«Πλούσια» η συνεδρίαση της ΕΛΜΕ Χανίων – Τι αναφέρουν τα ψηφίσματά της

πλούσια-η-συνεδρίαση-της-ελμε-χανίω-483297

Μετά την συνεδρίαση που πραγματοποίησε η ΕΛΜΕ Χανίων, την Τετάρτη 30 Μαρτίου στο 1ο ΕΠΑΛ Χανίων (δείτε εδώ), εκτός από την πανελλήνια απεργία στις 6 Απριλίου στην οποία θα συμμετάσχει, εξέδωσε και 4 ψηφίσματα. Τα ψηφίσματα αυτά αφορούν τις ανάγκες των εκπαιδευτικών του νομού, το σύστημα εκπαίδευσης, αλλά και θέματα όπως την αναστολή των υγειονομικών.

Αναλυτικότερα, τα ψηφίσματα της ΕΛΜΕ Χανίων έχουν ως εξής:

Ψήφισμα 1ο

ΟΧΙ ΣΤΗ ΦΙΜΩΣΗ ΤΟΥ ΕΝΤΥΠΟΥ ΤΥΠΟΥ! ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΚΡΙΣΙΑΣ!

Με τροπολογία που κατέθεσε στη Βουλή και ψήφισε με fast track διαδικασία, η κυβέρνηση επιχειρεί να επιβάλει προληπτική και κατασταλτική λογοκρισία στις έντυπες εφημερίδες. Η τροπολογία προβλέπει εξοντωτικά αθροιστικά πρόστιμα για την έκδοση και κυκλοφορία των εφημερίδων στη χώρα μας, αν δεν ορίσουν νόμιμο εκπρόσωπο, διευθυντή, διευθυντή σύνταξης και τον μέτοχο ή εταίρο που κατέχει, άμεσα ή έμμεσα, το μισό τουλάχιστον των μετοχών ή εταιρικών μεριδίων. Τα πρόστιμα ανέρχονται σε 10.000 ευρώ για κάθε φύλλο εφημερίδας που εκδίδεται-κυκλοφορεί και για κάθε μη αναγραφή έστω και ενός από αυτά τα πρόσωπα, πράγμα που σημαίνει ότι τα χαράτσια αυτά είναι πολλαπλάσια.

Παράλληλα, υποχρεώνει τα έντυπα αυτά να ορίσουν δύο επαγγελματίες δημοσιογράφους ως διευθυντές τους, θέτοντας ακόμη μεγαλύτερα εμπόδια στην έκδοση και κυκλοφορία τους, ενώ εξουσιοδοτεί και προικοδοτεί το γνωστό μονοπώλιο στη διακίνηση του τύπου, ορίζοντάς το ως αρμόδιο για την είσπραξη-παρακράτηση και απόδοση στο κράτος των προστίμων αυτών, που επιβάλλονται από το ΕΣΡ(!).

Η ενέργεια αυτή της κυβέρνησης είναι αυταρχική και αντιδημοκρατική, έρχεται σε ευθεία αντίθεση με την ελευθεροτυπία και την ελεύθερη διάδοση των ιδεών και των απόψεων. Εντάσσεται στην πολιτική της εντεινόμενης καταστολής και διευρυνόμενης αντιδραστικής στροφής της πολιτικής και κοινωνικής ζωής και αποσκοπεί στο να τρομοκρατήσει, να καταστείλει και να απαγορεύσει εντέλει κάθε φωνή που τής ασκεί κριτική και δεν υποτάσσεται στις αφηγήσεις και τις πρακτικές εφαρμογές της αντιλαϊκής της πολιτικής. Όχι μόνο τη φωνή των εφημερίδων- εντύπων της Αριστεράς, αλλά και των συνδικάτων, τοπικών κινήσεων, περιβαλλοντικών συλλογικοτήτων κλπ. Αποτελεί συνέχεια των αντιδημοκρατικών νόμων που χτυπούν το δικαίωμα στη διαδήλωση (ν. 4703/2020) και το δικαίωμα στον ελεύθερο συνδικαλισμό (ν. 4808/2021).

ΚΑΤΑΔΙΚΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΓΓΈΛΛΟΥΜΕ

Τις μεθοδεύσεις αυτές και τη στόχευσή τους. Οι εφημερίδες-έντυπά μας, όσο κι αν επιδιώκει το κράτος και η κυβέρνηση να τις εμφανίσει ως καπιταλιστικές επιχειρήσεις, ΔΕΝ λειτουργούν με αυτόν τον τρόπο και αγωνίζονται να κατοχυρώνουν την δυνατότητα να μπορούν οι πολιτικές/κινηματικές συλλογικότητες στις οποίες αναφέρονται να διαδίδουν ανεμπόδιστα τις απόψεις τους.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΛΗΣΗ-ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΗΣ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑΣ

Ψήφισμα 2ο

Άρση των αναστολών εργασίας και επιστροφή των υγειονομικών ΤΩΡΑ!

Ο ελληνικός λαός μετράει τα ολέθρια αποτελέσματα της εγκληματικής διαχείρισης της πανδημίας από την κυβέρνηση στις καθημερινές λίστες των χιλιάδων νεκρών. Θυσιάζει την προστασία της ανθρώπινης ζωής για τα κέρδη των ιδιωτών τους οποίους ενισχύει με πακτωλό χρημάτων, ενώ συνεχίζει προκλητικά την υπονόμευση και διάλυση των δημόσιων νοσοκομείων και τη στέρηση από το ΕΣΥ του αναγκαίου προσωπικού. Με βάση τα στοιχεία της ΠΟΕΔΗΝ οι αναστολές εργασίας (7000), οι συνταξιοδοτήσεις και οι 2500 υγειονομικοί που κάθε στιγμή απουσιάζουν επειδή νοσούν, έχουν οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη υποστελέχωση των δομών υγείας και στην εξάντληση όσων έχουν απομείνει.

Για να αποκρύψει τις πραγματικές της επιδιώξεις και να αποποιηθεί των ευθυνών της αξιοποιεί το αντιδραστικό δόγμα της «ατομικής ευθύνης» που έκφρασή τους είναι, τα πρόστιμα, κάθε είδους αντιεπιστημονικοί περιορισμοί και οι αναστολές εργασίας, παρότι έχει αποδειχθεί περίτρανα ότι δεν αποτελούν σε καμία περίπτωση μέτρο υγειονομικού χαρακτήρα.

Η απειλή της απόλυσης των υπό αναστολή υγειονομικών (7000) μετατρέπεται σε ένα ακόμη χτύπημα κατά του ΕΣΥ και ανοίγει ένα τεράστιο ζήτημα με την άρση της μονιμότητας κατά παράβαση ακόμα και του Συντάγματος. Αποτελεί αιτία πολέμου για το συνδικαλιστικό κίνημα που οφείλει, όπως και στο παρελθόν, να υπερασπιστεί το δικαίωμα στην εργασία και την υγεία των εργαζομένων και του λαού.

Απαιτούμε:

1. Την άμεση άρση των αναστολών εργασίας. Να επιστρέψουν τώρα στην εργασία τους και να τους καταβληθούν οι μισθοί που άδικα και αυταρχικά τους στέρησαν.

2. Λέμε όχι στην πολιτική του διχασμού, των ποινών και των προστίμων.

3. Καμία σκέψη για απολύσεις μόνιμων δημόσιων υπάλληλων και άρση της συνταγματικά κατοχυρωμένης μονιμότητας με οποιοδήποτε πρόσχημα.

Ψήφισμα 3ο

5 σημεία ενάντια στον αντεργατικό νόμο «Χατζηδάκη»

Το αντεργατικό τερατούργημα του ν. Χατζηδάκη που ψηφίστηκε το περασμένο καλοκαίρι, με βάναυσο τρόπο χτυπάει τα θεμελιώδη εργασιακά δικαιώματα, το 8ωρο, τις συλλογικές συμβάσεις, την συνδικαλιστική δράση, τα δημοκρατικά δικαιώματα, το δικαίωμα στην απεργία. Νομιμοποιεί την στυγνή τρομοκρατία της εργοδοσίας, με σκοπό την ένταση της εκμετάλλευσης και καταπίεσης.

Οδηγεί τους εργαζόμενους σε ένα νέο εργασιακό μεσαίωνα για να αυξηθούν τα κέρδη και η κυριαρχία του μεγάλου κεφαλαίου, ντόπιου και ξένου. Μπροστά στην μεγάλη πρόκληση της κυβέρνησης το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να πάρει άμεσα καθαρή και αγωνιστική θέση για την ανατροπή του αντεργατικού νόμου «Χατζηδάκη».

Ως Γενική Συνέλευση:

1. Καλούμε σε ενιαίο ανυποχώρητο μαζικό και πανεργατικό αγώνα για την ανατροπή του. Στην κατεύθυνση αυτή τα σωματεία, τα συνδικάτα και οι Ομοσπονδίες δημόσιου και ιδιωτικού τομέα οφείλουν να συγκροτήσουν ένα κοινό πανεργατικό μέτωπο για την ανατροπή και την κατάργησή του. Με μαζικούς όρους τα σωματεία να μην εφαρμόσουν καμία πτυχή του ν. «Χατζηδάκη».

2. Καμιά αλλαγή των καταστατικών των ΕΛΜΕ και της ΟΛΜΕ. Οι εκλογές των ΕΛΜΕ, το συνέδριο της ΟΛΜΕ να γίνονται αποκλειστικά με φυσική παρουσία. Όχι στις «εξ αποστάσεως» συλλογικές διαδικασίες και ηλεκτρονικές εκλογές. Δεν νομιμοποιούμε κανέναν εκπρόσωπο που «εκλέγεται» με αυτό τον τρόπο.

3. Οι Γ.Σ να πραγματοποιούνται αποκλειστικά με αυτοπρόσωπη παρουσία, προασπίζοντας τον ζωντανό χαρακτήρα των συλλογικών διαδικασιών, τον διάλογο, την συζήτηση, την δυνατότητα να παίρνονται αποφάσεις. Δεν κάνουμε δεκτό το να συμμετέχει κάποιος/α στην Γ.Σ εξ αποστάσεως και να ψηφίζει εξ αποστάσεως για τις αποφάσεις των Γ.Σ όπως πχ για την κήρυξη απεργίας.

4. Οι ΕΛΜΕ και η ΟΛΜΕ να μην δεχτούν το ηλεκτρονικό φακέλωμα. Κανένα στοιχείο και προσωπικό δεδομένο από συνάδελφο/ισσα, κανένα πρακτικό Γ.Σ δεν παραδίδεται στο κράτος, τον εργοδότη μας, στον ΓΕ.ΜΗ.ΣΟ.Ε.

5. Περιφρουρούμε τις απεργίες μας, τις στάσεις εργασίας. Κηρύσσουμε, οργανώνουμε, υλοποιούμε τις απεργίες, τις στάσεις εργασίας και τα συλλαλητήρια όπως πάντα. Αυτό σημαίνει πχ ότι δεν καθορίζουμε ποσοστό προσωπικού ασφαλείας ή προσωπικού εγγυημένης λειτουργίας, ημερομηνίες κατάθεσης εξώδικου για στάσεις εργασίας. Η πραγματοποίηση μιας απεργίας να μην εξαρτάται από την έκθεση ή την σύμφωνη γνώμη του ΟΜΕΔ.

Τα δημοκρατικά μας δικαιώματα και η συνδικαλιστική δράση δεν θα μπουν στο γύψο! Μαζικά και αγωνιστικά περιφρουρούμε τα σωματεία μας! Με τους αγώνες μας θα πούμε την τελευταία λέξη!

Ψήφισμα 4ο

ΑΜΕΣΗ ΔΡΑΣΤΙΚΗ ΜΕΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΛΗΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΤΑΞΕΩΝ ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΕΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΘΕΜΑΤΩΝ ΚΑΙ Η ΕΛΑΧΙΣΤΗ ΒΑΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΕΙ ΤΟ ΕΓΓΡΑΦΟ ΠΟΥ ΚΑΛΕΙ ΣΕ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ

Σε νέες εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ που υπογράφονται από τον Γενικό Γραμματέα, Αλ. Κόπτση, σχετικά με την εξεταστέα ύλη των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθημάτων καθώς και των μαθημάτων των Α΄ και Β΄ τάξεων που εξετάζονται στις προαγωγικές εξετάσεις , προς τους εκπαιδευτικούς των γενικών λυκείων και των ΕΠΑΛ αναφέρεται : «υπεύθυνοι για την ολοκλήρωση της ύλης είναι οι διδάσκοντες», «…οι εκπαιδευτικοί πρέπει να έχουν ολοκληρώσει την εξεταστέα ύλη μέχρι την λήξη των μαθημάτων», «…όπου παρατηρείται καθυστέρηση στην διδασκαλία των μαθημάτων… παρακαλούνται οι διευθυντές των γενικών λυκείων σε συνεργασία με τους συλλόγους διδασκόντων να προβαίνουν σε αναμόρφωση του ωρολογίου προγράμματος»!

Πρόκειται για μια ακόμη άθλια ενέργεια του ΥΠΑΙΘ που στοχοποιεί τους εκπαιδευτικούς, παρεμβαίνει στο εκπαιδευτικό έργο κάθε εκπαιδευτικού εξαλείφοντας κάθε ίχνος παιδαγωγικής ελευθερίας!  πλήττει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών\τριων . Είναι ενδεικτικό ότι ζητούν ολοκλήρωση της ύλης λίγο πριν το Πάσχα ΧΩΡΙΣ να έχουν ορίσει πότε λήγουν τα μαθήματα, έτσι ώστε να μπορούν οι εκπαιδευτικοί να υπολογίσουν πόσες ώρες διαθέτουν. Ας μας πουν όμως υπεύθυνα και τι εννοούν με την «αναμόρφωση του προγράμματος».

Οι εκπαιδευτικοί που έχουν όλα τους τα μαθήματα γραπτώς εξεταζόμενα (οι φιλόλογοι, οι μαθηματικοί κλπ) θα κάνουν «υποχρεωτικές υπερωρίες»; Πληρωμένες ή απλήρωτες κατόπιν διαταγής του «αφεντικού»; Στην Α’ και Β’ Λυκείου τους τελευταίους μήνες θα πρέπει να διδάσκονται μόνο τα εξεταζόμενα με την τράπεζα θεμάτων μαθήματα και τα υπόλοιπα να ολοκληρωθούν κάπου τώρα;

Πέρα από το σύνηθες αυταρχικό ύφος, οι νέες εγκύκλιοι δε λαμβάνουν καθόλου υπόψη την εκπαιδευτική πραγματικότητα, όπως διαμορφώθηκε τα δύο χρόνια της πανδημία. Θυμίζουμε στον κύριο Κόπτση και την «άριστη» ηγεσία του υπουργείου παιδείας ότι έχουν προηγηθεί δύο χρονιές παρατεταμένης αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων με ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ. Οι μαθητές έχουν τεράστια γνωστικά κενά εξαιτίας των ΔΙΚΩΝ ΤΟΥΣ ΕΠΙΛΟΓΩΝ να βαφτίσουν εκπαίδευση τις «ψηφιακές τάξεις του webex». Το πόσο δίκιο είχε το εκπαιδευτικό κίνημα που από την πρώτη στιγμή τις χαρακτήρισε ως μη εκπαίδευση έγινε defacto παραδεκτό από το ίδιο το υπουργείο που φέτος, παρά την έξαρση της πανδημίας, είχε ως σύνθημα τα «ανοιχτά σχολεία». Αντί λοιπόν η κυβέρνηση να προσαρμόσει την πολιτική της στην εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μετά από δύο χρονιές στις οποίες τα σχολεία υπολειτούργησαν, κάνει το ανάποδο!

Όμως η πανδημία δεν ήταν το μόνο πρόβλημα. Τα χιλιάδες κενά σε εκπαιδευτικούς από την αρχή της χρονιάς που εξακολουθούν να υπάρχουν μέχρι και σήμερα και μάλιστα σε μαθήματα που υποτίθεται ότι θα εξεταστούν με την τράπεζα θεμάτων σημαίνουν πολλές ώρες χαμένες. Και αυτό είναι ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ. Το γεγονός ότι σημειώνονται παρατετεμάνες απουσίες εκπαιδευτικών και μαθητών –τριων, οι οποίοι μπαίνουν σε καραντίνα εξαιτίας της πλήρους αδυναμίας περιορισμού και παρακολούθησης της πανδημίας είναι ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΕΥΘΥΝΗ. Πώς να προχωρήσει η ύλη με την μισή τάξη να λείπει την μία εβδομάδα και την άλλη μισή να λείπει την επόμενη;

Δυστυχώς φαίνεται ότι διδακτέα ύλη αντιμετωπίζεται ως σελίδες που απλά πρέπει να γραφούν στο βιβλίο ύλης και όχι ως γνώσεις τις οποίες πρέπει να κατακτήσουν οι μαθητές. Η αντίληψη αυτή δεν έχει καμιά παιδαγωγική λογική και το μόνο που δείχνει είναι ότι η κυβέρνηση πιστεύει πως το σχολείο πρέπει να έχει ένα διεκπεραιωτικό ρόλο, ώστε να οργανώσει στο τέλος είτε τις πανελλαδικές εξετάσεις, είτε ενδοσχολικές στις οποίες κανείς δεν θα μπορεί να διαμαρτυρηθεί για την τράπεζα θεμάτων.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • Την ανάκληση της εγκυκλίου
  • Να μειωθεί άμεσα και δραστικά η ύλη σε όλες τις τάξεις και σε όλα τα μαθήματα.
  • Απαιτούμε την κατάργηση της Τράπεζας Θεμάτων και της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, που μόνο στόχο έχουν να σπρώξουν χιλιάδες μαθητές εκτός σχολείου!
  • ΤΩΡΑ προσλήψεις για την άμεση  κάλυψη όλων των κενών. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών
  • Όχι στη μείωση των εισακτέων στα πανεπιστήμια.

Καλούμε τους συναδέλφους διευθυντές και τους διδάσκοντες των μαθημάτων να αγνοήσουν τις εγκυκλίους και να συνεχίσουν να διδάσκουν τα μαθήματα τους, λαμβάνοντας υπόψη την εκπαιδευτική πραγματικότητα, τις αληθινές ανάγκες των παιδιών και όχι την πολιτική στοχοθεσία του υπουργείου.

Καλούμε τους συντονιστές εκπαιδευτικού έργου να μη λειτουργήσουν ως μοχλός πίεσης για την υλοποίηση οδηγιών εκτός εκπαιδευτικής πραγματικότητας και σε αντίθεση με τις παιδαγωγικές, μορφωτικές, ψυχικές ανάγκες των παιδιών. Δική τους ευθύνη είναι να εντοπίσουν τα προβλήματα στην ύλη και αυτά να μεταφέρουν, ασκώντας πίεση στο να μειωθεί ή να αναμορφωθεί η ύλη της επόμενης τάξης, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά. Ο σκοπός τους θα έπρεπε να είναι οι μαθητές – τριες να συνεχίζουν το σχολείο και όχι αυτό να τους διώχνει.

Καλούμε τους Συλλόγους Διδασκόντων:

  • να μην προχωρήσουν σε αναμορφώσεις προγραμμάτων.
  • να συντάξουν, υπογράψουν και να αποστείλουν κείμενο (στο πνεύμα της απόφασης της ΕΛΜΕ) προς τους άμεσα «υπεύθυνους» (ΔΔΕ, ΠΕΚΕΣ, ΣΕΕ κλπ).
  • να προχωρήσουν σε συλλογή υπογραφών για την μείωση της εξεταστέας ύλης των  πανελλαδικών εξετάσεων και μη εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων ( επισυνάπτεται ενδεικτικό σχέδιο)

ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΠΟΡΡΙΨΗΣ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΣΥΝΑΙΝΕΣΟΥΜΕ

ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ- ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ

ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΟΥ ΘΑ ΧΩΡΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ.

zarpanews.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Ακολουθήστε το ZARPANEWS.gr
στο Google News και στο Facebook