Πώς άλλαξε ο κορονοϊός τους Έλληνες καταναλωτές – Για πόσο καιρό αποθήκευσαν τρόφιμα

πώς-άλλαξε-ο-κορονοϊός-τους-έλληνες-κα-1023736

Tα πάνω κάτω στην πορεία των σούπερ μάρκετ έφερε η επίδραση του κορονοϊού (Covid-19), με τον συνολικό τζίρο των καταστημάτων από την αρχή της χρονιάς μέχρι και 15 Μαρτίου 2020 να παρουσιάζει αύξηση της τάξεως του +9,8%. Βέβαια, η μεγαλύτερη αύξηση παρατηρήθηκε τις τρεις τελευταίες εβδομάδες, όπου η εξάπλωση του θανατηφόρου ιού πήρε διαστάσεις. Αυτό προκύπτει από έρευνα της Nielsen για τις τάσεις στο λιανεμπόριο στην προ και μετά Covid-19 εποχή.

Πιο συγκεκριμένα, στην προ Covid-19 περίοδο (30/01-23/02) τα Ταχυκίνητα Καταναλωτικά Προϊόντα στο σύνολό τους παρουσίαζαν συγκρατημένη θετική τάση στο +1,8%, ενώ το διάστημα από την τελευταία εβδομάδα του Φεβρουαρίου μέχρι και τις 15 Μαρτίου η τάση αυτή εκτοξεύτηκε στο + 24,1%.

Την μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση στην περίοδο μετά το ξέσπασμα της πανδημίας την παρουσίασαν στο σύνολό τους οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης, καθώς και τα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, οι οποίες κινήθηκαν στο +18,9% και 13,2% αντίστοιχα, ενώ ακολουθούν τα Τρόφιμα & Ποτά στο +8,9%.

Εξετάζοντας περισσότερο αναλυτικά τις επιμέρους κατηγορίες των Τροφίμων & Ποτών, οι κατηγορίες που συνεχίζουν να βρίσκονται στην κορυφή, όσον αφορά στα ποσοστά αύξησης των πωλήσεων τους είναι, μεταξύ άλλων:

– το ρύζι

– τα ζυμαρικά

– τα όσπρια

– τα τοματικά προϊόντα

– τα κατεψυγμένα λαχανικά

Οι κατηγορίες αυτές στο σύνολό τους πραγματοποιούν στην μετά Covid-19 εποχή το 12,1% του τζίρου του συσκευασμένου τρόφιμου.

Εντωμεταξύ, έρευνα καταναλωτών που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών) με δείγμα 1.050 ατόμων την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020 δείχνει ότι επτά στους δέκα καταναλωτές έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον μία εβδομάδα, λόγω της εμφάνισης του κορονοϊού στην Ελλάδα.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ ποσοστό 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον μία εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι τουλάχιστον το 50% έχουν αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού, σύμφωνα με την έρευνα.

Συγκεκριμένα μόνο το 9% του κοινού δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σούπερ μάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων.

Το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ τα χρονικά διαστήματα 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου.

Οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σούπερ μάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού.

Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τις αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1-2% που αγόραζε online πριν την κρίση, αλλά και το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου. Αυτοί είναι και οι κύριοι λόγοι, σύμφωνα με την έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Σημαντικό ρόλο, σύμφωνα με την έρευνα, στη διαφωνία του κοινού με την επέκταση του ωραρίου παίζει ο ιδιαίτερα θετικός ρόλος που έχουν παίξει όλοι οι παράγοντες της αγοράς και ιδιαίτερα το προσωπικό των σούπερ μάρκετ, το οποίο κλήθηκε να αντιμετωπίσει πρωτοφανείς συνθήκες το προηγούμενο διάστημα.

Θετικά αξιολογείται ο ρόλος του προσωπικού των σουπερμάρκετ από το 75% του κοινού και του σούπερ μάρκετ γενικά από το 68%.

Θετικά αποτιμάται ο ρόλος και των προμηθευτών και της βιομηχανίας τροφίμων σε ποσοστό 58%, αλλά και της πολιτείας σε ποσοστό 65%.

ethnos.gr, newsbeast.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook