιο που καταστράφηκε την ίδια νύχτα, σκιαγράφησαν οι αξιωματικοί της ΕΛΑΣ κατά τη συνέντευξη τύπου που έδωσαν.

«Βρέθηκε Έλληνας να τον στερήσει, βρέθηκαν Έλληνες να τον φέρουν πίσω», σχολίασε ο κ. Χρυσοχοΐδης αναφερόμενος στο έργο του Πικάσο, το οποίο φέρει στο πίσω μέρος και χειρόγραφη αφιέρωση του καλλιτέχνη η οποία αναφέρει: «Pour le Peuple Grec, Hommage de Picasso» (Για τον ελληνικό λαό, Φόρος τιμής από τον Πικάσο).

Οπως αποκαλύφθηκε σήμερα, ο 49χρονος που συνελήφθη χθες για τη ληστεία του αιώνα από το τμήμα Διαρρηκτών της Ασφάλειας Αττικής για την υπόθεση της κλοπής των πινάκων ήταν και ο μόνος δράστης της κλοπής των πινάκων από την Εθνική Πινακοθήκη το 2012.

Ο πίνακας έχει μία ιδιαίτερη αξία για τον ελληνικό λαό γιατί τον αφιέρωσε ο ίδιος ο ζωγράφος, σημείωσε και επεσήμανε ότι ήταν προϊόν κλοπής από την Εθνική Πινακοθήκη.

Ποιος είναι ο 49χρονος οικοδόμος που έκανε την… τέλεια ληστεία

Στη συνέντευξη τύπου στην ελληνική αστυνομία ειπώθηκε ότι ο 49χρονος ήταν και ο μοναδικός κλέφτης, τονίζοντας ότι «δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή». «Κατά καιρούς είχαμε πληροφορίες. Ερευνήθηκαν μέχρι την τελευταία που είχαμε αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του», αναφέρθηκε στην αρχή της συνέντευξης και ακολούθως σκιαγράφησαν το προφίλ του 49χρονου που έκανε τη ληστεία του αιώνα.

Συγκεκριμένα, όπως είπαν πρόκειται για 49χρονο ελαιοχρωματιστή, με γνώσεις οικοδομής και μεγάλο πάθος για την τέχνη, όπως ο ίδιος ισχυρίστηκε ο οποίος παρακολουθούσε επί έξι μήνες την Εθνική Πινακοθήκη πριν επιχειρήσει εκείνο το βράδυ να εισβάλλει και να κλέψει τους πίνακες.

Τους τελευταίους δυο μήνες ο 49χρονος τους είχε μεταφέρει στην Κερατέα όπου βρέθηκαν γιατί φοβήθηκε ότι θα συλληφθεί. Οι πίνακες ήταν καλά φυλαγμένοι, προσεκτικά τοποθετημένοι.

Είχε παρατηρήσει πότε πηγαίνουν για κάπνισμα οι φύλακες, για να μπορέσει να εισβάλλει και αυτό ήταν ένα σημείο κλειδί στην κλοπή. Σημαντικό στοιχείο ήταν ότι είχε παρατηρήσει ότι υπάρχουν γυψοσανίδες στην Πινακοθήκη (καθώς κρυβόταν ανάμεσα στις γυψοσανίδες). Ο 49χρονος δεν ήταν συλλέκτης, είχε, όμως φίλους που ήταν στο χώρο της τέχνης, ενώ έκανε συχνά ταξίδια στην Αγγλία και στην Ολλανδία. Πρόθεσή του, όπως ο ίδιος είπε, ήταν να έχει ένα ωραίο έργο τέχνης και ότι δεν είχε πρόθεση να τους πουλήσει.

Οι πίνακες μέχρι πριν από δύο μήνες βρίσκονταν στο σπίτι του 49χρονου, σύμφωνα με πληροφορίες, από ανώτατο αξιωματικό της αστυνομίας σε μια κρύπτη στο μπάνιο του.

Ωστόσο, δύο μήνες πριν, θορυβημένος από τα δημοσιεύματα ότι είναι κοντά στην ανεύρεσή τους τους μετέφερε.

Κατά τη συνέντευξη τύπου της αστυνομίας, αναφέρθηκε ότι κατά καιρούς υπήρχαν πληροφορίες για τους πίνακες και ερευνούνταν όλες μέχρι που ήρθε το αποτέλεσμα. Ηταν χρέος τιμής να επιστρέψει στη θέση του, ανέφεραν.

Ηταν ξεκάθαροι, ακόμη, ότι δεν προκύπτει δεύτερο άτομο για την κλοπή.

Σε ότι αφορά τον τρίτο πίνακα, ένα σχέδιο, κατέληξε στην τουαλέτα. Κατά την κλοπή τραυματίστηκε, είδε ότι καταστράφηκε και τον πέταξε στην τουαλέτα.

Οι πίνακες άμεσα θα επιστρέψουν στην Πινακοθήκη και αφού γίνει ο έλεγχος και η συντήρηση θα εκτεθούν το συντομότερο δυνατό.

Πώς έκανε την κλοπή

Χαρακτηριστικά του πόσο καλά είχε στήσει την κλοπή ο 49χρονος είναι τα λόγια ανώτερου αξιωματικού της αστυνομίας στο iefimerida: «Καλύτερη κλοπή δεν έχω ξαναδεί».

Πώς τύλιξε ο δράστης τον πίνακα του Πικάσο

Με την ολοκλήρωση της ληστείας, ο δράστης φρόντισε να καλύψει τον κλεμμένο πίνακα του Πικάσο για να διαφύγει. Όπως φαίνεται και στο αποκαλυπτικό βίντεο, ο 49χρονος τύλιξε το έργο τέχνης με πλαστικό και στη συνέχεια με πλαστική σακούλα και μονωτική ταινία.

 

iefimerida.gr, ethnos.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook